Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Piston, segmanlar, gömlek sapasağlam ama niye yağ yakıyor bu motor???

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

    Resimler bunlar. Pistonun üstü bayağı bir kurum bağlamış, ama pistonu gömleğin içine ittiğimde o kadar zor hareket ediyor ki sanki yeni gibi... Sadece segmanları değiştirip toplayacağım ama neden bu kadar yağ yakıyor bu motor? 100 km'de yarım litre gidiyor hemen hemen...
    The man who knows everything chooses to know nothing...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    serdar37100 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    Marka model nedir

  3. #3
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    MZ 125 cc 4 zamanlı, 98 model 35.700 km. Üzerinde bu cg tipi 125lik bir motor var
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  4. #4
    eko29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    99' Hornet 600 04' KLE 500
    abi subap keçelerine bir bak
    Teo23, ergün1968 ve mterayes26 bunu beğendiler.

  5. #5
    haojin2005 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2012
    Şehir
    Arnavutköy/İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 2006/Lada Samara 1500i 2001
    20 w 50 yağ dene iyi gelebilir.
    Bir insanın gerçek zenginliği, onun bu dünyada yaptığı iyilikleridir. (Hz. Muhammed(s.a.v))Bizim dinimiz, akla en uygun ve en doğal bir dindir. Ve ancak bu nedenledir ki son din olmuştur.(M.K.Atatürk)

  6. #6
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Sibop kayıtlarından yada lastiklerinden yağ alıyordur.
    Ayrıca hassas ölçüm yaptırdınmı , gözle net olarak anlaşılmayabilir.
    Teo23 ve ergün1968 bunu beğendiler.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  7. #7
    serdar37100 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    Tek pistonlu ve 4 zamanli makinalarin genelinde bu sorun vardir biz 90 model avrupa mz de bu sorunu cozemedik motor blogunu komle degistirmistik sorun kalmamisti okatar sokmussun iyi bir ustaya rektefiye yaptir birdaha dene olmazsa bizimkilergibi yaparsin

  8. #8
    waffenSS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM duke 390
    yağ yakmasının tek sebebi segmandır. gerçi duman atıyor mu motor?
    hak etmeyene merhamet kendine yapacağın en büyük ihanettir.!

  9. #9
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    @waffen: Yağı ilk koyduğum zamanlar ve ısındıktan sonra beyaz duman hafiften atıyor. Gaza çok yüklenmezsem fazla yakmıyor. @eko: @acayüp: Dediğiniz gibi galiba... Sübaptan bir şekilde sızıyor olabilir, sübap millerinin orada bir parça eksik gibime geldi benim de, miller sağa sola rahatça hareket edebiliyor.
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  10. #10

    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    balıkesir edremit
    Motosikleti
    mondial mh 125 dirift
    pistondan yağ yakması zayıf ihtimal piston arzası size ses yaparak haber verir

    1- gömlek rektefiyeciye baktırılır ve ölçü aleti ile ölçülür orjinal ölçüsünü rektefeci bilir bilmiyorsa siz öğrenin kurtarırsa faturada yoksa sorun başka yerede aranır yoksa 1.-2.-3. ölçülerde artık hangi ölçüye denk gelirse işleme alınır

    2- segmanlardan olabilir aşınmış ve çaptan düşmüştür segmanlar ölçülür uygun değilse yenisi alınır burada yapılması gereken piston çapına göre yeni segman alınacak

    3-blok yüzeyi veya silindir kapak yamuk olabilir

    4- sibop lastikleri veya kayıtları bozuk olabilir

    5- segmanları pistona takerken uyulması gereken kuralları vardır bunlara dikkat edin 1 -piston üzerindeki sırasını öğrenin 2- yağ sıyırma yönlerine göre takın 3- pistona segmanları takerken boşlukları aynı yönde denk getirmeyin ağız

    boşlukşarını üçgen şeklinde denk getirin

    bu şekilde tarifi kolay fakat hepsini ölçülmesi ve işi bilen adamın değerlendirmesi gerek üstün körü motor toplanmaz uyulması gereken kaidesi ve ölçüleri vardır benden bu kadar eklemek isteyen buyursun
    egelim 43 bunu beğendi.
    HAYATI TESPİH YAPTIM KAH ÇEKİYORUUUM KAH SALLIYORUUUM......

  11. #11
    oyunageldim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda Wave 110i
    Aynısı benim başımdan geçmişti (innova) motor ses yapıyordu ekasntirik zincirini değiştirdik, baktıkki ses kesilmedi, arkadaş sibop ayar kapağını açtığında orada yağın bulunmadığını fark etti
    Tabii hemen diğer kapağı açıp pompayı inceledik ama pompa yağ basıyordu,sorunun bir tıkanıklıktan kaynaklandığını düşünüp bütün deliklere hava tuttuk ama yine açılmadı,mecburen kafayı ve silindiri söktüğümüzde doğruyu bulduk,yağ deliği tıkanmıştı,piston ve silindirin içler acısı halinide işte o zaman gördük,yağsız çalıştıklarından sibop lastikleride erimişti,yağ deliği tıkalı olduğu ve o haznede yağ bulunmadığı içinde yağ yakma gibi bir durumuda yoktu
    Ama buna rağmen motor hala çalışıyordu

