Cupçılar Buraya Lütfen...
Reklamlar
-
merhaba benim 2012 model yamaha cryptonum var ancak bir kaç önemli problemim var ve bu beni çok rahatsız ediyor
1-)debriyaj=öncelikle motoru 1.vitese takıyorum normal kalkıs yapıyorum arada sırda bazen çok sık stop ediyor diğer bir sorun ise 1.viteste gidiyorum 2 ye atıyorum bir sıkıntı yok ancak 3 ten 4 e atarken arada bir bosluk oluyo hemen kavramıyor 1.2 saniye bosa gaz yiyor motor ve sonra toparlıyor aynı sey gibi araba kullanırken gaza basar ancak debriyajdan ayağınızı geç çekersiniz ya onun gibi...
2-)yakıt=aşırı derecede fazka yakıyor 1 depo ile 100 120 km arası gdiyo oda yazındı yani kışın hiç hesaplamadım ama dahada arttı... birde gaz kolunu çekerken baslarda kesik kesik gaz yiyor bu neden olabilir..?
3-)yağ=ben 10x40 yağ koydum ama markasını tam hatırlamıyorum iyi bir marka olsa gerek aldığım parçacı çok iyi bir yağ demişti sizce kaç numara ve ne marka yağ kullanmalıyım
not=motor 1200 km de dir servise gitmedim sadece yağını değiştirdim birde hava ayarınla oynadım yakıttan dolayı ancak sonuç alamadım yardımlarını için simdiden teşekkürler
Reklamlar
-
sanırım "cup değil cub yazılır"cılarıda buraya toplayacaksın dostum ?
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
Yakıt: aşırı derecede fazla yakmasının sebebi hava filtresinden--bujiden ve karbüratörden kaynaklanır bunlara bi bakınız.
Yağ: Castrol 10W-40 Ve 10W-50 Bulabiliyorsanız 10W-50 kullanın bulamassanız 10W-40 kullanın Ve Markası kesinlikle Castrol olsun Castroldan Şaşmayın Ve Vites geçişleriniz daha çok rahatlıyacaktır.
motosikletin kesik kesik gaz yemesi bujiden kaynaklanır. bujiyi kontrol ediniz. ve hava ayarıyla oynamışınız. servise götürüp hava ayarlarına baktırınız kesik kesik gaz yemesi hava ayarındanda kaynaklanır. stop etmesi eğer motosikleti direk çalıştırıp gaz verirseniz motora yazık edersiniz motoru çalıştırıp en az rölantide 5dk çalıştırınız ve gaz vermeyiniz. 3 den 4 e atarken oluşan boşluk debriyaj balatasından kaynaklanır kötü yağ kullandıysanız vitesler rahat geçmez ve sorun oluşur.
Y@K@M02... 4 TEKER BEDENİ 2 TEKER RUHUNU TAŞIR... Faswind200R
-
yakamoz7795 adlı üyeden alıntı
Yakıt: aşırı derecede fazla yakmasının sebebi hava filtresinden--bujiden ve karbüratörden kaynaklanır bunlara bi bakınız.
Yağ: Castrol 10W-40 Ve 10W-50 Bulabiliyorsanız 10W-50 kullanın bulamassanız 10W-40 kullanın Ve Markası kesinlikle Castrol olsun Castroldan Şaşmayın Ve Vites geçişleriniz daha çok rahatlıyacaktır.
motosikletin kesik kesik gaz yemesi bujiden kaynaklanır. bujiyi kontrol ediniz. ve hava ayarıyla oynamışınız. servise götürüp hava ayarlarına baktırınız kesik kesik gaz yemesi hava ayarındanda kaynaklanır. stop etmesi eğer motosikleti direk çalıştırıp gaz verirseniz motora yazık edersiniz motoru çalıştırıp en az rölantide 5dk çalıştırınız ve gaz vermeyiniz. 3 den 4 e atarken oluşan boşluk debriyaj balatasından kaynaklanır kötü yağ kullandıysanız vitesler rahat geçmez ve sorun oluşur.
çok saolun verdiğiniz bilgiler için en kısa zaman baktıracağım ancak daha motor 1200 kmde buji bu km de sorun çıkarırmı ki ?
