Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Karbüratör Benzin Sızması ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    arkadaşlar karbüratörde benzin sızması var emme manifolduna yanı silindire bağlanan kısımda aşağıdaki resimde ora sı görünmüyor 2. resim deki yerden karbüratör dolunca ordan hafif damla şeklinde benzin akıyor sizce nedendir karbüratörü altını açtım acaba contadan mı?


    buda akan yer ön tarafı o ortadaki tırtıklı vida hava ayar vidası o ksımda toplanıyor sızan benzin damla ahline geliyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    karbüratmr tamir kiti alın 5 10 tl ye btün conta ve parcalarını değiştirin kurtulun . ya contadandır yada vidaların arasında asınamdan dolayı sızıntı vardır
    İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
    MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
    TECRUBE = 250K +

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ocak 2012
    Aynısı benimde başıma geldi maalesef :( Tamirciye gittim durumu anlattım baktılar vidalar gevşek değildi,contadanmış 10-15 Tl gibi bi maliyeti olmuştu değişmesinin.

  4. #4
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    o kiti nerede bulabilirm conta sı varmı içnde

  5. #5
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    conta vidalar hepsi var sirkeciye git motor parcası satan bir çok yer var mutlaka bulursun
    İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
    MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
    TECRUBE = 250K +

  6. #6
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    arkadaşlar bu contayı nereden bulabilirm conta ile sorun çözülürmü sizce yoksa başka bide her motorcuda bu conta varmıdır ?

  7. #7
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bence önce karbüratörü açıp bi temizleyin bi bakın herşey yerli yerinde mi. Karbüratörün içini görmeden boşuna 8-10 lira vermeyin tamir kitine. Belki şamandırası falan bozulmuştur o tamir kitlerinin içinde genelde şamandıra da olmuyor.

  8. #8
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Karbüratörün alt kapak contası tahrip olmuş, vidaları sıkarken yerinden çıkmış ve arada kalıp ezilmiş olabilir. Yardımcı olur belki : http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...25-150-cc.html
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  9. #9
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Teo 23 aynen senin dediğin gibi contadan sızdırıyor şamandıra sağlam elimle kapattığımda ittiğimde benzin akışı duruyor başka tam kapak birleşiminden sızıyor acaba bu conta her motorcuda varmıdır?
    benim karbüratör bu linktenin aynısı tıpkısı bide bişey sorucam bu hava ayar vidası ne kadar açık olmalı

  10. #10
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    illa lastik conta ya gerek yok sayet bulamazsan sıvı conta al onu sür gitsin
    İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
    MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
    TECRUBE = 250K +

  11. #11
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Hava ayar vidan biraz dibe yakın kısık yani.(Fotodaki senin karbüratör ise) Benim motora göre çok benzin yolluyor. Ama neticede 150 cc. Orjinal meme deliğinin genişliğini bilmek lazım. O yüzden birşey diyemiyorum. Ama ayar tutturmak biraz zaman alıyor ve zor. İki tur gevşet ve bir müddet dene bakalım... Çekişi, son hızı, benzin tüketimini hesap et. Hava filtrenin temiz olduğundan, bağlantı hortumunun sağlamlığından emin ol. Karbüratörü sökünce emme manifoldunun aralarında contalar var. Onları da kontrol et, hava kaçırmasınlar. Hava filtren orjinal değilse ayar tutturmak zor. Onlar pek hava geçirmiyorlar. Sadece tel süzgeç kalsa daha iyi veya geçirgen bir sünger bulmak lazım. ;) Unutmamak lazım ki, hava ayarı, filtrenin geçirgenliğine göre ayarlanıyor. Yani ilk onu düzeltmek lazım. Geçirgenlik iyi değilse istediğin kadar ayar yap fayda etmez... ;) Ondan sonra deneye yanıla en verimli yerini bulabilirsin. Conta için de motorcuları gez bu karbüratörlerden çok var. Çıkma bi tane alırsın beş on liraya. Sakın karbüratörünü değiştirme ve ya elden çıkarma derim ben. Mehmetin dediği gibi yırtık olan yere azıcık sıvı conta sürüp kapatsan da keser.. ;) Kolay gelsin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:54 ----------

    Bir de hava ayarı bozukken motor daha çok titrer arada bariz fark olur. Ve ayar yaparken hava ayar vidanı titreşimden dolayı düşürebilirsin. Ben o yüzden bir iple bağlamıştım...
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  12. #12
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    öncelikle yırtık yok contada ama yine sızıyor bu alt karbüratör kapağını vidalarını çok sıkınca acaba conta zararmı görüyor.Hava Filtresi orijinal ve yeni temizlenmiş internette hava ayarında devirin en yüksek olduğu yerde kalmalı diyorlar.bu doğrumu eğer böyle yapsam benzini daha mı çok yer birde sabah motoru çalıştırırken 4 marşta falan çalışıyor jiklesiz jikle ile hemen çalışıyor bu normalmi mesela ilk çalışıtığında gaz verince stop ediyor sonra kendine geliyor daha etmiyor bu ilk ısınmada mı oluyor ?
    bide hava ayarının 2.5 3.5 tur arasında olamsı gerektiğini söylüyolrlar 1.5 tur yapınca motor stop edyior mesela ne kadar kısarsam o kadar kolay stop ediyor

