Piston, segmanlar, gömlek sapasağlam ama niye yağ yakıyor bu motor???
Reklamlar
-
Reklamlar
-
-
MZ 125 cc 4 zamanlı, 98 model 35.700 km. Üzerinde bu cg tipi 125lik bir motor var
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
abi subap keçelerine bir bak
-
20 w 50 yağ dene iyi gelebilir.
Bir insanın gerçek zenginliği, onun bu dünyada yaptığı iyilikleridir. (Hz. Muhammed(s.a.v))Bizim dinimiz, akla en uygun ve en doğal bir dindir. Ve ancak bu nedenledir ki son din olmuştur.(M.K.Atatürk)
-
Sibop kayıtlarından yada lastiklerinden yağ alıyordur.
Ayrıca hassas ölçüm yaptırdınmı , gözle net olarak anlaşılmayabilir.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
Tek pistonlu ve 4 zamanli makinalarin genelinde bu sorun vardir biz 90 model avrupa mz de bu sorunu cozemedik motor blogunu komle degistirmistik sorun kalmamisti okatar sokmussun iyi bir ustaya rektefiye yaptir birdaha dene olmazsa bizimkilergibi yaparsin
-
yağ yakmasının tek sebebi segmandır. gerçi duman atıyor mu motor?
hak etmeyene merhamet kendine yapacağın en büyük ihanettir.!
-
@waffen: Yağı ilk koyduğum zamanlar ve ısındıktan sonra beyaz duman hafiften atıyor. Gaza çok yüklenmezsem fazla yakmıyor. @eko: @acayüp: Dediğiniz gibi galiba... Sübaptan bir şekilde sızıyor olabilir, sübap millerinin orada bir parça eksik gibime geldi benim de, miller sağa sola rahatça hareket edebiliyor.
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
pistondan yağ yakması zayıf ihtimal piston arzası size ses yaparak haber verir
1- gömlek rektefiyeciye baktırılır ve ölçü aleti ile ölçülür orjinal ölçüsünü rektefeci bilir bilmiyorsa siz öğrenin kurtarırsa faturada yoksa sorun başka yerede aranır yoksa 1.-2.-3. ölçülerde artık hangi ölçüye denk gelirse işleme alınır
2- segmanlardan olabilir aşınmış ve çaptan düşmüştür segmanlar ölçülür uygun değilse yenisi alınır burada yapılması gereken piston çapına göre yeni segman alınacak
3-blok yüzeyi veya silindir kapak yamuk olabilir
4- sibop lastikleri veya kayıtları bozuk olabilir
5- segmanları pistona takerken uyulması gereken kuralları vardır bunlara dikkat edin 1 -piston üzerindeki sırasını öğrenin 2- yağ sıyırma yönlerine göre takın 3- pistona segmanları takerken boşlukları aynı yönde denk getirmeyin ağız
boşlukşarını üçgen şeklinde denk getirin
bu şekilde tarifi kolay fakat hepsini ölçülmesi ve işi bilen adamın değerlendirmesi gerek üstün körü motor toplanmaz uyulması gereken kaidesi ve ölçüleri vardır benden bu kadar eklemek isteyen buyursun
HAYATI TESPİH YAPTIM KAH ÇEKİYORUUUM KAH SALLIYORUUUM......
-
Aynısı benim başımdan geçmişti (innova) motor ses yapıyordu ekasntirik zincirini değiştirdik, baktıkki ses kesilmedi, arkadaş sibop ayar kapağını açtığında orada yağın bulunmadığını fark etti
Tabii hemen diğer kapağı açıp pompayı inceledik ama pompa yağ basıyordu,sorunun bir tıkanıklıktan kaynaklandığını düşünüp bütün deliklere hava tuttuk ama yine açılmadı,mecburen kafayı ve silindiri söktüğümüzde doğruyu bulduk,yağ deliği tıkanmıştı,piston ve silindirin içler acısı halinide işte o zaman gördük,yağsız çalıştıklarından sibop lastikleride erimişti,yağ deliği tıkalı olduğu ve o haznede yağ bulunmadığı içinde yağ yakma gibi bir durumuda yoktu
Ama buna rağmen motor hala çalışıyordu
Siboplar dediğiniz gibi sallanıyorsa,lastikleri bitmiştir,yenizi ile değiştirmeniz gerekir,birde yerlerine alıştırdımı tamamdır herhalde
Eleştirmek kolay ama üretebilmek zordur. Yıkmak, yaralamak için eleştirmek, aciz ve beceriksiz insanların işidir.
http://yu-mu.blogspot.com/2012/12/fotograflar.html
-
Ysusf sendeki tam tersi gibi olmuş, benim yağlamada bir problem yok hatta fazla yağlanıyor ve yağ bitiveriyor... Ama sübap millerini sökerken ne bir conta vardı ne bir şey... Muhtemelen ondan dolayı yağ sübaplara fazla geliyor o da yanma odasına girip orada yanıyor. Hazır sökmüşken iyi bir ustaya götüreyim bakalım rektefeye ihtiyaç var mı? yoksa segman kurtarır mı? @cbf: galiba segman değişimi kurtaracak gibi... Esas sorun sübaplardan kaynaklı galiba.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:10 ----------
@Serdar dediğin gibi olmazsa son çare komple değiştiririm ama gömlek çaktırmak ve ya rektefe ile hallolur gibi...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:16 ----------
@haojin: 20-50 daha uzun dayanıyor ama debriyaj ve çekişi hakkaten çok kötüleşiyor
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
bahsettiğin motora honda titan silindir pistonu birebir uyuyordu..zamanında bende de sportstar olanı vardı..
şimdi de cg olanlardan uydurulabilir..rektefiye ile uğraşma sakın...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
-
şu sübap milindeki conta da nedir nerededir iyice
sibop kayıt lastikleri doğru adı bu teo kardeş
HAYATI TESPİH YAPTIM KAH ÇEKİYORUUUM KAH SALLIYORUUUM......
-
-
siboplastiklerini değiştirr
-
Üff ya şu yaylı sübap sistemini hiç ellemek istemiyordum, mecbur girişeceğiz... Tokai çakmağı açarsın da çakmaktaşı yay hepsi bir tarafa fırlar... Öyle olacakmış gibime geliyor... Neyse korkunun ecele faydası yokmuş... Yarın sökeyim de eksik gedik malzemeleri toplayayım
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:11 ----------
Bu arada eski pistona yeni segman takmak hiç de iyi bir fikir değilmiş... Segman yuvaları zamanla aşınmış olacağından yeni segman dahi olsa piston üzerinde dönüyor ve yağ yakmaya aynen devam ediyormuşsunuz.
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
Sübapların en ucunda,2 parça,çok küçük sağlı sollu iki parça var,yayları ve pulu tutan onlar,pulu kuvvetli şekilde aşağı itirebilirsen o parçalar boşa çıkacaktır
Tavsiyem sökerken üzerine bir bez koyki etrafa saçılmasınlar,söktüğünüz sırayıda unutmamanız gerekli
Hazır açılmışken sübaplarınızıda,yerlerinide alıştırtmalısınız,
Hondadaki sistem böyleydi,yanılmıyorsam sizin sistemde böyle olmalı
Eleştirmek kolay ama üretebilmek zordur. Yıkmak, yaralamak için eleştirmek, aciz ve beceriksiz insanların işidir.
http://yu-mu.blogspot.com/2012/12/fotograflar.html
-
abi pistondaki o kadar kurumun sebebi subap açılınca beraberinde getirdiği yağ büyük ihtimalle subap keçesi kenarlarda kurum pekyok ortada kubbe gibi birikmiş
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)