Döndük başa... Yağlamada sorun!
Reklamlar
-
Sübaplardan yağ kaçırması nedeniyle sübap yenilenmesi, piston segman yenilemesi sonrasında 40 km yol yaptım ve maalesef 20. km'de, dik bir yokuşta motor şişti... :( Hava sıfır derece olmasına rağmen aşırı hararet vardı motorda. Motor soğuduktan sonra yavaşça geri döndüm. Demek ki yağlamada sorun varmış ve sübaptan sızan yağ ile motor sorunsuz çalışıyormuş. Şimdi yağ pompasını söküp değiştireceğim ama yağ kanallarının kontrolünü nasıl yapabilirim? Piston ve kapağını sökmeden yağ pompası yerinden çıkar mı?
The man who knows everything chooses to know nothing...
Reklamlar
-
en üst kapağı, yani subap kapağını söküp motoru çalıştırın... 3-5 sn sonra subapların olduğu kısma yağ gelirse yağlamada sorun yok demektir...hatta çalıştırmaya gerek yok... motorun kolay dönmesi açısından bujiyi söküp ayak marşına hızlı hızlı basın... yada el marşına devamlı basın... 3-5 sn sonra yağın mutlaka gelmesi lazım... gelmez ise aşağı doğru silindir kapaığını sökün...aynı işlemi bir de öyle deneyin... gene gelmez ise silindiri sökün... bir daha deneyin....gene yağ gelmez ise pompayı ele alma zamanıdır... kolay gelsin
yağ pompası debriyaj balatalarının olduğu kısımdadır.... silindir-üst kapak vs alakası yok...
bu dediklerim de kanuni racer200 ile alakalıdır... sizin motorunuzun yapısı nasıldır bilemem...
4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...
-
Ferhat sübaplara gelen yağ, egzantrik mili vasıtası ile rahatça geliyor. Onda bir sorun olacağını sanmıyorum esas pistonun, segmanların altına yağın ulaşması lazım, silindir bloğunda küçük yağ kanallarının açık olması lazım diye biliyorum. Püff bütün hevesimi kaçırdı valla bu olay. Yağ yakarken daha mı iyiydi ne? Peki piston segmanın yeni olması+dik yokuşlar+100 kg ben 0 derecede motorun şişmesine neden olur mu acaba? Açıkcası motoru çalıştırmaya korkuyorum. belki biraz kullanınca düzelecektir ama çok riskli??? Bakalım yarın sabah yine sökeceğiz. En güzeli yağ pompasını açayım bakalım bir sorun var mı?
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
egzantrik mili olan motorların yağ pompa sistemi nasıldır bilmiyorum... benim konuştuğum subap iticili sistem...
yağ pistonun altına, krankın sıçratma özelliği ile geliyor diye biliyorum... hatta çok fazla yağ konulunca sıçratma olamıyor ve gene aşırı ısınma söz konusu oluyor....
ayrıca pistonun altı zaten motorun içi değil mi...
4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...
-
Evet dediğin olabilir... Tam bir litre yağ koydum ama belki orjinal ölçüsü 750 ml olabilir??? Dur bakalım yarın yağı biraz azaltıp deneyeyim. Şimdiye kadar hep eksik yağ oluyordu motorda... İnşallah böyle kolayca kurtulurum bu sorundan... ;) Ya Ferhat artık adı ne bilmiyorum, benim egzantrik mili dediğim, sübap piyanolarını açıp kapatan o çubuklar (Pushrods). Ya zaten sıfır derecede şişmesine o kadar şaşırdım ve üzüldüm ki... O kadar uğraşıp değiştirdiğim segmanlar hoşaf olmuş olabilir. Gömleğin içini mahvetmiş olabilir. Çok canım sıkıldı. Dediğin gibi fazla yağdan kaynaklıdır inşallah... Piston konusunda haklısın zaten yağ karterinin içinde...
