Benzin deposunda aşırı derecede pas var resimdeki gibi bu şekilde kullansam sorun çıkarmı ileride yada yeni depo alamktan başka çözüm varmı deposu bulunmuyor ve çok pahalı
Benzin deposunda aşırı derecede pas var resimdeki gibi bu şekilde kullansam sorun çıkarmı ileride yada yeni depo alamktan başka çözüm varmı deposu bulunmuyor ve çok pahalı
Pope geçmiş olsun, deponun durumu kötüymüş. Kapaktaki contayı kontrol ettin mi? Oradan hep su almış galiba? Ya da kötü benzin mi yapmış bilinmez.?? İki zamanlı motorlarda benzine yağ karıştırıldığı için depolar hep yeni kalır. Sen de öyle birşey deneyebilirsin ama 4 zamanlının motoruna zarar verir mi onu bilemem.
The man who knows everything chooses to know nothing...
dostum her ne yaparsan yap o pas yuruyecektır,
ve ılerıde deponun alt kısmından delıkler olusacaktır,
malesef yenı depo almak zorunda kalabılırsın...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
hidrolik yağların pas sökücü etkisi vardır belki işe yarayabilir. Merak ettiğim bir şey var acaba deponun içi sertleşip kuruyacak bir reçine ile kaplansa geri atar mı veya işe yarar mı belki bi fikir olur diye söyleyeyim dedim.
Bu konu çok sıkıntılı.
Çok araştırma yapmış sağlıklı bir çözümünü ne bulabilmiş nede kendim üretebilmiştim.
Yalnız denemediğim ve mantıklı gelen bir şey var. Deponun içini epoksi ile (temizledikten sonra) kaplayarak denenebilir. Sonuçta o depoyu gözden çıkarmak zorunda kalıcaksınız. Denemeye değebilir ve çok düşük maliyetli olur.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
Bir şey daha ekleyeyim, 54 model BMW ile başıma gelmişti... En sonunda deponun en alt arka tarafına kaynak yaptırmıştım, tehlikeli ve uzmanlık isteyen bir iş... İleride lazım olursa aklında bulunsun. Ayrıca ikinci harici bir benzin filtresi de karbüratörünü pas artıklarından korur. Zaman zaman depodaki benzin filtreni çıkartıp temizlemelisin yoksa karbüratöre benzin gitmeyebilir ve yolda kalırsın.
The man who knows everything chooses to know nothing...
https://www.google.com.tr/search?q=m...w=1280&bih=607
kimyasalları seversen;
hidroklorik asit
sodyum bikarbonat
temizleme:fosforik asit(bir çok pas sökücüde mevcuttur)
koruma asit i nötrleştirmek için :sodyumbikarbonat
1,5 yıldır herhangi bir sıkıntı yaşatmadı.
patronum başka bir işyerine daha ortak...epoksi sistemleri felan yapıyorlar...1 defa yapılış aşamasına bende denk gelmiştim...
epoksiyi düz bir zemine döküyorlar ve yayılmasını bekliyorlar... zemin düz değilse kırıcılı makinalar var onunla zemini düzleştiriyorlar...benzin deposu gibi bir yerde olacagını sanmıyorum...
kıbrıs için konuşuyorum... epoksinin olduğu tenekeleri açınca mutlaka kullanmak lazım...en küçük teneke de 20 kg lık ve 450 tl idi sanırım...
kuvvetmira ve gaccal nikli arkadaşlar depo temizliği yapmışlardı ve cok memnunlar....onlarla iletişime geçerseniz yardımcı olurlar...
4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...
Depoyu degistirmek en iyi çözum olabilir. Eğer denediğiniz işlem başarısız olursa pas karbüretörü tıkayabilir bu sefer onuda temizlemek zorunda kalırsınız.
