alt resimde sol alt kösede sanki 1 diş eksik ve düzlük var gibi duruyor..
senin motoruda manuel çevirip aynı yeri aynı noktaya getirip diğer konumları karşılaştırabilirsin.
alt resimde sol alt kösede sanki 1 diş eksik ve düzlük var gibi duruyor..
senin motoruda manuel çevirip aynı yeri aynı noktaya getirip diğer konumları karşılaştırabilirsin.
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
Bunun bir önemi yokmuş cevabımı aldım
Bence kesiciyi bi şekilde iptal edip denemelisiniz muhakkak kolay bi iptal şekli vardır.
"Görsel bir kontroldür. Crankshaft sensor kapağını ve sübap kapağını çıkarmak zorundasın. Sonra, silindir 1 ve 4, Top Dead Center (Üst ölü nokta) da olacak şekilde crankshaftı ayarla-döndür. Sonra gözle ekzantrik mili üzerindeki işaretlerin yerini kontrol et (iki ok olmalı TDC üst ölü nokta, bir de alt ölü nokta) bunlar uygun yerlerinde olmalı. Bir tanesi çok kolaylıkla görülebilmekte, fakat diğerini görmek için bir aynaya ihtiyacın var, ve rahatsız edici bir durum. Motorun içine bu kadar dalmışken, önerim başa dönüp, sübap boşluklarına ve sonrasında silindirlerdeki kompresyona bakmandır. Servis kitapçığında bu süreç daha iyi tarif edilmiştir, buradan indirebilirsin... "
The man who knows everything chooses to know nothing...
http://www.zx6rteam.net/t37685-question-distribution?highlight=distribution
Sysroot,Ahmet kardeşim.Gözünün bu topikte olduğunu biliyorum.Daha fazla bilgi gelmedi,ben öğrendiğimi senle paylaşayım.
Yukarıdaki forum linkinin yazı ve resimlerini buraya yapıştırmayı beceremedim.Fransız Kawasaki'ciler forumu.Konuyu açan
açan adamın derdi seninkiyle ayni.Motoru da ayni,modeli eski sadece.Düşük devir normal,orta devir boğulma (15.000 rpm
max olduğunu tahmin ediyorum) yani 7.500 rpm,yüksek devir iyi.
Karbüratörde problem olduğu şüphesiyle soru sormuş.Aldığı cevap egzantrik zinciri.Linke girip resmi aç bak.Yarım yamalak
mekanik bilgimle benim anladığım bu.Krankı ? (vilebrequin) T ye getir,İN emişte,EX egsozta olması lazım demiş.
Zincirin doğru takıldığı böyle anlaşılıyormuş.
Motordelisi forumunda,başka marka motorların egzantrik zinciri değişimi ile ilgili resimli anlatımlar var.Orada da zincirin
takılması ile ilgili benzer şeyler anlatılmış.
3 farklı yerden;Alp'in ustası,İlkay'ın ustası ve bu Fransız,aynı yorum geliyor.Dikkate almak lazım sanırım.Umarım bunlardan
yola çıkıp forumdaki mekanik bilgisi iyi olan arkadaşlar daha somut birşeyler söyler.Kolay gelsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:23 ----------
Karbüratörü yanlış anlamışım,yakıt girişiyle ilgili problem olduğunu düşünmüş.Düzelteyim.
Motorun servis manueli yok mu ? Egzantrik zincirinin nasıl takılacağı, motorun nasıl senteye getirileceği detaylıca yazar orada. Bir kontrol ettirmende fayda var.
Ben yine de yan ayak switch'ini sormadan edemeyeceğim. By-pass ettiğine emin misin ?
Pulser coil denen zamanlayıcı parçayı değiştirebilirsin. E-bay'de 10-20 dolara var.
ZX6 ECU'su yeniden programlamaya müsait mi ?
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
Yav ben o foruma gittim üye oldum.
Hatta merhaba diye kisa bir topic bile açtim.
Fakat sorunla ilgili bir baslik açmayi içime sindiremedim.
Adamlar üye olurken motosikleti de soruyor.
