Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
9. sayfa BirinciBirinci ... 7891011 SonuncuSonuncu

Efsanevi Problem Bir Motor Neden 7500de Çakılır?

    REKLAM ALANI
  1. #161
    Aliçooo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Gelecek
    Hocam merakla bekliyoruz. Sorunun ne olduğu tespit edildi mi?
    4 teker beden taşır, 2 teker RUH!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #162
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Dostum senin için endişelenmeye başladık
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing

  3. #163

    Üyelik
    11 Mart 2013
    hocam benzer bir modelin krank sensorunu deneyebilirmisiniz motorunuzun üzerinde? krankın hareketini algılayıp ateşleme yapan sistemdir o. aynı devirlerde ateşlemeyi kesiyor bence. o devri atladığınızda ateşleme devam ediyor. para vermeyin ancak aynı modelin krank sensorunu bir servisten rica edin yada aynı motoru kullanan bir arkadaşınızdan. deneyin derim. ateşleme krank sensorunden alınan sinyale gore yapılır. 1 le 4. piston yukarda. 2-3 aşşağıda komutu gibi

  4. #164
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    hala bu sorun cözülmedi mi :D
    Motosiklet mucidi

  5. #165
    ysfist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul-Ümraniye
    Motosikleti
    2015 xt660z TENERE
    çözülse arkadas kosa kosa gelir anlatirdi kanimca.

  6. #166
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    Alıntı ysfist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çözülse arkadas kosa kosa gelir anlatirdi kanimca.
    anlatmazsa ayıp olcak zaten :D ondan cok biz merak ettik sorun ne adam zaten psilolojik ve maddi cöküntüdedir kesin :D
    zenon bunu beğendi.
    Motosiklet mucidi

  7. #167

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Arkadaşlar Merhaba
    Uzun bir sürenin ardından müjdeli haberlerim ile dönüyorum.

    Allah'a şükürler olsun ki arızamı Resmi Yarışçı , Drag Yarışçısı aynı zamanda Kawasaki Profesörü Ziyattin Göktepe usta çözmüştür.
    Bu arada beni Ziyattin abi ile tanıştıran Drag Ustası Burak Yıldırım abimede canı gönülden teşekkür ederim , oda vesile oldu Allah razı olsun

    Süreç şöyle başladı ;
    İlk başta tereddütte kaldım Burak abim , Ziyattin ustanın Kawasaki konusunda çok uzman olduğundan bahsetti bende merak edip Google üzerinden araştırma yaptım (Web Tasarımcıyız ya herşeye interneti bulaştırırız ).Kupa dolu yarış kariyeri direk karşıma çıkınca gerçekten profesyonel olduğunu anladım ve önerende Burak abim , önerende profesyonel olunca aklıma yattı bu iş açıkçası.
    Usta Aydın/Kuşadasında yaşıyor , dükkanıda orada ama ben Antalya'dayım tekrar motor göndermek çok zor geldi açıkçası.
    Çünkü İstanbul mevzundan sonra biliyorsunuz tamir olamadan geri gelmişti motor iyice canım sıkılmıştı umudum kalmamıştı.
    Hasta elli doktora gider biri derdine derman olur hesabı son kez şansımı denemek istedim.
    Bir yandanda kenarda para biriktiriyordum belki bir masrafı çıkar diye son kez para tutuyordum kenarda..
    Neyse nasıl yapalım napalım diye düşünürken , bazen arıyordum soruyordum ustaya yorum yapıyordu , işin içinden çıkamassan yolla motoru hallederim diyordu kendinden emin bir şekilde.Sonrasında ben gelen enjeksiyonu takarken tps sensörünü çıkarıp taktım ; herşeyini kurcalarsam olacağı buydu tps sensörünüde bozduk arıza ışığı verdi , eskisini taktım gene arıza ışığını yaktı halbuki bir takılma şekli varmış ben kara cahil direk söküp takınca saçmaladı motor.
    5000 devride geçemez oldu ) Yeni bir arızamız daha çıkmıştı bonus olarak , önce bunu çözücekler sonra benim asıl arıza ortaya çıkıcaktı ))

