Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Farı açınca akü zayıflıyor ?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Pavyona dönmüş motor.
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu kadar çok sallayan adam nasıl bir araya geldiniz ne zaman toplandınız
    dostum motosikletinin marka modeli nedir yaz ona göre cevap verelim
    Sallayanların ismini ver otopsici ki hepimiz birden seni sallamayalım!

  3. #23
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım diskoya çevirmişsin motoru... Bi araba aküsü tak da rahatlasın motor... ;)
    :D :D :D :D

    bunu yazacaktım...
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  4. #24

    Üyelik
    01 Aralık 2012
    motora led takmamın sebebi trafikte farkedilmek. ledin bi sorunu yok yüklenmiyor o kadar. açıkken 13.80 civarı motorumun modeli dediğim gibi xgj150-23 ben araştırdğım kadarıyla 7 sargılı bunun statörü sanırım akım üretemiyor cbr larda 2-3 katı daha fazla sargı var. cbr sargısıyla değiştirsem nasıl olur acaba. konjektör ısınıyomu bilemem ama farı açınca ledler ve arka stop plakalık yanıyor. bayağı bi akım çekiyor. ya lede çevireceğim stop gösterge vs yada xenon deniyeceğim. 15 volt dediğim olay akü rolantide kadranda 15 v a çıkıyor ama voltmetre ile aküye bakınca rölantide 14 20 civarında. dediklerinize göre konjektörün bu yükü kaldıramaması ve yanması lazımdı. ama öyle bi sorun olmuyor. tek sorun akü yokken farı açınca 10 volta düşüyor .ama nedense akü varmış gibi parlak yanıyor hafif bir azalma var. buda demek oluyoki akü varken aküden yer . yani bu işi beğenmedim pek. 35 watlık xenon alsammı aküden bahseden arkadaşlar akü sadece süreyi uzatır. yani motor o voltajı üretemedikten sonra sürekli aküden yer marş basmaz duruma gelecek. motorda herşey açıkken en az 12 volt olması lazım. statör akımı üretiyosa acaba konjektör akımı veremiyo olabilirmi ama orjinal konjektörü 7 sargılı statör kaç amper veya wat güç verebiliyor bilgisi olan varmı .(bu arada belirttim yine belirteyim. led montajı kablolar vs hepsi tarafımdan yapıldı. kısa devre söz konusu değil. sigortalar bağlı araya.kablolar amperi kaldırabilecek güçte.) bu konu hakkında bilgilendirirmisiniz.

  5. #25
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı ZLaTaN_53 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motora led takmamın sebebi trafikte farkedilmek. ledin bi sorunu yok yüklenmiyor o kadar. açıkken 13.80 civarı motorumun modeli dediğim gibi xgj150-23 ben araştırdğım kadarıyla 7 sargılı bunun statörü sanırım akım üretemiyor cbr larda 2-3 katı daha fazla sargı var. cbr sargısıyla değiştirsem nasıl olur acaba. konjektör ısınıyomu bilemem ama farı açınca ledler ve arka stop plakalık yanıyor. bayağı bi akım çekiyor. ya lede çevireceğim stop gösterge vs yada xenon deniyeceğim. 15 volt dediğim olay akü rolantide kadranda 15 v a çıkıyor ama voltmetre ile aküye bakınca rölantide 14 20 civarında. dediklerinize göre konjektörün bu yükü kaldıramaması ve yanması lazımdı. ama öyle bi sorun olmuyor. tek sorun akü yokken farı açınca 10 volta düşüyor .ama nedense akü varmış gibi parlak yanıyor hafif bir azalma var. buda demek oluyoki akü varken aküden yer . yani bu işi beğenmedim pek. 35 watlık xenon alsammı aküden bahseden arkadaşlar akü sadece süreyi uzatır. yani motor o voltajı üretemedikten sonra sürekli aküden yer marş basmaz duruma gelecek. motorda herşey açıkken en az 12 volt olması lazım. statör akımı üretiyosa acaba konjektör akımı veremiyo olabilirmi ama orjinal konjektörü 7 sargılı statör kaç amper veya wat güç verebiliyor bilgisi olan varmı .(bu arada belirttim yine belirteyim. led montajı kablolar vs hepsi tarafımdan yapıldı. kısa devre söz konusu değil. sigortalar bağlı araya.kablolar amperi kaldırabilecek güçte.) bu konu hakkında bilgilendirirmisiniz.
    dostum bunların tamamı hikaye sana bu kadar bilgiyi boşuna vermişler
    senin alternatörün de konjektöründe sağlam
    ama yanmaları an meselesi
    çok basit çözümün var
    senin farın 12 volt ve 18/18 watt tır ve sadece 1.5 amper elektrik çeker
    ama sen 60/55 watt ampül taktığın için 5 amper elektrik çeker
    arka stoba 35 watt ampül takmışsın 3 amper elektrik çeker
    halbuki arka stobun 21/5 watt ampül olmalı yani 0.45 amper çekecek
    senin elektrik sistemin basittir altarnetörden çıkan elektriği konjektör keser
    alternatör 80-85 volt elektrik üretir konjektör ise bunu motorun özelliğine göre 13.5 ila 15 volt arasına düşürür
    senin motosikletinde akü tam dolu farlar açıkken 13.5 volt u görmesi yeterlidir
    eğer bu değeri görmüyorsa bu kesinlikle senin yanlış far seçimindendir
    ön far açıkken 18 watt arka lamba açıkken 5 watt akım çekmelidir stoba bastığında 21 watt akım çekmeli

    buraya kadar olanları kesin bir dille kabul etmelisin
    ondan sonra yapacağın şeyler basit
    1 ön farını hemen 18/18 watt olan ampülle
    2 arka stobuda 21/5 watt ampülle değiştir
    hiç bir sorun kalmayacaktır
    saygılarımla
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  6. #26

