Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

4500 km de hava filtresinin hali

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125

    *
    ilk kez 8000 km. de değişmiştim, şimdi üzerinden 4500 km geçti, yakıtta bir anormallik yok ama bu kadar kirlenme olmaması lazım diye biliyorum. üstelik bu kadar km full asfalt yolda yapıyorum, toz toprak çok az.
    Orijinal parça kullanıyorum. honda iyice zırvalamış, ucuz parça ucuz motor tamam, fakat bu kadar adilik olmaz. yakışmaz. sorun sadece hava filtresinin çabuk bitmesi değil, karbüratörün hava ayar vidası yaralandıi kafası koptu, ayakkabım motora binerken koltuğa değdi, koltuk yırtıldı, şase boya atıyor, ayağım motora değmiş, alüminyum alaşımlı olmasına rağmen boya atmış, derin çizik var, sadece bir ayakkabı bu. kafa grenaj boya atıyor, kullanılan tüm metaller çok kalitesiz bu motorda. tavsiye etmem. pişman olmayın. cb125e modelinden bahsediyorum.
    son hızı yoldan yola değişiyor, bazı rampalarda 60, bazılarını 80 ile çıkıyor, bazen dümdüz yolda 105 yapıyor, çoğu rüzgarlı yolda 90 ı geçemiyor. iki günü bir değil, rüzgara gelmiyor bu motor, almayın.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    demekki neymiş çin malı da olsa japon malıda olsa yapıyormuş
    zaten her ikisininde gözler çekik
    hava filtresi ne kadar kaliteli olursa olsun temizliği sana kalmış bişe yeni takarsın tozdan topraktan gidersin 1000 km sonrada bu hali alır

  3. #3
    serdar37100 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    ne kadar asvaltda kullanırsan kullan egzoz gazı emiyor direk motosikletler biliyosun otomobillerin bu siyahlıkda yolun tozu ve egzoz gazlarının vermiş olduğu siyahlık.
    görebildiğim kadarı ile filitre de pek şişme görünmüyor temizle bir hava tut içine sinmezse değiştir gitsin

  4. #4
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    demekki neymiş çin malı da olsa japon malıda olsa yapıyormuş
    zaten her ikisininde gözler çekik
    hava filtresi ne kadar kaliteli olursa olsun temizliği sana kalmış bişe yeni takarsın tozdan topraktan gidersin 1000 km sonrada bu hali alır
    japon malı olduğunu kim söyledi!?

    hondanın para hırsı ile kötü yola düşmüş motorları bunlar..

    mikuni kardeşim innova dan sonra buna binince böyle oluyor demekki
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  5. #5
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    K&N filitre kullanıyorum. İlk 50000( ellibin) de hiç temizlik yapılmadı. 50.000 de bunların temizleme kiti ile temizlendi , 100.000 de gel dediler. Senin durumu anlamadım vallahi.

  6. #6
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Bişi yok ki bunda? Hava filtresinin amacı kendisinin kirlenmesi, kirleri motorun içine göndermemesi zaten, demek ki kullandığın yerde hava kirli. Tüm o toz toprak motora gitse asıl o zaman sorun olurdu.

    "Hava filtrem kirlendi, Honda çok dandik!" diye konu açılması bana çok ilginç geldi.

  7. #7
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    hava filtresini çıkarıp gez mikuni. 80 gittiğin rampada 100-110 görürsün
    benim motorda artçılı düzde 95i geçmiyordu. filtreyi çıkarınca 110 rahat gidiyor
    e tabi motor ve karburator aksamı bunu hoş karşılamayabilir ..
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  8. #8
    motonoyedi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2006
    Şehir
    Manisa
    hava filtresi de normal yaptığın hızlar da.sonuçta altında 10bg lik bir motosiklet var.rampalarda fazla bişey bekleme.düz yolda rüzgarsız havalarda 100 görmesi normal.3 yıl ybr kullanmış biri olarak yazıyorum sana bunları.

  9. #9
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Bu motor Honda değil, "HQNDA".. Eskiden SQNY marka teyp yaparlardı çakma... Aynı o hesap, insan kendi markasını düşürür mü?
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  10. #10
    roadmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    ist kadıköy
    Motosikleti
    TRANSALP
    flitren çok kirli sayılmaz sonuçta görevi kirlenmek makinanın içini temiz tutmak kullandığın yere göre kirlenme oranı değişecektir
    TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR

  11. #11
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    kornalara su girmiş çalmıyor. Honda ile ne alaka değil mi.