Ben de zaten yalanla üye oldugum bir foruma benim 636 modelim var iste böyle sorunlar yasiyorum diye bizim burda çok kizdigimiz topiclerden birini açmayi kendime yediremedim.
Vicdanima ziçayim.
Ama ben problemi çözerim.
Öyle ya da böyle.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
dostum bana göre bu iş ne teknik ne elektronik ile ilgili, deponun içine hiç baktınız mı acaba ? pislik, bez, üstüpü atılmış olabilir mi ? anahtarı birine verdiniz mi ne bilim veya servis bir çakallık yapıp gelgele almak için seni bez atmasın ? benim arkadaşlarımın, abilerimin başına çok geldi bu olay motordan bıkıp servis ucuza alsın diye böyle bir şeytanlığa başvuranlar ile karşılaştık. Bir de deponun içine bak derim ben yakıtta sorun var gibime geliyor. üstüpü denilen olay çok lanettir eski makine teknisyenleri bu olayı çok iyi bilir diyelim ki depon full üstüpüde deponun içinde şimdi üstüpü dibe çökmez deponun çeyreğinde yüzer üstede çıkmaz bir tahta gibi benzinin üstünde göremezsin sen şimdi yavaş yavaş 7500 devire çevirirken benzini yavaş yavaş alıyor üstüpüde yavaş yavaş deliğe doğru gidiyor sen gazı bıraktığında üstüpü yüzmeye devam ediyor yani gaza asıldığında hızlı bir şekilde üstüpü deliğe gelemiyor mevzu bu %70-80 oranla bundan tahmin ediyorum 2 tane makine teknisyeni abimle oturduk kafa yorduk faydalı olursa ne mutlu depona bir bak birde sürekli 7500 devire gelmede 4000 devirde sabit tut bakalım tekleme yapacak mı
Vayy ne yöntemler varmış ya... Gıcık olduklarımıza yapabiliriz galiba... Şeker atmaktan daha iyiymiş.
The man who knows everything chooses to know nothing...
son durum nedir şimdi
Sorun çözüldümü ?
Evet bir gelişme olmadımı hala ?
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
Sysroot motoru japon konsolosluğunun önünde yakıp siyah çelenk bıraktı sanırsam?
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
Üstad sağolasın araştırdığın için ; dediğin gibi benzer yorumlar geldi buna baktırıcam ; ondan önce zamanlayıcı (pulser coil(crankshaft sensor)) beklemedeyim.Bundan sonra sizin dediğiniz yere iyice baktırıcam.Öncelik crankshaft sensörde olucak ; hem ateşleme öğesi hemde birkaç kişi aynı problemi bu şekilde çözmüş tıpkı "kickstand bypass" gibi.Bakıcaz artık olmassa devam ömrümüz yeterse Allah'ın izniyle çözücez )
Aynen hocam Pulser coil'de benim aklım , gelicek bekliyorum parçayı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:00 ----------
Arkadaşlar Crankshaft Sensör (Ateşleme zamanlamasını ayarlayan parça) bekliyorum yurtdışı siparişi verdim.Gelince değiştirecem.
Kesinlikle bilgilendirmeye devam edecem sizi
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:02 ----------
Üstad sağolasın araştırman için ; fakat debriyaj tokatlayıp o devri atlatırsam gaz kolunu geri saldığım zaman yani 15000 devirden geri saldım motoru 7500e gelince gene tekliyor ; yani gaz vermediğim halde düşerkende yapıyor ; yani üstüpü olduğunu varsayarsak gazı salınca delikten uzaklaşmasına rağmen tekleme devam ediyor.Dolayısıyla bu olanaksız.
Milli mesele ilan ettik hocam konuyu Evet arkadaşlar eğer bu problemi aşabilirsek kendi ülkemizin motosikletini yapabilecek seviyeye gelmiş sayılırız.. Ha gayret!!
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
Umarım sorununuz çözülür çözülmez ise bence motoru satmayıp evde hatıra olarak bırakın sorunu çözülemeyen motor olarak
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)