    Üyelik
    01 Aralık 2012
    evet anladım . bende öyle düşünüyodum. far konusunda eğer 18 wat takarsam önümü göremem.bunun yerine xenon taksam olurmu ? madem motor o elektriği üretemiyor. statörü daha çok sargılı olanla değiştirsem daha akım ürettiği için o gücü de karşılayabilir ? arka gösterge plaka lambalarını uygun bi fiyata bulursam ledle değiştireceğim.

  7. #27
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı ZLaTaN_53 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet anladım . bende öyle düşünüyodum. far konusunda eğer 18 wat takarsam önümü göremem.bunun yerine xenon taksam olurmu ? madem motor o elektriği üretemiyor. statörü daha çok sargılı olanla değiştirsem daha akım ürettiği için o gücü de karşılayabilir ? arka gösterge plaka lambalarını uygun bi fiyata bulursam ledle değiştireceğim.
    yapacağın hiç bir işlem motosikletine uymayacaktır boşuna masraf etmiş olursun
    18 watt ampül ile önünü çok rahat görürsün sıkıntı olmaz merak etme
    zenon deneyebilirsin ama genelde fazla bi faydası olur mu bilmem
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  8. #28

    Üyelik
    01 Aralık 2012
    şunuda sorayım bu motosikletin orjinal far lambası nedir h4 tip var şimdi.

  9. #29
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı ZLaTaN_53 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şunuda sorayım bu motosikletin orjinal far lambası nedir h4 tip var şimdi.
    h4 olması lazım emin değilim bundan şimdikinin takılma yerini sonradan yapmadıysan yine h4 kullan
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  10. #30

    Üyelik
    01 Aralık 2012
    2.el almıştım öyleydi. soketi orjinal galiba çünkü tesisattan geliyor soketli klavuzunda far için 35 wat yazıyor. neyse ben bi deniyeyim hepsini. bakalım sonuc ne olacak. bunun far plastiğinin olduğu yer kırık yapıştırmışlar far ayarıda olmuyor far hafif yukarı bakıyor buna göre bi duy gibi farı tutacak ayar yapılabilecek bişey varmı yapıştırayım oraya

  11. #31

    Üyelik
    01 Aralık 2012
    bugün motorun konjektörünü bi ölçeyim dedim.konjektörden tesisata giden 4 pinli soketi söktüm motor calışırken akü yok tabi ve motordaki elektrik kesildi tabi ateşleme hariç motor calışıyor neyse konjektördeki sokete baktım bitek yeşil ve kırmızı kabodan 9 volt okudum sabit şaşırdım diğer 2 kabloda voltaj yok. Neyse soketi taktım elektrik geldi akünün kablolarını ölçüyorum 14.80 gösteriyor. Bu nasıl oluyor konjektörden sadece 9 v gözüküyodu. Normalde konjektör çıkışı kaç volt

  12. #32

    Üyelik
    12 Mayıs 2012
    Motosikleti
    Kadırga Elit125
    benim şöyle bir sorum olucak; öncelikle motosikletim 125cc scooter.12n 7b 4b sulu aküm var üzerinde hiç bir marka yazmıyor.xenon bağlatmak istiyorum ancak aküm bu şartlarda kaldırır mı yoksa aynı 12 w 9amperlik bir kuru akümü almalıyım öncelikle ??? cevaplayanlara şimdiden teşekkürler...

  13. #33
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı ZLaTaN_53 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şunuda sorayım bu motosikletin orjinal far lambası nedir h4 tip var şimdi.
    arkadasım h4 tip demek kısaca 3 bacaklı baglantı demek. ama piyasadaki h4 ampüllerin çogu 55-60W araba ampülü,
    benim motora örneğin h4 baglantılı ama HS1 kodlu 35W ampül takılı orjınal olarak
    birde bunlara bak istersen

    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  14. #34
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı ZLaTaN_53 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bugün motorun konjektörünü bi ölçeyim dedim.konjektörden tesisata giden 4 pinli soketi söktüm motor calışırken akü yok tabi ve motordaki elektrik kesildi tabi ateşleme hariç motor calışıyor neyse konjektördeki sokete baktım bitek yeşil ve kırmızı kabodan 9 volt okudum sabit şaşırdım diğer 2 kabloda voltaj yok. Neyse soketi taktım elektrik geldi akünün kablolarını ölçüyorum 14.80 gösteriyor. Bu nasıl oluyor konjektörden sadece 9 v gözüküyodu. Normalde konjektör çıkışı kaç volt
    dikkat edersen yukarıda aynı şeyi söyledim
    motor kendi içinde farklı bir devirdaim sistemi ile elektrik üretir
    buraya yazmak uzun sürer farların açıkken 13.5 e kadar düşer
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)