Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Akü sorunu ve yüksek amperli akü takmak!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Mayıs 2007
    Motosikleti
    Honda CBR 125 R (Siyah)
    Honda CBR 125 motorumda aniden akü boşalmaları olmaya başladı. Eskişehir'de servise götürdüm, iki defa akü değiştiler ama sorun düzelmedi. Bana akünün olduğu yeri biraz keserek yüksek amperli akü takmayı teklif etti. Sizce bir sakıncası olabilir mi?

    Ayrıca, kontağı açınca motorun arka koltuğunun altından bir cızırtı geliyor. Söyledim ama pek kaale almadılar. Sorun orası kaynaklı olabilir mi?
    Âlimleri irfan sahib eden, üç harf ile beş noktadır. (عشقْ)
    Mü'minleri duhûlü cennet eyleyen, beş harf ile üç noktadır. (ايمان)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Öncelikle başka bir usta bul.
    Doğru ustayı bulursan bütün dertlerin biter.
    Akü aniden boşalıyorsa motorunda bir sıkıntı vardır. HAngi aküyü takarsan tak sorunun kaynağını çözmedikçe dertlerin bitmez.
    forewer bunu beğendi.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  3. #3
    cesur509 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Çok yakında...
    Bencede servisini değiştir. Durmadan akü boşalıyorsa motoruna yüksek amperli akü takılsada aynısı olacaktır. Ayrıca motorunun elektirik tesisatı üzerindeki akünün amaperine göre ayarlanmıştır. Kesinlikle böyle bir şey yaptırma.
    Gül Dediğin Nedir Senin? Üç Beş Diken Biraz Yaprak, Ömür varya Ömür Çok Sevdiğin Üç Beş Nefes Sonra Toprak. . .

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    O servisin kapısının önünden bile geçme. Kamyon aküsü bile taksan sadece akünün bitmesini geciktirmiş olursun. Belli ki elektrik tesisatında bir sorun var.
    ferhatkars bunu beğendi.

  5. #5
    astorojna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2012
    Şehir
    kırıkkale
    Motosikleti
    Yamaha Mt09
    dostum ben bu sıkıntıdan çok çektim profilime bakarsan üye olduğumda ilk açtığım konu senin konunla ortalama aynı ben sorunu çözdüm ve sattım motoru arkadaşlarında dediği gibi yüksek amperli akünün faydası olmaz senin motor kendini şarz etmiyor eloktronik bi cihazla akü şarz seviyesini ölç en az 13,4-13,5 değeri bulman lazım bulamazsan istediğin kadar sıfır akü tak aynı gün biter
    kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...

  6. #6

    Üyelik
    25 Mayıs 2007
    Motosikleti
    Honda CBR 125 R (Siyah)
    Keşke bunları daha önce yazmış olsaydınız. Az önce aradılar. Normalda 4 amper olan aküyü 7 amper ile değiştirmişler. Bir de fiyat farkı çıkardılar. Beceremiyorsan iade et, başkasına gidelim arkadaş. Israrla rezaleti artırıyorlar.
    Âlimleri irfan sahib eden, üç harf ile beş noktadır. (عشقْ)
    Mü'minleri duhûlü cennet eyleyen, beş harf ile üç noktadır. (ايمان)

  7. #7
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Koltuk altında kısa devre var. O kısa devreyi bulup sorunu çözmelisin önce. Daha sonra aküyü değiştirmeden denerdim ben olsam. Yine şarj tutmazsa o zaman aküyü eşdeğer bir aküyle değiştirirsin...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:20 ----------

    7 amper kullanabilirsin, bence bir sorun yapmaz... Şu an 7 amperlik bir akü kullanıyorum ve çok memnunum. yaz başında 60 tl ye almıştım. Fiyatı o civarda olması lazım
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  8. #8

    Üyelik
    30 Haziran 2012
    Şehir
    Yeşilköy İSTANBUL
    Motosikleti
    piaggio x9 500 ie
    Öncelikle arkadaşların dediği gibi ustanı değiştir. Kontağı açınca koltuğun altından cızırtı geliyor demişsin orayı bir aç kablolar zarar görmüşse şase yapıyordur buda akünü bitirir.

  9. #9
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    motorunun akunun + kablosunu sök,
    30 cm bır kablo ayarla,
    ıkı ucu olan kablonun bir ucunu + uca ekle,
    dier ucuda 12 volt 5 watt silyal ampulunun kenarına dola,
    ve ampulun altındaki temas tırnağınıda aküye değdir,

    Ampullerın Prensiplerinde KENARLARI EKSİ,, ALT KISIMDAKİ TEMAS UCLARI ARTIYA DEĞMELİDİR YANMASI İÇİN,

