Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

110cc Cub ağır bakım ve baştan aşağı yenileme (Resimli)

    REKLAM ALANI
  1. #21
    muhendisane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Evet uzun bir aradan sonra nihayet motoru topladım ve yaklaşık 120 km'dir kullanıyorum. Başta bazı ince ayarları yapamasam da sağolsun insaflı bir ustanın yardımıyla sonuca ulaştım.

    İlk 50km boyunca rodajın %80'lik kısmını tamamladım (özel, profesyonel bir yöntemle). Kalan %20'si de 3000km içinde tamamlanacak. Rodajda Shell 15w50 MİNERAL yağ kullandım (normalde 10w40 kullanılması gerekiyor fakat hiçbir yerde 10w40 "mineral" yağ bulamadım). 3000 km boyunca da mineral yağ kullanacağım ve 500 km'de bir değişeceğim.

    Sentetik içerikli yağlar, rodaj sürecinde silindir duvarlarında koruyucu tabaka oluşturarak sekmanların alışmasını engellediği ve çapakları parçaların üzerine yapıştırdığı için kesinlikle sentetik veya yarı sentetik yağ kullanılmaz (profesyoneller böyle diyor).

    Değişen parçalar ve markaları:

    - Silindir-Piston-Sekman.
    Marka: GUNTA. Şu ana kadar hiç duymadığım bir marka. Kalitesi idare eder. 110cc alüminyum silindir nadir bulunduğu için çaresizce aldım.

    - Üst Kapak komple(Subaplar vs. herşey dahil).
    Marka: CDY. Fiyatına göre kaliteli bir marka.

    - Motor içindeki tüm rulmanlar(krank rulmanları hariç).
    Marka: SKF (İsveç menşeili). Önceki mesajlarda ORS aldığımı söylemiştim fakat kalitesinden emin olamadığım için onları kullanmak istemedim.

    - Debriyaj balataları.
    Marka: ASK (Hindistan menşeili). Fiyat/Performans dengesi çok iyi olan kaliteli bir marka.

    - Debriyaj tası.
    Marka: Standart piyasa malı (Kalitelisini bulamadım).

    - Kavrama balatası(motorum çift debriyajlı modellerden).
    Marka: Standart piyasa malı (Kalitelisini bulamadım).

    - Tüm keçeler.
    Marka: CDY.

    - Tüm contalar ve o-ringler.
    Marka: Hatırlayamadım ama piyasaya göre kaliteli olanlardan.

    Resimleri yükleyeceğim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    öncelikle cdy ve gunta markasını yazmanın kullanıcılar için bi önemi yok çoğu çin malı parçalar aynı fabrikada aynı kalitede üretliyor ve farklı kutulara giriyor. kalite farkı nadir olarak değişkenlik gösteriyor.
    ayrıca motosikletinin ömrü zaten kısa, ors rulmana güvenemeyecek ne var, içindeki adı sanı belli olmayan rulmanlarla onca zaman çalıştı ya makul olmak lazım

    amacım küçümsemek değil, yaptığın mantık hatasını farketmeni istedim. özel bir rodaj tekniği demişsin, nedir o?
    bir de ince ayar derken neyin ayarı mesela?

    evet ask f/p olarak iyi yansanayi mal üretir.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  3. #23

    Üyelik
    21 Nisan 2013
    Şehir
    Tekirdağ / Merkez
    Motosikleti
    KUBA KEE100
    Ustam hadi sana kolay gelsin
    Barış Ögatlar :cat:

  4. #24
    muhendisane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Silindirler belki alüminyum alaşım olarak aynı hammadeye sahip olabilirler fakat cnc işleme tekniği, kalıp temizliği ve mühendislik açısından gözle görülür farklar olabiliyor. Mesela CDY marka silindirde yağ dönüş yolu deliği biraz daha geniştir, bu da soğutmaya yardımcı olur. Yine aynı silindirin işçiliği ve kalıp temizliği Gunta'ya göre daha iyidir. Çin malı da olsa bu tür detayların az veya çok faydası muhakkak olur.

