Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Elyapımı Motoruma Elektronik Ateşleme + Şarj Dinamosu Yapmak İstiyorum,Yardımlarınız<

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    İzmir / İstanbul
    Merhabalar herkese öncelikle..

    Bir projem var, Kendim 2zamanlı Teksilindirli bir içtenyanmalı motor yapacağım.. Bu minyatür bir şey olacak Ortalama Toplam Boyu:10-15cm gibi.. Yalnız bir sorunum var, o da: ateşleme sistemi..

    Kısaca şöyle söyleyeyim, ateşleme; kranka bağlı bir mıknatıs ve Reed Anahtar kullanarak tetiklenecek ve kendi yapımım bir bujiye kıvılcım gönderecek. Bujim, döküm krom-kobalttan ve tırnak aralığı ortalama 2mm kadar olacak. Ve mümkün olduğu kadar düşük bir DOĞRU AKIM kaynağı kullanmam gerekiyor. Ör:2 adet kalem pil gibi..

    Ya da mümkünse,, !!ki bu daha öncelikli!!: bir şarj dinamosu yaparak 6V'luk aküyle(ufak siyah olur ya) beraber olması..

    Bu 2 konuda sizlerden yardım istemekteyim. Yani hiç olmazsa ya mümkün olduğunca düşük miktarda pille yapılmış bir ateşleme devresi, ya da (DAHA ÖNCELİKLİ) mümkün mertebe EN KÜÇÜK, minyatür bir şarj dinamosuna bağlı akü ile kombine bir ateşleme devresi. Ki bu ateşleme devresi reed anahtarla manyetik olarak tetiklenecek. Platin mekanizması yerleştiremiyorum çünkü alan çok kısıtlı. En uygunu Reed anahtar gibi geldi bana.. Ama daha iyi önerileriniz var ise açığım..

    Bu motorumun şeması. Reed anahtar yani kontaklama mekanizması kartelin sağındaki ufak ayrılmış alana yerleşecek. Bu alan Yaklaşık 3-4cm çapında ufak bir daire..

    En kısa zamanda tamamlamam gerektğinden yardımlarınızı acilen beklemekteyim, şarj dinamolu olursa çok daha iyi olur,,, yardım edene de etmeyene de Teşekkürlerim ve Saygılarımla..
    sedarsad bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Hocam bu moturu nasıl yapmayı planlıyorsunuz sıfırdan motor yapmak basit bir iş değil hadi silindiri bir şekilde hallettin ama piston yapabilecek bir usta sanmıyorum olsun piston silindir arasındaki boşluk mikronlarla ifade edilir bunu ölçmek bile oldukça zordur birde sekman olayı var gelelim sorunuza en düşük akımla ateşleme yapmak istiyosun ama düşük voltajı yüksek voltaja çıkarmak için bobinin yüksek akım çekmesi gereklidir ama bu çok büyütülecek bir akım değildir.Şarj konusuna gelince o işi nasıl halledersin bi fikrim yok ama böyle bişey yapmaya başlarsan fotoları paylaşırsanız bizde motor yapılabilirmi görmüş oluruz.Kolay gelsin

  3. #3
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    şema gözükmüyor
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  4. #4

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    İzmir / İstanbul
    Hocam merhabalar öncelikle herkese..

    Muhammed Bey, mesajınız için teşekkür ederim. Motoru döküm yaparak oluşturacağım. Önce mumdan şekillendirip daha sonra döküme alacağım.
    Silindir olayı ise; bir miktar boşluk bırakacağım. Kutu kolanın içinini bilirsiniz pürüssüz we güzel, bu işimi görecektir, yani gömleğimiz olacak. Sekmanı hazır bulacağım, yedek parçacılara bakınıp en küçük boy sekmanı kullanıcam en son çare dökerim artık, pistonu da sekmana göre şekillendireceğim.. Fotolarını atarım tabiiki, hep beraber görürüz inşaallah..

    Şema:http://imageshack.us/photo/my-images/228/planed.jpg/
    _BEN BU ALEMDE KRALDA KURALDA TANIMAM_

  5. #5
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Ben sonucu çok merak ettim kolay gelsin fotoları bekleriz.Kutu kola çabuk eriyebilir.

  6. #6

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    İzmir / İstanbul
    Sağ ol, Alternatiflere açığım aslında, gömlek olarak ne kullanabliriz fikir önerileriniz war mı? Benim düşüncem; silindir bloğu yine olacak, sadece kutu kolanın kalınlığı kadar boşluk bırakılıp döküme alınacak, iş bitince kutu kola uygun formda kesilip gömlek olarak silindir bloğuna yerleştirilecek.. Başka fikirlere de açığım..
    _BEN BU ALEMDE KRALDA KURALDA TANIMAM_

  7. #7

    Üyelik
    19 Haziran 2007
    Şehir
    İSTANBUL--DÜZCE
    Motosikleti
    '93 Yamaha Virago XV535, '94 Yamaha DT 125R
    M.SercaN bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    13 Mayıs 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha BW's 100
    Bu zamana kadar forumda gördüğüm en yararlı konulardan birisi bilgisi olan paylaşırsa bizde takip ederek öğrenmiş oluruz.Konunun güncel kalması için yazıyorum.
    M.SercaN bunu beğendi.
    99 model BW'S 100

  9. #9

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    İzmir / İstanbul
    Alıntı sedarsad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu zamana kadar forumda gördüğüm en yararlı konulardan birisi bilgisi olan paylaşırsa bizde takip ederek öğrenmiş oluruz.Konunun güncel kalması için yazıyorum.
    Teşekkür ederim hocam..

    ---------- Post added at 18:39 ---------- Previous post was at 18:26 ----------

    Yurtdışında bu tip şeyler çokça yapılmakta. Oysa bizim ülkemizde imkan ve zaman sıkıntı.. Kendi açımdan söylüyorum; çalışma ortamım yok o nedenle biraz sıkıntı yaşayacağım, ancak eğlenceli ve çok ta zor olmayan bir hobi. Bana göre gayet basit. Karbüratörü kendim yapmayacağımdan olsa gerek.. İşin zor kısmı onlar çünkü..
    _BEN BU ALEMDE KRALDA KURALDA TANIMAM_

  10. #10
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    yanlış anlamdım değilmi ? sıfırdan blok , silindir vs motor yapılacak ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:42 ----------

    Alıntı M.SercaN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim hocam..

    ---------- Post added at 18:39 ---------- Previous post was at 18:26 ----------

    Yurtdışında bu tip şeyler çokça yapılmakta. Oysa bizim ülkemizde imkan ve zaman sıkıntı.. Kendi açımdan söylüyorum; çalışma ortamım yok o nedenle biraz sıkıntı yaşayacağım, ancak eğlenceli ve çok ta zor olmayan bir hobi. Bana göre gayet basit. Karbüratörü kendim yapmayacağımdan olsa gerek.. İşin zor kısmı onlar çünkü..
    sen çalışma yeri iste dostum gel benim fakirhaneye kısıtlı imkanlarla tırmalar dururuz olmadı ben sana bi sürü uğraş bulurum için rahat olsun hiç canın sıkılmaz valla tebrik edeceğim ama ortada güzel çizimler var hadi hayırlısıyla , inşallah klavye başında yapacam edecem diye bizi gaza getirip sonra iştahın filan kaçmaz 4 gözle konunun takipçisiyim hatta kaybetmeyeyim diye favorilerime ekliyorum bilmiş olasın

    ölmak var dönmek yok motoru burda görmek isterim paylaşırsanda süper ötesi olur
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  11. #11

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    İzmir / İstanbul
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanlış anlamdım değilmi ? sıfırdan blok , silindir vs motor yapılacak ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:42 ----------



    sen çalışma yeri iste dostum gel benim fakirhaneye kısıtlı imkanlarla tırmalar dururuz olmadı ben sana bi sürü uğraş bulurum için rahat olsun hiç canın sıkılmaz valla tebrik edeceğim ama ortada güzel çizimler var hadi hayırlısıyla , inşallah klavye başında yapacam edecem diye bizi gaza getirip sonra iştahın filan kaçmaz 4 gözle konunun takipçisiyim hatta kaybetmeyeyim diye favorilerime ekliyorum bilmiş olasın

    ölmak var dönmek yok motoru burda görmek isterim paylaşırsanda süper ötesi olur
    ahahaahh Teşekkür ederim, ben bunu 1yıl önce yapmak istiyordum aslında.. Herhangibir problem olmazsa allahın izniyle projemi yapacağım tabiki.. Destek almak ta ayrı bir motivasyon tabii, teşekkürler.. İleride başını ağrıtabilirim o zaman haberin olsun

    ---------- Post added at 18:56 ---------- Previous post was at 18:54 ----------

    Bu arada bir Buggy Gördüm, sizin mi? Peki yapımı?[COLOR="Silver"]

    ---------- Post added at 19:28 ---------- Previous post was at 18:56 ----------

    ---------- Post added at 19:31 ---------- Previous post was at 19:28 ----------



    Elalem Yapıyor.. Bir torna makinem olsa, ustası olur waryaaa!!! :D

  12. #12

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    İzmir / İstanbul


    ---------- Post added at 19:38 ---------- Previous post was at 19:34 ----------

    2:56'dan sonra dikkat ederseniz adam bir metal para koyuyor ve "Titreşim Yok" diyor.. Walla helal olsun, adam mühendislik konuşturmuş..

    Motoru yapmak ya da çalıştırmak önemli değil, bir şekilde kompresör/ateşleme/ekzos yapar dewir sağlarsınız. Önemli olan PERFORMANSLI, yani dewir/tork üreten we sarsıntısız bir motor yapmak.. İşte gerçek ustalık budur...
    _BEN BU ALEMDE KRALDA KURALDA TANIMAM_

  13. #13
    ots - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF 250 Rally
    karaköyde perşembe pazarının civarında ufak iki zamanlı motorların (35 cc yaprak kesme ilaçlama vs.) yedek parçalarının satıldığı yerler var ordan hazır almanı öneririm

    Komple iki zamanlı 35 cc motor 150 tl civarı idi

  14. #14
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Silindir konusunda en iyi yol silindiri honlatıp pürüzsüz yüzey yakalamak böylesi kutu koladan daha sağlık olur ama o boyutlarda bir honlama yapılabilirmi onu bilmiyorum.

  15. #15
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Benim mondial e v12 taksak olur mu
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  16. #16
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    maket motorlarda ateşleme sistemi yok onun yerine sadece buji var fakat rezistanslı pil ile temas ettirip buji ak kor oluyor sonra motora start veriyorsun ve pili bujiden çekiyorsun pistonun yukarıda yakıtı sıkıştırıp patlatmasıyla oluşan ısıdan buji akkor kalıyor ve bu böyle devam ediyor buji hiçbiryerden akım ve tetikleme almıyor

  17. #17
    Deli Çerkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    Dünya
    maket motorlarda ateşleme sistemi olmaz olurmu. Elbbet var. Hemde isterseniz uzaktan kumandayla bile kontrol edebilirsiniz.


    http://www.hilalhobbyland.com.tr/

    Firmaya ulaşın ve Erol beyi isteyin ( halen duruyorsa ) Hem model uçak motorlarında hemde model araç motorlarında marş motoru tabir elinde bir ateşleme sistemi olur. Burayı tavsiye etmemdeki sebep 2. el parçalarıda oldupu gibi Rc araç hobicilerin en bilindik durağıdır. elinde her zaman çıkma motor veya kırıma uğramış rc model bulunur.istediğiniz parçayı tek tek çıkma olarak bulabilirsiniz. Ayrıca siteyi incelediğinizde veya erol beyin kendisiyle konuştuğunuzda projeniz ile alakalı bulamadığınız her türlü parça ve ekipmanı buradan tedarik edebilirsiniz.




    Buradan tedarik edemezseniz kendinize en yakın Türk Hava kurumu model satış mağazasını bulun.

    Gerçi burada çıkma veya ikinci el parça bulunmaz , Ancak çok ilginç bir satış mantıkları var.Gittiğinizde anlayacaksınız , ellerinde yoksa bile derhal tedarik edebiliyorlar. kar amacı gütmedikleri içinde piyasayala kıyaslandığında daha hesaplı alımlar yapabilirsiniz.


    THK İzmir Mağazası:
    Bora Çağdaş VARIŞ
    Hafta İçi : 09:30 ~ 18:30
    Cumartesi : 10:00 ~ 16:00
    Pazar : Kapalı
    Mimar Kemalettin Cad. No:34
    Çankaya / İzmir
    Tel: 232 483 47 66 veya burası direkt satış mağazası. Buradan istemediğiniz kadar ekipmanı tedarik edebilirsiniz.


    Verdiğim her iki site linkinide iyice inceleyin.

    https://thkmodelucak.com/store/category/33 Bu sayfayı özellikle inceleyin.
    "“Kişinin namazına, niyazına değil; dinar ve dirhemle olan arkadaşlığına bakın”. Hz Muhammed ( S.A.V)
    "İnsanların en cahili, ahiretini başkasının dünyası için satandır." Hz.Ömer

  18. #18

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    İzmir / İstanbul
    Yorumlarınızı okudum teşekkürler yaralı bilgiler gelmiş..

    OTS: teşekkür ederim bu benim için iyi bir bilgi oldu..

    Babaduru: O iş biraz zor, ben kendi imkanlarımla yapacağım, yine de teşekkürler..

    TR100A: Fikir iyi ancak ben yine de ateşleme sistemi yapacağım..

    Deli Çerkes: İşime yarar olduğu kesin. En kısa zamanda müsait olduğumda linkleri inceleyeceğim, teşekkür ederim. Bu arada fiyatları nasıl olur? Örneğin geçen Pocket motor karbüratörü buldum 30TL istiyor. Werdiğiniz linkte, aynısını bu fiyatlarda bulabilir miyiz?

  19. #19

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    İzmir / İstanbul
    Arkadaşlar Yardımcı Olmanızı Halen Bekliyorum.. Reed Anahtarla weya butonla yani düşükakımla tetiklenen bir ateşleme dewresi yapmam gerekiyor. Konu Günceldir..

  20. #20
    roadmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    ist kadıköy
    Motosikleti
    TRANSALP
    üstadım herşey hazırda ateşlememi eksik anlayamadımm
    TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)