CG 200 eksantrik subab ses sorunu.
Reklamlar
-
Şefim iyi günler CG parçalarına bakarken link denk geldi oradan geldım sorunlarınızı biraz okudum size soyle onerilerim olucak.
biz antalyada cg motorları marka ayırt etmeden modifiye edip yarıstırıyoruz motor kısımları cok oynanmıs motorlar mevcut elımızde sızlerın ekzantirik sesi sorunu sibob şişleri yani iteceklerden kaynaklarıyor silindir büyüyor boyuda uzadıgı ıcın şişler kısa geliyor bide dereceli ekzantirikleri mm hesabı ile değil piston capına göre elde hazırlanmıs olanları sağlıklı olur yani 65,5mm olan ekzantirik 70mm slindir takımında 65,5 da verdiği randumanı vermez ve dereceli ekzantirik sibobların acık kalma sürelerini uzatır dogru bir ekzantirik cok güzel bir performans saglar.Şuan bizdeki cg motorlar uygun sürüş kosullarında üzerine yatmadan yani 180 km süratlara cok rahat ve cabuk ulasabiliyor.yardımcı olabildiysem ne mutlu CG motorlar hakkında sorularınız olursa elimde gelince cevaplandırırım.
Reklamlar
-
biz zaten krank ve silindiri değiştik, tabi ona uygunda uzun itecek taktık neredeyse arada 1 cm fark var 150 cc ile 200 cc silindir arasında.
iteceklerin kısa oldugu yanlıs yani.
-
07 Mayıs 2015, 20:45
#103
Konuda aktif olan varmı. Hortlatıcamda.
-
07 Mayıs 2015, 21:05
#104
-
07 Mayıs 2015, 21:57
#105
Seninle özelden paslaşmıştık. Konuyu baştan sona okudum. Konu başlığındaki gibi bir sıkıntı ve motor ısınınca egzoz sübabında ayar kaçması mevcut. Motor ısınınca sübap aralığı açılıyor. Külbütör arıyorum ama motor ebatları piyasadaki 200 cc lerden faklı olunca parça bulmak sıkıntı. Birincisi külbütörü değiştirmekle başlamak istiyorum. cg lerde külbütörlerin ebatları faklımı aynımı. örn 150 cc nin külbütör 200 e olurmu acaba.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:50 ----------
Rölantide dengesiz çalışmaya neden olmaya başladı son zamanlarda. Sübap ayarını yaparken egzos sübabını sıcakken ayarlıyorum ve boşluksuz bırakıyorum. Fakat ilk çalıştırmada budefa rölantide durmuyor motor. Isınınca sorun yok. Yeni zhongshen silindir piston ve üst kapak aldım. Gerçi boşuna almışım.
Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.
-
07 Mayıs 2015, 22:33
#106
Lpg yakmıştır subap yuvalarını.
-
07 Mayıs 2015, 23:11
#107
Zhongshen sıfır set var üzerinde. Üst kapak piston silindir olarak. Değişimde şişler ve külbütör eskisi kaldı sadece. Kaldıki 20000 km kullandıktan sonra conta dan yağ sızması ile açtım motoru yinede sübaplarda veya yuvalarda problem çıkmadı. Sadece egzoz sübabında hafif boşluk vardı. Onada yeni fişek yaptırıp sübapı değiştirerek taktım. Açıldığında motorda kurum namına bişey yoktu. lpg yapmış olamaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:08 ----------
Seti tamamen keyfiye değiştirmiş gibi oldum.
Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.
-
07 Mayıs 2015, 23:16
#108
search16 adlı üyeden alıntı
Zhongshen sıfır set var üzerinde. Üst kapak piston silindir olarak. Değişimde şişler ve külbütör eskisi kaldı sadece. Kaldıki 20000 km kullandıktan sonra conta dan yağ sızması ile açtım motoru yinede sübaplarda veya yuvalarda problem çıkmadı. Sadece egzoz sübabında hafif boşluk vardı. Onada yeni fişek yaptırıp sübapı değiştirerek taktım. Açıldığında motorda kurum namına bişey yoktu. lpg yapmış olamaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:08 ----------
Seti tamamen keyfiye değiştirmiş gibi oldum.
Benim Cg 150'de de üst kapakta motor soğukken daha çok olmak üzere berbat sesler var subap ayarını 5 kere falan kontrol ettim, çatır çutur olsa da çalışıyo ama kaç aydır. Külbütöre bakıyorum hiç boşluk yok ama ondan mı geliyo ses bilmem doğrusu.
-
08 Mayıs 2015, 16:48
#109
search16 adlı üyeden alıntı
Seninle özelden paslaşmıştık. Konuyu baştan sona okudum. Konu başlığındaki gibi bir sıkıntı ve motor ısınınca egzoz sübabında ayar kaçması mevcut. Motor ısınınca sübap aralığı açılıyor. Külbütör arıyorum ama motor ebatları piyasadaki 200 cc lerden faklı olunca parça bulmak sıkıntı. Birincisi külbütörü değiştirmekle başlamak istiyorum. cg lerde külbütörlerin ebatları faklımı aynımı. örn 150 cc nin külbütör 200 e olurmu acaba.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:50 ----------
Rölantide dengesiz çalışmaya neden olmaya başladı son zamanlarda. Sübap ayarını yaparken egzos sübabını sıcakken ayarlıyorum ve boşluksuz bırakıyorum. Fakat ilk çalıştırmada budefa rölantide durmuyor motor. Isınınca sorun yok. Yeni zhongshen silindir piston ve üst kapak aldım. Gerçi boşuna almışım.
