Efsanevi Problem Bir Motor Neden 7500de Çakılır?
Reklamlar
-
06 Şubat 2013, 17:07
#141
Üstad selamlar, bir ustama konuyu danıştım motoru görmeden bir şey demenin güç olduğunu söylemekle birlikte bir iki şeyden bahsetti, mesajını aynen buraya yazıyorum.
"dostum yazılanını çizileni okudum ama sayfaya yorum yapamadım. Motosiklet üzerindeki sensörler arıza yaparsa motor arıza yapmaz (istisna arızlar mevcut). Beyin o sensörden gelen arıza bilgisi ile arıza lambasını yakarak sürücüyü uyarır ve o sensöreden gelen bilgi önemsemez, beyindeki kodlu yazılım bir bilgi belirler ve o sensör çalışıyormuş gibi motor çalışmaya devam eder. Sadece gaz kelebeği konum sensörü arıza yaparsa bu arızayı verir ve aşağıda sıraladığım yol izlenir"
demiş ama aşağıda yol sıralamamış :D Daha önce bu konuda bir tavsiye aldınmı bilmiyorum ama bende çözüme yardımcı olabilirim ümidi ile yazdım hızlıca tüm mesajları okumadan. Şimdi ustama sorucam şu sıraladığın yollar nerde diye :D
Ben Giderim O Gider, Altımda Tin-Tin Eder
Reklamlar
-
06 Şubat 2013, 17:58
#142
ilkerrrr adlı üyeden alıntı
Üstad selamlar, bir ustama konuyu danıştım motoru görmeden bir şey demenin güç olduğunu söylemekle birlikte bir iki şeyden bahsetti, mesajını aynen buraya yazıyorum.
"dostum yazılanını çizileni okudum ama sayfaya yorum yapamadım. Motosiklet üzerindeki sensörler arıza yaparsa motor arıza yapmaz (istisna arızlar mevcut). Beyin o sensörden gelen arıza bilgisi ile arıza lambasını yakarak sürücüyü uyarır ve o sensöreden gelen bilgi önemsemez, beyindeki kodlu yazılım bir bilgi belirler ve o sensör çalışıyormuş gibi motor çalışmaya devam eder. Sadece gaz kelebeği konum sensörü arıza yaparsa bu arızayı verir ve aşağıda sıraladığım yol izlenir"
demiş ama aşağıda yol sıralamamış :D Daha önce bu konuda bir tavsiye aldınmı bilmiyorum ama bende çözüme yardımcı olabilirim ümidi ile yazdım hızlıca tüm mesajları okumadan. Şimdi ustama sorucam şu sıraladığın yollar nerde diye :D
Şimdi bana kalırsa beyin yüzeysel bir kontrol yapıyor.Örnek veriyorum ; ateşlemede bir problem olduğu zaman beyin ateşleme yapan sensörlere değilde ; ateşlemenin olduğu bölgelerde nedir ; bobin buji bölgelerine özel arıza kodu veriyor.Örneğin benim motorumda öyle ; başta da bahsettiğim gibi 1. bobin arızası veriyor ama bobinleri ve hatta bobin tesisatını ve hatta bobin ile beyin arasındaki direk bağlantıyı test etmemize ve değiştirmemize rağmen arıza kodu değişmiyor.Yani beyin sadece sensörlerin yada ilgili bölümlere voltaj gelip gelmediğini ; ama "ne kadar voltaj ve hangi düşük yükseklikte gelmesi gerektiği" gibi ince konuların kontrolünü yapmıyor.Dolayısıyla sensörler görevini tam yapamadığı zaman beyin bunu algılayamıyor.Ancak ateşleme kesildiğinde bobin hatası verdiğini düşünüyorum ; o hatayı vermesine sebep olan birşeyler olmalı bende bunun üzerine yoğunlaştığımız krank sensörü olduğunu düşünüyorum.
Diyor ki bu arıza kodu olursa ; "the ECU shuts off the injector #1 to stop fuel to the cylinder #1" ; Beyin 1. enjektörü kapatır benzin akışını keser.Bende böyle düşünüyorum ; ilgili devirde ateşleme kesiliyor bunun 1. silindir ile alakasını çözemedim ; 1. silindir ve 6-8k arası bize ne ifade eder ? Bunu bilemiyorum.Dediğim gibi krank sensörü yani ateşleme zamanlamasını ayarlayan darbeli bobin (sensörün içindeki) o devirlerde bir kesme yaparmı ; kesme yaptığı içinde direk biz bu arızayı alıyor olabilirmiyiz parça gelince bu sorunun cevabını vericem.
