Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Arka Maşanın Sökülmesi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Ağustos 2011
    Herkese merhaba, CBR125'imin zincirini değiştirmek istiyorum fakat ek yerini 3 saat aramama rağmen (çamurlu yolda kullandığım için üzerindeki yağ çamurumsu hale yaklaştığı için) bulamadım daha sonra internetten yaptığım araştırmaların sonucunda fabrikasyon olarak takılan zincirler eksiz(sonsuz) zincir olabiliyormuş. Bu zincirleri çıkarmak için arka maşanın sökülmesi gerekiyormuş. sizce arka maşayı sökmek çok zor olurmu? çünkü kendim yapıp biraz öğrenmek istiyorum açıkçası ama CBR 125'in sadece yan ayağı olduğu için tekeri söktükten sonra motoru nasıl sabitleyebilirim bilmiyorum. Tecrübesi olan veya bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirse sevinirim. (Tamirciye yaptırmak istemiyorum şu ana kadar hep kendim hallettim sorunlarını, zaten çokda seviyorum bu işleri, anlıyorum yani biraz tamirciye götürmelisin derseniz diye söylüyorum ) şimdiden teşekkür ederim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    sokme aparatınız varsa pimi cıkararak sökebilmeniz lazım
    İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
    MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
    TECRUBE = 250K +

  3. #3
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    illede ben yapcam diyorsan
    ama önce bir motorcuya git illaki maşa sökülecek derse dediklerimi yap ama illaki bir ek yeri olması lazım
    motorun alt grenajlarını sök arka tekeri sök
    cbrde nerde olduğunu bilmediğim için kendi motorumdan örnek vereyim

    kırmızı ile işaretlediğim kapağın altında somun var onu gevşet ama önce motoru sabitlemen lazım yanında 1 kaç kişi olsun motorun ayakta durması için motor buluğunun altına kriko koyki maşayı sökünce yere düşmesin ondan sonrası sana kalmış zincir değiştirmek

  4. #4

    Üyelik
    19 Ağustos 2011
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    illede ben yapcam diyorsan
    ama önce bir motorcuya git illaki maşa sökülecek derse dediklerimi yap ama illaki bir ek yeri olması lazım
    motorun alt grenajlarını sök arka tekeri sök
    cbrde nerde olduğunu bilmediğim için kendi motorumdan örnek vereyim
    http://a1303.hizliresim.com/17/d/kzk2c.jpg
    kırmızı ile işaretlediğim kapağın altında somun var onu gevşet ama önce motoru sabitlemen lazım yanında 1 kaç kişi olsun motorun ayakta durması için motor buluğunun altına kriko koyki maşayı sökünce yere düşmesin ondan sonrası sana kalmış zincir değiştirmek
    Hızlı cevap için çok teşekkürler. Çok uzun süre baktım bulamadım, genelde fabrikasyon zincirler eksiz(sonsuz) oluyormuş bir kaç siteden anladığım kadarıyla. Yeni aldığım zincir öyle değil mesela üzerinde pim falan var ama bunda yok. dediğin gibi birisinin yardımı gerekli, birde kriko bulmam lazım. tekrardan teşekkür ederim.

  5. #5
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Yapacağın işlem basit. Eğer sonsuz zincir bile olsa zincirin boşluk yapmıştır. İlk önce arka tekeri en ön kısmına getir, zincir bollaşsın. Bu şekilde ön dişliden zinciri attırıp, çivi ve çekiçle zinciri herhangi bir yerinden sökebilirsin. Yok zincir atmayacak kadar sıkıysa ön dişliyi sökeceksin ve zincir boşa çıkacak. Sonra yine çivi çekiç ile istediğin yerden herhangi bir pime vurarak zinciri sökebilirsin. İlla motoru sabitlemen gerekiyorsa bir tane tahta kütük bulacaksın ve ya 3-4 sıra sağlam yekpare tuğlayı motorun altından motora değil de şaseye yarım santim kalacak kadar dizip arka lastiği sökeceksin teker çıkarken bir kişi de yavaşça o takoza motoru oturtacak.
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Zincir değiştirmek için maşa falan sökülmez, zinciri kesip çıkartacaksın.
    Mikuni ve Arda_Karaca bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    19 Ağustos 2011
    Birde son birşey soracağım. Bu sitede okumuştum, alıntı koyayımda üzerinden anlatayım:
    orjinal zıncır boyu pek cok motor için uzundur bunu kısaltmalısın,
    ve zıncırı takarken jant'ın en gerı noktada olmalıdır,
    aksı taktırde 1.2 sefer gerdıkten sonra zıncırın ömrü doldu sanabılırsın.
    zincir ömrü yalnızca en geri noktada biter,
    zıncırden bakla eksıltıp motora takmak demek,
    sadece zıncır alarak gıderılecek arızanın zincir dişli olarak değişme mecburıyetı sunacaktır,


    benim bildiğim zincir sadece 1 noktadan açılabiliyo. zinciri kısaltmak için bakla çıkarmamız gerek tabi. Eğer diğer baklalar açılmıyorsa ki benim bildiğim açılmıyor, zincir boyunu nasıl kısaltabiliriz ki?
    Tam olarak anlamadım zaten bahsettiği şeyi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:15 ----------

