Pavyona dönmüş motor.
Pavyona dönmüş motor.
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
motora led takmamın sebebi trafikte farkedilmek. ledin bi sorunu yok yüklenmiyor o kadar. açıkken 13.80 civarı motorumun modeli dediğim gibi xgj150-23 ben araştırdğım kadarıyla 7 sargılı bunun statörü sanırım akım üretemiyor cbr larda 2-3 katı daha fazla sargı var. cbr sargısıyla değiştirsem nasıl olur acaba. konjektör ısınıyomu bilemem ama farı açınca ledler ve arka stop plakalık yanıyor. bayağı bi akım çekiyor. ya lede çevireceğim stop gösterge vs yada xenon deniyeceğim. 15 volt dediğim olay akü rolantide kadranda 15 v a çıkıyor ama voltmetre ile aküye bakınca rölantide 14 20 civarında. dediklerinize göre konjektörün bu yükü kaldıramaması ve yanması lazımdı. ama öyle bi sorun olmuyor. tek sorun akü yokken farı açınca 10 volta düşüyor .ama nedense akü varmış gibi parlak yanıyor hafif bir azalma var. buda demek oluyoki akü varken aküden yer . yani bu işi beğenmedim pek. 35 watlık xenon alsammı aküden bahseden arkadaşlar akü sadece süreyi uzatır. yani motor o voltajı üretemedikten sonra sürekli aküden yer marş basmaz duruma gelecek. motorda herşey açıkken en az 12 volt olması lazım. statör akımı üretiyosa acaba konjektör akımı veremiyo olabilirmi ama orjinal konjektörü 7 sargılı statör kaç amper veya wat güç verebiliyor bilgisi olan varmı .(bu arada belirttim yine belirteyim. led montajı kablolar vs hepsi tarafımdan yapıldı. kısa devre söz konusu değil. sigortalar bağlı araya.kablolar amperi kaldırabilecek güçte.) bu konu hakkında bilgilendirirmisiniz.
dostum bunların tamamı hikaye sana bu kadar bilgiyi boşuna vermişler
senin alternatörün de konjektöründe sağlam
ama yanmaları an meselesi
çok basit çözümün var
senin farın 12 volt ve 18/18 watt tır ve sadece 1.5 amper elektrik çeker
ama sen 60/55 watt ampül taktığın için 5 amper elektrik çeker
arka stoba 35 watt ampül takmışsın 3 amper elektrik çeker
halbuki arka stobun 21/5 watt ampül olmalı yani 0.45 amper çekecek
senin elektrik sistemin basittir altarnetörden çıkan elektriği konjektör keser
alternatör 80-85 volt elektrik üretir konjektör ise bunu motorun özelliğine göre 13.5 ila 15 volt arasına düşürür
senin motosikletinde akü tam dolu farlar açıkken 13.5 volt u görmesi yeterlidir
eğer bu değeri görmüyorsa bu kesinlikle senin yanlış far seçimindendir
ön far açıkken 18 watt arka lamba açıkken 5 watt akım çekmelidir stoba bastığında 21 watt akım çekmeli
buraya kadar olanları kesin bir dille kabul etmelisin
ondan sonra yapacağın şeyler basit
1 ön farını hemen 18/18 watt olan ampülle
2 arka stobuda 21/5 watt ampülle değiştir
hiç bir sorun kalmayacaktır
saygılarımla
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
evet anladım . bende öyle düşünüyodum. far konusunda eğer 18 wat takarsam önümü göremem.bunun yerine xenon taksam olurmu ? madem motor o elektriği üretemiyor. statörü daha çok sargılı olanla değiştirsem daha akım ürettiği için o gücü de karşılayabilir ? arka gösterge plaka lambalarını uygun bi fiyata bulursam ledle değiştireceğim.
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
şunuda sorayım bu motosikletin orjinal far lambası nedir h4 tip var şimdi.
2.el almıştım öyleydi. soketi orjinal galiba çünkü tesisattan geliyor soketli klavuzunda far için 35 wat yazıyor. neyse ben bi deniyeyim hepsini. bakalım sonuc ne olacak. bunun far plastiğinin olduğu yer kırık yapıştırmışlar far ayarıda olmuyor far hafif yukarı bakıyor buna göre bi duy gibi farı tutacak ayar yapılabilecek bişey varmı yapıştırayım oraya
bugün motorun konjektörünü bi ölçeyim dedim.konjektörden tesisata giden 4 pinli soketi söktüm motor calışırken akü yok tabi ve motordaki elektrik kesildi tabi ateşleme hariç motor calışıyor neyse konjektördeki sokete baktım bitek yeşil ve kırmızı kabodan 9 volt okudum sabit şaşırdım diğer 2 kabloda voltaj yok. Neyse soketi taktım elektrik geldi akünün kablolarını ölçüyorum 14.80 gösteriyor. Bu nasıl oluyor konjektörden sadece 9 v gözüküyodu. Normalde konjektör çıkışı kaç volt
benim şöyle bir sorum olucak; öncelikle motosikletim 125cc scooter.12n 7b 4b sulu aküm var üzerinde hiç bir marka yazmıyor.xenon bağlatmak istiyorum ancak aküm bu şartlarda kaldırır mı yoksa aynı 12 w 9amperlik bir kuru akümü almalıyım öncelikle ??? cevaplayanlara şimdiden teşekkürler...
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)