-
normalde cıkarmaz ama yinede baktırınız bendeki bujinin biri 900km biri 1500 km i başkası 2500km gidiyo bende anlamadım ngk dan şaşmam ama nasıl oldu bende anlamadım ve kesinlikle ngk buji kullanın
Y@K@M02... 4 TEKER BEDENİ 2 TEKER RUHUNU TAŞIR... Faswind200R
-
yakamoz7795 adlı üyeden alıntı
normalde cıkarmaz ama yinede baktırınız bendeki bujinin biri 900km biri 1500 km i başkası 2500km gidiyo bende anlamadım ngk dan şaşmam ama nasıl oldu bende anlamadım ve kesinlikle ngk buji kullanın
tamam çok teşekkürler yardımlarınız için bir şey daha sorucam ben motorda ilk yağı kendim değiştirdim bu yüzden motor garantiden çıkıyor bildğim kadarıya bu durumda özel servise götürmeliyim..
-
test5 adlı üyeden alıntı
tamam çok teşekkürler yardımlarınız için bir şey daha sorucam ben motorda ilk yağı kendim değiştirdim bu yüzden motor garantiden çıkıyor bildğim kadarıya bu durumda özel servise götürmeliyim..
Servise götüreceksen yetkili servise götür, ilk yağı değiştirmediler diye garantiden çıkmaz bi güzellik yaparlar eminim.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Servise götüreceksen yetkili servise götür, ilk yağı değiştirmediler diye garantiden çıkmaz bi güzellik yaparlar eminim.
yani ben söylessem mi böyle böyle oldu diye yoksa hiç söylemeden bakıma getirdim bakımı yapılsınmı desem sizce ne yapmalıyım ??
-
test5 adlı üyeden alıntı
yani ben söylessem mi böyle böyle oldu diye yoksa hiç söylemeden bakıma getirdim bakımı yapılsınmı desem sizce ne yapmalıyım ??
Olumlu bir şekilde konuş yağını da değiştirdiğini söyle onlar hallederler gerisini.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Olumlu bir şekilde konuş yağını da değiştirdiğini söyle onlar hallederler gerisini.
yardımlarınız için gerçekten çok saolun birde bu yazdığım sıkıntıları onlarada aynı şekilde izah edicem bir şekilde halolur herhalde birde ilk bakım için ne kadar ücret alınıyo biliyomusunuz ?
-
Motor yağı dahil 50 lira isterler en az.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Motor yağı dahil 50 lira isterler en az.
tamam çok teşekkür ederim
-
benim ramzey cupu vereyim sorunların çözülsün :D maşallah nazar değmesin bugüne kadar ne jigle çektiğimi nede kmde 10 kuruştan fazla yaktığını bilmem ama yağı her zamn castrol kullanmanı öneririm
Her parası pahalı olan ii olacak diye bişi yok . stop problemi + kesik gaz gidiyosun 30 tlye bi tane cup karbüratör+ngk bujini takıyosun buda ortadan kalkıyor
-
1.ben de crypton sahibiyim,7000kmye geldim.Bahsettiğiniz problem ben de yok.stop etme motorun soğuk olmasından kaynaklanıyo bence.2.Kışın bile 10 tllik benzinle 90-100 km arası yol alıyorum.Yakıt tüketiminiz şaşılacak drecede fazla 3.Servisler yaz-kış 10-40 yağ öneriyorlar,ben yamalube kullanıyorum,gayet memnunum.
-
ahmetk. adlı üyeden alıntı
1.ben de crypton sahibiyim,7000kmye geldim.Bahsettiğiniz problem ben de yok.stop etme motorun soğuk olmasından kaynaklanıyo bence.2.Kışın bile 10 tllik benzinle 90-100 km arası yol alıyorum.Yakıt tüketiminiz şaşılacak drecede fazla 3.Servisler yaz-kış 10-40 yağ öneriyorlar,ben yamalube kullanıyorum,gayet memnunum.
ama şöyle bişey var ben motorla hiç uzun yol yapmadım bakımda olmadı üst taraftada servise götürücem bakalım ne olucak inşallah çözülür
-
dediğin problemler çin malı motorlarda bile olmuyor garantiden değiştirsinler bence motoru. Hatalı uretim bence
-
Benim motorda ilk başlarda 2 den 3e atarken senin o dediğin 4. vites muhabbetini yapıyordu sonradan farkettim 3. vitese atarken vitese tam basmıyormuşum artık tam basıyorum sorun yok. Birşey daha keşfettim motor giderken gaz vermeden vitese zor geçermiş bu yarı otomatikler yada en azından benimki öyle az bişey gaz verdikten sonra vitese at. Sanırım bunuda çift debriyaj sistemi olduğu için yapıyor vitese geçmesi için 2. debriyajında devrini alması gerekiyor bunun içinde motora az birşey gaz vermek gerekiyor. Ayrıca yokuş aşşağı kompresörle inerken vites yükseltemiyorsun.
Ben ışıklarda falan sert kalkış yapmak istediğimde veya ani gaz haraketleriyle motoru ileri doğru attığımda stop edecekmiş gibi oluyordu bazende ediyordu rolantiyi biraz yükselttim sorun yok şuan. Rolanti ayarını bir kontrol et soğukken kaç devirde ısındıktan sonra kaç devirde. Rolanti ayarını 1.400 devir diye biliyorum ama istersen onu biraz yükselt bir dene devir satti aldatıyor olabilir.
Bu arada tek kişi 1litre benzinle en az 45-50 km yol yapman gerekiyor. Neden çok yakıyor başıma gelmediği için onu bilemiyorum.
-
Arkadaşlar tek kişi ön kaldırıp arka tekerlekte ilerlemeyi bilen varsa lütfen yazsın :D tekniğini örenmem lazım
-
simdi söyle olacak.. durdugun yerde.. 2 elle direksiyonu cek motordan in tekere gelmi olacak.. ilerlemeyi bilmiom motorun calısması lazım ama..
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
-
burhant adlı üyeden alıntı
Benim motorda ilk başlarda 2 den 3e atarken senin o dediğin 4. vites muhabbetini yapıyordu sonradan farkettim 3. vitese atarken vitese tam basmıyormuşum artık tam basıyorum sorun yok. Birşey daha keşfettim motor giderken gaz vermeden vitese zor geçermiş bu yarı otomatikler yada en azından benimki öyle az bişey gaz verdikten sonra vitese at. Sanırım bunuda çift debriyaj sistemi olduğu için yapıyor vitese geçmesi için 2. debriyajında devrini alması gerekiyor bunun içinde motora az birşey gaz vermek gerekiyor. Ayrıca yokuş aşşağı kompresörle inerken vites yükseltemiyorsun.
Ben ışıklarda falan sert kalkış yapmak istediğimde veya ani gaz haraketleriyle motoru ileri doğru attığımda stop edecekmiş gibi oluyordu bazende ediyordu rolantiyi biraz yükselttim sorun yok şuan. Rolanti ayarını bir kontrol et soğukken kaç devirde ısındıktan sonra kaç devirde. Rolanti ayarını 1.400 devir diye biliyorum ama istersen onu biraz yükselt bir dene devir satti aldatıyor olabilir.
Bu arada tek kişi 1litre benzinle en az 45-50 km yol yapman gerekiyor. Neden çok yakıyor başıma gelmediği için onu bilemiyorum.
bence cup ların devir saati yaz kış 2000 olması daha mantıklı. ben 1,5 ayarlıyorum soğuk havalarda stop etme derdi oluyordu. şuan 2 ye ayarladım saat gibi çalışıyor. şuan ayarlarındn çok memnunum. tek kişi 1lt benzin ile dediğiniz gibi 45-50 gidebilirsin. ben 55-60 gidiyorum. motorun ayarları şuan çok güzel. maksimum hızı da düz yolda 90a çıkıyor. rampa aşağı 100- 110 çıkar maksimum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:55 ----------
Ghostboz11 adlı üyeden alıntı
benim ramzey cupu vereyim sorunların çözülsün :D maşallah nazar değmesin bugüne kadar ne jigle çektiğimi nede kmde 10 kuruştan fazla yaktığını bilmem ama yağı her zamn castrol kullanmanı öneririm
Her parası pahalı olan ii olacak diye bişi yok . stop problemi + kesik gaz gidiyosun 30 tlye bi tane cup karbüratör+ngk bujini takıyosun buda ortadan kalkıyor
kardeş bu karbüratör değişimi bu sorunları kesin çözer mi? benim motorun ayarları şuan gayet güzel de benzin akışının felan düzgünlüğünü sağlmk amacıyla değiştirebilirim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)