    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yapacağın işlem basit. Eğer sonsuz zincir bile olsa zincirin boşluk yapmıştır. İlk önce arka tekeri en ön kısmına getir, zincir bollaşsın. Bu şekilde ön dişliden zinciri attırıp, çivi ve çekiçle zinciri herhangi bir yerinden sökebilirsin. Yok zincir atmayacak kadar sıkıysa ön dişliyi sökeceksin ve zincir boşa çıkacak. Sonra yine çivi çekiç ile istediğin yerden herhangi bir pime vurarak zinciri sökebilirsin. İlla motoru sabitlemen gerekiyorsa bir tane tahta kütük bulacaksın ve ya 3-4 sıra sağlam yekpare tuğlayı motorun altından motora değil de şaseye yarım santim kalacak kadar dizip arka lastiği sökeceksin teker çıkarken bir kişi de yavaşça o takoza motoru oturtacak.
    Zinciri dişliden çıkarmıştım zaten ama pime yeterince hızlı vurmak gerek sanırım doğrumu? çünkü onu da denedim ama çıkmadı.

  8. #8
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Kilitli olan yer bir tane ama sen herhangi istediğin bir pimi sökebilirsin ve tekrar takabilirsin. Biraz ustalık isteyen bir iştir. Zincir değişimi için bakla çıkartmak ve ya eklemek bence hiç sağlıklı değil. Orjinal zincir baklasını sayıp ona göre almakta fayda var. Eğer en geri noktada zinciri takarsan, nasıl gereceksin o zinciri? Hiç mantıklı gelmedi o açıklama,zinciri takarken teker en önde olmalı bence.
    anılgan bunu beğendi.
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  9. #9
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Yeterince dikkatli bakarsan doğru pimi görebilirsin.
    Sökme aparatı ucuz birşey alıp işini onunla görmen daha pratik olur. Yeni zincir içinde gerekebilir çünki
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  10. #10
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    çok sert bir darbe lazım ya da o pimin başını çarka tutacaksın. Matkabın varsa, ucuna bir taş takıp taşlayabilirsin. Zaten o zinciri atacağın için acıma sağlamca vurursan çıkacaktır...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:24 ----------

    Ben de bir aparat bakıyorum şu anda... Bakla sayısını sayıp ona göre bir zincir alacağım. Çivi ve çekiçle sökmek tamam da, takmak pek sağlam ve güvenilir olmaz. Zincir kitlemesi hakkaten tehlikeli bir durum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:26 ----------

    Şimdi aklıma geldi sökmek için pime vurmadan önce altına bir tane somun koyacaksın. Pimin diğer ucu yere değiyorsa sabaha kadar uğraşsan sökemezsin. pimin arka tarafı boşta olacak. Kolay gelsin
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  11. #11

    Üyelik
    19 Ağustos 2011
    Tüm cevaplar için teşekkürler

    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok sert bir darbe lazım ya da o pimin başını çarka tutacaksın. Matkabın varsa, ucuna bir taş takıp taşlayabilirsin. Zaten o zinciri atacağın için acıma sağlamca vurursan çıkacaktır...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:24 ----------

    Ben de bir aparat bakıyorum şu anda... Bakla sayısını sayıp ona göre bir zincir alacağım. Çivi ve çekiçle sökmek tamam da, takmak pek sağlam ve güvenilir olmaz. Zincir kitlemesi hakkaten tehlikeli bir durum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:26 ----------

    Şimdi aklıma geldi sökmek için pime vurmadan önce altına bir tane somun koyacaksın. Pimin diğer ucu yere değiyorsa sabaha kadar uğraşsan sökemezsin. pimin arka tarafı boşta olacak. Kolay gelsin
    Eve gidince tekrar deneyeceğim. Yeni aldığım oringli zinciri de sökme işleminin tersi yönünde takarsam sorun olmaz herhalde? en üstte bulunan 8 şeklinde bir ucu açık pul gibi bir parça var onu da takabilirsem sorun yok sanırım(nasıl takılacağını akşam çözmeye çalışacağım ama çıkarma işleminin tersidir sanırım)

  12. #12
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Sökmek için bir de zincirin diğer tarafını kontrol et, kilit o taraftadır belki... Ben bu resme göre takacağım:
    [IMG][/IMG]
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  13. #13

    Üyelik
    19 Ağustos 2011
    diğer tarafınıda kontrol etmiştim ama bulamadım artık zor kullanmak durumunda kalacağım bende bu şekilde takmayı düşünüyordum.
    Teşekkürler cevap için tekrardan

  14. #14
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Dostum zaten yapman gerekende bu,
    her seferınde maşamı sökülürmüş ...

    Hangi motorcuya gidersen git Maşayı sökmeyecektir,
    Eski zincir kesilir,
    yenisinin boyu ayarlanır ve segmanı ile takılır...

