Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Ben yaptım olmuş mu? Handlebar risers...

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005


    186 cm. lik boy ile xt yi artık dağ bayır gezmeye çalışırken ayakta bel ağrıları çekmektense ve tabi abuk sabuk paralar vermektense diye düşünerek bir işe giriştim.

    Göz kararı yeter diyerek bir parça aluminyum blok aldım, ortasına 22 mm. lik delik deldirdim ve ikiye böldürdüm. Buraya kadar herşey parodi. Delik delinmesi hariç. Kafamda 5 cm. lik bir yükseklik vardı. Sanayi içinde gördüğüm motosikletin birinden ortalama ölçüleri parmak hesabı aldım :islik: . Bu çerçevede gittim 5 TL verip aşağıda deldirip ikiye böldürdükten sonra fotoğrafladığım parçayı aldım.



    İkiye ayırınca...


    5 cm yükseklik, 1.1 cm alttan ve üsten hesaplayaraktan 7.2 cm. olarak parçayı kesmeye başladım... :islik:


    Kesme girişimim hobby amaçlı el matkabı ve amerikan malı kesme ucu ile denemelerim nihayetinde sonuçsuz kaldı. Halbuki kesebilirim gibi gelmişti. (Üstelik ufak bir parça da koparabilmiştim :crazy: )


    Baktım olmayacak, ilk yolum sanayiye düştüğünde yardırmak üzere bıraktım... Yardırma neticesinde ...



    Daha sonra kayınpederim sağolsun çalıştığı yerde dikine delik açılması ve kenarların düzeltilmesi işinden sonra el yordamı ile (biraz fazla düzelttiklerinden tam 11 mm. lik tepecik yapamadım :( ) tepesini yonttum...




    Yarın da saplamaları bulabilersem takacağım, bulamazsam artık yaptırıcaz. Boyu tam oldu gibi. Vidalamadan gidonu üzerine oturttum kablolar sorun çıkarmadı çok şükür...

    Aşağıdaki resime bakarak alttaki yarım yuvarlağın çok da şart olmadığını düşünüyorum ama yanılıyor muyum acaba ?



    Böyle olmayacak eve bir CNC tezgahı şart oldu...
    audioslave, cenkito, COQ ve 4 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alttaki yarım yuvarlak olmazsa sıkıntı olur, civatalara çok yük biner.
    cenkito, ero__, Arda_Karaca ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    bende de cross var tam düşündüğüm seyi siz yapmıssınız o alt kısımdaki yarım daireler önemli, frene yada gaza tam yüklenip gidona tam agırlık verdiğinde mevcut gerilimi gidon baglantı sehpasına iletecekti
    fakat şimdi tüm yük baglantı vidalarına yani saplamalara binecek.

    birde malzeme secimini yani aliminyumu hangi özellikte aldınız ?sadece göz kararı bana söyla bir parca lazım diyerek mi aldınız malzeme kodu özelliğiyle mi istediniz?
    malum ben cros motora yapmayı düşündüğümden malzeme özelliği cok önemli, arazide atlar zıplarken çattt diye kırılmamalı.

    elinize saglık güzel calısma olmus

    ama ben bu sekil hem yükseltip hemde uzaklastırmayı düşünüyorum



    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alttaki yarım yuvarlak olmazsa sıkıntı olur, civatalara çok yük biner.
    bende tam onu yazıyordum
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  4. #4
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    tamam da sen ne yaptın??

    Handlebar risers de ne dimek??

    zincir muhafazası mı o??
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  5. #5
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    http://www.motoplus.com.tr/kategori/...tme/standart/2

    bunlarda satılan fiyatlar

    bar riser yazacaktı arkadas ama yapılan iş ortada üretilen malzeme ortada o kadar da isme takılmamak lazım bence
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  6. #6
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Eline sağlık güzel olmuş paylaşım için teşekkürler. Uygun vida bulmakta sorun yaşarsan ROT diye tabir edilen çubuklar var. Metre ile satılıyor istediğin çapda ve tamamı dişli. Ayrıca biraz uzun yapmışsın burulma olabilir gibi. Rotun fotosu aşağıda.

