Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
7. sayfa BirinciBirinci ... 56789 ... SonuncuSonuncu

Efsanevi Problem Bir Motor Neden 7500de Çakılır?

    REKLAM ALANI
  1. #121
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    alt resimde sol alt kösede sanki 1 diş eksik ve düzlük var gibi duruyor..
    senin motoruda manuel çevirip aynı yeri aynı noktaya getirip diğer konumları karşılaştırabilirsin.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #122

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Bunun bir önemi yokmuş cevabımı aldım

  3. #123
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı mehmettayfur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.zx6rteam.net/t37685-question-distribution?highlight=distribution

    Horoz İlkay,yukarıdaki linke bir bakabilirmisin ? sanırım sorunla ilgili bir ipucu.Supap ayarından sonra tahrik/triger zincirinin nasıl ayarlanması gerektiği
    tartışılıyor.Teknik terminolojim yeterli olmadığı için yanlış bilgi vermektense,senin yorumlaman daha doğru.
    Benim bahsettigim seyden bahsediyor.
    Ben o foruma üye olup bir konu basligi açayim bu gece.
    Bakalim nasil yorumlar gelecek?
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  4. #124
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Bence kesiciyi bi şekilde iptal edip denemelisiniz muhakkak kolay bi iptal şekli vardır.

  5. #125
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Alıntı sysroot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar yabancı bir forumda anlamadığım ingilizce bir cümle var; Zamanlamayı kontrol ettinmi diye sordu ; bende crankshaft sensörümü kastediyorsun diye sordum karşılığında;

    "It's a visual check. You have remove the crankshaft sensor cover and the valve cover. Then position the crankshaft so cylinders 1 and 4 are at TDC, then visually check the position of the marks on the camshaft gears to make sure they're in the proper position. One is pretty easily visible, the other requires a mirror to see, and it's rather annoying. While you're this far dug into the engine I'd suggest just going ahead and checking your valve clearances and checking the compression on the cylinders afterwards.

    The process is much better described in the service manual, available here for download:"Burada da manualin adresini vermiş."
    "Görsel bir kontroldür. Crankshaft sensor kapağını ve sübap kapağını çıkarmak zorundasın. Sonra, silindir 1 ve 4, Top Dead Center (Üst ölü nokta) da olacak şekilde crankshaftı ayarla-döndür. Sonra gözle ekzantrik mili üzerindeki işaretlerin yerini kontrol et (iki ok olmalı TDC üst ölü nokta, bir de alt ölü nokta) bunlar uygun yerlerinde olmalı. Bir tanesi çok kolaylıkla görülebilmekte, fakat diğerini görmek için bir aynaya ihtiyacın var, ve rahatsız edici bir durum. Motorun içine bu kadar dalmışken, önerim başa dönüp, sübap boşluklarına ve sonrasında silindirlerdeki kompresyona bakmandır. Servis kitapçığında bu süreç daha iyi tarif edilmiştir, buradan indirebilirsin... "
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  6. #126
    mehmettayfur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Artık yok
    http://www.zx6rteam.net/t37685-question-distribution?highlight=distribution

    Sysroot,Ahmet kardeşim.Gözünün bu topikte olduğunu biliyorum.Daha fazla bilgi gelmedi,ben öğrendiğimi senle paylaşayım.
    Yukarıdaki forum linkinin yazı ve resimlerini buraya yapıştırmayı beceremedim.Fransız Kawasaki'ciler forumu.Konuyu açan
    açan adamın derdi seninkiyle ayni.Motoru da ayni,modeli eski sadece.Düşük devir normal,orta devir boğulma (15.000 rpm
    max olduğunu tahmin ediyorum) yani 7.500 rpm,yüksek devir iyi.

    Karbüratörde problem olduğu şüphesiyle soru sormuş.Aldığı cevap egzantrik zinciri.Linke girip resmi aç bak.Yarım yamalak
    mekanik bilgimle benim anladığım bu.Krankı ? (vilebrequin) T ye getir,İN emişte,EX egsozta olması lazım demiş.
    Zincirin doğru takıldığı böyle anlaşılıyormuş.

    Motordelisi forumunda,başka marka motorların egzantrik zinciri değişimi ile ilgili resimli anlatımlar var.Orada da zincirin
    takılması ile ilgili benzer şeyler anlatılmış.

    3 farklı yerden;Alp'in ustası,İlkay'ın ustası ve bu Fransız,aynı yorum geliyor.Dikkate almak lazım sanırım.Umarım bunlardan
    yola çıkıp forumdaki mekanik bilgisi iyi olan arkadaşlar daha somut birşeyler söyler.Kolay gelsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:23 ----------

    Karbüratörü yanlış anlamışım,yakıt girişiyle ilgili problem olduğunu düşünmüş.Düzelteyim.

  7. #127
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Motorun servis manueli yok mu ? Egzantrik zincirinin nasıl takılacağı, motorun nasıl senteye getirileceği detaylıca yazar orada. Bir kontrol ettirmende fayda var.

    Ben yine de yan ayak switch'ini sormadan edemeyeceğim. By-pass ettiğine emin misin ?

