brembo italyaya mail attım cevap bekliyorum dönmezlerse türkiye distribütörünü rahatsız edeceğim.. Aklımda başka markalarda var gerçi ama önce brembo..
brembo italyaya mail attım cevap bekliyorum dönmezlerse türkiye distribütörünü rahatsız edeceğim.. Aklımda başka markalarda var gerçi ama önce brembo..
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
Rotaş tan haber geldi... Artık Brembo'nun motosiklet grubuna da bakıyorlarmış.. Brembo italya racing departmanından 2002-2004 Suzuki SV650 ler ile bizim motorların fren sistemlerinin aynı olabileceğini söyleyen bir mail aldım.. Akabinde rotaş firmasından aradılar.. Emin olup geri döneceklerini söylediler. Olmadı Brembonun Caliper Cover ları var ondan alcaz bir çelik hortumla birlikte
Birde şöyle bir konu var ;
Bu far grubu benim motora uygulanabilir mi? Uygulanırsa elektriksel problem doğurur mu?
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
bizim motorlarda ikisi bir arada h4 ampul var. bu tarz farlarda uzak far ve kısa far için iki ayrı ampul bulunuyor. onlar h kaç oluyodu bilemedim şimdi.
Lakin, ikisi aynı anda yanmadığı sürece sorun olmaz. kısa 55, uzun 60wattan fazla olmayan ampuller takarsan, ve o far çanağı ( reflektörü uygun olursa ) gayet de güzel olur
işte ustanın birisi el yordamı ile bağlantı sacı yapcak filan. düldül'e brembo kaliper mi takcan?
BU konuda fikir verebilirim. Kaliper'i incelersen kaliperin teleskoplara bağlandığı bir ara bağlantı parçası ( sacı ) var. bu saç üzerinde kalipere giren iki vida var.
Ben 3 - 4 kere o sacı söküp taktım. kaliperle doğrudan alakası yok. Birebir uyacak kaliper ararsan bulmakta zorluk çekebilirsin. Onun yerine, disklere uyan ve bir tornacının bağlantı sacını yapabileceği bir kaliper araştırmanı tavsiye ederim.
Bizim komet'in kaliperinin sadece bir tarafında piston var. kaliper seçerken, çift tarafında da piston olmasına dikkat et. mesela 2007 - 2008 fazer'ın ön kaliperleri hem bağlantı şekli, hem de 4 piston olması dolayısıyla uygun gibi.
Öyle yap diye demiyorum. Madem böyle bir fren yükseltmesi yapcaksın, senin yerinde olsam, iyi durumda ikinci el bir çift böyle kaliper bulurdum şimdi sıfır 4 veya 6 piston fren kaliperi ve diğer tesisatlarına nerden baksam 3 - 4 bin lira gider. ikinci el iyi durumda olanı 500 - 600'e bütün sistem çıkar diye düşünüyorum. 50 - 60 dolara da rebuild kit alırsın. contalarını neyim değiştirirsin kaliperin. mis.
ama teleskopları da değiştirme fikrin vardı sanırım ( ki bence gerek yok piste çıkmayacaksan... ) teleskopları değiştireceksen, doğrudan belli bir modele yönelik teleskop aldığında, onun fren kaliperlerini ve ön jantını da alırsan, böyle uydurma zahmeti olmaz.... ama bütün bunların faturası bir tane daha gt650 yi epey geçer
bence teleskoplar kalsın, güzel bir çift kaliper uydur
!?
Sen cok yasa Kadir!!!!
Teleskoplari degistirmicem oncelikle su amortisor yagini ve kecelerini degistirecegim.. Cok farkedecegini dusunuyorum.. Kaliper isine gelince dedigini yapacagim.. Fazer kullananlar frenlerinden cok memnundular dogru diyorsun..
Bu far grubunu ve gidonuda hallettikmi oh mis birde selenin kaplamasini degistirirsem uffff :-)
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:11 ----------
Bu arada istanbulda oldugun bir gun bulusup su projeleri birlikte planlasak ya?