  13. #13
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Contan vaktiyle ezilmiş ve özelliğini yitirmiş tam kapatmıyor yani metal metale değiyor. Daha doğrusu zaten metal metale değecek de conta da arada boşluk bırakmayacak. Tornavida ile tüm güç sıkmana gerek yok. Araya sıvı conta sür dış taraftan ve öyle kapat hiçbir sorun çıkarmaz. Hava ayarı yaparken yapılacaklar az çok bellidir o anlatılanlara göre ayarlayın. Ben açıkcası o şekilde bir verim alamadım ve deneme yanılma ile çekişin en rahat olduğu, tiitreşimin azaldığı, motorun rahat çalıştığı yeri bulabiliyorum. Ama o ayarı yaptığım zamanlar motor sübapları hep açık kalıyormuş Yani doğru bir ayar olmayabilir. Şimdi sübaplar sıfır değişti, piston segman sıfır değişti, tekrardan bir ayar yapacağım. Motor komple çalışan bir sistem ve hepsi birbirini etkiliyor. Bu yüzden en güzelini yine kendi motoruna göre sen bulursun. Huyunu suyunu bileceksin ki sırtından atmasın... ;)
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  14. #14
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    nası yani kendi contasını koyup öyle vidaları kapatım sonra sızıntı yapan yere mi sıvı conta süreyim yoksa kendi contasını takmadan sıvı conta sürüp mü kapatayım

  15. #15
    roadmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    ist kadıköy
    Motosikleti
    TRANSALP
    eger kapakta atıklık varsa kapağı sökk cam yada mermerin üzerine zimparayı yay biraz yağ dök kapağı düz bir şekilde 8 çizerek sürt eğer atıklık varsa ortaya çıkar düzelene kadar devam eğer ihtiyaç duyarsan aynı olayı karbiratörün yüzeyinede yapacaksın yüzeyler düzelince yeni contayla beraber tak normalden fazla sıkma başka yerlerdende olabilir iyi incele (zımpara ince kumlu olsun) kolay gelsin sıvı conta sakın kullanma
    TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR

  16. #16
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Yeni conta bulamazsa, contada eziklik olan kısmın en dış yüzeyine sürsün diye açıklamıştım dikkat ederseniz. Sıvı conta karbüratörün iç kısmına temas etmemeli ve çok az bir miktar olmalı. Hiçbir sorun çıkarmaz... Bu Keihin karbüratörlerin temas yüzeyi çıkıntı ve ya girinti yapacak çapaklı, adi bir malzeme değil. Orjinal Keihinler çok hassas ayarlıdır ve bence kesinlikle zımparalama... Güzelim karbüratörü yamultursun. Piyasada çakma olanları çok, 50-80 fiyatları var. Onlara kalırsın yoksa.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:07 ----------

    Yeni conta olursa sürmene gerek yok... Eğer hala yine damlatıyorsa.... Dur bir resim ekleyeyim
    [IMG][/IMG] İşte çizdiğim gibi yaparsan (Ama bu kadar yamuk değil tabii) sonra kapağı kapat ve vidala. 24 saat sonra takıp kullanabilirsin. Dikkat et çok ince olacak, paket lastiği kalınlığında olsun. Yoksa içeri taşar ve karbüratörü tıkar.
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  17. #17
    roadmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    ist kadıköy
    Motosikleti
    TRANSALP
    Alıntı roadmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eger kapakta atıklık varsa kapağı sökk cam yada mermerin üzerine zimparayı yay biraz yağ dök kapağı düz bir şekilde 8 çizerek sürt eğer atıklık varsa ortaya çıkar düzelene kadar devam eğer ihtiyaç duyarsan aynı olayı karbiratörün yüzeyinede yapacaksın yüzeyler düzelince yeni contayla beraber tak normalden fazla sıkma başka yerlerdende olabilir iyi incele (zımpara ince kumlu olsun) kolay gelsin sıvı conta sakın kullanma
    eğer karbiratörün resimdeki ise yukarıda söğlediğimi yapamazsın oringin ölçülerini değişe bilirsin
    TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR

  18. #18
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Yani düz yüzeye koyabileceği imkan yok ne karbüratör ana gövde, ne kapak düz değil. İçeri kaçırmadıktan sonra sıvı conta sorun çıkarmaz... Ama 24 saat önemli iyice kurumalı. Kimyasallara karşı dirençli malzeme ama ıslakken benzin eritebilir ;)
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  19. #19
    roadmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    ist kadıköy
    Motosikleti
    TRANSALP
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani düz yüzeye koyabileceği imkan yok ne karbüratör ana gövde, ne kapak düz değil. İçeri kaçırmadıktan sonra sıvı conta sorun çıkarmaz... Ama 24 saat önemli iyice kurumalı. Kimyasallara karşı dirençli malzeme ama ıslakken benzin eritebilir ;)
    doğru ben yüzeyi düz olarak düşündümm. Hep büyükk 4bara karbiratörllerle çok uğraştım yıllarca. Ama benzin sıvı contayı bozacaktır bence ufak ufaf origle oynana bilir yinede kolay gelsin teşekkürlerr.
    TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR

  20. #20
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Ne demek, kardeşim fikir alıp vermeyeceksek forumda işimiz ne? Dediğin doğru benzinin eritme ihtimali var ama bu contalar üzerinde her türlü kimyasala dirençli yazıyor. Sızdırmanın da az bir miktar olduğu düşünülürse kurtarır bence... Ya zaten yeni bir conta sorunu çözecektir.
    The man who knows everything chooses to know nothing...


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)