Hyosung GT650 Comet Upgrade - Yardım
Reklamlar
-
Selamlar,
Şimdi içinizden elbette para harcanmaz o motora, o motora o kadar para verene kadar git CBR600 al diyecek olan arkadaşlarımız çıkacaktır.. Mümkünse onlardan bir yorum almim..
Konu şu, motorumun komple yürürünü değiştirmek istiyorum. İnternetten biraz araştırdım ama ön ve arka süspansiyon üreticileri bu motorlara pek el atmamışlar.. sadece amerikada Race Tech diye bir sitede bu modeller için yapılmış, süspansiyon ve yürür aksamına rastladım.. sormak istediğim soru ise, başka markaların naked modelleri için üretilmiş olan süspansiyon sistemlerini kendi motoruma adapte edebilirmiyim? Daha önce böyle bir şey yapmış olanlarınız yada arkadaşlarınız oldu mu? Mesela ohlins in Ducati Monster için üretmiş olduğu bir sistemi motoruma adapte edebilirmiyim?
Konu maddi değil, sadece bu motoru çok seviyorum ve onu yıllarca kullanmayı düşünüyorum ve bu yüzden kişiselleştirmek istiyorum.. Konu bu.. Şimdiden yorum ve yardımlarınız için teşekkür ederim.. Saygılarımla..
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
Reklamlar
-
-
Hepsi üretildiği motora özeldir diye düşünüyorum.Ağırlığı, ağırlık merkezi gibi faktörler göz önüne alınarak üretilmiştir.Boyut olarak uydursan bile kendi motorunda kullanacağın süspansiyon sistemi , adına üretildiği motordakiyle aynı performansı vermeyebilir.(Sadece benim görüşüm ne kadar doğru bilmem.)
Find what you love and let it kill you.
-
İşine yararmı bilmiyorum ama burada süspansiyon upgrade kit ile ilgili parça sattığını belirtmiş,Türkiyede modifiye süspansiyon yada yürür aksam değiştiren ya da satan birileri bulabileceğini pek sanmıyorum
http://korider.com/index.php?topic=20362.0
gt 650 için uygun performans arttırdığı hatta 12 hp gibi bir fark oluşturduğunu yazmış ne kadar doğruysa artık
"Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "
Psychedelic Gececi
-
Sadece biraz uğraş ve doğru araştırma gerekiyor.
Ön takım için kalınlık çok sorununu yeni parça döktürerek halledebilirsin. Ama yükseklik sorunu da ortaya çıkabilir. Hadi bu şekil sorunları uğraşarak hallettin, parçaları montajladın diyelim. Aldığın parçalardan olması gerektiği kadar performans elde edebilmek için bazı ayarlar yapman gerekicek. Aslında bunlar montaj safhasında da belli eder kendini.
Kısacası gayet mümkün bir durum. Almayı planladığın parçanın motoruna ebat olarak nekadar uygun olduğunu araştır. Muhtemel sorunları önceden tahmin etmeye çalış. Sonrası yavaş yavaş çözülür. Yurt dışında neler neler yapmıyorlar ki,,,,
-
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
-
Gt 650 nin motor ve şase sini kullanan özel bir motor vardı, italyan malı. Şimdi çıkartamadım, o motorda öhlins maşalar vardı. Gt 650 nin ön maşa uzun olduğu icin bende arayışa girmiştim bir ara. İstediklerin olur amma velakin sabır ve iyi bir işçilik ister. Yaptığın şey orjinala en yakın olmalı, 'bu bukadar olur, bunuda böyle kullan' tarzı usta ağızlarıyla işi bitirecek adamların dukkanının önünden bile geçme.
Bu arada öhlins i sakın küçümseme, gercekten müthiş bir kalitesi var.
-
TanImsIz adlı üyeden alıntı
Gt 650 nin motor ve şase sini kullanan özel bir motor vardı, italyan malı. Şimdi çıkartamadım, o motorda öhlins maşalar vardı. Gt 650 nin ön maşa uzun olduğu icin bende arayışa girmiştim bir ara. İstediklerin olur amma velakin sabır ve iyi bir işçilik ister. Yaptığın şey orjinala en yakın olmalı, 'bu bukadar olur, bunuda böyle kullan' tarzı usta ağızlarıyla işi bitirecek adamların dukkanının önünden bile geçme.
Bu arada öhlins i sakın küçümseme, gercekten müthiş bir kalitesi var.
bu motormu hocam italjet
http://www.youtube.com/watch?v=fYHat8fHIcc
-
Hp artışı gerek malzemenin daha hafif olması gerekse motor gücünün lastiğe yola daha iyi aktarılmasını sağlayarak bir şekilde güç,performans artışını sağlayabileceğini düşünüyorum,misal frenajın kısalır yada daha iyi kalkarsın virajları daha iyi dönüp bir şekilde zaman kazanırsın bu şekilde kazancın olur sanırım.
"Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "
Psychedelic Gececi
-
Evet iyi yakalamışsın. Tel jantlarından hatırladım
Amacı daha fazla tork üretmek olan V motorlardan hp olarak fazla güç alamassınız. Cc hacmine orantılı olarak motora yüklenen fazla tork çekişlerde sıkıntı yaratabilir. Gt 650 stock olarak bile arka lastiği yanınıza alabilecek kadar güçlü zaten.
-
Hocam şimdiye kadar bir sıkıntı yaşadın mı.tamam aea haklı ama dediğin işlemler için 4 5 bin tl yi gözden çıkarman lazım
Bu hali ile de süper iş görüyor.motorunda naked zaten enduro ile cadde motoru arasında çok güzel bir motosiklet
Aldırma başka laflara keyfini çıkart.
Ben hâlâ alınabilecek temiz bir naked arıyorum bulamadım
Sem buldun güzel güzek kullan.gavur gibi yi torklu 2 silindir olmasına rağmen240km hız yapabilen daha 6 bin devirde 150km hız yapan süper bir makina
Daha ne istiyorsun?
-
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
-
Ben de GV250 varken bu sitenin çok yardımını gördüm. Bütün hyosung modelleri için yedek parça ve aksesuar var. Parçalar en geç 1 hafta içersin de kore den adresine yollanıyor.
http://www.hyosungsource.com/
-
caDo. adlı üyeden alıntı
Ben de GV250 varken bu sitenin çok yardımını gördüm. Bütün hyosung modelleri için yedek parça ve aksesuar var. Parçalar en geç 1 hafta içersin de kore den adresine yollanıyor.
http://www.hyosungsource.com/
evet ama hyonun üzerindeki parcaları satıyorlar zaten.. Orjinal yedek parca sitesi yani.. Ben biraz iyileştirme yapmak istiyorum.. Teşekkür ederim ama gene de..
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
-
dreamkiller adlı üyeden alıntı
Bu siteyi bugün okumustum ama yürüyendeki bir upgrade işleminin motorun performansına özellikle 12 HP gibi bir farka nasıl yol acabileceğini anlamış degilim.. Diyelim ki daha hafif ürünler kullanıldı ama bu HP de artışa nasıl sebep olacak bilemedim ben
psyche adlı üyeden alıntı
Hp artışı gerek malzemenin daha hafif olması gerekse motor gücünün lastiğe yola daha iyi aktarılmasını sağlayarak bir şekilde güç,performans artışını sağlayabileceğini düşünüyorum,misal frenajın kısalır yada daha iyi kalkarsın virajları daha iyi dönüp bir şekilde zaman kazanırsın bu şekilde kazancın olur sanırım.
Bu güç konusunda ciddi bir yanlış anlaşılma olmuş Sitedeki amortisör kiti satan kişi bu amortisör kitinin motorun (genel sürüş)performansını epeyce iyileştirdiğini söylemiş. Ve bu amortisör kitinin uygulandığı GT650 nin(motorun geri kalan kısımları standart), modifiye edilerek +12 hp güçlendirilen ve pist rekorunu elinde bulunduran bir başka GT650'den pisti 0.8sn daha hızlı döndüğünü belirtmiş. Yani +12hp olan motor başka bir motor ve standart bir GT650 ye sadece amortisör kiti uygulanarak pistte güçlendirilmiş GT650'den daha hızlı gitmişler. Umarım açıklayabilmişimdir
dreamkiller adlı üyeden alıntı
Fren/amortisörlerin iyileştirilmesi lazım!! İşte motoruma yapmak istediğim tamamen bu!!
http://racetech.com/ProductSearch/2/...GT650S/2005-07
Bulduğum marka bu.. Çok fazla bilgiye haiz değilim bu marka ile ilgili.. Yıllarca Öhlins, Sach...vb markalar gözümüze sokulduğundan dolayı alternatif markaları bilmiyoruz.. Bakalım araştırmaya devam umarım istediğim gibi bir iyileştirme yapabilirim..
Verdiğiniz sitede amortisör yayları ve valf'lar var. Ön amortisör için bana göre sizin aradığınız(daha sert/yumuşak) bir yay, perf. valfi ve kaliteli+uygun kalınlıkta bir yağ(golden spectro gibi) değişimi ihtiyacınızı fazlasıyla karşılayacaktır. Böylece komple öhlins ön amortisör almak gibi birkaç bin dolara mal olacak masraftan kurtulursunuz. Bahsettiğim değişiklikler ön takım karakterini fazlasıyla değiştirecektir.
Arka amortisör için ise değişiklik ihtiyacı var mı yok mu ön taraf modifiye edildikten sonra karar verilmeli bence. Ancak arka amortisör için sanırım komple değişim gerekli. Öyle içini açıp değişiklik yapmak mümkün değil. Belki amortisör tasarımı el veriyorsa(hyo'da hiç sanmıyorum) yay değişimi yapılabilir ama çok zor bir değişim olur ve ortaya çıkacak perf.sı tahmin etmek zor olur. İlla da arka taraf da iyileştirilsin diyorsanız tamamen ayarlanabilir arka amortisör kitleri var. Ön tarafa göre daha "universal" oluyor bunlar. Ama ucuz da değiller.
-
-
Syanur adlı üyeden alıntı
Verdiğiniz sitede amortisör yayları ve valf'lar var. Ön amortisör için bana göre sizin aradığınız(daha sert/yumuşak) bir yay, perf. valfi ve kaliteli+uygun kalınlıkta bir yağ(golden spectro gibi) değişimi ihtiyacınızı fazlasıyla karşılayacaktır. Böylece komple öhlins ön amortisör almak gibi birkaç bin dolara mal olacak masraftan kurtulursunuz. Bahsettiğim değişiklikler ön takım karakterini fazlasıyla değiştirecektir.
Arka amortisör için ise değişiklik ihtiyacı var mı yok mu ön taraf modifiye edildikten sonra karar verilmeli bence. Ancak arka amortisör için sanırım komple değişim gerekli. Öyle içini açıp değişiklik yapmak mümkün değil. Belki amortisör tasarımı el veriyorsa(hyo'da hiç sanmıyorum) yay değişimi yapılabilir ama çok zor bir değişim olur ve ortaya çıkacak perf.sı tahmin etmek zor olur. İlla da arka taraf da iyileştirilsin diyorsanız tamamen ayarlanabilir arka amortisör kitleri var. Ön tarafa göre daha "universal" oluyor bunlar. Ama ucuz da değiller.