    Rulman konusunda haklısınız. Dediğiniz gibi, markası bile olmayan önceki rulmanlarla idare ettiğine göre ORS ile de sorunsuz çalışırdı. Fakat rulmanları değiştirme nedenim biraz da benim hatamdana dolayı bazı rulman yataklarının hasar görmesiydi(benzin ile temizlerken bilya aralarına toz kaçtığını farketmeden elimle hızlıca çevirdim). Ben de birkaç rulmanı değiştirmektense hepsini birden aynı markayla değiştirmeyi tercih ettim. Bir de ORS ile SKF fiyatları birbirine çok yakın(1-2 TL fark var), bu yüzden kaliteli olanı tercih ettim.

    Önemli Not: Eğer bilyaları yerlerine takmadan önce üzerindeki fabrika yağını temizlemek istiyorsanız(ki, hiç gerek yokmuş), önce benzin dolu temiz bir kaba bilyaları batırın ve kesinlikle çevirmeden sağa sola sallayarak temizleyin. Temizledikten sonra tozsuz bir ortamda kurutun ve yağlayıp yerine monte edin.

    Hocam bu rodaj meselesini çok güvenilir profesyonel kaynaklardan araştırarak öğrendim. Bu yöntem “Hard Break-in” olarak geçiyor. Bir cümleyle anlatacak olursam; kullanım kılavuzunda yazan ve yaygın olarak uygulanan "Motoru yorma, yavaş git" yöntemine tamamen zıt.

    İçten yanmalı motorlarda rodaj denilen mesele, sekmanların silindir yüzeyine oturması-yer açmasından başka pek bir şey değildir. Bu olay da ancak; motorun ilk 50 km’sinde sekmanlara yüksek oranda basınç uygulayarak silindir duvarlarına iyice yapışmalarını sağlamakla olur. Eğer bu zaman dilimi atlanırsa daha sonra motor ne kadar sert sürülürse sürülsün aynı etkiyi yapmaz ve ileriki zamanlarda yağ yakma sorunu ve bu yöntemle açılmış motorlara göre %2-10 arası performans düşüklüğü yaşanır. Zannedersem CBF 150 modelinde görülen yağ yakma probleminin sebebi budur.

    Tabi ilk 50 km sert sürmekten kasıt motorun canını almak değil; sadece yüksek devirde kısa hızlanmalar ve gaz kesmelerle(kompresyon, silindir yüzeyinde oluşan mikro partikülleri kartere gönderiyor) sekmanlara gerekli basıncı sağlamak. Bunun özel bir prosedürü var, aşağıdaki link ve videolardan inceleyebilirsiniz. Yalnız çok dikkatli okuyun, detayları atlamayın.

    Profesyonel yarışçılar rodajlarını bu yöntemle yapıyorlar. Ben de hep merak ederdim; yahu bu adamlar her yarışta yeni motor kullanıyor, her seferinde de 1000 km’lik rodajı nerede yapıyorlar diye Meğerse herşey dyno makinesinde 50km içinde olup bitiyormuş.

    Ayrıca rodaj konusunu bir başlık altında detaylı olarak açıklamayı düşünüyorum.

    Eğer İngilizceniz varsa şu linkten tüm detayları okuyabilirsiniz(İngilizceniz yoksa ve talep de olursa, gerekli bilgileri türkçeye çevirebilirim): http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

    Bunlar da videosu:



    ---------- Post added at 00:17 ---------- Previous post was at 00:09 ----------

    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle cdy ve gunta markasını yazmanın kullanıcılar için bi önemi yok çoğu çin malı parçalar aynı fabrikada aynı kalitede üretliyor ve farklı kutulara giriyor. kalite farkı nadir olarak değişkenlik gösteriyor.
    ayrıca motosikletinin ömrü zaten kısa, ors rulmana güvenemeyecek ne var, içindeki adı sanı belli olmayan rulmanlarla onca zaman çalıştı ya makul olmak lazım

    amacım küçümsemek değil, yaptığın mantık hatasını farketmeni istedim. özel bir rodaj tekniği demişsin, nedir o?
    bir de ince ayar derken neyin ayarı mesela?

    evet ask f/p olarak iyi yansanayi mal üretir.


    ---------- Post added at 00:19 ---------- Previous post was at 00:17 ----------

    Alıntı cuppuc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ustam hadi sana kolay gelsin
    Eyvallah sağolun. Usta değilim yalnız, sadece kendi işini yapmayı seven hevesli insanlardanım.

