Arka Frene Bastığımda Motor Titriyor.
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım çok sinirliyim aslında :D 2 saatte foruma zor kaydoldum güvenlik sorularında bir problem var modlar düzeltin motosikletin rengi ne diyo kırmızı diyom kabul etmiyo herneyse . Benim Scooterimde Şöyle Bir Sorun Var Arka Fren Hiç Tutmuyor Geçen Gün Baktım Hiç Tutmuyo Arkadaki Fren Cıvatasını Sıktım Azda Olsa Durabilmek İçin neyse düzeldi işte fren eskisinden daha sıkı tutuyodu 1 hafta geçti aradan baktım fren gine eskisi gibi olmuş dedim heralde arka fren baskı balata bitmiş sizcede bitmiş olabilirmi? Birde Şöyle Bir Sorunum Var Ön Frene Basınca Hiçbirşey Yok Ama Arka Fren Basınca Motor İstop Edecekmiş Gibi Titrüyor Arka Tarafı Motorun Üstündeyken Haliyle Bende Baya Bi Titriyorum Arka Frene Basınca. Bunun Nedeni Ne Olabilir K.bakmayın motosikletten fazla anlamıyorum 2 yıldır biniyorum sadece sürmesini biliyorum :D
Reklamlar
-
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
pendiğin neresindesin??
Sarmaz Bizi Parisin Eyfel Kulesi Mutlu Olduğumuz Tek Yer Kavakpınar Mahallesi <3 :D Kavakpınarlıyım Samet :D
-
pendik merkeze yakınsan gel bir bakayım diyecektim...ama biraz uzaksın buraya...
bu arada adın nedir? yaşın kaçtır..??
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
pendik merkeze yakınsan gel bir bakayım diyecektim...ama biraz uzaksın buraya...
bu arada adın nedir? yaşın kaçtır..??
Adım Murat Yaşım 18 Senin Yaş Kaç ? Pendiğin Neresinde Hangi Mahallesinde Oturuyosun Dur Ben Tahmin Ediyim Merkezdeysen Yeni Mahalle Olması Lazım ?
-
tahmin etmiştim zaten yaşını da o yüzden sormuştum..
ben 39 a girmek üzereyim..
sapanbağlarındayım.
merkez ile aram motorla 3 bilemedin 5 dakika..
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
tahmin etmiştim zaten yaşını da o yüzden sormuştum..
ben 39 a girmek üzereyim..
sapanbağlarındayım.
merkez ile aram motorla 3 bilemedin 5 dakika..
gelirdimde pendiğe ehliyet yok şimdi motoru kaptırmayalım bide bende bi mondial var plaka var ruhsat var başka hiç bişeysi yok sigortası yok muaynesi yapılmamış ama vergi borcu yok allaha şükür :D 1 hafta önce aldım motoru motorda 125rt bide 375 tl 2.el noterden satışını üzerime aldım trafikten 15 günde evime postalıyacaklardı ama sigortası yoktu vermiyeceklerini bende biliyodum ama gittim trafiğe 3 gün sonra hiç bişey sormadılar trafik sigortasınada bakmadan verdiler ruhsatı şuan hala sigortası yok öyle duruyor
-
Titriyorumdan kasıt nedir. Disk eğildiyse frene basınca titreşim yapar ama öyle abartılacak bir şekilde değil.
150HS > 2008 ST > 2012 ST >
-
MF-Hyo adlı üyeden alıntı
Titriyorumdan kasıt nedir. Disk eğildiyse frene basınca titreşim yapar ama öyle abartılacak bir şekilde değil.
ya afedersinde kıçım titriyo yani benim şimdi diskmi eğilmişdir
-
Günaydın. Bu sorun sanırım motor çalışır ve park halinde iken arka frene bastığında oluyor. Scooterlerin aktarma sistemi basit bir kayış kasnak tertibatından ibarettir. Arka kavrama tertibatı iki kısımdan oluşur. Birincisi motordan aldığı hareketi arka kovana ileten merkezkaç kuvveti ile çalışan balatalı bir debriyaj tertibatı, diğeride arka kovandan aldığı hareketi arka lastiğe ileten diferansiyel tertibatı. Bunlar motor çalışır (rölantide) halde iken birbirinden bağımsızdırlar ve oluşan titreşimleri duymazsınız. Çünkü lastik ve motor takozları bunu absorme eder. Siz gaz verdiğinizde merkezkaç sistemi ile çalışan balatalar, arka kovanı sıkar...buda hareketin arka lastiğe iletilmesini ve sizin ilerlemenizi sağlar. Motor çalışır ve park halinde iken, frene bastığınızda motordan kayış aracılığı ile arka kavramaya iletilen harekete bağlı titreşimleri, arka tekerleri, akabinde kovanı sıkıştırdığınız için, elinizde, hatta motorunuzun tümünde hissedersiniz. Bunun fazla olması, debriyaj tertibatınızda, yada arka teker bilyasında boşlukların fazla olduğunu gösterir. Ayrıca ayarsız fren balatalarınızın tek taraflı kavraması ve içlerinde oluşan boşluklar nedeniyle titreşimlerin artması da muhtemeldir.
