Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Farı açınca akü zayıflıyor ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Aralık 2012
    slm . motosikletimde farı açtığımda akü zayıflıyor. ve motoru tekrar çalıştırmayı denediğimde marş döndüremiyor motoru. ama far kapalıyken şarj olunca biraz sorunsuz marşa bastımmı tekrar çalışıyor. ampul halojen 60 watlık şerit led var 2 boy 40 cm 20 cm 2 boy. bide arka stop 35 watlık . stratörmü karşılıyamıyor başka biyerdemi arıza vardır acaba. tecrübeli arkadaşlara sormak istedim . şunu da belirteyim . akü uclarından voltaja baktığımda 14.50 civarına far ışıklar kapalıyken. sis ledleri açıyorum 13 50 civarı farı açıyorum 10 volta iniyor akü belli zaman sonra motor çalışırken motor devri 2000 de sadece farı açtığımda voltaj düşüyor bide frene basınca arka stopdan dolayı . yeterli akımı sağlıyamıyor sanırım nerde arıza olabilir. ne yapabilirim. tamir elektronik tecrübem var. saygılarımla
    cenkito bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Arkadaşım diskoya çevirmişsin motoru... Bi araba aküsü tak da rahatlasın motor... ;)
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  3. #3
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    dostum senın konjektorun karsılamıyor,
    motorda far açınca motorunun urettıgı elektrık yetersız kalıyor,
    sanıyorum sen konjektörü yakmışsın,
    fakat,
    yanma sebebi ise aşırı enerji kaybı bulunması,
    konjektörü değiştir öyle dene,,,

    ve watt'ı yüksek ampullerden uzak dur,
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  4. #4
    APALA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2012
    Motosikleti
    ARMadillo
    benim motorda da var aynı problem. ve ekstra bir şey yok motorda.
    alternatör de sıkıntı olmadığını ve, göstergenin bi şekilde elektrik çektiğini gördük. bir de şunu söyleyeyim, elektrik sistemine bulaşmışsa birşey daha düzen tutmuyor. kendi motosikletim için çözüm olarak şunu bulduk:
    (alternatör arızalı olmadığı için):
    aküyü bir büyüğü ile değişeceğiz,
    aküden ilk çıkan kablolardan birine, yani ana kabloya bir anahtar bağlayıp, motosikletin görünmeyen bir yerine monte edeceğiz. motosikleti uzun süreli istop edeceğin zaman, oradan kapatacağım. aküyü sökmüş gibi birşey olacak yani.
    detaylı çözüm ne olur bilmiyorum. Ben ispanyoluma böyle yapacağım. bu arada motosikletin ne?
    Güvenebileceğimiz tek gözler, kendi gözlerimizdir.

  5. #5

    Üyelik
    01 Aralık 2012
    cevaplarınız için teşekkürler motor xgj150-23 konjektör arızası olsa yüksek voltaj olmazmıydı cıkışta akü takılı değilken ölçtüğümde de 15 volt gözüküyor. Aküyü takıncada şarj ediyor akım karşılayamadımı arızalımı oluyor. Bu motor max kac wat veriyor bilmiyorum ama kabaca 8 amper cekiyor var acıkken diger ısıklar dahil. Ampul mecbur 60 lık yoksa yol gözükmüyor. Konjektörde böyle bi sorun oluyosa yenisini alacağım mecbur konjektöe akım yetmezliğine neden olabilirmi

  6. #6
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    senın motorun WATT çekimi,
    ampullerde 35,35 watt'tır,

    senın kullandıgın sanıyorum 55,60 watt oto ampulü,

    bu senın motoruna fazla gelır,,,
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  7. #7
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı APALA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motorda da var aynı problem. ve ekstra bir şey yok motorda.
    alternatör de sıkıntı olmadığını ve, göstergenin bi şekilde elektrik çektiğini gördük. bir de şunu söyleyeyim, elektrik sistemine bulaşmışsa birşey daha düzen tutmuyor. kendi motosikletim için çözüm olarak şunu bulduk:
    (alternatör arızalı olmadığı için):
    aküyü bir büyüğü ile değişeceğiz,
    aküden ilk çıkan kablolardan birine, yani ana kabloya bir anahtar bağlayıp, motosikletin görünmeyen bir yerine monte edeceğiz. motosikleti uzun süreli istop edeceğin zaman, oradan kapatacağım. aküyü sökmüş gibi birşey olacak yani.
    detaylı çözüm ne olur bilmiyorum. Ben ispanyoluma böyle yapacağım. bu arada motosikletin ne?
    O koyacağınız şey anahtar değil şalter olmalı, zira basit anahtarlar ile akünün voltajını kesmekten ziyade motorunuzu yakabilirsiniz yangın çıkartarak!
    serkanADH13 ve umt123 bunu beğendiler.

  8. #8
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    ERO haklı,
    ufak bır düğme ile açıp kapatmak sorun açabilir,
    Daha güçlü bir devre kesici kullanmalısın.
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  9. #9
    ots - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF 250 Rally
    Dostum Far kapalıyken rölantide 14,50 volt gaz verince 16 vot civarıda veriyorsa normaldir acaba akünüz eski olabilirmi

  10. #10
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı ots adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum Far kapalıyken rölantide 14,50 volt gaz verince 16 vot civarıda veriyorsa normaldir acaba akünüz eski olabilirmi
    YOK ARTIK!

    Neyle ölçtünüz bu değerleri? Ölçü aleti derseniz o alet çöpe atmanızı öneririm.

  11. #11
    APALA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2012
    Motosikleti
    ARMadillo
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O koyacağınız şey anahtar değil şalter olmalı, zira basit anahtarlar ile akünün voltajını kesmekten ziyade motorunuzu yakabilirsiniz yangın çıkartarak!
    usta halledecek işte bugün. Bilmiyorum nasıl birşey kullanacak. Arayıp söylesem mi acaba?
    Güvenebileceğimiz tek gözler, kendi gözlerimizdir.

  12. #12
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Koyacağı şeyin serkan'ın da belirttiği gibi devre kesici olması gerekir. Zira incecik kablolama ile araya giriş ve küçük bir anahtarın sonu felaket olabilir.

  13. #13

    Üyelik
    01 Aralık 2012
    arkadaşlar akımı arttırmak için konjektörü değiştirmek yeterlimi ? 150cc için statörler ortalama kaç wat veriyor bilmiyorum. bilen varya yazabilirmi ? tahminimce 200 wat vermesi lazım en az buda 16-17 amper civarında yapıyor olması lazım ve yetmesi lazım sisteme fazla bile geliyor. sıfır aküyle denedim yolda far açıkken akü 10 volta indi 2 saat sonra farı kapatınca tekrar 15 volt gösteriyor kadranda. aküyü söküp deniyorum . far sönüyor hafif gaz verince artıyor 4 bin devir falan acaba statör mü arızalandı diyorum 2 saatlik yolda el değmeyecek kadar sıcak oluyor debriyaj kapağından daha sıcak . böyle bi sorun olabilirse nasıl ölçeceğim ? statör fişinden hangi kablodan kaç volt almam gerekiyor ?

  14. #14
    astorojna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2012
    Şehir
    kırıkkale
    Motosikleti
    Yamaha Mt09
    bendede buna benzer bi sorun vardı ben hallettim bi incele istersen.

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/106938-farlar-acikken-aku-sarz-olmuyor-acil-yardim-lutfen.html
    kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...

  15. #15

    Üyelik
    01 Aralık 2012
    okudum hocam fakat senin sorununu hangi cevap çözdü . herkes başka bişey yazmış . bi yazıda bazı motorlar direk statörden veya aküden alıyomuş. benimki aküden alıyor olmalı çünkü motor kapalıykende far sorunsuz yanıyor parlak.

  16. #16
    astorojna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2012
    Şehir
    kırıkkale
    Motosikleti
    Yamaha Mt09
    dostum ben olayı kökten çözdüm. Şarz dinamosunu, dinamo yatağını,konjektörü vs. elektrik üreten ne kadar alet varsa hepsini değiştirdim. Çünkü sinirlerimi bozdu bu olay benim. sonuç olarak düzeldi ve motoru sattım
    kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...

  17. #17
    umt123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2012
    Şehir
    Bursa/Osmangazi
    Motosikleti
    Honda CG125
    ero ya katılıyorum led döşemiştim motoruma bir gün stop ettim küçük kırmızı bir led kapama düğmem vardı kendim lehimleyip yapmıştım. Düğmeye basmamla akünün orda bir parlama oldu ellerimle söndürdüm motora birşey olacak diye. Bunu söylüyorum yapma diye ben ufak birşeyle atlattım 'ALLAH(c.c) Korusun' başına daha büyüğü gelebilir iyi forumlar..
    4 teker beden'i ; 2 teker ise ruh'u taşır ;)

  18. #18
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı ZLaTaN_53 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar akımı arttırmak için konjektörü değiştirmek yeterlimi ? 150cc için statörler ortalama kaç wat veriyor bilmiyorum. bilen varya yazabilirmi ? tahminimce 200 wat vermesi lazım en az buda 16-17 amper civarında yapıyor olması lazım ve yetmesi lazım sisteme fazla bile geliyor. sıfır aküyle denedim yolda far açıkken akü 10 volta indi 2 saat sonra farı kapatınca tekrar 15 volt gösteriyor kadranda. aküyü söküp deniyorum . far sönüyor hafif gaz verince artıyor 4 bin devir falan acaba statör mü arızalandı diyorum 2 saatlik yolda el değmeyecek kadar sıcak oluyor debriyaj kapağından daha sıcak . böyle bi sorun olabilirse nasıl ölçeceğim ? statör fişinden hangi kablodan kaç volt almam gerekiyor ?
    Yaptığın sistemde sıkıntı var demek ki. Kablolalma ööle kabloyu çek olsun bitsinlik bir iş değildir. Çektiğin kablo kalınlığı dahi önemli. Ayrıca led diyip geçmeyin eğer sisteme power led koyarsanız talep edilen akımın oldukça fazla artması söz konusu. Sende de böyle birşey var demek ki. Akünün 15 volt göstermesi olanaksıza yakın. Boşta akım çekmiyorken 12.6-12.8 volt sağlıklı bir akünün dolu olduğuna işarettir. 15 volt

    Aküden giderken de olsa çekilen akım fazla olunca akü bu sefer kendi beslemesi yani konjektöre fazla abanır. Konjektör ısınır, bir süre sonra da yanar! Fazla güç gerektiren şeyler takılacaksa sistemde sadece aküyü büyütmek cahillikten başka birşey olmaz ne yazık ki.
    cenkito bunu beğendi.

  19. #19
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    arkadasım power ledler yada ledler ısındıkça daha fazla akım çekerler, yani çektikleri amper aynı kalmaz. kullanım saglıgı acısından ledlerin girişine akım sınırlama devresi ilave etmen lazım ki ısındıkca çekilen akımda artma olmasın. üstüne birde 60W ampülün var ki cogu motor tek basına bile 60W ampülle baş edemiyor, akü bitiriyor.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  20. #20
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    bu kadar çok sallayan adam nasıl bir araya geldiniz ne zaman toplandınız
    dostum motosikletinin marka modeli nedir yaz ona göre cevap verelim
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)