Efsanevi Problem Bir Motor Neden 7500de Çakılır?
Reklamlar
-
Öncelikle konuyu iki ayrı forum platformunda açıyorum herkezin bir bildiği vardır çünkü.
Konu başlığını böyle yazmamın sebebi ; arıza efsane oldu uzun süredir çözülemeyen bir problem.Tüm forumlar tüm platformlar aşağı yukarı
biliyor arızayı.Hatta dün itibariyle motoru satışa çıkardım ; Allah razı olsun ilgili arkadaşlarımız,abilerim satma motoru yazık etme çözelim diye düşüncelerini söylediler.Bende ilanı şuan itibariyle geri çektim.
Bütün yabancı forumlarda birşey yakalarmıyım diye konu açtım sorular sordum birsürü şey öğrendim ama arızayı gene çözemedim.
Bütün motor ustalarını , bütün usta binicileri , bütün mekanik elektronik ustalarını konuya davet ediyorum.
Eğer varsa böyle bir tanıdığınız benim için telefon açıp ustanıza sorun fikir alın.
Zira ortada 6 aydır çözülemeyen ve benim motorumu satılığa çıkarmama sebep olacak bir arıza var.
Yeni konu açma gereği duydum , bu ciddi bir konu benim için zira hiç umudum olmasada çözersek motoru satmayı düşünmekten vazgeçicem.
Benim 636nın problemini duymayan kalmadı , duymayan arkadaşlarımıza durumu bir daha anlatıp 5-6 aylık çözülemeyen tamir sürecinde neler yaptığımı bütün detayıyla yazıcam.
Öncelikle zamanında çektiğim video ile konuya giriyorum.
Motorum 2004 Model Kawasaki ZX636
Ben motorun ateşleme kestiğini düşünüyorum.
http://www.youtube.com/watch?v=_GDPWdN381k
Arıza detayına gelince ; Boştayken daha rahat görürsünüz diye bu şekilde video çektim.Bindiğimiz zamanda durum aynı.
-Yolda giderken herhangi bir viteste , motor 7500 devire gelince "tırrrrrrr" diye çakılıyor ve gitmiyor bu sırada ibre ışıklarında yanıp sönme yok , motorun elektriğinde bir kesilme yok bunu belirteyim.
-Eğer fazla güç uygulayıp yani; motorun devrini 8000 rpm'e veya daha yükseğe geçirirsem sorunsuz 15bin devre kadar gidiyor kesiciye giriyor.Hiçbir problem olmuyor.Anlamayanlar için ; yüksek viteste birden vites düşürsem yani 7500 devri geçicek kadar vites düşürsem atıyorum 8000 devre denk geldi sorunsuz uzuyor.
-Yüksek hızdayken yani bu takıldığı devri aşırı güçle geçtiğimizi farzediyorum ; 14000 devirdeyim diyelim saldım motoru devir yavaş yavaş
düşüyor 7500e geldiği zaman gene "tırrrrr" diye bir takılma ve ardından "pat pat pat" egsoz patlamaları oluyor.
-Çok düşük viteste yani "lastiğin kolay pati çekebileceği" , torkun yüksek olduğu devirlerde birden abanınca ayda yılda birde olsa 7500 devri
zorlana zorlana çakıla çakıla geçtiği oluyor.
-Onun dışında ilk bu olay olduğunda çok fazla olmuyordu , giderek arttı , eskiden motor aşırı ısınınca yani 95 derecede falan takılma yok
denecek kadar oluyordu ama artık yani 3-4 aydır direk çakılıyor buda ince bir nokta.Yani acaba diyorum zamanla olan zamanla bozulabilen
birşeymi yapıyor bunu.. Ama zamanla bozulacak birçok şey var o yüzden işin içinden çıkamıyorum.
Ben motorun ateşleme kestiğini düşünüyorum.Yani bence birşey beyine ; o devirde ateşleme kesmesini emrediyor gibi geliyor.En son düşüncem bu.
Neler yaptığımıza gelince başlıyorum.
-İlk olarak havayla ilgili problem olacağı düşünüldü.
-Ram air kontrol edildi.
-Hava Filtresi kontrol edildi.