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
konuyu tamamen okuyamadım.
herkes bir fikir beyan etmiş.
daha önce deyazdığım bir konuyu dile getireyim.
bir vakit suzuki gs500 üm vardı.
GT 250 comet kullanan bir arkadaşla sohbet ederken, motorları yanyana koyduk.
şasi, %80 birbirine uyuyordu.
hatta en az 1 saat bu konuyu konuşmuştuk arkadaşla.
ben hyo'nun eski model suzukileri ürettiğini duymuştum.
zaten 650 lik makinası, suzukinin 650 likleriyle aynı ölçülerde.
dr 650, sv 650, dl 650 gibi...
kısaca, suzukileri araştır.
suzukideki süspansiyon ve frenaj hoşuna gider herhalde
( konjektörlerinin bile aynı değerde olduğunu duymuştum )
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
bir gün şu GT 650 ve sv 650 ye sahip olamadan gözüm açık gidecek....
mezarımı v-twin yapın, artık beni hangi pozisyonda gömeceğiniz size kalmış...
( bir dönem egsoz olayını da araştırmıştım. leo vince kısa egsoz - motor altına sığan 20cm lik ufacık bir tüp- veya er6n tipi motor altı egsozlardan planlamıştım. planda kaldı )
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
brembo biraz fazla iddialı olur ama onun yerine 4 piston nissin v.b. marka kaliper alabilirsiniz. e-bay a bakın bi
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
Hakli olabilirsiniz.. Nissin, Tokico...vb markalarida arastiriyorum.. Onceligi maddiyatim el verirse brembodur ama...
Istiyorum ki motorum tokurum sinifinda tek olsun.. Farkli olsun benim oldugu belli olun.. Simarikliktan degil yanlis anlasilmasin sadece farkli ve daha guvenilir olsun...
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
bmw ve ducati brembo kullanıyor diye biliyorum. onların da 4 - 6 piston kaliperlerine bakabilirsin önemli olan bağlantı şekli dediğim gibi. vidalama yönü uysun. aklı başında her tornacı bağlantı sacını yapabilir. tabi bağlantı sacının yeterli dayanıklılıkta olduğundan emin olmak lazım. demir sactan yaparsa olmaz. paslanmaz özelliği olan, esnemeyen ve darbe ile kırılmayacak bir materyal olması şart.
piyasada normalde eğip bükülebilen, sonra ısıl işlem yapılan, ısıl işlemden sonra sertleşip eğip bükmesi epey zorlaşan çelikler var. bu işi yaparken, tornacının doğru materyali kullandığından emin olmak yeterli gerisini tornacı halleder. aha teleskop aha kaliper diceksin.
Arada belirteyim. kaliperi değiştiriyorsan, kaliperi hangi motordan aldınsa, o motorun fren merkezlerini de almayı unutma. zira, yarattıkları basınç muhtemelen farklı olacağından, kaliperi sağlıklı kullanmak da aksi takdirde mümkün olmayabilir.
Far konusuna şimdi baktım. H7 ampul kısa far içinmiş. H1 ampul de uzun far içinmiş. Bu ampuller yanlış yere takılmasın diye, monte edildikleri yerdeki şekilleri farklı. yani modifiye etmeden H7 ampulu H1 ampul yuvasına takamıyorsun.
Ancak modifikasyonu çok kasvetli olmasa gerek. Bence H7 veya H1 ampul takılabilen far çanağından iki tane al. Birisinden birini diğer ampule göre modifiye et. sonra comet'in farını söküp, yerine bu çanakları bağlayacak bir aparat yapmak kalıyor.
Bizim comet'in farına göre %50 - %40 daha küçük bir far çanağından iki tane yan yana olur sanırım.. comet'in ampul soketi üçlü. senin iki ayrı ampulun olacağına göre,
ampule giden toprak hattını iki çatala ayıracaksın. comet'in H4 ampulunun uzun farına giren kabloyu H1 ampule, kısa farına giren kabloyu da H7 ampule bağlıcaksın. ampullerin diğer uçlarını da toprak hattına bağlıcaksın. Kolay bayaa..
Ben istanbuldayım ayrıca Müsait bi zamanda görüşebiliriz. Benim motor da aylardır çalışmıyor. Projelendirmeden önce bi yürütmek lazım
!?