    Bu sensörüde bozunca , dedim Ahmet çıkar yolun kalmadı ara ziyattin ustayı gönder motoru..
    Arıyorum telefon ; Abi Merhaba , gene ben arıyorum motor iyice bozuldu abi ))
    Yolla motoru abicim hiçde aklın kalmasın ben sana kısa sürede çözer yollarım dedi.
    Ve işin ilginç tarafı akşam Antalya'ya gidicem işim var kapatmam lazım sonra konuşuruz dedi.Abi dur dedim ben zaten Antalya'da yaşıyorum bilmiyormusun ? Yok abicim bilmiyordum dedi motor almaya gelicektim oraya dedi , ondan sonra usta nolur benim motoruda al dedim götür gözüm görmesin şunu dedim ) Sağolsun arabasında yer açtı motoruma ; geldi Antalya'ya tanıştık ve motoru aldı gitti..
    Allah'ın işine bakın ; benim tps sensörüm ogün bozulmasa ben ustayı aramıcam ve usta Antalya'dan geçip gidecek..
    Ve bu arada ben nasıl götürücem nasıl para denkleştiricem derken bir sürü şey düşünüyorken Allah yardım etti ve Ziyattin Usta Antalya'ya geldi .. İnanılmaz bir tesadüf gerçekten.Allah'a şükürler olsun.

    Ustam motorumu aldı götürdü oradan İstanbul'a geçti yanlış hatırlamıyorsam 2-3 gün kaldı ve Pazar günü geri döndü.
    Evet , çok konuştun asıl konuya gelelim diyen arkadaşları duyuyorum..

    Ustam geldiği gibi bekletmeden (demekki hızlı bir şekilde iş yapılıyormuş) alt motoru indirdi komple , üstkapağı açtı ; banada whatsappdan fotoğraf gönderiyor durumu bildirmek için sağolsun.Karşılaştığımız tablo ; eksantrik zinciri kopmak üzere...

    Fotoğrafınıda koyucam en alta zaten eksantrik zincirini tutan dişlerden bir tanesi kırılmış , iki diş tutuyor.Eğer motor gazlamama izin verseydi alt motoru elimize alıcaktık.Bununla beraber eksantrik sensörüde iş yapamaz hale gelmiş.

    Neden eksantrik zinciri bu hale gelmiş ? Ben 8-9 bin km önce , motorun orjinal eksantrik zinciri ses yaptığı için başka eksantrik zinciri takılmıştı.Ben masumane olarak kurduğum cümle şu olmuştur; Uygun fiyatlı kaliteli bir eksantrik zinciri takalım , karşılığında aldığım cevap DID MARKA eksantrik zinciri.O zamanlar motordan anlamıyorum , tamam dedim bu marka zincir takıldı.Subaplar ayarlandı falan neyse o şekilde biniyordum.Nerden bileyim orjinalden başka takılmaması gerektiğini.O zamanlar vida bile açmamışım motorda doğru düzgün.

    Motorum kol çıkarmadan 1 gün önce bu arızayı yapmıştı , bu arada bu tamamen bir tesadüf kol çıkarmanın sebebi ayrı zaten motor 12bin devirde sınırlayıcıya giriyordu falan topspeed düşmüştü onlar ayrı problemler.

    Motorum toplandıktan sonra (kol çıkarmadan bir gün önce başlayan ve bizi bu günlere getiren arıza) hala devam ediyordu.
    Hata bende de var , motordan anlamamam , DID Marka iyi dediler diye inanmam , en büyük hatam bu oldu acı ve pahalı bir tecrübe.
    Güvendiğim bir usta sevdiğim bir usta neden böyle hatalar yaptı bilmiyorum.
    -Bana neden DID marka zincir önerdi ; oysaki Ziyattin usta bu zincir buna takılırmı diye isyan etti ve orjinal çıkmasını dahi takmam dedi.
    -Motor toplandığında bu arıza zaten vardı , neden eksantrik zincirine bakılmadı.
    -Motor toplandıktan sonra üstkapak açıldı sırf bu arızayı araştırmak için , neden göz önündeki arıza bulunamadı.
    -Üst kapakta neden sıvı conta kullanılmış.