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
doğru yağı ve viskoziteyi mi kullandınız birde würth yağ temizleme sıvısı var yağ değişimi öncesi motor yağına ekleyip 10 dk çalıştırıyorsun yağın dolaştığı her yeri temizliyor isterseniz bir deneyin
-
Biraz karışık oldu ama esas demek istediğim şu, Eve geldiğimde elimle kontrol ettim, hararet yüksekti, ilk defa alt bloğun bu kadar kızdığına şahit oldum. Bu motorlar yağ ile soğuduğu için, bu kadar kızmış yağ hiç normal gelmedi. Yağ pompası gerekli devirdaimi yapamamış gibi düşündüm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------
@M.balibey: 10-40, 4 zamanlı motor yağı koydum, yarı sentetik. Yarın yağ pompasında bir sorun göremezsem, Würth'ü heman bulayım deneyeyim ;)
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
Teo23 adlı üyeden alıntı
Biraz karışık oldu ama esas demek istediğim şu, Eve geldiğimde elimle kontrol ettim, hararet yüksekti, ilk defa alt bloğun bu kadar kızdığına şahit oldum. Bu motorlar yağ ile soğuduğu için, bu kadar kızmış yağ hiç normal gelmedi. Yağ pompası gerekli devirdaimi yapamamış gibi düşündüm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------
@M.balibey: 10-40, 4 zamanlı motor yağı koydum, yarı sentetik. Yarın yağ pompasında bir sorun göremezsem, Würth'ü heman bulayım deneyeyim ;)
hararetten dolayı zamanla depozit denen olay oluyor yağda ve motor içinde birikiyor tıkama yapabiliyor ben diesel araçta kullandım yağ daha geç kirlenmişti yanlız yanlız çok kullanmamakta fayda var debriyaj belki kaçırabilir çünkü
-
egzantrik mili olan motorlarda, mili hareket ettiren zincir kranka bağlandığı için ordan yağı alıp üste atabilir...
ama iticili sistemde öyle bir şey olamaz...mecburen yağ pompasının, subapların olduğu kısma yağ pompalaması lazım...
sen önce motorun yağını bir kontrol et...
daha sonra en üst kapağı açıp yağ pompasının çalışıp çalışmadığına ilk mesajımda dediğim şekil bir bak...
4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...
-
@Balibey: ;) O zaman benim motorda gerek olmaz, çünkü motor yağı 250 km de bir bittiği için sürekli yeni yağ ekliyordum... ;) Yarın bir sorun bulamazsam geriye tek seçenek kalıyor segmanın yönünü ters takmış olabilirim ama kutusundan çıktığı sırada takmıştım. Üzerinde W veya yönünü gösteren hiçbir işaret yoktu. En üste siyah olan ısıya dayanıklı segman, onun altına kenarları traşlı olan ve en son yağ süzme segmanını ve pullarını takmıştım.
@Ferhat: Üff ya, salı günü Jawa için ciddi bir girişimde bulunacağım bu işe çok canım sıkıldı. Dediğin gibi kontol edeyim bakalım nedir bu sorun???
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
Teo23 adlı üyeden alıntı
Ferhat sübaplara gelen yağ, egzantrik mili vasıtası ile rahatça geliyor. Onda bir sorun olacağını sanmıyorum esas pistonun, segmanların altına yağın ulaşması lazım, silindir bloğunda küçük yağ kanallarının açık olması lazım diye biliyorum. Püff bütün hevesimi kaçırdı valla bu olay. Yağ yakarken daha mı iyiydi ne?
Peki piston segmanın yeni olması+dik yokuşlar+100 kg ben 0 derecede motorun şişmesine neden olur mu acaba? Açıkcası motoru çalıştırmaya korkuyorum. belki biraz kullanınca düzelecektir ama çok riskli??? Bakalım yarın sabah yine sökeceğiz. En güzeli yağ pompasını açayım bakalım bir sorun var mı?