    Eğer motorunda bir yerlerde kaçak var ise o ampul yanacaktır,
    yanıyor ıse tesısatında kaçak vardır,
    yanmıyor ıse far yak sınyal yak veya herhangı bır düğmeyi aç,
    o zaman yanacaktır,
    eger hıcbır sey açık değilken yanarsa kaçak yanmazsa saglamdır tesısatın,,,

    bUYUR ELIMDEN GELDIKCE CIZDIM

    umarım anlatabılmışımdır



    Kolay gelsın...
    forewer ve rm125 bunu beğendiler.
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  10. #10
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    abi diyorum benden büyüksünüzdür tahminen büyük ihtimal anlattığınıza göre konjektör arızalıdır akü şarj olmuyordur.isterseniz daha yardımcı olaiblirim yukarıda birisi yazmış voltajı ölçmen gerekiyor çalışırken devir yükseltince 1414 voltu geçmemesi lazım 13.5 14.4 e kadar n ormal şuda çözüm olabilir aküye ampermetre bağla kontak kapalıyken 0.1 amperden fazla çekerse kaçak vardır bir yerde

  11. #11
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Pope, kısa devreler acayip derecede sinir bozucu olabilirler. Belli bir titreşimde kısa devre yapıp, sonra hiç yokmuş gibi davranabilirler... İşte bu yüzden hakkaten çok can sıkıcı olabilirler. Komple bütün elektrik tesisatını yenilemeye kadar götürebilirler. Ölçerken hiçbir sorun yoktur ama motor giderken belirsiz zamanlarda belirsiz sebeplerle kısa devre yapabilirler. Kısa devreyi bulmanın en güzel ve en temiz yolu görsel ve işitseldir. Bir kere "GECE" bakmak çok faydalıdır. Atan kıvılcımı yakalamak çok kolay olur. Zaten işitsel olanı arkadaş duyuyormuş, koltuk altından cızırtı sesi geliyormuş. Fazla zorlanmadan bu cızırtının kaynağını bulabilir. Ha ille de kısa devre de olmayabilir. Sigortalardaki küflenme, temassızlık da bu gibi sesler çıkarabilir. Ve ayrıca ölçmeyle bu arıza bulunamayabilir. Biraz detaylı inceleme ve gözlemle bu sorundan kurtulabilir. Tabii ki konjekter de arızalı olabilir ama önce bu cızırtının kaynağını bulmalı, adım adım ilerlemeli bence... ;)
    ilkerabi bunu beğendi.
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  12. #12
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    aynı sorun benim arkadaşın cbrında da var hatta üstündeki akü 7 amp lik ama sadece çalıştırırken far açık olduğu için akü bitiyor

    ---------- Post added at 01:10 ---------- Previous post was at 01:05 ----------

    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorunun akunun + kablosunu sök,
    30 cm bır kablo ayarla,
    ıkı ucu olan kablonun bir ucunu + uca ekle,
    dier ucuda 12 volt 5 watt silyal ampulunun kenarına dola,
    ve ampulun altındaki temas tırnağınıda aküye değdir,

    Ampullerın Prensiplerinde KENARLARI EKSİ,, ALT KISIMDAKİ TEMAS UCLARI ARTIYA DEĞMELİDİR YANMASI İÇİN,

    Eğer motorunda bir yerlerde kaçak var ise o ampul yanacaktır,
    yanıyor ıse tesısatında kaçak vardır,
    yanmıyor ıse far yak sınyal yak veya herhangı bır düğmeyi aç,
    o zaman yanacaktır,
    eger hıcbır sey açık değilken yanarsa kaçak yanmazsa saglamdır tesısatın,,,

    bUYUR ELIMDEN GELDIKCE CIZDIM

    umarım anlatabılmışımdır

    http://i.imgur.com/IIkSgAQ.jpg

    Kolay gelsın...
    yarın bunu deneyeyim sağol çok işime yarayacak ;)

  13. #13
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    [IMG][/IMG] Serkan resmin az karışık olmuş.. ;) Forumda bir yerlerde görmüştüm. Kırmızı ile işaretlediğim gibi bir kalın iğneyi ve ya annenizden araklayacağınız bir şişi bu şekilde ampulun yanına lehimleyip, sivri uca da kabloyu lehimleyince 12 V'luk kontrol kalemi hazırdır...
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  14. #14

    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Şehir
    sİVAS
    Motosikleti
    Bisan Cup100
    arkadaşlar birşey söylemek istiyorum bende...Akünün amperinin yüksek olmasının hiçbir zararı olmaz motora ve diğer aksamlarına. Şöyle söylüyüm motosikleti araba aküsü ile de çalıştırabilirsiniz. 12v/72A hiçbir sorun olmaz. Sebebi de şudur : Motosikletimizin aküsü 12V ise amperide 5A diyelim.genelde bu aralıktalar. Burada önemli olan tek kısım 12V kısmıdır. 6V luk sisteme 12V verilmez . Ama amper dediğimiz olay tamamen farklıdır. Voltaj Aynı ama akım farklı. Motosikletin çekeceği akım 5A ise 12V/72A lik bir aküden de 5A çekecektir. Hiçbir elektronik aksamına da zararı olmaz bunun. Sadece şöyle bir sıkıntı yaratacak durum var. Motosikletin Şarj Dinamosu standart olarak 12V/5A lik aküyü şrj edecek şekile takılmıştır. Yüksek amperli akü takıldığında yeterince şarj etmeyecektir. böyle bir sıkıntı olur ancak. İyi denemeler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)