  12. #12
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    honda motoru geri çekti, sonra yeniden getirdi. bu motoru kesinlikle almayın.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmir
    Bir Honda CBR 1000RR kullanıcısı olarak, Honda kesinlikle parça, işçilik, boya ve plsatik aksam kalisinde en kötü japon. Oyuncak gibi motosikletler yapıyor.

    Japonyada orjinal fabrikada üretilen amiral gemisi 1000RR bile gerçekten rezalet.

  14. #14
    RS383 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2015
    Şehir
    Çanakkale / Gelibolu
    Motosikleti
    Mondial Drift
    Biraz daha koyup ybr al :D :D

  15. #15

    Üyelik
    15 Mart 2015
    Şehir
    Cekmekoy
    Motosikleti
    Honda CBR250R
    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://c1303.hizliresim.com/17/d/kzpvv.jpg
    *
    ilk kez 8000 km. de değişmiştim, şimdi üzerinden 4500 km geçti, yakıtta bir anormallik yok ama bu kadar kirlenme olmaması lazım diye biliyorum. üstelik bu kadar km full asfalt yolda yapıyorum, toz toprak çok az.
    Orijinal parça kullanıyorum. honda iyice zırvalamış, ucuz parça ucuz motor tamam, fakat bu kadar adilik olmaz. yakışmaz. sorun sadece hava filtresinin çabuk bitmesi değil, karbüratörün hava ayar vidası yaralandıi kafası koptu, ayakkabım motora binerken koltuğa değdi, koltuk yırtıldı, şase boya atıyor, ayağım motora değmiş, alüminyum alaşımlı olmasına rağmen boya atmış, derin çizik var, sadece bir ayakkabı bu. kafa grenaj boya atıyor, kullanılan tüm metaller çok kalitesiz bu motorda. tavsiye etmem. pişman olmayın. cb125e modelinden bahsediyorum.
    son hızı yoldan yola değişiyor, bazı rampalarda 60, bazılarını 80 ile çıkıyor, bazen dümdüz yolda 105 yapıyor, çoğu rüzgarlı yolda 90 ı geçemiyor. iki günü bir değil, rüzgara gelmiyor bu motor, almayın.

    Hocam filtren dizel araçların "soot" dediğimiz partiküllerinden kirlenmiş. Bu da filtrenin çok çabuk tıkanmasına sebep olur. Fakat göründüğü kadarıyla seninkisi çok kötü değil. 8000km'e kadar gider. Gönül rahatlığıyla kullanabilirsin.

    Bu arada yakıt sarfiyatın filtre sebebiyle artmaz. Laboratuvarda test ettik onayladık.

  16. #16

    Üyelik
    04 Eylül 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda CB125e
    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://c1303.hizliresim.com/17/d/kzpvv.jpg
    *
    ilk kez 8000 km. de değişmiştim, şimdi üzerinden 4500 km geçti, yakıtta bir anormallik yok ama bu kadar kirlenme olmaması lazım diye biliyorum. üstelik bu kadar km full asfalt yolda yapıyorum, toz toprak çok az.
    Orijinal parça kullanıyorum. honda iyice zırvalamış, ucuz parça ucuz motor tamam, fakat bu kadar adilik olmaz. yakışmaz. sorun sadece hava filtresinin çabuk bitmesi değil, karbüratörün hava ayar vidası yaralandıi kafası koptu, ayakkabım motora binerken koltuğa değdi, koltuk yırtıldı, şase boya atıyor, ayağım motora değmiş, alüminyum alaşımlı olmasına rağmen boya atmış, derin çizik var, sadece bir ayakkabı bu. kafa grenaj boya atıyor, kullanılan tüm metaller çok kalitesiz bu motorda. tavsiye etmem. pişman olmayın. cb125e modelinden bahsediyorum.
    son hızı yoldan yola değişiyor, bazı rampalarda 60, bazılarını 80 ile çıkıyor, bazen dümdüz yolda 105 yapıyor, çoğu rüzgarlı yolda 90 ı geçemiyor. iki günü bir değil, rüzgara gelmiyor bu motor, almayın.
    39.000 oldu benim cb125e. Ben Eskişehir'de kullanıyorum, burada hava çok daha büyük şehirler gibi kirli değil. Hava filtresi değişmeyi bırak temizlenmedi bile. Kız gibi duruyor hala. Bence Honda'ya çamur atma, o filtrenin görevi zaten pisliği süzmek. Pisliği süzmeyip karbüratöre gönderse daha mı hoş olurdu? Tabiki de hayır. Honda babamın fabrikası değil ama böyle zırva konularla da firmayı al aşağı yapmayın.