    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  7. #7
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Aslında bu prototip de diyebiliriz (kıvırmaca )

    Yok prototip değil tabi amacım ama görüşlerinize minnettarım.

    Piyasada satılan bazı modellerde yuvarlak kısım bulunmuyor. Saplamaların bu konumda sadece parçaları bir arada tutmaya yarayacağını düşünüyorum açıkçası. Mühendis miyim değilim tabikine

    Açıkçası parçayı özellikli birşey olarak araştırmadım. Dağ bayır dediysem de atlama zıplama işi uzak bana. Yaş kemale eriyor yavaştan. Ama ayakta gitmeye çalışınca da boy gerçekten eziyet oluşturuyor.

    Aluminyum için önerebileceğiniz bir özellik var mı? Delikler birebir örtüşüyor. Burulma olacak gibi durmuyor açıkçası.

    5 cm çok mu sizce?

    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamam da sen ne yaptın??

    Handlebar risers de ne dimek??

    zincir muhafazası mı o??
    Tesfiye ve parlatmasını ben yaptım. Yetmez mi?

  8. #8
    roadmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    ist kadıköy
    Motosikleti
    TRANSALP
    eline sağlık yapmışsın paylaşmışsın güzel günlerde kullan
    TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR

  9. #9
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    eğer civataları gereken sağlamlıkta bağlarsan malzemenin burulma yapmayacağına garanti veririm..
    zaten burulursa civata tarafından yapar..malzemeyi burman çoook zayıf (Allah korusun kaza,düşme v.s) ihtimal..

    sorun çıkartmayacaktır..

    güle güle kullan..
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  10. #10
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    5754 kodlu alimunyum alasım olabilir,

    http://www.seykoc.com.tr/tr/ala%C5%9F%C4%B1mlar

    satan kişilere tarif edersen ne için kullanacagını onlarda yardımcı olur, yukarıdaki linkte tüm alumınyum alasımların özelliklerini ve kullanım alanlarını bulabilirsiniz
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  11. #11
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005



    Göbek üzerinden direkt böyle bir yükseltme nasıl olur peki sizce ?

    Centiko geneli asfalt kullanım için gerçekten aluminyum seçimi şart mıdır sence ? Önerebileceğin model yok sanırım senin doğru mu ? (O adamları arasam böyle böyle yapıcam desem bana yollamaya bile tenezzül etmeden suratıma kapatırlar telefonu gibime geliyor )
    roadmaster bunu beğendi.

  12. #12
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    malzeme dersini oldum olası hiç sevemedim zaten

    ama kesen sendin, malzeme nasıldı? yani cok yumusak kolay kesilen olmamalı neredeyse bir demir blok, çelik blok kadar direncli ve sert ise gönül rahatlığıyla kullanabilirsin
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  13. #13
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Valla şöyle diyim; kesmeye çalıştım ama başaramadım. Ha ben neyle kesmeye çalıştım ? Mini grinder denen alet ile. Yani matkabın el versiyonu. 800 - 30.000 devir arası devir veren bir alet. 11.000 devir en uygun devirdi kullandığım taş için ki kullandığım kesme taşı amerikan malı idi. Çekirdek gibi harcamaya başlayınca kıyamadım daha fazla taş harcamaya gittim aldığım malzemecide kestirdim. Onlarda da malum malzeme kesmek için dev testere var. Ona ne versen zaten biçiyor alet.
    cenkito bunu beğendi.

  14. #14
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    anladım ama alt tarafına dairesel olmasa bile ilk resimdeki gibi cıkıntı yapmaya çalışman daha uygun olacaktır
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  15. #15
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında bu prototip de diyebiliriz (kıvırmaca )

    Yok prototip değil tabi amacım ama görüşlerinize minnettarım.

