Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Arka Maşanın Sökülmesi

    REKLAM ALANI
  1. #21
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    ben de geçenlerde zincir dişli seti aldım... eski zincir baklasını sayıpta satıcıya söylemek aklıma gelmedi...
    çünkü daha önceki motorlarıma aldıgım zincirler hep uzun geldiği için gene uzun gelir diye düşünmüştüm...
    eski zincirden 2 bakla almıştım...
    çıkarmak için pim, bakla ile dümdüz olana kadar çekiçleyin...sağlamından 2-3 kere vurdun mu tamamdır... kız gibi vurursanız sabaha kadarda uğraşsanız olmaz... vurdugunu yerde en sevmediğiniz kişiyi oldugunu düşünün... mesela taksi-dolmuş şoförleri vs vs vs...
    sökeceğiniz pimin altına pensenin bosluk yerini denk getirin...tam oraya göre oturuyor...
    benim gibi bakla ekleyecekseniz de pim 2 tarafda eşit şekilde kaldıktan sonra altına boşluklu değil de tam tersine sağlam bir çekiç koyup biraz çekiçleyip başını ezdin mi tamamdır...
    Teo23 bunu beğendi.
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Ben de aparat almayacağım galiba. Pimlerin çelik kalitesini gördükten sonra hiç gereği olmadığını anladım. Dediğin gibi çözeceğim ben de sorunu. Yalnız ön dişli neden çıkmıyor anlamadım?? Galiba zamanla deforme olmuş. O iki vidayı söktükten sonra herhangi bir kilitli pul filan var mı yoksa ön dişli çekince çıkıyor mu? Ona göre çektirme kullanacağım, zorlayıp kırmayalım sonra...??
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  3. #23
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    böyle bir parça var abi dişlinin önünde... vidaları sökünce bu parçayı sağa yada sola çevirip cıkartacaksın sonra dişliyi çek cıkar...
    http://www.rialli.com/urunler/322_arka-disli-zincir-grubu/4789__rialli-on-disli-pulu-motosiklet-modelleri-ms3572/
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...

  4. #24
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Eyw Ferhat sağolasın, ben görememiştim ama zincir koruma lastiği sürte sürte kapkara yapmış oraları, güzelce temizleyim de önce... Ellerimin karası iki ay çıkmayacak galiba...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:59 ----------

    bu arada eski zincirin durumu berbat... Çoğu yerinden baklalar sıkışmış, bu tak tuk sesini de, ileri atmaları da bu yüzden yapıyor galiba. zinciri metre ile ölçtüm, net 160 cm, bir de kilitlemek için bir bakla var 161 cm. En az 5 cm kısa olmalı alacağım zincir, 155 cm lik bir zincir alacağım yarın. 61 tek bakla saydım o da içtekilerle 122 baklaya denk geliyor. Santim olarak daha garanti olacak galiba
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  5. #25

    Üyelik
    19 Ağustos 2011
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben de geçenlerde zincir dişli seti aldım... eski zincir baklasını sayıpta satıcıya söylemek aklıma gelmedi...
    çünkü daha önceki motorlarıma aldıgım zincirler hep uzun geldiği için gene uzun gelir diye düşünmüştüm...
    eski zincirden 2 bakla almıştım...
    çıkarmak için pim, bakla ile dümdüz olana kadar çekiçleyin...sağlamından 2-3 kere vurdun mu tamamdır... kız gibi vurursanız sabaha kadarda uğraşsanız olmaz... vurdugunu yerde en sevmediğiniz kişiyi oldugunu düşünün... mesela taksi-dolmuş şoförleri vs vs vs...
    sökeceğiniz pimin altına pensenin bosluk yerini denk getirin...tam oraya göre oturuyor...
    benim gibi bakla ekleyecekseniz de pim 2 tarafda eşit şekilde kaldıktan sonra altına boşluklu değil de tam tersine sağlam bir çekiç koyup biraz çekiçleyip başını ezdin mi tamamdır...
    Çok teşekkürler cevap için. tek bir sorum olacak, 1 bakladaki 2 pimin altına da somun yada pensemi koymam gerek tek bir pimin altına pense yada somun koymak yetiyormu?

  6. #26
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    @Burak: tek pime bu tarifle vurursan çıkıyor tek pimin altı boş olacak şekilde... Ben dört pim saydım ve dördüncü pimi çıkardım zincirin uzunluğu iyi geldi. İdareten bu zinciri kullanıyorum

    @Ferhat: Dediğin gibi pulu çıkarabildim. O kadar pislik dolmuş ki pul filan gözükmüyordu. Çok teşekkürler... Şu an o lastik körüğü nasıl değiştiririm onun derdindeyim. En güzeli yarım kapalı olan zincir korumalarından takacağım galiba...
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  7. #27
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı BurakBasaran adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkürler cevap için. tek bir sorum olacak, 1 bakladaki 2 pimin altına da somun yada pensemi koymam gerek tek bir pimin altına pense yada somun koymak yetiyormu?
    bir tanesini sökmen yeterli...ama pimi komple çıkarma...içteki bakla ordan cıkana kadar pim çıksın yeter...
    komple pimi sökersen takman çok zor olur...
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...

  8. #28
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Ön dişliyi 15 tırnakla değiştirdim. Sürekli yokuş çıktığım için motorun performansı arttı ama Son hız olarak en son 110 km görebildim, 16 tırnak ile 120 görüyordum. Tabii ki bu süratler benim gösterge ile. 70'e düştüğüm uzun rampada 90'la çıkabildim. Biraz da vites geçişlerine alışayım da daha sağlıklı bir deneme yapacağım
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  9. #29

    Üyelik
    19 Ağustos 2011
    haftasonu tekrar söktüm motoru dediklerinizi yaptım. altı boşa gelecek şekilde çivi koymadan şöyle sertçe 2 tane vurdum direk içine girdi zaten. sonra çiviyle biraz uğraştım ama halloldu. taktım ama uzun geldi. tekrar çıkarıp 3 bakla falan söktüm yeniden taktım. şimdi hiç bir sıkıntı yok. yalnız bir balata spreyi alıp eskiden kalan pislikleri iyice temizlemek lazım. Teşekkürler ikinizede yardımlarınız için

  10. #30
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Ne demek Burak, sayende ben de girişmiş oldum zincir olayına. Ferhat sağolsun, yoksa hala uğraşıyorduk ikimiz de... Ben de halen eski zinciri kullanıyorum ama hakkaten kötü durumda ve bu hafta sonu güzel bir zincirle değişeceğim
    The man who knows everything chooses to know nothing...


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)