Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Piston, segmanlar, gömlek sapasağlam ama niye yağ yakıyor bu motor???

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    ;) Sağolasın Yusuf, işte o yayı nasıl bastıracağım aşağı...? Kargaburnu ile yayları aşağı bastırıp, saçmadan çıkarabilirim umarım...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:49 ----------

    Ali Ekrem inş kardeşim, dur bir de sübapları aşağıdan çektim. O da fikir verebilir. Egzos sübabında aşırı kurum varken emme sübabında neredeyse yok
    [IMG][/IMG]
    The man who knows everything chooses to know nothing...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    eko29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    99' Hornet 600 04' KLE 500
    250 tl masrafla kendin motoru komple yenilersin abi söktüğüne göre rahatta toplarsın mz ci adamsın

  3. #23
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    ;) ya aslında var ya, çıkma bir tane bulsam alacağım 250lik MZ motoru, arka tekerle beraber değiştirivereceğim motor bloğunu... Aklımdan geçmiyor değil ama herhalde motor bloğu bu şaseye oturmaz... Ya da kaliteli malzemeden 150lik silindir, üst kapak filan düşünüyorum fakat bu sefer de o malzemeler bu motorun kalitesini yakalayamaz gibime geliyor... Anlayacağın teori çok da pratik hakkaten zorlu bir süreç... Hele bir yürür hale gelsinde 125 cc olarak, sonrası Allah kerim
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  4. #24
    eko29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    99' Hornet 600 04' KLE 500
    abi bu 1954 bmw yi sen ne zaman aldın yada şöyle diyim aşti taraflarında benzinin bitip yolda kaldınmı

  5. #25
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ;) Sağolasın Yusuf, işte o yayı nasıl bastıracağım aşağı...? Kargaburnu ile yayları aşağı bastırıp, saçmadan çıkarabilirim umarım...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:49 ----------

    Ali Ekrem inş kardeşim, dur bir de sübapları aşağıdan çektim. O da fikir verebilir. Egzos sübabında aşırı kurum varken emme sübabında neredeyse yok
    http://<a href="http://bit.ly/c25MCx...2b.jpg</a></a>
    kapağı mengeneye bağlıyorsun..yada siboplar inince yere değmeyecek şekilde düz bir yerede koyabilirsin..

    bez ile örttüğün yayın üzerine uygun boyutta bir lokma anahtarı koyarak çekiçle tek sefer vuruyorsun...

    yay aşağı sibop milinden bağımsız indiği anda iki küçük tırnak hoop çıkıveriyor yuvasından...

    istediğin gibi devam edebilirsin sonra..
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  6. #26
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Alıntı eko29 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi bu 1954 bmw yi sen ne zaman aldın yada şöyle diyim aşti taraflarında benzinin bitip yolda kaldınmı
    Valla dur bakayım... 1995-2001 arası kullandım motoru. Ama altı ay yatmıştı, şaft için ayna- mahruti takımı yaptırmıştım Ostim'de. O yıllar ise olabilir, Gölbaşına çok giderdik o zamanlar ama ben değilimdir çünkü en az iki motor oluyorduk

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:20 ----------

    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kapağı mengeneye bağlıyorsun..yada siboplar inince yere değmeyecek şekilde düz bir yerede koyabilirsin..

    bez ile örttüğün yayın üzerine uygun boyutta bir lokma anahtarı koyarak çekiçle tek sefer vuruyorsun...

    yay aşağı sibop milinden bağımsız indiği anda iki küçük tırnak hoop çıkıveriyor yuvasından...

    istediğin gibi devam edebilirsin sonra..
    Samet hocam şimdi başlıyorum bakalım... Gazamız mübarek olsun... Teşekkürler güzel ve açıklayıcı olmuş, mengene olmamakla birlikte bir şekilde lokma ile başarırım... ;)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:24 ----------

    Bir kaç video izledim de galiba söksem bile takamayacağım geri... :( Harbiden güzel bir aparat olmadan olacak gibi değil. Bakalım İskitlerin ya da Ostim'in yolu gözüktü herhalde...
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  7. #27
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Sübap sistemini söktüm. Hakkaten lokma takımı ve bez çok etkili teşekkürler Samet hocam. Yalnız sübabın aşağı doğru gitmemesi lazım. Bu yüzden sübabın alt tarafına bakalitten bir kültablası koydum ve gerçekten kuvvetli bir darbe istiyor. Sübabın durumu şu şekilde:
    [IMG][/IMG]
    Bu kurumları WD40 la filan temizlemenin imkanı yok. Temas eden kısımlar temiz olduğu için böylece takacağım. Bu kayıt lastiği hakkaten bayağı sertleşmiş ısınmadan dolayı. Esas sorum şu ki cgl125'in kitapçığından bir resim aldım orada emme sübabında bu kayıt lastiği yok? Emme sübabını boş yere sökmeyeyim diyorum. Ne dersiniz? Emme sübabında da bu kayıt lastiğinden bulunur mu?
    [IMG][/IMG]
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  8. #28
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Emme sübabı açıkken yanma odasındaki vakum çok daha fazla olacağı için (pistonun aşağı hareketi dolayısıyla) yağı vakumluyor olmalı ve durumda da burada da bir sızdırmazlık olmalı diye düşünüyorum. Bu kadar sökmüşken burayı kontrol etmemek olmaz galiba... Bindik bir alamete gidiyoz kıyamete...
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  9. #29
    ccbilgin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2004
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    MOTORSIKLET-MODIFIYE-DOGA
    Arkadaşım öncelikle subap lastiklerini değiştiriyorsun daha sonra subapların sağa sola gitmemesi için yaylı çelik pul alıp koyuyorsun. ben o motorla türkiyeyi gezmiştim hergün anasını ağlatmıştım 5 yıl kahrımı çekmişti tık dememişti neydi o günler ah ah. Resmi hala avatarımdadır keratanın xt 600 onun kadar sağlam değildir motoru iddia ediyorum . Nerdenmi biliyorum çünkü 2 yıldır xt kullanıyorum adan zeye kendım dagıtıp topluyorum.
    Teo23 bunu beğendi.

  10. #30
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    ccbilgin, açıkcası ben motoru alırken, 14 yaşında olmasından ve +100 kg olmamdan dolayı bu 125lik makinanın beni taşıyacak bir motor olduğuna hiç kanaat getirmemiştim. Yaz sonuna kadar kullanır satarım diyordum. Bir ay kadar da bu fikrim değişmedi. Motor hem gitmiyor, hem de bi ileri bi geri 5. viteste kıvranıyordum. Sonra baktım ki hava hortumu yırtık ve karbüratör ayarsız. Bir aydan fazla ayar tutturmak için uğraştım ama motorun da huyunu suyunu aldım o arada. Ben kullandıkça motor açıldı. Eski sahibi hiçbir bakımını yapmadığı halde yine iyi dayanmış... Tek marşta alır, en şiddetli sağanakta yağmur sularını yara yara giderim daha bir kez stop etmedi. Bir kez kendi hatamdan dolayı yolda bıraktı onda da hava ayar vidasını çok gevşek bırakmıştım, düşmüş kaybolmuş, o yüzden. Şu yağ yakma olayını da bu sefer kesebilirsem hiç bir sorunum kalmıyor. Devir saati ve ışıklarının bozuk olması, kısa farın yanmaması, lastikler v.b. onlar da bu yaza... ;) Bu arada yaylı çelik pul derken neyi kasdediyorsun? Onu anlamadım? Tam şu anda sübapları kapatmaya çalışıyorum da...
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  11. #31
    oyunageldim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda Wave 110i
    Sübapın üzerindeki kurumu,tel fırça ile almalısın,hani şu sabit taş motorlarına takılanla,Her iki pistondada bu contadan mevcut,açmışken ikisinide değiştir
    Bence çok acele ediyorsun,o kadar zahmete girip açmışsın,işi yarım bırakıp kapamak olurmu?
    İki sübapı ve kafayı bir motorcu ustasına götür,ince kum(bildiğimiz kumlardan değil) ile sübapları yerlerine alıştırsın,herşey tamam olup sübapları yerlerine taktığında,ayar yapılan yere benzin doldur eğer benzin yanma odasına akmıyorsa tamamdır, akıyorsa sübaplar iyi alıştırılmamış demektir
    Bunlara ne gerek var diyordundur,motorunun sorunsuz çalışmasını sağlayacak
    Sübaplara ayar yaparken emme ve egzos oranlarınıda öğrenmelisin
    Teo23 ve mterayes26 bunu beğendiler.
    Eleştirmek kolay ama üretebilmek zordur. Yıkmak, yaralamak için eleştirmek, aciz ve beceriksiz insanların işidir.
    http://yu-mu.blogspot.com/2012/12/fotograflar.html