  5. #25
    asilturk1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Alıntı muhendisane adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Silindirler belki alüminyum alaşım olarak aynı hammadeye sahip olabilirler fakat cnc işleme tekniği, kalıp temizliği ve mühendislik açısından gözle görülür farklar olabiliyor. Mesela CDY marka silindirde yağ dönüş yolu deliği biraz daha geniştir, bu da soğutmaya yardımcı olur. Yine aynı silindirin işçiliği ve kalıp temizliği Gunta'ya göre daha iyidir. Çin malı da olsa bu tür detayların az veya çok faydası muhakkak olur.

    Rulman konusunda haklısınız. Dediğiniz gibi, markası bile olmayan önceki rulmanlarla idare ettiğine göre ORS ile de sorunsuz çalışırdı. Fakat rulmanları değiştirme nedenim biraz da benim hatamdana dolayı bazı rulman yataklarının hasar görmesiydi(benzin ile temizlerken bilya aralarına toz kaçtığını farketmeden elimle hızlıca çevirdim). Ben de birkaç rulmanı değiştirmektense hepsini birden aynı markayla değiştirmeyi tercih ettim. Bir de ORS ile SKF fiyatları birbirine çok yakın(1-2 TL fark var), bu yüzden kaliteli olanı tercih ettim.

    Önemli Not: Eğer bilyaları yerlerine takmadan önce üzerindeki fabrika yağını temizlemek istiyorsanız(ki, hiç gerek yokmuş), önce benzin dolu temiz bir kaba bilyaları batırın ve kesinlikle çevirmeden sağa sola sallayarak temizleyin. Temizledikten sonra tozsuz bir ortamda kurutun ve yağlayıp yerine monte edin.

    Hocam bu rodaj meselesini çok güvenilir profesyonel kaynaklardan araştırarak öğrendim. Bu yöntem “Hard Break-in” olarak geçiyor. Bir cümleyle anlatacak olursam; kullanım kılavuzunda yazan ve yaygın olarak uygulanan "Motoru yorma, yavaş git" yöntemine tamamen zıt.

    İçten yanmalı motorlarda rodaj denilen mesele, sekmanların silindir yüzeyine oturması-yer açmasından başka pek bir şey değildir. Bu olay da ancak; motorun ilk 50 km’sinde sekmanlara yüksek oranda basınç uygulayarak silindir duvarlarına iyice yapışmalarını sağlamakla olur. Eğer bu zaman dilimi atlanırsa daha sonra motor ne kadar sert sürülürse sürülsün aynı etkiyi yapmaz ve ileriki zamanlarda yağ yakma sorunu ve bu yöntemle açılmış motorlara göre %2-10 arası performans düşüklüğü yaşanır. Zannedersem CBF 150 modelinde görülen yağ yakma probleminin sebebi budur.

    Tabi ilk 50 km sert sürmekten kasıt motorun canını almak değil; sadece yüksek devirde kısa hızlanmalar ve gaz kesmelerle(kompresyon, silindir yüzeyinde oluşan mikro partikülleri kartere gönderiyor) sekmanlara gerekli basıncı sağlamak. Bunun özel bir prosedürü var, aşağıdaki link ve videolardan inceleyebilirsiniz. Yalnız çok dikkatli okuyun, detayları atlamayın.

    Profesyonel yarışçılar rodajlarını bu yöntemle yapıyorlar. Ben de hep merak ederdim; yahu bu adamlar her yarışta yeni motor kullanıyor, her seferinde de 1000 km’lik rodajı nerede yapıyorlar diye Meğerse herşey dyno makinesinde 50km içinde olup bitiyormuş.

    Ayrıca rodaj konusunu bir başlık altında detaylı olarak açıklamayı düşünüyorum.

    Eğer İngilizceniz varsa şu linkten tüm detayları okuyabilirsiniz(İngilizceniz yoksa ve talep de olursa, gerekli bilgileri türkçeye çevirebilirim): http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

    Bunlar da videosu:



    ---------- Post added at 00:17 ---------- Previous post was at 00:09 ----------



    ---------- Post added at 00:19 ---------- Previous post was at 00:17 ----------



    Eyvallah sağolun. Usta değilim yalnız, sadece kendi işini yapmayı seven hevesli insanlardanım.
    Kısacası Ani Hızlanıp Kaz Kesmek Motoru Kompresyona Bırakmakmı Oluyor Bu İşlem..Birde Rodajda Mineral Yağ Kulllanacağız Castrol'ün var Bir Tane O Olur Dimi?

  6. #26
    muhendisane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Alıntı asilturk1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kısacası Ani Hızlanıp Kaz Kesmek Motoru Kompresyona Bırakmakmı Oluyor Bu İşlem..Birde Rodajda Mineral Yağ Kulllanacağız Castrol'ün var Bir Tane O Olur Dimi?
    Ani hızlanmak değil de, birden gaz kesmeye kompresyon denir, piyasada motor freni olarak da geçer. Yalnız detayları iyice okumadan kesinlikle bu işleme girişmeyin. Yoksa motora ciddi zararlar verebilirsiniz. Ayrıca bu yöntemi uygulamak size kalmış, şahsen sorumluluk kabul etmiyorum.

    Ben şahsen castrol'ün mineral yağını bulamadım. En düşük yarı sentetik var ve içinde sentetik olduğu için bu yağ rodajda kullanılmaz.

    Ben şahsen Shell Advance SX 15w50 kullanıyorum. Normalde 10w40 olması gerekiyor fakat mineral olarak bulabildiğim en ince ve en kaliteli yağ bu. Fiyatı 12 TL. Shell istasyonlarında bulabilirsiniz.




    Fabrika yöntemiyle açılmış motorun pistonu ve bahsettiğim yöntemle açılmış motorun piston farkını bu resimde görebilirsiniz. Öndeki fabrikaya göre açılmış olan, gördüğünüz gibi sekmanlar kaçırmış ve motor yağ yakmış. Arkadakini yeni zannedebilirsiniz fakat değil İkisi de benzer şartlarda kullanılmış, iki farklı Honda Cbr 600 F3 pistonları.



    ---------- Post added at 12:45 ---------- Previous post was at 12:33 ----------

    Yine aynı yöntemle açılmış diğer pistonlar. Bazılarının üzeri siyah, onlar karbon atığıdır, yağ değil.






  7. #27
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    benim merak ettigim bi olay var 110 cc 100 cc ye gore ne degısıklıgı var ve 100 cc yı 110 yapmak nasıl olur eger işe yarasa dusunuyorumda
    İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
    MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
    TECRUBE = 250K +

  8. #28
    muhendisane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Alıntı antilop_skul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim merak ettigim bi olay var 110 cc 100 cc ye gore ne degısıklıgı var ve 100 cc yı 110 yapmak nasıl olur eger işe yarasa dusunuyorumda
    Sizin cc yükseltme sebebiniz nedir? Çekiş veya son hız problemi mi? Eğer çekişte problem varsa, debriyaj balatanızı en azından ASK veya çok daha kaliteli olan EBC ile değiştirin ve arka dişliyi en az 2 diş büyütün.

    Eğer derdiniz son hız ise yine balatanızı kaliteli olanla değiştirin ve ön dişlinizi bir diş büyütün. Dilerseniz arka dişliyi de bir diş küçültebilirsiniz. Fakat ben, motorun sağlığı için balata değişiminden başka bir değişiklik yapmamanızı tavsiye ederim. Çünkü cub motorlar yapıları gereği çok sıkıştırılmaya gelmezler. Amaç kısa mesafelerde ulaşım sağlamak olduğu için çok yüksek performans beklemeyin.

    Ama hem cub olsun hem hızlı gitsin hem çekişi iyi olsun hem de az yaksın istiyorsanız, sizin ilacınız Modenas GT 135

    Bir de profilinizdeki yakıt tüketimine bakacak olursak, bir cub motora göre çok aşırı bir değer. Ya yakıt-hava karışımınız yanlış veya motorun canını çıkartırcasına sürüyorsunuz. Ben 100 km'de 1.6-1.8 LT arası yakıyorum. Çok zorlarsam en fazla 2 Litreye ulaşıyor.

    Benim motorum Ramzey velocity 110. Mondial 110FT ile sistemleri aynı. 100cc ile 110cc arasında yapısal olarak farklar var. Benim motorda çift debriyaj denen sistem ve uzun krank var. 100cc'lerin kranları daha kısa ve tek debriyaj var. Karbüratör konusunu bilemeyeceğim. Eğer böyle bir değişiklik düşünüyorsanız yanma odasına gelen yakıtın da ayarlanması gerekecektir. Ayrıca üst kapakta da değişiklik yapılması gerekebilir. Çünkü yanma odasına giren ve çıkan karışım ve basınç miktarı değişecektir. Egzos subabı çıkışındaki boğaz açıklığı da önemli. Yani üst kapağın da değişmesi gerekebilir. Ayrıca egzostun değişmesi gerekir mi bilemeyeceğim.