    Pulser coil denen zamanlayıcı parçayı değiştirebilirsin. E-bay'de 10-20 dolara var.

    ZX6 ECU'su yeniden programlamaya müsait mi ?
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  8. #128
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Yav ben o foruma gittim üye oldum.
    Hatta merhaba diye kisa bir topic bile açtim.
    Fakat sorunla ilgili bir baslik açmayi içime sindiremedim.
    Adamlar üye olurken motosikleti de soruyor.
    Ben de zaten yalanla üye oldugum bir foruma benim 636 modelim var iste böyle sorunlar yasiyorum diye bizim burda çok kizdigimiz topiclerden birini açmayi kendime yediremedim.
    Vicdanima ziçayim.
    Ama ben problemi çözerim.
    Öyle ya da böyle.
    mehmettayfur, dreamkiller ve sysroot bunu beğendiler.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  9. #129
    i.canver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Şubat 2011
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    CBR250R
    dostum bana göre bu iş ne teknik ne elektronik ile ilgili, deponun içine hiç baktınız mı acaba ? pislik, bez, üstüpü atılmış olabilir mi ? anahtarı birine verdiniz mi ne bilim veya servis bir çakallık yapıp gelgele almak için seni bez atmasın ? benim arkadaşlarımın, abilerimin başına çok geldi bu olay motordan bıkıp servis ucuza alsın diye böyle bir şeytanlığa başvuranlar ile karşılaştık. Bir de deponun içine bak derim ben yakıtta sorun var gibime geliyor. üstüpü denilen olay çok lanettir eski makine teknisyenleri bu olayı çok iyi bilir diyelim ki depon full üstüpüde deponun içinde şimdi üstüpü dibe çökmez deponun çeyreğinde yüzer üstede çıkmaz bir tahta gibi benzinin üstünde göremezsin sen şimdi yavaş yavaş 7500 devire çevirirken benzini yavaş yavaş alıyor üstüpüde yavaş yavaş deliğe doğru gidiyor sen gazı bıraktığında üstüpü yüzmeye devam ediyor yani gaza asıldığında hızlı bir şekilde üstüpü deliğe gelemiyor mevzu bu %70-80 oranla bundan tahmin ediyorum 2 tane makine teknisyeni abimle oturduk kafa yorduk faydalı olursa ne mutlu depona bir bak birde sürekli 7500 devire gelmede 4000 devirde sabit tut bakalım tekleme yapacak mı
    babaduru ve viper17 bunu beğendiler.

  10. #130
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Vayy ne yöntemler varmış ya... Gıcık olduklarımıza yapabiliriz galiba... Şeker atmaktan daha iyiymiş.
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  11. #131
    hellboys - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2012
    Şehir
    Tekirdağ/Muratlı
    Motosikleti
    Honda CBR 600FA 2013
    son durum nedir şimdi

  12. #132
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Sorun çözüldümü ?

  13. #133
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Evet bir gelişme olmadımı hala ?
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  14. #134
    mehmettayfur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Artık yok
    Evet Sysroot,nedir durum,merak ediyoruz.

  15. #135
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Sysroot motoru japon konsolosluğunun önünde yakıp siyah çelenk bıraktı sanırsam?
    sysroot ve KSKLİ_ÖMER bunu beğendiler.
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing

  16. #136

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı mehmettayfur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.zx6rteam.net/t37685-question-distribution?highlight=distribution

    Sysroot,Ahmet kardeşim.Gözünün bu topikte olduğunu biliyorum.Daha fazla bilgi gelmedi,ben öğrendiğimi senle paylaşayım.
    Yukarıdaki forum linkinin yazı ve resimlerini buraya yapıştırmayı beceremedim.Fransız Kawasaki'ciler forumu.Konuyu açan
    açan adamın derdi seninkiyle ayni.Motoru da ayni,modeli eski sadece.Düşük devir normal,orta devir boğulma (15.000 rpm
    max olduğunu tahmin ediyorum) yani 7.500 rpm,yüksek devir iyi.

    Karbüratörde problem olduğu şüphesiyle soru sormuş.Aldığı cevap egzantrik zinciri.Linke girip resmi aç bak.Yarım yamalak
    mekanik bilgimle benim anladığım bu.Krankı ? (vilebrequin) T ye getir,İN emişte,EX egsozta olması lazım demiş.
    Zincirin doğru takıldığı böyle anlaşılıyormuş.

    Motordelisi forumunda,başka marka motorların egzantrik zinciri değişimi ile ilgili resimli anlatımlar var.Orada da zincirin
    takılması ile ilgili benzer şeyler anlatılmış.