-Hava filtresiz denendi sonuç alamadık.
-Vakum boruları hava filtresi boruları kontrol edildi.
-Ayak müşrü devre dışı bırakıldı , zira bazı kişilerin başına gelmiş.
-Motor bu takılmayı yaptığı esnada 51 numaralı arıza kodu verdi ; bu arızanın açıklamasıda 1.silindirin olduğu 1. bobin ve bulunduğu bölge.Kitapçığında bobin tesisatında problem olabilceğinden bahsetmişti.Bu konuyu zaten detaylıca incelemiştik önceki konularda.Bende bu
nokta üzerinde durdum orjinal bobin sipariş ettim ve değiştirdim , olmadı 3. bobini 1.bobine taktım gelen parça arızalımı diye , olmadı başka
marka bir bobin taktım durum nafile.Ondan sonra beyin ile bobine gelen soket arasında irtibatsızlıkmı var ; kitapçığa göre onuda kontrol
ettim hiçbir sıkıntı yok.Hadi dedim bende bir hata olmuştur bobin tesisatını yurt dışından sipariş ettim komple değiştirdim gene sonuç nafile.
-Orjinal bujilerini sipariş edip onları taktım bir sonuç alamadık.
-Yabancı forumda bir arkadaşın başına gelmiş kontak anahtarı temassızlık yapıyormuş bende orjinal anahtarımla denedim gene sonuç alamadım.Açıkçası kontağın kendisiyle bir alakası varmı bilemiyorum oda soru işareti kafamda.
-Yakıt hattında problemmi var diye orjinal benzin pompasını getirttim hiçbirşey değişmedi.
-Benzin filtresi iki kere değişti sonuç alamadık.
-Enjeksiyon sistemi üzerindeki sensörler (tps ve diğerleri) cihazla kontrol edildi problem yok dediler.Bunlardanmı çıkar arıza emin
olamıyorum.
-Bütün sensörlerde problem yok dediler cihazla baktılar , sensörler ile alakası varmı problemin gene bir soru işareti.
-Ateşleme sisteminde yer alan Crankshaft sensor , Camshaft Position Sensor bunlarla bir alakası olabilirmi gene bir soru işareti.
-Diğer ateşleme sistemi öğeleri ; Bujiler , bobinler ve bobin soketleri tesisatı kontrol edildi değiştirildi sorun yok.
-En son olarak orjinal beyin getirttik hiçbirşey değişmedi daha saçma çalıştı motor.Bizde eski beyini geri taktık.
-Beyin sorunu algılamıyormu diye kendimde manual testini yaptım ; hava emiş sensörünü çıkarttım , enjeksiyon üzerindeki sensörleri çıkarttım
tek tek bütün çıkardığım parçaların arıza kodunu verdi yani beyin algılıyor diye düşünüyorum.
-Tesisattaki soketleri tek tek temizledim tekrar taktım bir sonuç alamadım.
Ve geldiğimiz nokta 5-6 aylık bir süreç ve elde var sıfır , büyük zarara uğradım esasında satmak istemiyorum ama çıkmaz bir durumdayım bu
arızayı çözseydim binicektim.Son bir umut çözermiyim bilmiyorum , benim için rica ediyorum ustalarınıza danışın.Bir arıza için motor satmış
olmak istemiyorum ; zira sizde bu kadar uğraşsanız sinir hastası olursunuz.Bir yandan içim acıyor o kadar emek varken gönlüm satmak
istemiyor.
Bari bu konuyu açayım dedim beyin fırtınası yapalım belki birşeyler yakalarızda Allah büyük ne diyeyim.
Reklamlar
-
arkadaşım..öncelikle umarım sorunun bir an önce çözülür..
videoda 7500 devire geldiğinde bir ışık yandığını görüyorum...
o ışık nedir??
kesik gaz vererek devir yükseltiğinde o ışık yanmıyor???
yanan ışık neyi ifade ediyor??
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Motorunu ankara ya gönderme ya da götürme ihtimalin varsa yardımcı olayım....