    Yine de işinin ehli olanlar yorum yaparlarsa net bir sonuç alabilirsiniz.

  9. #29

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Şu Hard Break-in scooter'larda da yapılabilir mi? Malum otomatik vites, pek kompresyon yapamaz gibi geliyor bana.

  10. #30
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı drtayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu Hard Break-in scooter'larda da yapılabilir mi? Malum otomatik vites, pek kompresyon yapamaz gibi geliyor bana.
    yapılamaz, kompresyona bindiremiyorsun. madem 50 km de bu iş bitiyor, neden fabrikalar bunu yapıp öyle satmıyor? basit bişey sonuçta, bunu oldukça kısa sürede bitirten otomasyon sistemi yapılabilir. doğruluğundan şüphem yok ancak kısa süre için iyi olacak bir yöntem bence, uzun vadede iyi olacağını sanmıyorum...

    kompresyondaki motorda ısı yükselir, zaten sıkışık çalışan motor hararet ile çok sıkışık çalışmaya başlayacaktır.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  11. #31
    hayat2teker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    YBR 250
    Sıkılmadan, keyifle okudum, elinize sağlık, kendi işini kendin yapmak gibisi yok. Benim motorda da yağ yakma problemi var, yüksek ihtimalle sekman istiyor, belki subap keçeleri de olabilir, 2. el aldım, benden önceki sahibi neler yaptı/yaptırdı, motoru nasıl kullandı, motorun içinde ne fırtınalar dönmüş bilmiyorum, yakında girişeceğim. Rodaj yağı önerisi ve Hard Break-in yöntemi ile ilgili bilgilerinizi paylaştığınız için ayrıca teşekkür ederim.

  12. #32
    muhendisane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Alıntı drtayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu Hard Break-in scooter'larda da yapılabilir mi? Malum otomatik vites, pek kompresyon yapamaz gibi geliyor bana.
    Scooter konusu biraz zor ama onun da yöntemi var. Belki kompresyon tam yapılamaz ama yine hızlan-gaz kes yöntemini uygulayabilirsiniz. Ama asıl yapmanız gereken şeyler; en az 2000 km boyunca uzun süre sabit hızda gitmeyin, yağı ve yağ filtresini ilk 50 km'de değiştirdikten sonra 250-500-1000-2000 km'lerde de mutlaka değiştirin(motorun ilk zamanlarında çok çapak ve mikro partikül olur). Mineral yağ ucuz olduğu için sizi pek yormayacaktır.

    Eğer yağ filtresi yerine metal süzgeç varsa muhakkak her yağ değişiminde güzelce temizleyin.

    Çok önemli: Motora kesinlikle hararet yaptırmayın. Eğer scooter'ınız su soğutmalı değilse bu olay çok muhtemeldir. Hava almasını engelleyen kapaklar varsa, rodaj süresince onları sökebilirsiniz.



    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yapılamaz, kompresyona bindiremiyorsun. madem 50 km de bu iş bitiyor, neden fabrikalar bunu yapıp öyle satmıyor? basit bişey sonuçta, bunu oldukça kısa sürede bitirten otomasyon sistemi yapılabilir. doğruluğundan şüphem yok ancak kısa süre için iyi olacak bir yöntem bence, uzun vadede iyi olacağını sanmıyorum...

    kompresyondaki motorda ısı yükselir, zaten sıkışık çalışan motor hararet ile çok sıkışık çalışmaya başlayacaktır.
    Aslında fabrikalar motorların genelinde test amaçlı buna benzer ufak bir işlem yapıyor fakat yeterli olmuyor. Özellikle Goldwing gibi düşük devirde kullanılan uzun yol motorları, ömürleri boyunca yüksek deviri çok nadir görecekleri için, fabrikada bahsettiğim yöntemle rodajı yapılıp müşterilere öyle verilir. Yoksa yağ kaçakları ve performans düşüşü yaşanacağı için özellikle bu kadar pahalı bir modelde prestij kaybı yaşarlar.

    Motorun uzun vadede sorun çıkartacağı konusunda yanılıyorsunuz. Bu işlem motorun ömrünü de uzatıyor. Zira sekmanlar silindire tam oturduğu için yağ kaçağı olmayacak ve motor çok daha geç rektifiye isteyecektir. Performans artısını da unutmayalım.


    Yine tekrar edeyim; bu yöntemi uygulayacak olan arkadaşlar muhakkak yukarıdaki mesajda yazılanları ve videoları dikkatlice incelesin. Eğer bir detayı atlarlarsa motora ciddi zarar verebilirler. Bu hatalardan dolayı herhangi bir sorumluluk kabul etmiyorum. Zira bu yöntemi uygulamak sizin tercihinize kalmıştır.

    ---------- Post added at 08:37 ---------- Previous post was at 08:24 ----------

    Alıntı hayat2teker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıkılmadan, keyifle okudum, elinize sağlık, kendi işini kendin yapmak gibisi yok. Benim motorda da yağ yakma problemi var, yüksek ihtimalle sekman istiyor, belki subap keçeleri de olabilir, 2. el aldım, benden önceki sahibi neler yaptı/yaptırdı, motoru nasıl kullandı, motorun içinde ne fırtınalar dönmüş bilmiyorum, yakında girişeceğim. Rodaj yağı önerisi ve Hard Break-in yöntemi ile ilgili bilgilerinizi paylaştığınız için ayrıca teşekkür ederim.
    Rica ederim. Elimden geldiğince doğruluğu kanıtlanmış bilgileri paylaşmaya çalışıyorum. Ki halen forumlarda ve genel internet ortamında doğru bilgiye ulaşmak çok zor ve sancılıdır. Genelde herkes yanlış da olsa fikir beyan etmeye bayılır. Halbuki yanlış yönlendirmesiyle yol açtığı zarardan haberi bile yoktur, ayrıca umurunda da değildir...

    Motorunuz yağ yakıyorsa dediğiniz gibi iki seçeneği var. Ama ben sekmandan önce subap keçelerini kontrol etmenizi tavsiye ederim. Eğer keçeler sağlamsa silindir kısmını söküp incelersiniz. Adımları kolaydan zora doğru takip edin, gereksiz zahmete girmeyin.

  13. #33
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    eline sağlık bu kadar derine inmek her babayiğidin harcı değildir

    bu arada takıldığın yer olursa belki yardımcı olur,
    yada telefon ıle ırtıbat kurabılırsın,,,

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/104417-yari-otomatik-cub-motor-tamiri-cub-motor-yarma-full-resimli-anlatim.html
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  14. #34
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eline sağlık bu kadar derine inmek her babayiğidin harcı değildir

    bu arada takıldığın yer olursa belki yardımcı olur,
    yada telefon ıle ırtıbat kurabılırsın,,,

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/104417-yari-otomatik-cub-motor-tamiri-cub-motor-yarma-full-resimli-anlatim.html
    Serkan bey sen ne diyorsun bu hard brake-in rodaj tekniğine??
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  15. #35

    Üyelik
    10 Haziran 2012
    Şehir
    Burdur-Tefenni
    Motosikleti
    Mondial Sentör 150
    yazınız çok güzel teşekkür ederim.
    Motorunuzu kendinizin toplaması çok güzel bir olay ki gayet güzelde becerebilmişsiniz.
    tamircilere kalırsa zaten kendi malını tamir edenden daha iyi tamir yapmıyorlar.
    yanlız bu ilk elli km olayı belki 100 de olabilir belki 200 de olabilir.
    o kadar kesin bir rakam değildir sanırım.
    ama en azından 200 ü geçmez yapacağınız bu ilk alıştırma hakikated çok önemli,
    sorna motor sağır kalmış açılmamış olayı doğuyor.

  16. #36
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Serkan bey sen ne diyorsun bu hard brake-in rodaj tekniğine??
    evet bu durumu bende daha evvelden duymuştum,
    ve katılıyorum,
    ani gaz açıp kesmeler yanı motoru kompresyona bindirmek mantıklıdır,
    zira motorun segmanları alışma evresindeyken yer yaparsa sonrasında kolay kolay sıkıntı yaratmaz,

    Fakat bu demek değildir CBF 'lerin yağ yakma sebebi budur,
    Kesinlikle bu duruma katılmıyorum,
    çünki bu durumu yetkılı servısler dahi önleyemiyorlar,

    Öyle bır kanıt oluşmuş olsa,
    fabrika bu motoru bilgisayar yardımı ile direct sisteme bağlar ve 3..5 saat ani gaz açıp kesmeler ile ilk 100 km 'li motor çalışmasını yaparlardı,

    Anlayacağın(ız) bu durum cbf ile bağlantılı değildir..
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  17. #37
    frosen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    daelım s3 + yamaha mt 25
    cbf nin yağ yakması yag sekmanlarının çok ince olması.kalın takarsanız da performansı çok düşüyor...

  18. #38
    muhendisane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eline sağlık bu kadar derine inmek her babayiğidin harcı değildir

    bu arada takıldığın yer olursa belki yardımcı olur,
    yada telefon ıle ırtıbat kurabılırsın,,,

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...i-anlatim.html
    Eyvallah hocam sağolun. Aslında başta pek gözüm kesmedi ama, işin içine merak ve biraz da mecburiyet girince insanın yapamayacağı şey kalmıyor. Bu konuda youtube'dan çok fazla faydalandım, o olmasa belki yapamazdım.

    Ayrıca sizin konudan da biraz kopya çekmiştim



    Alıntı egem1194 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yazınız çok güzel teşekkür ederim.
    Motorunuzu kendinizin toplaması çok güzel bir olay ki gayet güzelde becerebilmişsiniz.
    tamircilere kalırsa zaten kendi malını tamir edenden daha iyi tamir yapmıyorlar.
    yanlız bu ilk elli km olayı belki 100 de olabilir belki 200 de olabilir.
    o kadar kesin bir rakam değildir sanırım.
    ama en azından 200 ü geçmez yapacağınız bu ilk alıştırma hakikated çok önemli,
    sorna motor sağır kalmış açılmamış olayı doğuyor.
    Eyvallah sağolun.

    Rodajda en önemli kısım ilk 50 km'dir. Bu sürede rodajın %80'lik kısmı tamamlanır. Tabi bu 5-10 km oynayabilir, illa tam 50 km'de bitecek diye bir kaide yok. Diğer %20'lik kısmı da 3000 km içerisinde olur. Rodaj tam bitene kadar mineral yağ kullanmak mecburidir. Yoksa tam verim alınamaz.



    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet bu durumu bende daha evvelden duymuştum,
    ve katılıyorum,
    ani gaz açıp kesmeler yanı motoru kompresyona bindirmek mantıklıdır,
    zira motorun segmanları alışma evresindeyken yer yaparsa sonrasında kolay kolay sıkıntı yaratmaz,

    Fakat bu demek değildir CBF 'lerin yağ yakma sebebi budur,
    Kesinlikle bu duruma katılmıyorum,
    çünki bu durumu yetkılı servısler dahi önleyemiyorlar,

    Öyle bır kanıt oluşmuş olsa,
    fabrika bu motoru bilgisayar yardımı ile direct sisteme bağlar ve 3..5 saat ani gaz açıp kesmeler ile ilk 100 km 'li motor çalışmasını yaparlardı,

    Anlayacağın(ız) bu durum cbf ile bağlantılı değildir..
    CBF konusunda tamamen tahmin yürüttüm. Sekmanların tam oturmadığını düşünerek bu yöntemin işe yarayacağını düşünmüştüm ama demekki durum daha farklı.

    Peki bu yöntemi kullanarak rodaj yapan cbf kullanıcısı var mı, ve aldığı sonuç nedir?
    Dükkanlarım: bit.ly/muhendisane - bit.ly/muhendisane1

  19. #39

    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    iyide mesela bende yamaha crypton var cup 110 cc hava soğutmalı.her zaman kitapçığa bakın kafaya göre iş yapılmasın diyo iyi güzel.kitapçıkta soğuk için 10w 30 10w 40 var bide 20w 40 20w 50 var o zaman mühendisler eziyet etmemizi istiyo öyle mi ? motor zaten hava soğutmalıbide yağ ince olunca vites düşürürken pompalıyla ateş eder gibi ses çıkıyor.yaz sıcaklarında tekirdağ da 20w 50 mineral olmuyo mu yani bu cuplara ?


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)