Uzunucası bu.....kısacası....titreşim dışında kalkışlarınızda kütürtü, kalkışta titreme, frenlerde ötme sorunu yoksa....sorun yok. Varsa, arka kavrama, fren tertibatı ve balataları kontrol ettirin.
-
teknikhoca adlı üyeden alıntı
Günaydın. Bu sorun sanırım motor çalışır ve park halinde iken arka frene bastığında oluyor. Scooterlerin aktarma sistemi basit bir kayış kasnak tertibatından ibarettir. Arka kavrama tertibatı iki kısımdan oluşur. Birincisi motordan aldığı hareketi arka kovana ileten merkezkaç kuvveti ile çalışan balatalı bir debriyaj tertibatı, diğeride arka kovandan aldığı hareketi arka lastiğe ileten diferansiyel tertibatı. Bunlar motor çalışır (rölantide) halde iken birbirinden bağımsızdırlar ve oluşan titreşimleri duymazsınız. Çünkü lastik ve motor takozları bunu absorme eder. Siz gaz verdiğinizde merkezkaç sistemi ile çalışan balatalar, arka kovanı sıkar...buda hareketin arka lastiğe iletilmesini ve sizin ilerlemenizi sağlar. Motor çalışır ve park halinde iken, frene bastığınızda motordan kayış aracılığı ile arka kavramaya iletilen harekete bağlı titreşimleri, arka tekerleri, akabinde kovanı sıkıştırdığınız için, elinizde, hatta motorunuzun tümünde hissedersiniz. Bunun fazla olması, debriyaj tertibatınızda, yada arka teker bilyasında boşlukların fazla olduğunu gösterir. Ayrıca ayarsız fren balatalarınızın tek taraflı kavraması ve içlerinde oluşan boşluklar nedeniyle titreşimlerin artması da muhtemeldir.
Uzunucası bu.....kısacası....titreşim dışında kalkışlarınızda kütürtü, kalkışta titreme, frenlerde ötme sorunu yoksa....sorun yok. Varsa, arka kavrama, fren tertibatı ve balataları kontrol ettirin.
Cevabınız İçin Çok Teşekkür Ederim. Teknik Servise Gittiğimde Senin Söylediklerini Söyliyeceğim.
Titreşim Dışında Şunlar Var Hocam : Performans Düşüklüğü 125 cc Emsallerine Göre Performansı Bayaa Bi Düşük . Ve Dipgaz Yapıyorum Sonra Gazi Aniden Bırakıyorum Tekrar Dipgaz Yaptığımda Motorda Teklemeler Ve Kendini Geriye Doğru Atma Gaz Yememe Ve Egsozdan Gelen Patır Kütür Sesler Bunların Hepsi Tahminen 10 Saniye Sürüyo Bunlar 10 Saniye Sürdüğü Boyuncada Motor Gaz Yemiyo Tabi Ve Bu 10 Saniye Bittikten Sonra Herşey Düzeliyo Dipgazda Gidiyo Ama Bıraktığımda tekrar Dipgaz Yaptığımda Bunları Herzaman Tekrarlıyo Ve Bu Arada Söylemeyi Unuttum Bayaa Benzin Yiyor 1 Litre Benzin En fazla bi 10 km yol yapabiliyorum Size Söylediklerimi Motorcuya Söyledim Ve Dediki Buna Sübay Ayarı Yapmak Lazım Dedi Ve 1 Gün Orda Kaldı Motor Sıcakken Yapılmıyormuş Sonra Yaptım Gel al Dedi Gittim Hiçbirşey Değişmemiş Herşey Eskisi Gibi Birde 40 TL Verdim. Ona Yanıyorum Neyse Siz Bu Benim Dediklerime Ne Diyosunuz Hocam Anlamadığınız Birşey Varsa Sorabilirsiniz .
-
hheheheeehhh
administrator adlı üyeden alıntı
PENDİKSPORCA adlı kullanıcı birden fazla üyelik kullanıyor olabilir!
beypazarlı06 ve
PENDİKSPORCA aynı bilgisayarı kullanıyorlar, bir açıklama bekleniyor!