    Siboplar dediğiniz gibi sallanıyorsa,lastikleri bitmiştir,yenizi ile değiştirmeniz gerekir,birde yerlerine alıştırdımı tamamdır herhalde
    umt123 bunu beğendi.
    Eleştirmek kolay ama üretebilmek zordur. Yıkmak, yaralamak için eleştirmek, aciz ve beceriksiz insanların işidir.
    http://yu-mu.blogspot.com/2012/12/fotograflar.html

  12. #12
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Ysusf sendeki tam tersi gibi olmuş, benim yağlamada bir problem yok hatta fazla yağlanıyor ve yağ bitiveriyor... Ama sübap millerini sökerken ne bir conta vardı ne bir şey... Muhtemelen ondan dolayı yağ sübaplara fazla geliyor o da yanma odasına girip orada yanıyor. Hazır sökmüşken iyi bir ustaya götüreyim bakalım rektefeye ihtiyaç var mı? yoksa segman kurtarır mı? @cbf: galiba segman değişimi kurtaracak gibi... Esas sorun sübaplardan kaynaklı galiba.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:10 ----------

    @Serdar dediğin gibi olmazsa son çare komple değiştiririm ama gömlek çaktırmak ve ya rektefe ile hallolur gibi...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:16 ----------

    @haojin: 20-50 daha uzun dayanıyor ama debriyaj ve çekişi hakkaten çok kötüleşiyor
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  13. #13
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    bahsettiğin motora honda titan silindir pistonu birebir uyuyordu..zamanında bende de sportstar olanı vardı..
    şimdi de cg olanlardan uydurulabilir..rektefiye ile uğraşma sakın...
    Teo23 bunu beğendi.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  14. #14
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Evet Samet hocam "Sportstar 125 s" modeli. Ya çekişinde gidişinde bir sorun yok da böyle 2 zamanlı gibi ha babam yağ eklemekten yoruldum, ha Jawa olsa 28 hp güç olsa hep eklerim yağı sorun olmaz... Ama hakkaten artık yeter dedim bakalım inşallah ustaya gerek kalmadan toplarım... Sökmek basit iş... Bakalım yüzümüz kara çıkmaz umarım... Dediğiniz gibi o zaman Honda Titan piston segmanla bir deneyeyim, şu sübap milindeki conta da nedir nerededir iyice öğreneyim, umarım bu ikisi ile yağ yakmaktan kurtulurum.
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  15. #15

    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    balıkesir edremit
    Motosikleti
    mondial mh 125 dirift
    şu sübap milindeki conta da nedir nerededir iyice

    sibop kayıt lastikleri doğru adı bu teo kardeş
    HAYATI TESPİH YAPTIM KAH ÇEKİYORUUUM KAH SALLIYORUUUM......

  16. #16
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Ya artık kayıt altına mı alacak tutuklayacak mı bu yağı? ne yapacaksa yapsın da... "keçe" kayıt" "lastik" kullanılmış ;) ben de conta eklemişim... İyice karışmış hakkaten... Ya bir resim ekleyeyim de bilen birisi nerede olduğunu söylesin lütfen bu kayıt lastiklerinin...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:19 ----------

    [IMG][/IMG] sarının mı yoksa yeşilin mi altında olur bu kayıt lastikleri?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:24 ----------

    Neyse yardımcı olan arkadaşlara çok teşekkür ederim. Kayıt lastikleri yaylı sistemin içinde oluyormuş, yani yeşil yerlerde... Birine lazım olursa aramasın bari... Bu da resmi:
    [IMG][/IMG]
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  17. #17
    TheArcheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2012
    siboplastiklerini değiştirr

  18. #18
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Üff ya şu yaylı sübap sistemini hiç ellemek istemiyordum, mecbur girişeceğiz... Tokai çakmağı açarsın da çakmaktaşı yay hepsi bir tarafa fırlar... Öyle olacakmış gibime geliyor... Neyse korkunun ecele faydası yokmuş... Yarın sökeyim de eksik gedik malzemeleri toplayayım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:11 ----------

    Bu arada eski pistona yeni segman takmak hiç de iyi bir fikir değilmiş... Segman yuvaları zamanla aşınmış olacağından yeni segman dahi olsa piston üzerinde dönüyor ve yağ yakmaya aynen devam ediyormuşsunuz.
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  19. #19
    oyunageldim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda Wave 110i
    Sübapların en ucunda,2 parça,çok küçük sağlı sollu iki parça var,yayları ve pulu tutan onlar,pulu kuvvetli şekilde aşağı itirebilirsen o parçalar boşa çıkacaktır
    Tavsiyem sökerken üzerine bir bez koyki etrafa saçılmasınlar,söktüğünüz sırayıda unutmamanız gerekli
    Hazır açılmışken sübaplarınızıda,yerlerinide alıştırtmalısınız,
    Hondadaki sistem böyleydi,yanılmıyorsam sizin sistemde böyle olmalı
    Eleştirmek kolay ama üretebilmek zordur. Yıkmak, yaralamak için eleştirmek, aciz ve beceriksiz insanların işidir.
    http://yu-mu.blogspot.com/2012/12/fotograflar.html

  20. #20
    eko29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    99' Hornet 600 04' KLE 500
    abi pistondaki o kadar kurumun sebebi subap açılınca beraberinde getirdiği yağ büyük ihtimalle subap keçesi kenarlarda kurum pekyok ortada kubbe gibi birikmiş


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)