  17. #17
    hakan nkd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2014
    Şehir
    kocaeli gebze
    Motosikleti
    cb125e- pulsar 200
    Şu anda 35.000 km deyim 2 senedir kullanıyorum hiç bi şikayetim yok. Sağlamlık ve kalite olarak cbf ile aynı bence. Cbf kadar konforlu, hızlı değil, fiyatı gibi

  18. #18
    Deadly Sto(R)m - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 / Mondial X-Treme Maxx 200i
    2,5 yıl sonra konuyu hortlatayım.

    Motosikletimi 90000km de almıştım. Şimdi 95000'e gelmiş.

    O zaman bakım yapıldığında hava filtresi değiştirmek hiç aklıma gelmemişti. Diyorum ya, ben motosikleti kurcalamayı yeni yeni öğreniyorum. Eskiden ustaya bırakırdım. Ne gerekiyorsa yapardı.

    Şimdi fren hidroliği değişimi, hava filtresi ve buji kontrolü ve değişimi, sis farı ve elcik ısıtma montajını kendim yapabildim. Tüm far ve sinyal ampullerini değiştirdim. Yanmayan sol ön sinyali söküp kopukluğu buldum ve tamir ettim. Yavaş yavaş da diğer kontrollerini tamamlamaya çalışıyorum.

    Az önce motorumdan çıkan hava filtresi ise bu haldeydi. Yakıtım 6,5 - 6,8 litrelere kadar çıkıyordu. Umarım yeni filtre ile en az 1 litre düşüş yakalarım.

    Bir sorum daha, hava filtresinin bu şekilde olması motora çok zarar vermiş midir? Benden önce ne zaman değişti hiçbir fikrim yok çünkü...




  19. #19
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı Deadly Sto(R)m adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2,5 yıl sonra konuyu hortlatayım.

    Motosikletimi 90000km de almıştım. Şimdi 95000'e gelmiş.

    O zaman bakım yapıldığında hava filtresi değiştirmek hiç aklıma gelmemişti. Diyorum ya, ben motosikleti kurcalamayı yeni yeni öğreniyorum. Eskiden ustaya bırakırdım. Ne gerekiyorsa yapardı.

    Şimdi fren hidroliği değişimi, hava filtresi ve buji kontrolü ve değişimi, sis farı ve elcik ısıtma montajını kendim yapabildim. Tüm far ve sinyal ampullerini değiştirdim. Yanmayan sol ön sinyali söküp kopukluğu buldum ve tamir ettim. Yavaş yavaş da diğer kontrollerini tamamlamaya çalışıyorum.

    Az önce motorumdan çıkan hava filtresi ise bu haldeydi. Yakıtım 6,5 - 6,8 litrelere kadar çıkıyordu. Umarım yeni filtre ile en az 1 litre düşüş yakalarım.

    Bir sorum daha, hava filtresinin bu şekilde olması motora çok zarar vermiş midir? Benden önce ne zaman değişti hiçbir fikrim yok çünkü...
    Merhaba, motora zararı sadece zengin karışımla çalışmasına sebep olmasıdır. Büyük ihtimalle yakıtınız düşecektir hatta performansı bile artabilir motorun, oldukça kirliymiş filtre
    Deadly Sto(R)m bunu beğendi.

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Performans artmaz emin olun. Zaten optimum orandan fazla benzin geliyor. Hem daha fazla benzin harcar, hem de performans duser. Bir de daha fazla yanmamis karbon, silindirin ceperini ve subaplari kaplayabilir. Olumlu olarak motor az daha serin calisir.
    Deadly Sto(R)m bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)