    3 farklı yerden;Alp'in ustası,İlkay'ın ustası ve bu Fransız,aynı yorum geliyor.Dikkate almak lazım sanırım.Umarım bunlardan
    yola çıkıp forumdaki mekanik bilgisi iyi olan arkadaşlar daha somut birşeyler söyler.Kolay gelsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:23 ----------

    Karbüratörü yanlış anlamışım,yakıt girişiyle ilgili problem olduğunu düşünmüş.Düzelteyim.
    Üstad sağolasın araştırdığın için ; dediğin gibi benzer yorumlar geldi buna baktırıcam ; ondan önce zamanlayıcı (pulser coil(crankshaft sensor)) beklemedeyim.Bundan sonra sizin dediğiniz yere iyice baktırıcam.Öncelik crankshaft sensörde olucak ; hem ateşleme öğesi hemde birkaç kişi aynı problemi bu şekilde çözmüş tıpkı "kickstand bypass" gibi.Bakıcaz artık olmassa devam ömrümüz yeterse Allah'ın izniyle çözücez )

    Alıntı shi_bumi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun servis manueli yok mu ? Egzantrik zincirinin nasıl takılacağı, motorun nasıl senteye getirileceği detaylıca yazar orada. Bir kontrol ettirmende fayda var.

    Ben yine de yan ayak switch'ini sormadan edemeyeceğim. By-pass ettiğine emin misin ?

    Pulser coil denen zamanlayıcı parçayı değiştirebilirsin. E-bay'de 10-20 dolara var.

    ZX6 ECU'su yeniden programlamaya müsait mi ?
    Aynen hocam Pulser coil'de benim aklım , gelicek bekliyorum parçayı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:00 ----------

    Arkadaşlar Crankshaft Sensör (Ateşleme zamanlamasını ayarlayan parça) bekliyorum yurtdışı siparişi verdim.Gelince değiştirecem.
    Kesinlikle bilgilendirmeye devam edecem sizi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:02 ----------

    Alıntı i.canver adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum bana göre bu iş ne teknik ne elektronik ile ilgili, deponun içine hiç baktınız mı acaba ? pislik, bez, üstüpü atılmış olabilir mi ? anahtarı birine verdiniz mi ne bilim veya servis bir çakallık yapıp gelgele almak için seni bez atmasın ? benim arkadaşlarımın, abilerimin başına çok geldi bu olay motordan bıkıp servis ucuza alsın diye böyle bir şeytanlığa başvuranlar ile karşılaştık. Bir de deponun içine bak derim ben yakıtta sorun var gibime geliyor. üstüpü denilen olay çok lanettir eski makine teknisyenleri bu olayı çok iyi bilir diyelim ki depon full üstüpüde deponun içinde şimdi üstüpü dibe çökmez deponun çeyreğinde yüzer üstede çıkmaz bir tahta gibi benzinin üstünde göremezsin sen şimdi yavaş yavaş 7500 devire çevirirken benzini yavaş yavaş alıyor üstüpüde yavaş yavaş deliğe doğru gidiyor sen gazı bıraktığında üstüpü yüzmeye devam ediyor yani gaza asıldığında hızlı bir şekilde üstüpü deliğe gelemiyor mevzu bu %70-80 oranla bundan tahmin ediyorum 2 tane makine teknisyeni abimle oturduk kafa yorduk faydalı olursa ne mutlu depona bir bak birde sürekli 7500 devire gelmede 4000 devirde sabit tut bakalım tekleme yapacak mı
    Üstad sağolasın araştırman için ; fakat debriyaj tokatlayıp o devri atlatırsam gaz kolunu geri saldığım zaman yani 15000 devirden geri saldım motoru 7500e gelince gene tekliyor ; yani gaz vermediğim halde düşerkende yapıyor ; yani üstüpü olduğunu varsayarsak gazı salınca delikten uzaklaşmasına rağmen tekleme devam ediyor.Dolayısıyla bu olanaksız.
    dreamkiller bunu beğendi.

  17. #137
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Milli mesele ilan ettik hocam konuyu Evet arkadaşlar eğer bu problemi aşabilirsek kendi ülkemizin motosikletini yapabilecek seviyeye gelmiş sayılırız.. Ha gayret!!
    hellboys bunu beğendi.
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing

  18. #138

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı dreamkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Milli mesele ilan ettik hocam konuyu Evet arkadaşlar eğer bu problemi aşabilirsek kendi ülkemizin motosikletini yapabilecek seviyeye gelmiş sayılırız.. Ha gayret!!
    Yeminederim kahkaha attım. Sorunu çözünce basın açıklaması yapıcam piyasalar sallanacak ; tüm ülkelerde canlı yayın yapıcaz ; birde bana tercümanlar lazım bir sürü
    dreamkiller ve hellboys bunu beğendiler.

  19. #139
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Alıntı sysroot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeminederim kahkaha attım. Sorunu çözünce basın açıklaması yapıcam piyasalar sallanacak ; tüm ülkelerde canlı yayın yapıcaz ; birde bana tercümanlar lazım bir sürü
    tercüman kolay ayarlarız
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing

  20. #140
    hellboys - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2012
    Şehir
    Tekirdağ/Muratlı
    Motosikleti
    Honda CBR 600FA 2013
    Umarım sorununuz çözülür çözülmez ise bence motoru satmayıp evde hatıra olarak bırakın sorunu çözülemeyen motor olarak
    sysroot bunu beğendi.


7. sayfa BirinciBirinci ... 56789 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)