150 ile 200 aynı idi,
yada söyle söyleyeyim max daki orjınal ile piyasadaki zongshen 200 kapagın kulbutorleri aynı
fakat 125 yada 250 ler nasıl bilemiycem
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
09 Mayıs 2015, 19:29
#110
Cg 150 mondialin orjinal külbütörünü aldım taktım. Uydu uymasınada soğukken yapılan ayar motor ısınınca aralık neredeyse 1,5mm açılıyor ve şakırtı kopuyor. Sıcakken yapıyorum ayarı mecburen. Tabi ozamanda soğukken sübaplar hafif aralık kalıyor. ilk çalıştırmada rölanti de durmakta nazlanıyor. Isınana kadar zorlamadan yavaş yavaş gidiyorum şimdilik. Ama çözemediğim neden bukadar ayar sıcaklıkta kaçıyor.
Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.
-
16 Haziran 2015, 15:41
#111
Ben de CG150'yi CG220 yapıcam ama son dakikada eksantrik konusu kafamı karıştırdı. Marş motorunu ve dişlileri değiştirmeyecem, marş motorunu zorlamayacak bir eksantrik ne seçilebilir ?
-
16 Haziran 2015, 18:16
#112
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Ben de CG150'yi CG220 yapýcam ama son dakikada eksantrik konusu kafamý karýþtýrdý. Marþ motorunu ve diþlileri deðiþtirmeyecem, marþ motorunu zorlamayacak bir eksantrik ne seçilebilir ?
Hic gerek yok
krank strokunu arttiracagindan torklu egzantrik lazim sana.orjinal egzantirik suanki kombinasyondan cok daha verimli olacaktir
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
16 Haziran 2015, 18:43
#113
cenkito adlı üyeden alıntı
Hic gerek yok
krank strokunu arttiracagindan torklu egzantrik lazim sana.orjinal egzantirik suanki kombinasyondan cok daha verimli olacaktir
Motorumun krankı ile rulmanları uyumlu, tek farkı uzun strok olan balansörlü krank buldum bizim motorda. Egzantrik'i Cg125 uyumlu mu ona da baktırıcam yarın. Orjinal egzantrik derken neyi kastettiniz ? Cg125'in her yerde satılan standart egzantrik'ini kullanıyorum. Yeni de alabilirim hiç sorun değil.
-
16 Haziran 2015, 21:53
#114
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Motorumun krankı ile rulmanları uyumlu, tek farkı uzun strok olan balansörlü krank buldum bizim motorda. Egzantrik'i Cg125 uyumlu mu ona da baktırıcam yarın. Orjinal egzantrik derken neyi kastettiniz ? Cg125'in her yerde satılan standart egzantrik'ini kullanıyorum. Yeni de alabilirim hiç sorun değil.
motoru itecekli toplayacaksın demi?
farketmiyor modifiye olanlarda motor devirlenme istegi ve hızı artıyor ama tork cok az düşüyor.
çünkü atesleme döngü süresi kısalıyor
-
16 Haziran 2015, 21:55
#115
cenkito adlı üyeden alıntı
motoru itecekli toplayacaksın demi?
farketmiyor modifiye olanlarda motor devirlenme istegi ve hızı artıyor ama tork cok az düşüyor.
çünkü atesleme döngü süresi kısalıyor
İtecekli olacak evet. Yanma süresi kısalmasın verim düşer.
-
16 Haziran 2015, 23:39
#116
Madem modifiye yapacaksını,
Ateşleme daha güçlü alabileceğiniz,
KYMCO 125 ve 150 modelleriin CDI beyinleri SİGARA PAKETİ boyunda olur,
Ve TÜM KARBÜRATÖRLÜ MOTORLARA DİRECT uydurulur,,,
Düşünenler veya yapmayı denemek isteyenlere NASIL OLACAĞINI İZAH EDERİM,,,
BU BİLGİ ÖZEL OLDUĞUNDAN KOLAY KOLAY DUYABİLECEĞİNİZ BİŞİY DEĞİLDİR
-
17 Haziran 2015, 00:16
#117
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
Madem modifiye yapacaksını,
Ateşleme daha güçlü alabileceğiniz,
KYMCO 125 ve 150 modelleriin CDI beyinleri SİGARA PAKETİ boyunda olur,
Ve TÜM KARBÜRATÖRLÜ MOTORLARA DİRECT uydurulur,,,
Düşünenler veya yapmayı denemek isteyenlere NASIL OLACAĞINI İZAH EDERİM,,,
BU BİLGİ ÖZEL OLDUĞUNDAN KOLAY KOLAY DUYABİLECEĞİNİZ BİŞİY DEĞİLDİR
Önce bi karterin içini kazasız belasız söküp toplayım yeni haliyle marş basayım 300-500km yapayım da onları sonradan hallederim
Şanzımanı da daha 1600km önce değiştirdim. Ama motor yağına benzin karıştı katalizör saçmalığının patlak yapmasından. Umarım üzerinde oyuklar olan dişlilerle karşılaşmam yine.
-
17 Haziran 2015, 00:21
#118
agk 6 vites şanzuman seti elimde mevcut aklımda olsun
-
17 Haziran 2015, 00:27
#119
Onu biliyorum da dişliler çok ince diyorlar. CG200 şanzıman setleri var ya onların 5. vitesi daha uzun mu ? veya 1. vites kısa ise de olabilir. 100'lük elden debriyajlı cub'um vardı(hala da garajda yatıyo) 1. vitesi o kadar kısaydı ki hızı yüzde 20 artıracak şekilde dişlileri oynadığım halde 1. viteste çıkamadığı yokuş yoktu.
-
17 Haziran 2015, 00:44
#120
evet ınceltılerek zaten 6. vitese yer açılıyor,,,
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)