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
draggy adlı üyeden alıntı
hheheheeehhh
ne alaka kardeşim ya :D beypazarlı kimki ? tanımıyorum bile forumda yeniyim
-
PENDİKSPORCA adlı üyeden alıntı
ne alaka kardeşim ya :D beypazarlı kimki ? tanımıyorum bile forumda yeniyim
Bi bitmedi soruların olm ya, tuvalete işerken yanma oluyomu onu da sor bari
-
Tekrar merhabalar. Yazdıklarınızdan anladığım kadarı ile sizin motorunuzda ayarsızlık değil arıza var. Bir konuya açıklık getireyim öncelikle. Supap ayarıi karbüratör ayarı, buji ayarı hava ayarı ile motorunuzdan +/- %10-15 güç yada ekonomi sağlayabilirsiniz. Yani Motorunuz 1litre ile 10km giderken sadece hava ayarını kısarak 1 litre ile 40km yol yapmaz. Ancak supaplarınız açık kalıyorsa, kronik kam silmesi sorunu varsa, karbüratörünüz bozuk yada hava alıyorsa, bujiniz patlaksa bu dedikleriniz olacaktır. Tabi ki bunlar tek başına gelişen olaylar değildir. güç düşmesi gaz yememe v.b. gibi sorunları da beraberinde getirir. bu nedenle, ciddi sorunları sadece AYAR ile düzeltilemeyeceğini bilirseniz, ticari düşünceleri ön planda olan ustalardan kazık yememiş olursunuz.
Şimdi, öncelikle sanırım bir tanım hatası var. Motorunuzun 1 litre ile 10 km gitmesi biraz imkansız. Çünkü 125cc bir motorun 10km mesafede 1 litre benzini YAKARAK tüketmesi, her ne arıza olursa olsun mümkün değil. bunun aşırı duman, yağda benzin birikimi yada kaçak gibi bir sebebinin olması gerekir. Öncelikle karbüratörünüzün bakım zamanı gelmiş demektir. Motorunuzdaki gaz kesme esnasında kasılmaların yüksek tüketime bağlı olarak nedeni, ya karbüratör gaz iğnesi diyaframının yırtıktır yada benzin otomatiği diyaframı yırtıktır. Karbüratörün üst kısmında sac bir kapağın altında lastik bir zar ve bir yay tarafından kontrol edilen diyafram bulunur. Görevi, düşük devirlerde karbüratörün ağız kısmının kapatarak vakum ile bensin çekilmnesini sağlamak, yüksek devirlerde de manifold vakumu ile bir miktar yukarı çekilerek motorun içerisine daha fazla hava girmesini sağlamaktır. Eğer bu diyafram yırtıksa, dip gazlarda sorun yok gibidir. Ama gaz kestiğiniz esnada, karbüratör kelebeği kapanır. bu esnada manifoldda ciddi bir vakum meydana gelir ve manifold ile bu diyafram arasındaki hortumdan hava emilimi sağlanır. diyafram yırtıksa, siz gaz kestiğiniz esnada, bu diyaframın alt kısmından yüksek miktarda benzin motor tarafından emilir. siz tekrar gaz verdiğinizde ise, boğulan motor bahsi geçen teklemeleri yapar. Motorunuzun park halinde çalıştırın. Birkaçkez gaz verin. Akabinde motorunuzu kapatıp karbüratör üsk kapağını açın. eğer diyaframınız ıslaksa sistem arızasını bulmuşsunuz demektir.
diğer arıza da bezin otomatiği diyaframının yırtık olmasıdır. bu yine gaz kesmelerde yüksek miktarda beniznin hem karbüratörden hemde manifolddan emilmesine neden olur. Manifold ile benzin otomatiği arasında bir hava hortumu vardır. Onu çıkartıp ağzınız ile emiş yaparak kontrol edin. Benzin tadı yada benzin buharı geliyorsa (genzinizi yakacak kadar) sorun benzin otomatiği değişmesi gerekmektedir.
bu arızalar aynı zamanda benzin sarfiyatınızın artmasına motorunuzda dip gazlarda siyah duman atmasına, ani gaz vermelerde boğulmalara neden olur.
Motorlarda supap ayarı diğer adı ile, supap ile supap horozu arasına verilen boşluk daima soğukken yapılmalıdır. ideal supap ayarı yapıldıktan sonra, ısınan motorla beraber bu boşluklar kapanarak, motorunuz gerçek verimine ulaşacaktır.
-
draggy adlı üyeden alıntı
hheheheeehhh
şaka la şaka (bakınız : avatar) lafını Ankaralılar kullanır ya...
dikkatinizi tebrik ediyorum hocam....
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
şaka
la şaka (bakınız : avatar) lafını Ankaralılar kullanır ya...
dikkatinizi tebrik ediyorum hocam....
arkadaşlar neyin kafasını yaşamaktasınız çok merak ettim hocam sanada çok teşekkür ederim yazdıkların için 10 km 1lt derken lafın gelişi dedim yani emsallerine göre bayaa çok yakıyor demek istedim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)