Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Silindir yağlanmasını sağlayan sistem nasıl çalışır?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    sonofwind - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen Zs 200 ve Honda Transalp xl650v
    Merhaba arkadaşlar.Silindirin yanmaması ve aşınmaların az olması için hafif yağlanması geriye inerken de segmaların bu yağı temizlemesi gerekiyor.Şimdi benim merak ettiğim bu yağlama için gerekli olan yağ nerden sağlanıyor?Yağ krangın ordan yani alt taraftan mı geliyor?İşin özü nasıl bir sistem var ki bu yağlama gerçekleşiyor?Silindiri söktüm lakin yağın nasıl geldiğini anlayamadım.?Vermiş olduğunuz bilgiler için şimdiden teşekkürler.
    ÖFKE GEÇİCİ BİR ÇILGINLIKTIR;HÜKMETMEYE BAK,YOKSA O SANA HÜKMEDER.
    HORATIUS


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Krank yağ içinde dönüyo pistona silindire yağ sıçratıyo, debriyajın yanında da yağ pompası var üst kapağa yağ basıyor.
    sonofwind bunu beğendi.

  3. #3
    sonofwind - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen Zs 200 ve Honda Transalp xl650v
    Sayın mengu16 çok işime yarayacak bir bilgi verdiniz teşekkürler.Yağ pompası sadece üst kapağa yağ basmak içinse onu iptal edebilirim.Çok teşekkürler tekrar.
    ÖFKE GEÇİCİ BİR ÇILGINLIKTIR;HÜKMETMEYE BAK,YOKSA O SANA HÜKMEDER.
    HORATIUS

  4. #4
    agilty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    silindirler yukari cikarken bir nevi yagi vakumluyor karterden. inerkende temizliyor 3.segman ust tarafta yaglanan kisim sanirim supaplari iten kam mili. (yanlisim varsa duzeltin.) ki eger oysa o yagi neden iptal ediyorsun? motorun kesinlikle zarar gorur hatta bozulur ve cok kisa surede kam milini supaplari belkide ona bagli diger zarar goren parcalari degismen gerekebilir. ve rektefiye ettirirsin.. sanirim sen silindirin ustunden ve altindan yaglandigini dusundun bu yuzden alttan yaglanmasi yeterli diye dusundunki boyle bir karara vardin herneyse merak ettim cidden neden sokuyosun onu?
    sonofwind bunu beğendi.

  5. #5
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    motor bolklar arasında yag devırdaım kanalları vardır,
    yag pompası sırası ıle krank,sılındır ve tum motoru yaglar,
    üst kapağın yağlandıgı kısımda subapların pıyanoları vardık ki krank kadar önemlidir,
    bunların hareket ettıklerı baglantı boşlukları 0,02 mm kadar bişiydir,
    o yağlama kesıldıgı anda subaplar kıtler ve motor çalışmaz,
    hatta basılı şekılde kıtledıgı anda pıston deler subap kesek hatta komple dağıtabılır ust kısmı,,,

    Bence her ne düşündüysen unut gitsin,
    Veya dene bizede bilgi ver,,,

    Belki bir çay başlatırsın yağsız çalışan subaplar diye
    sonofwind ve nosfertu bunu beğendiler.
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  6. #6
    sonofwind - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen Zs 200 ve Honda Transalp xl650v
    Sevgili arkadaşlar verilen açıklamalar gayet taminkar benim için.Adım adım ilerlediğim 4.semi suspension olarak tabir edilen off-road kartım için var olan katana motoruma şanzıman uyduruyorum.Yani anlayacağınız benim subaplara hatta silindire de ihtiyacım yok.Şuanda şanzıman olarak kullanmayı düşündüğüm motorun silindirin hemen üstüne bir kapak yapıyorum deneme amaçlı.Silindirin hemen üstüne yerleştirince kapağımı yağlamanın nerden geleceğini öğrenmek istedim(silindir için).Netice olarak üstten gelmediğini ve krangın ordan geldiğini öğrendim.Bu şekilde çalışırsa silindir aksamının yağsız kalmayacağını düşünüyorum.Yanlışım varsa düzeltin.Daha sonra silindiri de sökeceğim zaten.Adım adım ilerliyorum çünkü daha önce bodozlama atladım popomun üstüne oturdum.Dünya kadar da para çöpe gitti=deneyim.Bilgiler için teşekkürler.
    ÖFKE GEÇİCİ BİR ÇILGINLIKTIR;HÜKMETMEYE BAK,YOKSA O SANA HÜKMEDER.
    HORATIUS