eğer yağ yukarı çıkıyorsa zaten yağlama yapıyordurr pistonla sekman ve silindir ölçülerin uygunmu sıkıntı oralardadır eteğe yağ sekmanını ortya kompresör sekmanını genelde koyu renkli olur en üstede ateş sekmanını krom olan takıllr yönleride çene kısımlarında işeret yoksa elinle yanaklarını kontrol et keskin yuzeyler yukarı olsun
TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR
-
-
Teo23 adlı üyeden alıntı
Segman ölçüleri uygun Honda Titan 125 cc piston ve segman taktım.(Eski piston ve yenisi 56,5 mm olması lazım) Galiba ortaya takılacak segmanı en üste takmış olabilirim. En sıkı ve kenarları keskin olan segmanı (siyah) en üste takmıştım, onun altında da keskin yerleri traşlanmış bir segman (bu da siyah ama kenarları traşlı) vardı. Bu segman daha gevşek ve kompresyon için değil. Tecrübe kazanmak hakkaten yorucu ve pahalı...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:43 ----------
Dostlar yardımlarınız için çok teşekkür ederim, yarın üçüncü kez sökeyim bakalım motoru... Önce yağı bir kontrol edeyim, onda sorun yoksa, ortadaki segmanı en üste alayım. Bu sefer de olmazsa dökeceğim benzini üstüne komple...
en iyisi bir ustaya baktırmak bende söktüm kapağı çatladı diye hala yapamadım zaman bulupta keşke yağ ekleye ekleye gitseydim 60 kmyi diyorum
-
-
Teo23 adlı üyeden alıntı
Yok Çağatay inadım inat diye bi laf var ya...
Hiç beceremezsem eski pistonla segmanı takar denerim bakarım, hararet yapacak mı yine...?? Sökme takmaya alıştım nasılsa... Eğer ilk başta ustaya gitseydim, 300-400-500 arası malolacaktı kesin. Sadece sübap değişimine 40 tl verdim o da kapak elimde gittim. Ha ustalar aldıkları parayı hakediyordur ona bişey demem ama ben de uğraşıp parçalayıp yaparım ve öğrenirim. Bana şu an için maliyeti 68 tl malzemeler(Piston-segman, yağ, conta takımı, hava filtre hortumu) + 53 TL sübap (işçilik, malzeme). Gerekirse motor yansın ama ben bu işi kendim yapacağım
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:25 ----------
Şimdi biz de bu forumlar faydalı olmuyor. Çünkü kimse yaptığı yanlışları yazmıyor. Karizma çizilmesin diye... Eee o zaman ne oluyor? Ustalara mahkum kalıyoruz. Bu forumda sorunlarımı danışmamın sebebi, bilgili ve tecrübeli arkadaşın çok olmasından dolayı. Sağolsunlar her soruna mutlaka yardımcı olan birileri çıkıyor. Bir arkadaşın imzasında yazıyordu: "Bilgi paylaştıkça değerlidir" diye... Ha kimileri kendince gülüyor ve ti'ye alıyor olabilir. İstedikleri kadar eğlenebilirler, ama bu foruma ve insanlara verdikleri sadece zarar
ben daha çok masraf etiniz sandım öyleyse kendiniz yapmakta haklısınız geç olsun problem değil arada ki o kadar farka değer bencebazen bazı şeyleri eğitim zayiatı yapmak gerekiyor öğrenene kadarbizim millet her şeyi erkeklikle özdeşleştiriyor da ondan faydalı olmuyor en iyi arabayı motoru yatı o kullanır en iyi silahı o kullanır en iyi o içer en iyi o yüzer vs. yani öğrenmeye ve eleştirilere pek açık toplum değiliz hal böyle olunca da ne uzuyoruz nede kısalıyoruz nese lafı çok uzattım
-
Çağatay, o kadar eğitim zaiyatı olacak bir durum yok ya... Ama güzel benzetme olmuş. Dur bakalım şimdi 3. kez açayım da motoru da bakalım neymiş derdi... Buradan, motoru kendisi toplayan, araştıran, uğraşan tüm arkadaşlara selam olsun
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
pistondan yağ yakması zayıf ihtimal piston arzası size ses yaparak haber verir
1- gömlek rektefiyeciye baktırılır ve ölçü aleti ile ölçülür orjinal ölçüsünü rektefeci bilir bilmiyorsa siz öğrenin kurtarırsa faturada yoksa sorun başka yerede aranır yoksa 1.-2.-3. ölçülerde artık hangi ölçüye denk gelirse işleme alınır
2- segmanlardan olabilir aşınmış ve çaptan düşmüştür segmanlar ölçülür uygun değilse yenisi alınır burada yapılması gereken piston çapına göre yeni segman alınacak
3-blok yüzeyi veya silindir kapak yamuk olabilir
4- sibop lastikleri veya kayıtları bozuk olabilir
5- segmanları pistona takerken uyulması gereken kuralları vardır bunlara dikkat edin 1 -piston üzerindeki sırasını öğrenin 2- yağ sıyırma yönlerine göre takın 3- pistona segmanları takerken boşlukları aynı yönde denk getirmeyin ağız
boşlukşarını üçgen şeklinde denk getirin
bu şekilde tarifi kolay fakat hepsini ölçülmesi ve işi bilen adamın değerlendirmesi gerek üstün körü motor toplanmaz uyulması gereken kaidesi ve ölçüleri vardır benden bu kadar eklemek isteyen buyursun
bak bak 5. anayasa mahkemesi kararına zamanında bunları söyledik sana ama nerde bizi dinleyecek vatandaş
HAYATI TESPİH YAPTIM KAH ÇEKİYORUUUM KAH SALLIYORUUUM......