    İstanbul'daki diğer ustamada sorularım var;
    -Neden 3 ay boyunca üst kapak açmak aklınıza gelmedi ?
    -Neden 3 ay boyunca elektronik olarak arıza arandı
    -Neden çalışmıyor daha kötü dediğiniz beyin (benim yeni aldığım beyin) için ; Ziyattin usta abicim bırak çalıştırmamayı biz senin aldığını taktık daha iyi gazlıyor motor diye 360 derece farklı bir işlem yaptı.

    Olanla ölene çare yok derler Allah görüyor herşeyi diyecek birşey yok.

    Sonuç nedir biliyormusunuz ; daha iyi olsun diye değiştirdiğim ve hata olarak yan sanayi takılan zincir ; 8000 km bile dayanamayarak bana 2600 TL'ye patladı.Maddi olarak göçtüm , Allah'a şükür borç aldım hepsini ödedim ancak motor şuan aşağıda ve yatıyor , benzin koyacak param yok ama şükürler olsun Ziyattin abi ile tanıştım ve motorum artık takılmıyor !!!

    Motor şuanda ilk aldığım gündekinden daha performanslı , gerçek bir 636 gücüne sahip ben bile şaşkınım acayip tehlikeli gazlıyor Allah razı olsun Ziyattin abiden.

    Gelelim ne yaptık ? Neler değişti Ne masrafımız oldu .. Ustam sağolsun düşük miktar işçilik aldı daha fazlada alsa hakkıydı birçok ustanın teşhis koyamadığı herkezin elektronik olarak aradığı arızayı çözdü , arızayı doğru yerde aradı.Geriside parça parası geldi gitti toplamda 2600 TL civarı mal oldu.

    Forumda birkaç arkadaşımız eksantrik zinciri konusu ile ilgilenmemiz gerektiğini söylemişti.Sizin normal kullanıcı olarak yorum getirdiğiniz bu konuya neden ustalar yanından bile geçmedi aklım almıyor.

    Ayrıca zincirin bu duruma gelmesi Eksantrik sensörünüde bozmuş , subaplarıda bilginiz olsun.

    Değişenler;

    4 Adet Buji
    4 Litre Motul Yağ
    Yağ Fİltresi
    4 Adet Subap
    Eksantrik Sensörü
    Eksantrik Zinciri Orjinal Sıfır
    Subap Lastikleri 16 Adet
    Üst Kapak Contası
    Eksantrik Gergi Paletleri 2 Adet
    Üst kapak Kapakçıya gitti
    Subaplar Ayarlandı
    TPS arızası düzeltildi
    Motor KM Saati Dili Milden Tekrar Km'ye çevrildi
    Benim daha önce aldığım yeni beyin takıldı
    Gaz-Hava ayarları yapıldı

    Ve motorun şuanki performansı inanılmaz.Bir yarışçının elinden çıktığı belli)

    Şimdi bu konu ile ilgilenen , empati yapan , işini gücünü bırakıp bana yardım eden , konuyu sonuna kadar takip eden emeği geçen herkesden Allah Razı Olsun , Allah sizin işinizide rast getirsin sıkıntınızı gidersin.

    Motorumu dükkana alır almaz aynı gün yani 1 gün içerisinde motorumu indirip teşhis koyan , Pazar günü demeyip çalışan Ziyattin Göktepe ustamdan Allah razı olsun beni kurtardı bu dertten.Parçalar gelir gelmezde 1 gün içerisinde toplayıp hazır hale getirdi.Bu işlemleri son derece süratli yapmasıda çok hoşuma gitti açıkçası.Ziyattin ustama yardım eden Murat ustayada teşekkürü borç bilirim.Murat usta'da motor elektronik ustası.Oda sağolsun tesisatımın çok iyi durumda olduğunu boşu boşuna yüztane parça aldığımı söyledi ve kontrolünü yaptı.

    Çıkarılan parçaların hepsinide bana gönderdiler fotoğrafını çekmedim henüz üşendim açıkçası.Motor geleli 2 gün oldu anca yazabildim.
    Umarım bu konuyu okuyan motordan anlamayan arkadaşlar , "ORJİNAL PARÇANIN ÖNEMİNİ , KENDİ MOTORLARINI BİRAN ÖNCE TANIMALARI GEREKTİĞİNİ , BİRAN ÖNCE ELİNİN TORNAVİDA TUTMASI GEREKTİĞİNİ FAKAT BENİM GİBİ TPS SENSÖRÜNÜ BOZMADAN YAPMASI GEREKTİĞİNİ ) ASLINDA DÜŞÜNDÜKLERİ KADAR BİRŞEYLERİ ÖĞRENMENİN ZOR OLMADIĞINI" umarım anlamışlardır , ders çıkarmışlardır.