Çok iyi bir usta tanıyorum...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
mantıgımı kullandıgımda beyin ve enkesiyon sistemi ilk olarak aklıma geldi zira bilindiği gibi elektronik meret bu.. keşke imkanın olsa enjeksiyon sistemi ve beyini başka birinden bulup değiştirip calıştırıp görsen acaba bir farkı olucak mı dıye ama çok külfetli olur sanırsam.. inş en kısa zamanda çözersin
hak etmeyene merhamet kendine yapacağın en büyük ihanettir.!
-
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
arkadaşım..öncelikle umarım sorunun bir an önce çözülür..
videoda 7500 devire geldiğinde bir ışık yandığını görüyorum...
o ışık nedir??
kesik gaz vererek devir yükseltiğinde o ışık yanmıyor???
yanan ışık neyi ifade ediyor??
+1 Kırmızı ışık tercümesi bekleniyor
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
arkadaşım..öncelikle umarım sorunun bir an önce çözülür..
videoda 7500 devire geldiğinde bir ışık yandığını görüyorum...
o ışık nedir??
kesik gaz vererek devir yükseltiğinde o ışık yanmıyor???
yanan ışık neyi ifade ediyor??
O yanan ışık üzerine o kadar düştümki o kadar şey denedimki yazsam gerçekten çok uzun sürer , onu boşver hiçbirşey ifade etmiyor.Başka bir konuda o ışığı tartışmıştık ateşleme ile ilgili bir arıza ışığı ama o noktaya takılı kalmamak gerek bu konuda "51" numaralı arıza kodu diye bahsettiğim şey senin dediğin şey.
Bahsettiğiniz ışık "FI" ışığı yani arıza lambası , motorun beyin tarafından kontrol edilen herhangi bir yerinde problem olduğu zaman arıza kodu bildirir , o arıza kodunu cihazla veya manual olarak alırız ve kitapçığını okuyup gerekli şeyleri yaparız.Gereken herşeyi yaptım.
Gözünden kaçmış olabilir şöyle yazmıştım ;
"-Motor bu takılmayı yaptığı esnada 51 numaralı arıza kodu verdi ; bu arızanın açıklamasıda 1.silindirin olduğu 1. bobin ve bulunduğu bölge.Kitapçığında bobin tesisatında problem olabilceğinden bahsetmişti.Bu konuyu zaten detaylıca incelemiştik önceki konularda.Bende bu
nokta üzerinde durdum orjinal bobin sipariş ettim ve değiştirdim , olmadı 3. bobini 1.bobine taktım gelen parça arızalımı diye , olmadı başka
marka bir bobin taktım durum nafile.Ondan sonra beyin ile bobine gelen soket arasında irtibatsızlıkmı var ; kitapçığa göre onuda kontrol
ettim hiçbir sıkıntı yok.Hadi dedim bende bir hata olmuştur bobin tesisatını yurt dışından sipariş ettim komple değiştirdim gene sonuç nafile."
Özeti bu o ışığın üstad
-
sysroot adlı üyeden alıntı
-En son olarak orjinal beyin getirttik hiçbirşey değişmedi daha saçma çalıştı motor.Bizde eski beyini geri taktık.
Ben buraya takıldım. Yeni beyin bozuk değilse o takılıp arıza aranmaya devam edilmeli bence.
7500 devir de tıkanma sesi hiçte ateşleme kesme sesine benzemiyor.
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
Önceden de böyle bir konu açıldı diye hatırlıyorum oda sendin heralde. Taa o zamandan beri çözemediniz demek.Umarım en kısa zamanda halledersiniz.
150HS > 2008 ST > 2012 ST >
-
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Motorunu ankara ya gönderme ya da götürme ihtimalin varsa yardımcı olayım....
Çok iyi bir usta tanıyorum...