öncelikle herkese teşekkürler hidroklorik asit tuz ruhu herhalde onu denedim ama 2 tane tuz ruhu aldım üzerine su ekledim malum depo 16 litre en az 8 tane tuz ruhu almam lazım yarısı dıolması için 2 tane vardı bende 2 tane ekledim sonra içine bilgisayar kasa anakrt vidalarıundan attım 1 2 avuç salladım falan ama nafile herhalde su eklemem olayı bozdu wd 40 sıksam işe yararmı o benzin filtresi de karbüratöre benzin akışını yavaşlatıyormuş öyle duydum bu nedenle yüksek devirde tekleme yapıyormuş bu forumdan biri yazmıştı ama bende düşündüm takmayı
Teo 23 benim için temizlemek sıkıntı değil temizlerim her h afta ama silindire falan zarar verirmi endişem o
Bide bu halde olmasının sebebi aldığım sahibinin motoru yatırması depoyuda full bırakmayınca bu hale geldi
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:08 ----------
mesela depoya su koyuyorum musluktan akan su pas rengine dönüyor aynı şeyi benzinede yapsa karbüratör silindir biter.
Silindire kadar ulaşmaz da karbüratörün mahvolur o kesin... O zaman depodaki filtreyi çıkarıp atıp, harici, kolay temizlenen ve daha geçirgen bir filtre takardım ben olsam. WD40 bir nebze azaltır belki pası ama sürekli tekrarlayacak bu olay. Çok can sıkıcı bir olay. Bak bu benzine yağ katma olayını yabana atma, eğer sübaplara, segmanlara filan yük bindirmiyorsa, bir kaç aylık kullanımdan sonra tertemiz yapabilir... ;) Tabii ki bu benzin zamlarından sonra depoyu hep tam dolu kullanman gerekecektir... O da yeni depo ile kafa kafaya gelebilir... Çıkma depo ararsan eninde sonunda bulursun yaa... Bu motorlardan çok var piyasada
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:55 ----------
Al kardeşim attır güzel bir boya keyfine bak... ;) http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...14817524/detay
The man who knows everything chooses to know nothing...
Hidroklorik asit tuz ruhunda var lakin çok düşük seviyede normalde,
ben depoyu temizlerken jawanın şansıma hidroklorik asit seviyesi yüksek mahalli bir tuz ruhu denk gelmişti 5ltlik 2-3 tane almıştım,
gayette güzel iş görmüştü yanız karışımın zaten belirli bir yüzdesi vardı ben o yüzdeyi ayarlamıştım su ve hidroklorik asit ile
fotolarıda bunlar,
Son fotoğrafın ilk hali olması lazım...
sonrada karbonata çalkalamıştım depoyu,
ama en son geçen memlekete gittiğimde baktım yer yer paslanmalar mevcuttu muhtemelen galvanizide söktüm o yüzden paslanma yaptı depoyu boş tutmamak lazım sanırsam, jawa-MZ topiğinde paylaşmıştım depoda kulandığım karışımın yüzdesini araştırınca bulunabilir.
ANGARAJ
deponun içine civata,somun v.s atıp çalkalamayın.Galvaniz yüzeye zarar verirsiniz.Asit ile birlikte sıcak su kullanırsanız etkisini çabuk gösterir.GACCAL karışım miktarı çok önemli ilk denememde 1LT+1LT 1-2 dk çalkalayıp 5dk beklettim.Azda olsa benzin olmayan yerlerde karıncalanma oldu.En son başka bir depoda denememde 3LTsu+1LT fosforik asit 2dk çalkalayıp 5dk bekledim.daha etkili sonuc aldım.Galvaniz yüzey çok iyi durumda.Hidroklorik asit çok güçlüdür.Kullanırsanız depoyu dolu tutmanız lazım.Tavsiyem piyasadan fosforik asit temin etmeniz.Depoda az zararla daha iyi sonuc alırsınız.
Usta depo buna benziyor
Al şundan 1 tane kurtul
www.sahibinden.com/115257166
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
Deponu bahsedilen şekilde temizledikten sonra devamlı dolu tut ve fazladan bir filitre daha koy araya,delinene kadar devam.
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
motoru bugün çalıştırdım sorunsuz çalışıyor 3 ay yatmadan sonra tek marşta aldı fakat karbüratörde hafif bi sızma var neden yapabilir sizce?
yapıcak bişey yok depo delinene kadar kullanıcam 200 liraya tadilatlı depo satıyolar orijinalini nerden bulurum bilmiyorum bu arada motor krem rengi superlıght
bi de o cg deposu sizce bu motora gidermi bence çok kötü olur
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)