-
Ya dedin de zaten kırk yıldır bildiğimiz şey segmanların sıralı olduğu ve yönleri. Senin yazdığın bu 5 maddeden sadece 4. sübap lastiklerini bilmiyordum, onu da zaten bir kaç arkadaş da söylemişti. Önemli olan güzel tarif edebilmek bak RoadMaster çok güzel açıklamış, Kompresyon segmanı ortada olacak diye. Şimdi sen demişsin yağ sıyırma yönüne göre takılacak diye... Nedir bu yağ sıyırma yönü? Sarı çizmeli Mehmet ağa... O kadarını ben de biliyorum. Desene keskin tarafı yukarı bakacak diye... Ondan sonra ben demiştim diyorsun, ama o zaman RoadMaster'ın tarifi gelmiş olsa belki de bu kadar uğraşmayacak ve kolayca halledecektim sorunumu. Forumun amacının birbirimize faydalı olmak olduğunu unutmayalım lütfen. Yoksa birbirimizin sorunlarına sevineceksek daha çook yolumuz var... Yine de teşekkürler ilginiz için
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
teo kardeşim sorununa sevinecek bir halimiz yok, aksine üzüldüm, ama senin sevindiğimi düşünmene üzüldüm, sen motorsikletin motorunu 3. kez açıcan ben arabamın motorunu 3 kez açtım aynı sıkıntıtan hemde şanzımanla birlikte indirmek zorunda kaldım çok sıkıntlar çektim ,canımın sıkıldığı çok anlar oldu, bahçede 2 kez motor indirdim olmadı tamirci bir arkadaşın yanına götürdüm 3. açışımızda orda oldu ve sorunu çözdük şimdi senin problemine bu sitede en son sevinecek kişi olarak sana diyeceğim şudurki pasta yapmak tarifle olmaz kardeşim babam bu kadar güzel pasta yapmayı nerden öğrendi? önemli olan soru bu klavyeden neyi tarif ediyorsun 40 yıldır segmanların yönünü biliyordunda 41. yılındamı öğrendin segman çeşitlerini elinde internet denen bir nimet var hazıra konmak yerine aç sayfaları araştır bangır bangır bağırıyor siteler hadi onu geç hiçmi bir motorcu yok etrafında sor soruştur yazım biraz sert olmuş olabilir kusura bakma ama ben sana yardımcı olmaya çalışmıştım sen işini doğru yapmadın moralin bozuk tabi ama bana yukardaki kelimeleri yazmaya hakkın yok ayrıca hala üzgünüm motorunun durumuna senin değil haberin olsun ayrıca sana şunu hatırlatayım 5. maddeyi iyi oku ve analiz et haksız olduğun orada yazıyor zaten (1-piston üzerindeki sırasını öğrenin 2- yağ sıyırma yönlerine göre takın )
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:37 ----------
ayrıca polememiğe girmememk adına ne yazarsanız yazın artık bu konuya cevap yazmayacağım kolay gelsin
HAYATI TESPİH YAPTIM KAH ÇEKİYORUUUM KAH SALLIYORUUUM......
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler