Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Sübap Kapağı vidası yalama Ne yapmalı?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Bugün sübap ayarlarına bir bakayım dedim. Motoru aldığımdan beri bakılmamıştı. Neyse üç vidayı ve kapağı çıkarınca sübaplarda hiç boşluk olmadığını gördüm, sentil de olmadığı için çok az bir boşluk bırakıp tekrar kapattım. Öndeki vidalardan biri yalama maalesef. Tam sıkmıyor, emaneten duruyormuş. Ne yapmalı? Nasıl düzeltmeli? Eğer daha iri dişli bir vida kullanırsam da vida yeri iyice genişleyecek diye korkuyorum ne de olsa alüminyum. Daha segman piston değişecek yani çok lazım bir yer... Yağ atarsa işimiz var.
    The man who knows everything chooses to know nothing...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    rapsy_09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2010
    Dostum pay varsa tornacı halleder sorununu.Segman piston değiştirirken zaten sökeceksin ust kapağı o zaman götür diş açır.

  3. #3
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    rapsy en güzeli o olacak galiba... ;) Şimdi kafadan bir vida uydurmaya çalışırsam iyice rezil edeceğiz. Pay vardır, üzerindeki orjinal vidası... Gideyim bir benzin alayım da bakayım sübap ayarı nasıl olmuş? yağ atma var mı?
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  4. #4
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    bizim burdaki tornacılar helikoin diye bişey yapıyor.
    yalama olan diş yuvasını büyütmeden diş yapıyolar.
    yani diş açıp içine tekrar diş takılıyor. orjinal dişi oluyor yalama yer.
    Teo23 bunu beğendi.
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  5. #5
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Tahsin yazdım kenara... sağolasın... Ya da şeytan diyor madem girişeceğiz 150lik silindir ve üst kapak takayım, bir fiyat araştırayım da... ;)
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  6. #6
    rapsy_09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2010
    Dostum vida uydurmaya çalışma daha berbat oluyor.Bir ara eski çalıştığım dükkanın motorunda denemiştik sağlıklı olmuyor.Gene aynı hali alıyor.

  7. #7
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    deliğin içine dikine 0,5 mm lik bir bakır tel koy,civatanı öyle sık..idare edecektir...
    ferhatkars ve Teo23 bunu beğendiler.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  8. #8
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Sübap kapağı dediğiniz üst kapağın üzerindeki teneke ise 2 civata tutsa bile yeter hele 3 civatayla hiç sorun olmaz orası sabit bi kapak sonuçta üzerine yük binmiyor.

  9. #9
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Aman iyi bari... Samet'in dediğini de yapayım da nolur nolmaz... Evet Mengü dediğin gibi, hiç yağ atması filan yapmamış, 3 km gittim geldim sadece ama yağ atsa atardı. Bu arada sübaplar hep açık kalıyormuş. Neredeyse bir senedir bu şekilde kullanmışım. Motorun sesinde düzelme ve çekişinde artma oldu. İnşallah benzin tasarrufu da sağlayacaktır sübap ayarı... Heralde bu sefer karbüratör için bir daha hava ayarı yapmak istiyor. Çünkü sübap ayarından sonra rölanti ayarım iki katı kadar yüksekti. Rölanti vidasına da hiç dokunmamıştım. Benzinin yarısı ziyan oluyormuş şimdiye kadar...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:03 ----------

    [IMG][/IMG] Kapak bu kapak, işte bu vida yalama olmuş
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  10. #10
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    helecoil setleri var onlardan bir tane alıp kendinde yapabilirsin mantık aşağıdaki resimlerde gösterilmiş hırdavatçılarda bulunuyor yada siparişle getirtiliyor

    http://www.google.com.tr/imgres?imgurl=http://4.bp.blogspot.com/_MUjG0j9NP2Y/S6NT7ko8ZOI/AAAAAAAAA2A/9C3YoT8n4ow/s320/helicoil.jpg&imgrefurl=http://rectificador.blogspot.com/2010/03/reparacio-de-rosques.html&h=183&w=235&sz=16&tbnid=GBhK88RhbL_7N M:&tbnh=92&tbnw=118&prev=/search%3Fq%3Dhelicoil%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom= 1&q=helicoil&usg=__YuJ4KhlZEGbmytHDp_nEvLRGV7w=&do cid=v7EpcF8u2FIQvM&hl=tr&sa=X&ei=sVUVUcXqCYXMswaj1 4A4&ved=0CEEQ9QEwAQ&dur=984

    http://www.google.com.tr/imgres?imgurl=http://www.fastenerturkey.com/wp-content/uploads/Helicoil_Screw_Thread_Inserts_Helicoil_Wire_Thread _Inserts.jpg&imgrefurl=http://www.fastenerturkey.com/?p%3D48&h=318&w=484&sz=28&tbnid=07XpC5VcEsi8KM:&tb nh=90&tbnw=137&prev=/search%3Fq%3Dhelicoil%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom= 1&q=helicoil&usg=__0YJiSbWrRp6qFrLEdaeP2GD5Z3k=&do cid=jd7ko0b2CCcmrM&hl=tr&sa=X&ei=sVUVUcXqCYXMswaj1 4A4&ved=0CD4Q9QEwAA&dur=1186

  11. #11
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Helicoil setlerin fiyatı, komple sübap takımından daha pahalıya geliyor. En ucuzu 52 tl. Komple sübap takımı 30 dolar. Mutlaka ki bu sübap takımı orjinali gibi sağlam olmaz ama sanırım bakır tel ile sağlamlaştırıp kullanacağım, bakalım nereye kadar idare ederse... Olmazsa helicoil yapan bir yere yaptırırım daha sonra.
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  12. #12
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    teoooo
    bu işi nasıl becerdin dostum
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  13. #13
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Öyle bir soru sormuşsun ki nereye çeksen oraya gidiyor... Yalama etme olayını soruyorsan, ben yapmadım aldığımdan beri öyleymiş. 54 model BMW ile çok antremanlıyım, alüminyum gövdeye vida takarken tork anahtarı gibi hassastır elim... ;)
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  14. #14
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Gelelim sübap ayarı için niye bu kadar uzun süre beklediğime... Alet işler el övünür. Tek sebebi budur. Açıkcası sırf sübap ayarı için de ustaya götürmeye içim elvermedi... Biraz pahalıya da kaçsa artık eksik gedik pek bir alet kalmadı gibi... Bu haftasonu da piston segman değişince bir sıkıntı kalmayacak motorda..
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG] F54 umarım açıklayıcı bir cevap olmuştur... ;)
    The man who knows everything chooses to know nothing...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)