    Piyasada satılan bazı modellerde yuvarlak kısım bulunmuyor. Saplamaların bu konumda sadece parçaları bir arada tutmaya yarayacağını düşünüyorum açıkçası. Mühendis miyim değilim tabikine

    Açıkçası parçayı özellikli birşey olarak araştırmadım. Dağ bayır dediysem de atlama zıplama işi uzak bana. Yaş kemale eriyor yavaştan. Ama ayakta gitmeye çalışınca da boy gerçekten eziyet oluşturuyor.

    Aluminyum için önerebileceğiniz bir özellik var mı? Delikler birebir örtüşüyor. Burulma olacak gibi durmuyor açıkçası.

    5 cm çok mu sizce?



    Tesfiye ve parlatmasını ben yaptım. Yetmez mi?
    5cm çok değil boyunuz benimkine yakın 2*3cm farkımız var ben 99 F650'me yapmıştım sizinki gibi gayette başarılı olmuştu ama bizim boy uzun olduğu için pek bir fark hissetmemiştim ben.
    Yani bir randuman alamamıştım

    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://shop.touratech.co.uk/media/im...9-0109-0_a.jpg
    http://shop.touratech.co.uk/media/ca...109-0_i_01.jpg

    Göbek üzerinden direkt böyle bir yükseltme nasıl olur peki sizce ?

    Centiko geneli asfalt kullanım için gerçekten aluminyum seçimi şart mıdır sence ? Önerebileceğin model yok sanırım senin doğru mu ? (O adamları arasam böyle böyle yapıcam desem bana yollamaya bile tenezzül etmeden suratıma kapatırlar telefonu gibime geliyor )
    Bunun aynının birazcık değişiğini arkadaş yaptım gayette süper oldu ama alet 250cc süpermoto hatta benim araya attığım parça daha ince ve uzuncaydı,
    kendisi hala çok memnun o yükseltmeden..
    ANGARAJ

  16. #16
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Yarın o bölgeyi bir inceleyeceğim. Eğer umduğum gibi çıkarsa 4 cm oradan yükseltmeyi düşünebilirim. Sanki 5 cm. biraz uzun gibi geldi bana da Kendi saplaması uzun ise oradan yükseltmek sanırım daha güvenli olacak gibi. Sök tak iş var yine

  17. #17
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    resimlerden sonraki ilk mesajımı yanlış anlamışsın sanırım...espri yapmıştım ama sanki başkası yapmış demişim gibi davranmışsın...
    neyse ..sorun değil....
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  18. #18
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Yok espri olduğu apaçık ortada ama biraz garip oldu sanki. Zincir muhafazası kısmına ise hiç anlam veremedim

  19. #19
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Alıntı Sinan Er adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık güzel olmuş paylaşım için teşekkürler. Uygun vida bulmakta sorun yaşarsan ROT diye tabir edilen çubuklar var. Metre ile satılıyor istediğin çapda ve tamamı dişli. Ayrıca biraz uzun yapmışsın burulma olabilir gibi. Rotun fotosu aşağıda.

    http://mertiklimlendirme.com/wp-cont.../06/rodlar.png
    Bu malzeme bukadar yük altında kalan ve hayati önemi olan yerlerde kullanılmayacak kadar zayıftır. Ne kendiniz kullanın nede önerin.

  20. #20
    özcan1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Bursa / Çanakkale
    Motosikleti
    KLE 500
    Eline sağlık güzel olacak gibi duruyor.
    Kullanacağın civatayı özel seçmelisin,gerilime dayanıklı olmalı.

    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu malzeme bukadar yük altında kalan ve hayati önemi olan yerlerde kullanılmayacak kadar zayıftır. Ne kendiniz kullanın nede önerin.
    Kesinlikle katılıyorum.
    Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
    Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
    Ağlarken Sen Gülüyor Ol !


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)