Aslında benim en çok korktugum zaten sicim üstündeki elektrik aksamını bu tür fazlalıklarla daha da zorlamak.. Sonradan kaş yapalım derken göz çıkartmayalım.. Bu tür far taslarını nereden bulabilirim ayrıca oda ayrı bir muamma???
Zaten kaliper işine girersem tüm fren sistemini degistirmem gerektiğini biliyorum.. Fren merkezi, çelik hortumlar...vb yazarken bile heyecanlanıyorum gerçekten
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
Biraz araştırma ve modifikasyonla olabilir. mesela şimdi comet'in H4 ampulu olan far tası hem uzun hem kısa far için tasarlanmış. far tasının vazifesi ışığın odak noktasına göre bir yansıtıcı görevi görmekten ibaret. h4'e uygun bir far tası, H7 ampulun ve H1 ampulun ışık noktasına göre bir modifikasyonla uygun hale getirilebilir. Çok teknoloji ve derin bir bilgi gerektirecek bir durumu yok nihayetinde ... en olmadı, h7 için ve h1 için birbirinin aynı dış görünüme sahip iki far tası da bulunabilir. piyasa kaliteli olsun kalitesiz olsun motosiklet modeli çöplüğü zaten
Dream, elektrik sistemini yüklemiş olmazsın.
Şimdi bizim comette zaten H4 ampul var. H4 ampul'un olayı, aynı ampul gövdesinde bir adet 55 watt ve bir adet de 60 watt iki ayrı ampul bulunması.
Senin yapacağın yeni sistemde yine 55 watt ve 60 watt iki ampul olacak. sadece h4 gibi aynı ampul gövdesinde değil, iki ayrı ampul gövdesinde oluyor. biraz da kablo kesip biçip lehimlemek var. elektrik sistemine binen yük değişmiyor. Sadece uzun ve kısa far için ampuller alırken, uzun ampulun 60wattan fazla olmaması, kısa ampulun de 55 wattan fazla olmamasına dikkat etmen yeterli. Far tası olayında çok özel bir teknoloji olmadığından, çin çan çon modellerin taslarına bakabilirsin. hatta ben de bir bakayım
far modifikasyonundan sonra yapılması gereken şey, uzun far ve kısa far'ın aydınlatmasının doğru ayarlanması. onun için de zaten kriterler belli. çok karışık bir olay değil.
Comet'in far tası iki tane yan yana yapmak için bence çok iri. daha ufak iki tas bulmaya bakıyor iş. Mesela ybr 125'in farı muhtemelen küçüktür. onların yuvarlak farlarına bir bakmak lazım.
Bir de madem farlar değişiyor. şöyle universal güzel bir gösterge paneli de al. bizim göstergeler biraz tırt duruyor benim kanaatim
!?
Kadir ybr lerin far taslari biraz daha ufak onlara bakacam.. Ikisini birbirine ve birlesimi motora nasil monte edcegim bilmiyorum ama biraz kafa patlatirsam hallederim diye dusunuyorum..
Simdi sana komik birsey soylim.. Bizim gostergeler hosuma gidiyor :-) lakin beyaz zemin olsa dahada sevecegim.. Beyaz zemin arastiracagim..
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:51 ----------
Ahaaaa :-)
http://cyclesportstv.wordpress.com/2010/03/09/a-hyosung-gt650-bridgestone-bt003-tires-koso-gauges-race-tech-suspension-and-willow-spring-raceway-fun-2/
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
özelleştirme ne durumda?
Şu an maddi zorluklardan dolayı pek birşey yapamıyorum... Undocap yurt dışından ayna getirirken bende bir takım aldım.. Gidon ve led sinyal arıyorum şu an.. Arkasından arka farı komple led e çevireceğiz göztepe sanayide bir usta ile.. Bu ay lastikler değişiyor onları değiştirmeden jantları boyatıyorum.. Bakalım birşeyler yapıyoruz kendi çapımızda şu işlerin yarısı bitsin foto yükleyeceğim yavaş yavaş...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)