Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

vites düşürme sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    fromghetto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2012
    Şehir
    istanbul sultangazi
    Motosikleti
    TDM 850, Tiger 250
    arkadaşlar mehaba, benim tiger'ın bu aralar vitesinde bi sıkıntı var. daha baktırtmadım ama fikir sahibi olmak için soruyorum. motorda hiç bi sıkıntı yokken, iş-güç gereği motoru 1 hafta yatırdım. aküsü bitmesin diye de ara ara çalıştırdım ama yerinden hiç oynatmadım. bu sabah motoru yine çalıştırdım hiç bi sıkıntı yok, çıktım yola her şey güzel, hafif bi yokuştan inerken vites düşüreyim dedim yok 3ten 2 ye inmiyo. durdum düzlükte az bi uğraştım 2 ye geçti ama 1e geçmedi. birazdaha uğraştım oda oldu biraz denemeler yaptım vites aralarında sıkıntı yok. yola çıktım tekrar bi yokuştan aşşağı vites düşüreyim dedim tekrar aynı sıkıntı, 5-4-3 sıkıntı yok ama 2ye düşmüyo. biraz öyle devam ettim düzlüğe geldim, gene uğraştım geçti. anlayacağınız yokuş aşşağı viteslerde bi gariplik oluyo. düzlükte biraz çalışınca düzeliyo anlam veremedim. düzyolda kaymak gibi yokuş çıkarken de çok iyi ama inerken vites 3ten aşşağı düşmüyo ... neden olur sizece... vites pedalı sonlanmış gibi duruyo az daha bassam kırılcak gibi ....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    debriyajın tam olarak ayırmıyor.bu yüzden yokuş aşağı inerken manete bassan bile dişlilerdeki yükü tam kesmediğinden vites düşüremiyorsun..
    5 ten 3 e kadar olan viteslerdeki devir oranı durumu kurtarmaya yetiyor ama 2 ve 1 çok devirli olduğundan baskının önüne geçemiyorsun..
    çok devirli değilken dene,yokuş aşağı değil düzde dene,kompresöre bindirmeden dene, geçtiğini göreceksin
    canki585858 bunu beğendi.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  3. #3
    fromghetto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2012
    Şehir
    istanbul sultangazi
    Motosikleti
    TDM 850, Tiger 250
    çok mantıklı yarın bi deneyeyim ...

  4. #4
    hayat2teker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    YBR 250
    Samet abi yanlışsam düzeltir misin; debriyaj manetinin ordaki vidayı biraz gevşetse yani bu durumda teli daha da germiş oluyor, daha iyi ayırmaz mı? İlk denenecek yöntem değil midir?

  5. #5
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    vidayı gevşetip manette hafif boşluk oluşturursa daha iyi ayırmaz tam tersi olur...
    gerdirsen tam kavramaz,gevşetsen ayırmaz...iki tarafıda okludur yani....
    debriyajı hasarı aldıysa ,aşındıysa ayar tutmaz..balata değiştirmek en iyisidir...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  6. #6
    hayat2teker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    YBR 250
    Abi vida gevşediğinde teli gerdirmiş ve manetteki boşluk azalmış olmuyor mu

  7. #7
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    gevşet yada gerdir...önemli değil orası..
    yukarıdaki mesajın son iki satırı geçerli...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  8. #8
    fromghetto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2012
    Şehir
    istanbul sultangazi
    Motosikleti
    TDM 850, Tiger 250
    yok hacı samet abi haklı vidayı sıktıkça teli gereriz buda dahaiyi ayırma ama daha kötü kavrama demek gevşetincede tam tersi....

    ama samet abi şimdi bu makinanın kontağını son kapattığımda sıkıntı yoktu acaba 1 hafta sonra ilk harekette debriaj balataları tam yağlanmadıda hasar mı aldı diyosun ?

  9. #9
    hayat2teker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    YBR 250
    Evet abi kast ettiğim tam olarak oydu, fazla gergin olursa iyi kavramaz, balataları yalar bitirir Az gergin olursa vites ayırmaz ya da kemikli vites değişir. Orta ayarda olması lazım deneye deneye orta yolu bulamıyorsan telinde ezilme vs yoksa balataları bi gözden geçirmesinde fayda var değil mi

  10. #10
    APALA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2012
    Motosikleti
    ARMadillo
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyajın tam olarak ayırmıyor.bu yüzden yokuş aşağı inerken manete bassan bile dişlilerdeki yükü tam kesmediğinden vites düşüremiyorsun..
    5 ten 3 e kadar olan viteslerdeki devir oranı durumu kurtarmaya yetiyor ama 2 ve 1 çok devirli olduğundan baskının önüne geçemiyorsun..
    çok devirli değilken dene,yokuş aşağı değil düzde dene,kompresöre bindirmeden dene, geçtiğini göreceksin
    samet abi seviyorum seni
    Güvenebileceğimiz tek gözler, kendi gözlerimizdir.

  11. #11
    fromghetto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2012
    Şehir
    istanbul sultangazi
    Motosikleti
    TDM 850, Tiger 250
    aynen zaten atla deve değil ya etki eden faktörler yağ, debriaj tel ayarı, deriaj balataları, seçromeç, 1.ve 2. vites dişlileri varsa eksik daha etki eden faktör eklerseniz sevinirim benim aklıma direk bunlar geliyo....

  12. #12
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    eğer sen motoru 1 hafta kullanmadım sonra ilk kullandığım 2 - 3 km bunlar oldu diyorsan ince bir ihtimalle olabilir..süzülen balatalar tam yağlanamamış olabilir...düşük ihtimal..

    diğer yandan ömrünü tamamlamaya başlayan debriyaj teli uzamaya başlamış olabilir...

    hatta debriyajın dış teli paslanıp çürüyüp (dışı plastik kaplı yay gibi sarmal gibidir) manete bastığında debriyajı ayıracağı gücün bir kısmını kendini ezmeye harcıyor ve başarıyor olabilir..

    hepsini gözden geçirmelisin...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  13. #13
    fromghetto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2012
    Şehir
    istanbul sultangazi
    Motosikleti
    TDM 850, Tiger 250
    sağolasın üstad sabahtan ilk işim onu kontrol etmek olucak sağoalsın...

  14. #14
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı APALA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    samet abi seviyorum seni
    utandırmayın ülem beni...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  15. #15
    Murat 48/30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    BODRUM/MUĞLA
    Motosikleti
    Salcano Wolf 11 (gri)
    En basitinden benim zincirde yağ hafiften bitmeye başladımı 1 özellikle ara gaz vermeden atmıyor.Yağlayınca kaymak gibi.Ara gaz candır yağlayana kadar durumu kurtarır.
    CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
    Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır.(Murat KANAT 17.01.13 )


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)