Üstad , motorumu başka biryere göndermek istemiyorum.Aklım motorda kalıyor sonra , artık motorun sağını solunu kurcalatmak istemiyorum , artık kesin çözüme ulaşmak istiyorum gerçekten yoruldum.Bana hak ver gerçekten çok uzun zamandır uğraşıyoruz bununla , çok uzun zaman ayırdım çözümü için ama tekrar tekrar aynı şeyleri yaşamak istemiyorum.Sen benim için bu durumu usta ile konuşursan minnettar kalırım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:24 ----------
waffenSS adlı üyeden alıntı
mantıgımı kullandıgımda beyin ve enkesiyon sistemi ilk olarak aklıma geldi zira bilindiği gibi elektronik meret bu.. keşke imkanın olsa enjeksiyon sistemi ve beyini başka birinden bulup değiştirip calıştırıp görsen acaba bir farkı olucak mı dıye ama çok külfetli olur sanırsam.. inş en kısa zamanda çözersin
Beyin denendi sonuç olumsuz.Enjeksiyon soru işareti kafamda.
-
Benzin mi yetiştiremiyor acaba?Gercekten böyle sorunlar cok zor ne öldürmeyen ne güldürmeyen sorunlar.. umarım bulursun
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
-
viper17 adlı üyeden alıntı
Ben buraya takıldım. Yeni beyin bozuk değilse o takılıp arıza aranmaya devam edilmeli bence.
7500 devir de tıkanma sesi hiçte ateşleme kesme sesine benzemiyor.
Ben anlayamadım gerçekten.Yeni gelen beyin neden uyumsuz çalıştı anlam veremedim.O beyin ilede cihaza sokuldu motor gene bir arıza alınamadı.
Yeni beyinin sağlam olduğunu düşünüyorum güvenilir bir satıcıdan aldım çünkü.Birde dediğim gibi beyinin çıkarılan sensörleri algılamada problemi olmadığı için ondanda olduğunu düşünmüyorum sadece benim fikrim tabi o , ben motor ustası değilim.Sağolasın düşüncen için üstad değerlendirmem lazım herşeyi.
-
sysroot adlı üyeden alıntı
Ben anlayamadım gerçekten.Yeni gelen beyin neden uyumsuz çalıştı anlam veremedim.O beyin ilede cihaza sokuldu motor gene bir arıza alınamadı.
Yeni beyinin sağlam olduğunu düşünüyorum güvenilir bir satıcıdan aldım çünkü.Birde dediğim gibi beyinin çıkarılan sensörleri algılamada problemi olmadığı için ondanda olduğunu düşünmüyorum sadece benim fikrim tabi o , ben motor ustası değilim.Sağolasın düşüncen için üstad değerlendirmem lazım herşeyi.
Yazının tamamını okudum. Beyin saçma çalıştı derken tam anlıyamadım.
Yarın ustaya uğrayacağım, videoyu izletirim, bir fikri olursa yazarım buraya.
Motor da egzoz yada power commander var mı ?
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
Parçalar değiştikten sonra beyni bilgisayara bağlayıp beyinde kayıtlı arıza kayıtlarını sildiniz mi?
Eğer silmediyseniz birde beyindeki arıza kayıtlarını silerek deneyin.
Beyinde silmediğiniz arıza kayıtları parçalar değişse dahi arızalıymış gibi gösterir.
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
viper17 adlı üyeden alıntı
Yazının tamamını okudum. Beyin saçma çalıştı derken tam anlıyamadım.
Yarın ustaya uğrayacağım, videoyu izletirim, bir fikri olursa yazarım buraya.
Motor da egzoz yada power commander var mı ?
Beyin benim motorun beyninden (636B) fakat usta denediğinde söylediği ; uyumsuz çalıştığını , bir çalışıp bir stop ettiğini , dengesiz çalıştığından bahsetti.O yüzden eski beyni tekrar taktığımızı söyledi.Beyin bende zaten evde duruyor.Ancak motordaki bir ayarsızlıktanmı beyin öyle çalıştı yoksa beyin AVRUPA/ABD çeşit olarak uyumsuzlukmu gösterdi bilemiyorum.
Motorda egsoz aldığımdan beri AKREP var , Power Commander yok.Hiç egsoz değişimide yapmadım.Egsoz tabiki söküldü geri takıldı bazı işlemler için fakat egsoz değiştirmedim.Ayrıca konuyu şuraya getiricem ; egsozda bulunan bir sensör oluyor adını unuttum benim modellerde o yok , 2005te başlıyor egsoz valfinin oralarda ondan dolayıda birçok 05-06 kullanıcıları sorun yaşamış fakat 04lerde öyle birşey yok bunuda bilginize sunayım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:41 ----------
TATLIHIZ adlı üyeden alıntı
Benzin mi yetiştiremiyor acaba?Gercekten böyle sorunlar cok zor ne öldürmeyen ne güldürmeyen sorunlar.. umarım bulursun
2 ayrı benzin pompası ve en son olarak orjinal benzin pompası taktım , benzin yetiştiriyor problem yok.
-
-
şöyle bir mantık yürütecem cbr6f lerdede egzantirikten ses geldiği zaman bu şekilde 6-6.5 bin devirde bir ses gelirdi o sesi sadece o devir aralığında yapardı acaba buda o sorunun biraz daha gelişmişi,ilerlemişi olabilir mi? senin motorun da sadece o devirde yapıyor cam chain tensioner deniler egzantirik zinciri gergisinde bir problem olabilir mi sorusunu getirdi aklıma sadece klavye başında düşündüğüm bişey bu tahmin yani umarım sorununu çözersin.
-
ExTReMa adlı üyeden alıntı
Parçalar değiştikten sonra beyni bilgisayara bağlayıp beyinde kayıtlı arıza kayıtlarını sildiniz mi?
Eğer silmediyseniz birde beyindeki arıza kayıtlarını silerek deneyin.
Beyinde silmediğiniz arıza kayıtları parçalar değişse dahi arızalıymış gibi gösterir.
Beyin arıza kaydı tutmuyor , bu modelde bu şekilde dediler.Anlık arızayı bildiriyor dediler.Tam anlayamadım bu durumu fakat ; arıza tespit cihazına ; iki ayrı cihaza bağlandı eski beyindede yeni beyindede bir kayda rastlanmadı.Beyin resetlendi gene bir sonuç yok.Demek istediğini çok iyi anladım ama sanırım onunlada alakalı değil :S
-
camshaft (kam mili) veya krank daha önce taşlanma veya benzeri bir işlemine tabi tutuldumu , bir başka ihtimalde eğer 636 nın kam mili zamanlaması zincirli ise zincir gergisini değiştirmelisiniz. Bu tür belirli bir devirde meydana gelen arızalar ya elektroniktir yada yukarıda yazdığım parçalarda meydana gelen "rezorans" sonucunda ortaya çıkabilir.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
oocan adlı üyeden alıntı
camshaft (kam mili) veya krank daha önce taşlanma veya benzeri bir işlemine tabi tutuldumu , bir başka ihtimalde eğer 636 nın kam mili zamanlaması zincirli ise zincir gergisini değiştirmelisiniz. Bu tür belirli bir devirde meydana gelen arızalar ya elektroniktir yada yukarıda yazdığım parçalarda meydana gelen "rezorans" sonucunda ortaya çıkabilir.
Üstad kam mili hakkında hiçbir bilgim yok , camshaft sensörümü diyorsun bilmiyorum.Krank taşlama veya benzeri bir işleme tabi tutulmadı ondan eminim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------
gursus adlı üyeden alıntı
şöyle bir mantık yürütecem cbr6f lerdede egzantirikten ses geldiği zaman bu şekilde 6-6.5 bin devirde bir ses gelirdi o sesi sadece o devir aralığında yapardı acaba buda o sorunun biraz daha gelişmişi,ilerlemişi olabilir mi? senin motorun da sadece o devirde yapıyor cam chain tensioner deniler egzantirik zinciri gergisinde bir problem olabilir mi sorusunu getirdi aklıma sadece klavye başında düşündüğüm bişey bu tahmin yani umarım sorununu çözersin.
Eksantrik zinciri gergisiyle alakalı problem olabilirmi hiç bilmiyorum.Gergiye bakıldımı hiç hatırlamıyorum ustalar baktıysa bakmıştır ben böyle birşey hatırlamıyorum.Üzerinde düşünelim..
-
Makineyi Istanbul veya Ankara'daki ustalar ve servisler görmeden satmaya yanaşmayın derim.
Yurtdışına da yazmak ve videoyu göndermek lazım. Kawasaki Avrupa yardımcı olabilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)