  7. #7
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    krank kalacak demı?
    krank kolu ıptal edılebılır,
    hatta krank yanlarındaki (isimlerini yazmak istemiyorum) yumurtaları
    tornacıda sıldırıldıgı zaman daha serı ve daha hafıfleyecegınden rahatlatılabılırde...
    tornacıda bır kapak yapılıp ust kısım ıptalı yapılabılır,
    bu durumda sanzuman kullanımı rahatlatılır...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  8. #8
    sonofwind - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen Zs 200 ve Honda Transalp xl650v
    [QUOTE=serkanADH13;2923812]krank kalacak demı?
    krank kolu ıptal edılebılır,
    hatta krank yanlarındaki (isimlerini yazmak istemiyorum) yumurtaları
    tornacıda sıldırıldıgı zaman daha serı ve daha hafıfleyecegınden rahatlatılabılırde...
    tornacıda bır kapak yapılıp ust kısım ıptalı yapılabılır,
    bu durumda sanzuman kullanımı rahatlatılır...[/QUOTE

    Aynen öyle.Biyel kolunu da sökeceğim sonraki aşamada.Bu sefer krankın tam üstünde kapak yapılacak.en son aşamada krank çıkacak ve imlat çeliği indisiyonlanıp düz bir mil yapılacak cncde krank yerine.Dediğim gibi test ederek ilerliyorum..
    ÖFKE GEÇİCİ BİR ÇILGINLIKTIR;HÜKMETMEYE BAK,YOKSA O SANA HÜKMEDER.
    HORATIUS

  9. #9
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı sonofwind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili arkadaşlar verilen açıklamalar gayet taminkar benim için.Adım adım ilerlediğim 4.semi suspension olarak tabir edilen off-road kartım için var olan katana motoruma şanzıman uyduruyorum.Yani anlayacağınız benim subaplara hatta silindire de ihtiyacım yok.Şuanda şanzıman olarak kullanmayı düşündüğüm motorun silindirin hemen üstüne bir kapak yapıyorum deneme amaçlı.Silindirin hemen üstüne yerleştirince kapağımı yağlamanın nerden geleceğini öğrenmek istedim(silindir için).Netice olarak üstten gelmediğini ve krangın ordan geldiğini öğrendim.Bu şekilde çalışırsa silindir aksamının yağsız kalmayacağını düşünüyorum.Yanlışım varsa düzeltin.Daha sonra silindiri de sökeceğim zaten.Adım adım ilerliyorum çünkü daha önce bodozlama atladım popomun üstüne oturdum.Dünya kadar da para çöpe gitti=deneyim.Bilgiler için teşekkürler.
    Ben de motorlu bisiklet projem biter bitmez, su motorundan(5.5 beygir gx160) atv yapma projeme başlayıcam. tel jantlı motosiklet arka göbeğini otomatik kavrama tamburu niyetine kullanacağım, motor tarafında da 150cc scooter debriyajı olacak, kavrama yaylarını daha ince telden çektirip kavrama noktasının 2000 devirin altına inmesini sağlamayı düşünüyorum.


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:13 ----------

    Bide sonofwind bey, siz zongshen nicki ile donanımhabere de yazıyorsunuz ordaki gokart konusunda mesajlarınızı gördüm, umarım ordaki bazı el yapımı araçlar gibi okul sıralarının arka arkaya birleştirilmiş hali gibi kutu gibi ve tasarım yoksunu bir araç yapmıyorsunuzdur umarım


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)