Ben hala motorun o devirlerde ateşleme kestiğini düşünüyorum.Ve çok ilginç bir nokta sıcak ve soğuk bu problemi çok olmasada 1 ve 1,5k aşağı yukarı değiştiriyor arıza olan devri.Örneğin her zaman 7500de kesen motor çok soğuk bir havada 7000 ile 6500 arası kestiğinede şahit oldum.Ama genel olarak 7500.
Ama eksantrik olayınıda bundan sonra baktırıcam oda aklımda.
-
06 Şubat 2013, 20:04
#143
Fransız usta,egzantrik senteye alınmadan takılırsa subap salatası olur demiş,yani boğulma nedeni subaplarmış.Yazmayı unutmuşum,ekleyeyim.
-
17 Şubat 2013, 18:33
#144
Sorun çözüldümü acaba son durum nedir?
-
18 Şubat 2013, 03:55
#145
Konuya aydınlık getirebilecek birisi var mı acaba? Son durum nedir gerçekten merak ediyorum açıkcası
Umarım sorun çözülmüştür, ilk okuduğumda çok şaşırmıştım.
-
18 Şubat 2013, 04:01
#146
parça bekliyordu en son,gelince deneyip yazacaktı..
-
18 Şubat 2013, 13:41
#147
Arkadaşlar merhaba ,
Biraz sabredin , gerekli açıklamayı yapıcam bir süre sonra.Motor şuanda bir ustada , problem çözülürse sorun nerede ve hangi usta çözdü yazıcam.
Beklemede kalın , şu kadarını söyliyim ; Arıza mekanik gibi gözüküyor.Daha fazla detay vermicem çünkü henüz bir kesinlik yok bir hafta içinde sonuç alıcaz diye düşünüyorum.
Biraz heyecanlanın bakalım
-
18 Şubat 2013, 13:52
#148
sysroot adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba ,
Biraz sabredin , gerekli açıklamayı yapıcam bir süre sonra.Motor şuanda bir ustada , problem çözülürse sorun nerede ve hangi usta çözdü yazıcam.
Beklemede kalın , şu kadarını söyliyim ; Arıza mekanik gibi gözüküyor.Daha fazla detay vermicem çünkü henüz bir kesinlik yok bir hafta içinde sonuç alıcaz diye düşünüyorum.
Biraz heyecanlanın bakalım
Heyecanla bekliyoruz
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
18 Şubat 2013, 21:56
#149
-
18 Şubat 2013, 22:42
#150
İnşALLAH sorunun çözülür arkadaşım.Bende merakla bekliyorum.
-
26 Şubat 2013, 02:34
#151
Varmı bi gelişme ? umarım çözülmüştür.
-
26 Şubat 2013, 22:01
#152
sysroot son durum alalım lütfen umarım çözülmüştür.
-
26 Şubat 2013, 22:33
#153
çok enteresan ya, dostum okutsak mı makineyi
devrelerle alakalıdır, çok garip
-
Sonradan çıkan bir parçanın gelişinin aksaması yüzünden biraz uzun sürüyor, masrafım büyük fakat daha büyük masraftan kurtulduğumu problem çözülünce anlatıcam size , dediğim gibi %90 çözüldü gibi , sorunun neyden kaynaklandığını henüz söylemicem , çünkü artık motorun sorunsuz çalıştığını gözümle görmeden birşey demek istemiyorum.Ama gözle görülür biryerlerde hasarlar var (Arka fonda kurtlar vadisi müziği verelim)
Saygılar
-
-
Sorunsuz çalışır motorunla tüm katıcımların yanına gelip birer çay ısmarlamanı bekliyoruz... Şaka bir tarafa merak içindeyiz ve beklemedeyiz...
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
sysroot kusura bakma cok uzun zamandir girmedim foruma senin olay aklimdan cikmis.
Sirf seni daha iyi anlayabilmek icin gittim bi ninja da ben aldim.:D
Okudum yazilanlari, merak ediyorum ariza ne cikicak bakalim.
-
Forum konuyu benimsemiş..İnş tamamen düzelir.
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
-
sysroot adlı üyeden alıntı
Sonradan çıkan bir parçanın gelişinin aksaması yüzünden biraz uzun sürüyor, masrafım büyük fakat daha büyük masraftan kurtulduğumu problem çözülünce anlatıcam size , dediğim gibi %90 çözüldü gibi , sorunun neyden kaynaklandığını henüz söylemicem , çünkü artık motorun sorunsuz çalıştığını gözümle görmeden birşey demek istemiyorum.Ama gözle görülür biryerlerde hasarlar var
(Arka fonda kurtlar vadisi müziği verelim)
Saygılar
yataklar mı değişiyor yoksa
'92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200
-
Konu hakkında bir gelişme var mı?
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)