Aslında en büyük yürür problemi ön amortisör den kaynaklanıyor.. Virajda kendimi rahat hissedemiyorum bir türlü.. Frende ve virajda yığılma ve/veya dalma söz konusu.. İlk olarak işe buradan başlamayı düşünüyorum.. Sonrasında yeni takım lastikle birlikte arkanın performansını görmek istiyorum ki gerekirse buralara da müdahele edeceğim.. Arka amortisörde SACH'ın Monster 695 için üretmiş olduğu mono amort. ün italjet 650 Griffon'lara uyumlu olduğu bilgisini buldum. Bunun da aynı şaseyi kullanan Hyosung GT650 ye de uygulanabileceğini düşünmekteyim. Akabinde fren sisteminde değişikliğe gitmeyi düşünüyorum.. Ama önce ön amortisörü elden geçirmek gerekmekte..
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:01 ----------
Bulent78 adlı üyeden alıntı
Elin adami, motorunu o kadar seviyor ki, 100bin km nin uzeridne kullaniyor ve daha sonra da motor kismini yenisiyle degistirerek kullanmaya devam ediyor
Su linkten gorebileceginiz gibi http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=759408&page=5
Burda da adamin yazdigi gibi suzuki sv650 motora Kawasaki zx14 amortisoru takmis, bunun yol tutusunu iyilestirdigini de soyluyor, eminim ki sizin motora da uyan daha iyi bir amortisor vardir, vardir tabii de yurtdisindaki kadar ucuza bulabileceginizi pek sanmam
Bu arada eger uzerinde shinko lastikler varsa, AEA nin oyle demesi normal, sonucta o motorun limitlerini gormek icin senden benden daha fazla zorluyor ve shinko lar belki gv 250 gibi bir motorda fazla zorlamadan uzun zaman kullanilabilir ama GT650 de kesinlikle degismesi gereken ilk parcalardan biridir ki ben gv 250 de cok kez kayip da Yusufu yanimda gordugumu bilirim. Kaldi ki AEA zamaninda test ettigi Z750R icin bile lastikleri berbat degismesi lazim dediyse GT 650 de bunu soylememesi enteresan olurdu
benim motorumun üzerinde fabrikasyon çıkısı Bridgstone Battlax lastikler var ve artık ekonomik ömrünü tamamlamış durumdalar.. AEA ın lastik konusundaki hassasiyetini bildiğim ve hatta motosiklet üzerine engin bilgisine çok saygı duyduğum için zaten böyle bir modifikasyona girişiyorum. Yurt dışında parça temini elbette çok daha ekonomik ve ucuz lakin hem yurt dışında arkadaşlarımın bol olması gerekse firma olarak iyi bir gümrükçü ile çalışıyor olmamız benim elimi bir nevi rahatlatıyor.. Bakalım önce lastik, sonra ön amortisör sonra arka mono amortisör.. ardından fren sistemi....vb biraz da görsel değişim.. Tamamdır bu iş
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
-
Mantıklı bir plan ve yol hazırlamışsınız kendinize. Bence bu doğrultuda ilerlerseniz ön takımı iyileştirdikten sonra arka amortisöre para harcamaktan bile vazgeçebilirsiniz. Lastikler ve fren sistemi de önemli tabi
-
Hocam düşünüp araştırınca tüm bulgular beni bu sıralamaya itiyor mecburen aslında şimdi aklımı kurcalayan soru fren sistemini nasıl geliştirebilirim dir.. Sanırsam ön takım sorusunu hallettik sorada sipariş verip uygulamak kaldı..
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
-
dreamkiller adlı üyeden alıntı
Hocam düşünüp araştırınca tüm bulgular beni bu sıralamaya itiyor mecburen
aslında şimdi aklımı kurcalayan soru fren sistemini nasıl geliştirebilirim dir.. Sanırsam ön takım sorusunu hallettik sorada sipariş verip uygulamak kaldı..
Aslında en kolay olan sistem o gibi görünüyor. Disk, kaliper, balata, fren hortumu+haznesi şeklinde kit olarak değişir diye tahmin ediyorum. Yada daha ucuz ama etkili bir yol olarak kaliteli balata kullanın. Ve 2 yılda 1 fren hidroliğini yenileyin. Bence kaliteli bir balata bile çok farkettirir. Ama komple performans fren sistemi daha da iyi(ve pahalı) olur.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)