  12. #32
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    evet Yusuf bu kurum temizlemeyi yabancı bir forumda okumuştum. Onu yaptım da bu alıştırma olayı sıfır sübap için olması lazım ya... Bu sübaplar zaten uzun süredir üstünde... Ama benzinle sübapların kaçırıp kaçırmadığına bakacağım... ;) Önceden de tahmin ettiğim gibi bu sübapları toplama işi bizi aşacak... Sabahtan Ostim...
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  13. #33
    frantisec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2012
    Şehir
    Kocavezir- Adana
    valflerin içinde bulunan guideler genişlemiş olabilir.Bunun sebebi piyanoların üzerindeki cekicler çalışırken tek noktaya değilde hangi noktasına denk gelirse vurduğu için valf guidenin içinde sağa sola carptığı için guide genişler burdan yağ sızar.Kapakcıya yaptırabilirsin bunu.Yada uyumlu chinese malı takıp kurtulabilirsin.Amaaann kaldır at gitsin tak çin malını bak keyfine..

  14. #34
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Dur bakalın Kürşad eğer bu kadar işlemden sonra yine yağ yakmaya devam ederse o zaman ancak... ;) Ama ben pek zannetmiyorum. Youtube da pek çok kişi bu lastiği değiştirip sorundan kurtuluyor. Sübapları sağa sola sallıyorum ama sanki idare edecek gibi. Emme sübabından çıkan lastik yamulmuştu yalnız. Resmen yumurta şekline gelmiş. Yarın bu lastiklerin üst tarafında yaylı olanları var onlar daha sağlam ve sızdırmaz gibi duruyor. Bulursam onlardan takacağım. Şöyle birşey:
    [IMG][/IMG]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:11 ----------

    Gidince bir de sübap takma aparatı mı alırım bilemiyorum... Nasılsa her zaman lazım oluyor
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  15. #35
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet Yusuf bu kurum temizlemeyi yabancı bir forumda okumuştum. Onu yaptım da bu alıştırma olayı sıfır sübap için olması lazım ya... Bu sübaplar zaten uzun süredir üstünde... Ama benzinle sübapların kaçırıp kaçırmadığına bakacağım... ;) Önceden de tahmin ettiğim gibi bu sübapları toplama işi bizi aşacak... Sabahtan Ostim...
    ostimin ne tarafına gideceksin peki?
    Bende o taraflarda olucam yarın müsait bir vakit olursa tanışmış oluruz özelden numaramı yolluyorum..
    ANGARAJ

  16. #36
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Tamamdır Yunus, kaydediyorum numaranı. Esasında Mega makina var oradan sübap için bir aparat bakacağım, olmazsa oralarda küçük tamirciler vardı ama hep motorla gittiğimden bakalım bulabilecek miyim...
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  17. #37
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamamdır Yunus, kaydediyorum numaranı. Esasında Mega makina var oradan sübap için bir aparat bakacağım, olmazsa oralarda küçük tamirciler vardı ama hep motorla gittiğimden bakalım bulabilecek miyim...
    başka işin yoksa benimde az bir işim var alırım seni sonra bizim fatih abinin dükkana geçeriz?
    ANGARAJ

  18. #38
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    oo Yunus olur tabii valla çok iyi olur... Ben birazdan çıkıyorum Ostim'e doğru, 10-11 gibi ararım
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  19. #39
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Yunus kardeş hava soğuktu aramadım, İskitlere gittim, iyiki de gitmişim, Emrah usta var Yibanın arkasında, hakkaten güzel işçilik oldu, dediğim yaylı sübap lastiklerinden taktırabildim böylece. Ee sıfır sübaplarda da alıştırmadan sonra kaçırma filan yok. Bir resmini çekeyim de ekleyeyim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:17 ----------

    [IMG][/IMG]
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  20. #40
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    iyi olmuş bende gidemedim ostime zaten evde benim asyayı toparladım bi konjektörü kaldı onunda ne kablosu var ne soketi var nereye takıcam kara kara düşünüyorum şimdi..
    ANGARAJ


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)