    Saygılarımı Sunuyorum

    Resimler



    viper17, hellboys, zenon ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  8. #168
    ysfist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul-Ümraniye
    Motosikleti
    2015 xt660z TENERE
    ilk mesaj benden olsun :-) buyuk buyuk gecmis olsun dostum. allah tekrarini yasatmasin ve daha da onemlisi isinin ehli olmayip etrafa stres ve kulfet yayan (usta bozuntusu) insanlarla karsilastirmasin.

    gozun aydin..
    sysroot bunu beğendi.

  9. #169

    Üyelik
    10 Ekim 2008
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Fazer
    Gözünüz aydın,gerçekten çok merak ediyordum.Pes etmediniz ve yaptınız sonunda
    sysroot bunu beğendi.

  10. #170
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    gözün aydın,kendi motorumun sorunu çözülmüş gibi sevindim
    sysroot bunu beğendi.
    Karadeniz - Giresun.

  11. #171
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Cok sevindim.
    Ustadanda Allah razi olsun ya, diger ustalar gibi nerden gecirsem dememis isini hakkiyla yapmis.

    Insallah bidaha basina is gelmez dostum.
    sysroot bunu beğendi.
    We are many...

  12. #172
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Abi 7500'deki takılmaya sebep olan asıl sorun neymiş ben anlamadım

    Geçmiş olsun Sevindim çözüldüğüne.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  13. #173

    Üyelik
    23 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Gsxr1000
    Ziyattin abimizi akhisar draglardan tanırım muhabbetımız oldu. Dogru kisiye gecmiş motorun kawasaki profesorudur kendisi
    sysroot bunu beğendi.

  14. #174
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Maddi olarak cok zorlanmıssınız fakat gene pes etmemişşiniz..Hayırlısı olsun..


    Fakat DID marka zincir cok kaliteli deyilmi zaten ?
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  15. #175
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Az biraz masraf yapmışsın ama, bir günde sorunun çözülmesi hakkaten süper olmuş. Güle güle kazasız belasız, Arızasız kullan...
    sysroot bunu beğendi.
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  16. #176
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Bu arada o egzantrik zincirini değiştiren ustayı da teşhir et ki kimse gitmesin... Başına ne işler çıkarmış...
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  17. #177
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Geçmiş olsun. Kendi motosiketim tamir olmuş gibi sevindim. İnşallah en kısa zamanda maddi durumu düzeltir motosikletinizin birazda keyfini sürersiniz.
    sysroot bunu beğendi.
    Bilge değil sadece ahmaklar her şeyi bilir.

  18. #178

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi 7500'deki takılmaya sebep olan asıl sorun neymiş ben anlamadım

    Geçmiş olsun Sevindim çözüldüğüne.
    Kopmak üzere olan eksantrik zinciri hocam.Sadece bu mesajı gören arkadaşlar detaylar için tıklasın

    Sağolun arkadaşlar güzel mesajlarınız için.Yedek parça deposuna döndüm bunları elden çıkarmakta ayrı bir dert artık ))

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:28 ----------

    Alıntı TATLIHIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maddi olarak cok zorlanmıssınız fakat gene pes etmemişşiniz..Hayırlısı olsun..


    Fakat DID marka zincir cok kaliteli deyilmi zaten ?
    Hocam içe değilde dışa takılan zincirde kaliteli olduğunu söylüyorlar , bu konuda bilgi sahibi olan bir arkadaşımız açıklama getirebilir.

  19. #179

    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    Uşak
    Gözün aydın ya. Sonunda çözüldü bu sorun da Tekerin düz bassın

  20. #180
    SonpoL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2008
    Şehir
    Mavişehir, İzmir
    Motosikleti
    -
    Geçmiş olsun. Derin bir oh çektiniz en sonunda
    Önce emniyet, sonra hareket...


9. sayfa BirinciBirinci ... 7891011 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)