Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Cup100Bisan Jikle Problemi Ve Bi kç soru??

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Şehir
    sİVAS
    Motosikleti
    Bisan Cup100
    Arkadaşlar öncelikle merhabalar.aranıza yeni katıldım. MOTORUMUN MARKA VE MODELİ : BİSAN ROADSTAR CUP100 / 2011 MODEL / 6900 KM DE.

    - SİZLERE BİRKAÇ SORUM OLACAK -

    - ŞİMDİ BAZI ARKADAŞLAR DİYOR Kİ JİKLEYİ ÇEKİNCE DEVİR SAATİ 3-4 LERDE OLUR.ISINDIKTAN SONRA JİKLEYİ KAPAT DEVİR NORMALE DÖNSÜN DİYORLAR. BENİM MOTORDA JİKLE GÖREVİNİ YAPMIYOR MU? MOTOR SICAKKEN BİLE JİKLEYİ ÇEKİYORUM DENEME AMAÇLI DEVİRDE HİÇ YÜKSELME OLMUYOR. MEKANİK OLARAK İNCELEDİM HİÇBİR SIKINTISI YOK.KARBÜRATÖR HAVA GİRİŞİNİ KAPATIP AÇIYOR. AMA BEN BU İŞİ ÇÖZEMEDİM. NEDEN JİKLEYİ ÇEKİNCE DEVİR YÜKSELMİYOR.??

    - BİR DİĞER SORUNUM DA BEN BENİMKİNİN AYNI MOTORDAN GÖRMÜŞTÜM . DEVİR SAATİ 0,5 DA ÇALIŞIYORDU MOTOR STOP ETMEDEN ÇOK RAHAT ÇALIŞIYORDU.
    BEN MOTORUN RÖLANTİSİNİ 2 NİN ALTINA ÇEKİNCE KALKIŞTA BOĞULMA TEKLEME VE DURDUĞU YERDE STOP ETME SORUNU OLUYOR. HAVA AYARI NORMAL RÖLANTİ AYARINI DA AYARLIYORUM AMA İSTEDİĞİM SONUCU ALAMIYORUM.???

    - BİR DE GAZ KOLUNU ÇOK AZ AÇIYORUM DEVİR YÜKSELMİYOR BOĞULUYOR GİBİ. SONRA ÇOK HAFİF DHA YÜKSELTİYORUM NORMALDE AÇTIĞIM GAZIN DEVRİ 2-3 OLMASI GEREKİRKEN BİRDEN FIRLIYO 5-6 LARA GAZ KOLUNDAMI PROBLEM VAR YOKSA KARBÜRATÖRDE Mİ???

    ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yakamoz7795 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2012
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    05' Kawasaki Z750S
    Motor ısındıkdan sonra Jikleyi açma motoru boğarsın her motorda jikleyi açınca devir yükselicek diye birşey yok jiklenin anlamı motor soğuk iken kolay çalışmasını sağlar okadar. çalıştıktan sonra rolantide jikle açık vaziyette 5 dakika kadar çalışması yeterli olacaktır. hava ayarı normal demişiniz tekrardan bi kontrol ediniz. tekleme Bujiden Kaynaklama Olabilir Bujiyi kontrol ediniz iyi ateşleme yapmıyordur. Birde Karbüratör temizliğine bakınız. buji-Karbüratör-Hava Filtresi-Hava Ayarı Bunları Kontrol Ediniz. Halledin Bi Sorun Kalmayacaktır.
    canki585858 ve Esrarengiz03 bunu beğendiler.
    Y@K@M02... 4 TEKER BEDENİ 2 TEKER RUHUNU TAŞIR... Faswind200R

  3. #3
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    evet yukarda arkadaşın söylediği gibi jikle açınca devir yükselmez hatta jikleyi tam açarsan 3 kademeli ise gaz vermediğinde motor stop eder jikleyi açtığında yarım gaz vericeksin 10 sn sonra orta kademeye alıp 1-2 dkka çalıştırdıktan sonra jikleyi kapat yani hava girişini açmış oluyorsun böylece tabi bunlar motor soğuk havalarda çalışmadığında yapılır normalde motorsiklet normal havada 1-2 marşta alması lazım boğulma sorunuda hava ayarına birde bujiye baktır buji yüksek ihtimal tavsiyem ngk buji al çin malı alma rölanti olayındada genelde 1400 1800 arası olur en normali 1500 dür ama 500 devirde motorun çalışması neredeyse imkansız devir saatinde problem olabilir otomobiller bile 800 devirde çalışıyorken 500 devirde motosikletin çalışması çok zor
    canki585858 bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Şehir
    sİVAS
    Motosikleti
    Bisan Cup100
    ilgilendiğiniz için teşekkürler. zaten jikle dediğiniz gibi çalışıyor motor soğukken jikleyi açtığımda rahat çalışıyor. ben bazı arkadaşlardan öyle birşey duymuştum jikleyi açınca devir yükselir felan diye.... Buji konusuna gelince de . Bu bujiye takılan kabloda kopuk olan bir yer var temassızlık yapıyor olabilir mi? bi de NGK buji demiş diğer arkadaş. Bize verdikleri "A7tC " isimli buji. Sivasta bulabilirsem değiştirmeyi deneyecem. Ayrıca Bujiyi söktüğümde tırnak kısmı ve porseleni kurum bağlamıştı siyahtı...

  5. #5
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    otomatik jikleli motorlarda ilk çalıştırmada motor ısınana kadar jikle çalışır ve deviri yükselir ama bunlar otomatik olarak olur.Manuel jiklede böyle bir olay yok gazı elle vermen gerikiyor 3-4 bin devire kadar bujinin kurum bağlamasıda benim motorda geçen varda temizledi motor daha rahat çalışmaya başladı.Kabloda kopuk olan yer sorun çıkarma ihtimali var bi şekilde sabitleyip deneme şansın varsa dene düzelirse kablo değiştirmen gerekir

  6. #6

    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Şehir
    sİVAS
    Motosikleti
    Bisan Cup100
    Kablodaki kopukluk şeyden hani bujiye taktığımız kısmı varya L şeklinde kablo onun içine giriyor ama tam dibe gidiyor mu gitmiyor mu emin değilim? Ayrıca o kablo sabit mi acaba o bujiye taktığımız L şeklindeki bölüme... Bu bujinin siyahlanıp kurum tutmasıda galiba düzensiz patlamadan dolayı oluyormuş...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)