    Bu kadar basittir,
    taş çatlasın 15,,20 dk sürsün,
    Maşa sökme işi olursa eğer,
    zincir dişlini alırsın misal 150 liraya,
    200 lira işçilik verirsin ve ertesi güne kalır
    Yani 5..6 saat sürer
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  15. #15

    Üyelik
    19 Ağustos 2011
    Arkadaşlar burda sizin yardımlarınızdan sonra bugun tekrar sökmeyi denedim 3 adet beton civisi aldım bi adet somun buldum baklanın içindeki pimden biraz daha büyük. Somunu baklanın altına pim içinden geçebilecek şekilde yerleştirdikten sonra penseyle çiviyi tutup çekiçle sert şekilde üstten vurdum. 3 beton çiviside ya kırıldı ya eğildi bugunde sökemedim şu zinciri. her geçen gün daha da azimle eve geliyorum ve sökemeden geri takıyorum zinciri. aparatını falanmı alsam acaba, inat ettim çünkü götürmeyeceğim ustaya, kendim yapmam lazım bir önerisi olan varmı? teşekkürler

  16. #16
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Dur bakalım ben de gaza geldim gidip sökeyim şu zinciri ama benim şansıma kilitli olan yeri çok kolay... Altına somun koyarken, somun iki pimden de geniş olması lazım sadece pimlerden birisi değil. Sonra bir sağdakine bir soldakine vurarak gevşeterek çıkartacaksın. Sekiz şeklindeki bakladan daha geniş bir somun lazım... Baklanın yanındaki etli kısımda somuna değmemeli. Daha da sökülmezse demir testeresi bu işi çözecektir...
    cenkito bunu beğendi.
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  17. #17

    Üyelik
    19 Ağustos 2011
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dur bakalım ben de gaza geldim gidip sökeyim şu zinciri ama benim şansıma kilitli olan yeri çok kolay... Altına somun koyarken, somun iki pimden de geniş olması lazım sadece pimlerden birisi değil. Sonra bir sağdakine bir soldakine vurarak gevşeterek çıkartacaksın. Sekiz şeklindeki bakladan daha geniş bir somun lazım... Baklanın yanındaki etli kısımda somuna değmemeli. Daha da sökülmezse demir testeresi bu işi çözecektir...
    sendeki eski zincir eksiz zincirmi yoksa bir baglantı yeri var mı? o pimin perçinlenmiş yeri kolay kolay çıkmayacak gibi geliyo vurarak falan çok sert duruyor. biraz bakla çeşitlerine baktım internetten, senin dediğin gibi 2 baklanın(daha dogrusu 1 bakladaki 2 pimin) altına somun girmesi gereken tiplerde var, tek bir baklanın(bakladaki tek bir pimin) altına somunu koyarak çıkan tiplerde var, bilmiyorum anlatabildimmi ama sanırım benimkinde senin dediğin gibi 1 bakladaki 2 pimdende geniş bir somun koymak gerek.Yalnız en ufakda olsa bi zedelenme bile yok benim pimlerin perçinli yerlerinde, bilmiyorum dediğini denesemde aparatsız olmayacakmış gibi geliyor bana. sen ne zaman sökeceksin zinciri? (Ben ankaralıyım da İstanbulda yaşıyorum, orda olsam sen sökerken izlemeye gelirdim demetevlere )

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------

    ayrıca şöyle bir sorun var acaba hangi tarafından vurmam gerekiyor, yani sadece 1 tarafı çıkıyor ise diğer tarafından vurmam olurmu ki? İki tarafıda tıpatıp aynı geliyo bana

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------

    şimdi farkettim yalnız, bendeki çiviler eğildi, benim bildiğim beton çivisi eğilmez ama anlamadım. yanlış çivi kullanmışta olabilirim.

  18. #18
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Şu an söktüm eski zinciri, baklaları sayıp, ona göre yeni zincir alacağım. Benim zincir ekli zincir o yüzden tornavida ile o kilit mekanizmasını azıcık ittirip kolayca çıkardım. Ama benim de ön dişli değişmesi lazım ama hiç çıkacak gibi gözükmüyor... :( bir de çektirme bulmam lazım galiba. Dediğin gibi pim hiç çıkacak gibi değilse mecbur matkapla filan taşlayacaksın. Demir testeresi de kar etmez gibi. Zincirin kaliteli imiş, olmazsa bir iki baklayı sök ve şu kilitlemeye yarayan bakladan bir tane al, eski zinciri tak... ;) Ben eski zinciri gazyağına yatırdım, temizliyorum, bakarsın 3 bakla çıkartıp (5 cm) tekrar eski zinciri takarım ya da uzun yol için yedekte tutarım. Çünkü ön dişliyi sökemezsem yeni zinciri de mahveder, bayağı yıpranmış
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  19. #19
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    çiviyi yanlış zamanda uyguluyorsun...
    önce pime bakla ile 0 olacak şekle gelene kadar çekiç ile vuracaksın...
    daha sonra pimin, baklanın içine girmesi için çivi kullanacaksın...
    Teo23 bunu beğendi.
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...

  20. #20
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Ferhat iyi yetiştin, şimdi ben de pimle cebelleşeceğim...
    The man who knows everything chooses to know nothing...


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)