bi kilo ay çekirdeği ,pc balında arızayı kimin nasıl çözeceğini bekliyorum.
hadi ama....
bi kilo ay çekirdeği ,pc balında arızayı kimin nasıl çözeceğini bekliyorum.
hadi ama....
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
Üstad sağolasın sorduğun için.Şimdi iyice kafam karıştı , alp_tunay 'ın ustasıda aynı şeyi söylemiş kendide yazdı zaten.Fakat bu durumla iyice kafam karıştı.Bana şunu açıklayabilirmisin ; İlk başlarda az kesmeye başlayan sonra aşırı ısınınca 90 derece üstü biraz iyileşme yapan , daha sonrada tamamen 7500e çakılan yani ; zamanla hızlıca artan bir arızadan söz ediyoruz.Zamanla arızalanan birşey ile o krank sensörünün dibindeki sizin dediğiniz dişlinin ayarının nasıl bir bağlantısı olabilir bunu çözemiyorum.
Bahsettiğiniz yer burası olması gerek ;
B ile gösterilen bölümde benim bahsettiğimiz sensör.Dişlide sizin bahsettiğiniz dişli sanırım.Eksantrik zinciri ayarı buradan yapılıyordu yanlış hatırlamıyorsam.
Sen en iyisi çekirdeği artır hocam bir çuval daha al ihtiyacımız olabilir
Sysroot,
İlkay ın mesajını (Coq) iyi okumalısın senin resmini koyduğun yerdene değil o mili tahrik eden zincir veya kayıştan bahsediyor. Eğer seninki zincirli ise ve sökülüp takıldığında işaretleme yapılmamış yeri değişmiş ise böyle bir arıza olacağını söylüyor teknisyen.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Şunu söylemek istiyorum ; Bu problem birşey sökülüp çıkardılığında takıldığında oluşmadı.
Ben motor meslek öğrencisiyim ama çok bir bilgim yok motosikletler hakkında bize genelde anlatılan araba motorları.Bana sorun kesici gibi geldi kesici erken çalışıyor gibi kesici devresi nasıl çalışır bilmiyorum onun için arıza şudur diyemiyorum ama bence sıkıntı kesici.ustalara sormak gerekir ama tanıdığım bir motosiklet tamircisi yok.Sorunu İNŞALLAH çözersiniz ben okurken sinirlendim yerinizde olmak istemezdim.
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Problem gaz kolunda
Bu arada inşallah çözülür sıkıntılı bir durum insanı motordan sogutur
problemin yaşandığı 7500 devirde sensörlerin davranışını multimetre ile ölçmek yarar sağlayabilir mi? yani sensörler tamamiyle bozuk olsa problem her devirde çıkar. demek ki belirli devir aralığında değerleri okumakta problem çıkarıyor olabilir. eğer ki motor kam miline devire göre değişken avans yapmıyorsa sorun tamamen elektronik olmalı.
Syroot,
sen biseyleri degistirtirken, ustalar o zinciri sökmüs ve yeniden takmis olabilirler.
Sana söylememis de olabilir ve bu gayet dogal.
Rutin bir islem olarak görülmüs olabilir.
Ya da sorun elektronik bir ariza da olabilir.
Yani sensör vesaire.
Kisacasi bisey söylemek zor.
Elektronik icat oldu,mertlik bozuldu.
Isiga tutulmus tavsan gibi kaliyoruz bu durumlarda.
Mekanik olsa, bir bok bilmesek de mantik olarak bir çözüm bulurduk.
Olmadi atla gel motora burada hastaneye yatiralim.
Saglam mekanikerlerim var ama bana uzaklar.
Senin için basar giderim, iki günde hallederler.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Konuyu baştan okursan anlaşılır...
Ayrıca sübap ayarının yapılıp yapılmadığını sormuştum...
Yapılmış ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:43 ----------
Yahu Ankaraya yollayamadım..Fransaya nasıl gelsin
Hem 1 günlük işi bile yok
Ben geleyim mi ?... İltica edicek yer arıyom
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Bir süredir bu konuyu takip ediyorum.Mekanikten pek fazla anlamam.Coq/İlkay'ın ustasının courroie de distribution (triger kayışı) teşhisinden yola çıkıp
fransız forumlarında biraz bakındım(Fransızca biliyorum).Söz konusu arıza ile % 100 örtüşen bir yorum bulamadım,fakat supap ayarında bu zincirin
(adı her ne kadar kayış olarak geçse de bu modelde zincirmiş) çıkarılıp,iş bitince tekrar takıldığı araba triger kayışı gibi işaretli yerlere uygun takılması
gerektiğini,buna uyulmazsa çeşitli problemler çıktığı yazılmış.Hatta zinciri de buldum,50 Euro civarı satış fiyatı.Ama en önemli olan zincirin yerleşim
şeması /fotoğrafa ulaşamadım.Mekanik bilgisi iyi olan arkadaşlar hangi zincir olduğunu bilir sanırım.
Bu öğrendiklerim,Alp Tunay'ın ustasından aldığı bilgiyle örtüşüyor.
Beni yönlendirirseniz,araştırma/dil konusunda yardımcı olabilirim.Kolay gelsin.
Yanlış anlaşılma var ; bu arıza subap ayarı yapıldığından dolayı olmadı , bu arıza subaplardan dolayı oluyormu diye bulmak için ; 1 ay aralıkla 2 kez subaplar ayarlandı .Bir kez yapmak yeterliydi ama emin olamadılar sanırım tekrar baktılar.Arkadaşlar zamanla olan birşeyden bahsediyorum bu ince detayı görmezden geliyorsunuz.Zincir kendi kendine diş kaçırırmı ? Motor sapasağlamken zincir kendi kendine diş kaçırırmı ? Kaçırmış olsa eskiden çok ısınınca arıza azalıyordu 90 derece üzeri.Artık öylede düzelmiyor.Yani zamanla olan birşey sözkonusu.Genede dediklerinize ustaya baktırıcam vakit ve para bulunca fakat bana olanaksız geliyor.
Üstad ismim Ahmet bu arada
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:04 ----------
Kesinlikle yarar sağlar da burada nerede motor elektroniğinden iyi anlayan usta.
Bak arkadaşımız senin için bir konu açmış
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...cin-bilgi.html
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
Keşke gelebilsem üstad )
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:10 ----------
Allah razı olsun.. Denge sensörü değişti denendi yani ustam başka bir denge sensörü ile denedi.Denge sensöründe yanılmıyorsam elektrik kesiyor ; bende elektrik kesme gibi bir durum söz konusu değil diye düşünüyorum.Konjektör ve sargı hakkında hiçbir bilgim yok.kawasaki zx 636 için bilgi
bazı kawasaki zx 636 lar 7500 devirlerde kesiklik yapıyor,birçok motordada aynı sorunlardan bahsedilebilir sadece modeller arasında devir farkı vardır.
arıza şu 2 sebebten dolayıdır.
-motorda yüksek şarş sebebiyle beyin korumaya geçer,ateşlemeyi bozarak sürücüyü durmaya sevk eder,çözüm sargı veya konjektör değiştirilir veya ikiside aynı anda değiştirilir mesele biter.
-arka kuyruktaki denge sensörüde arada sırada böyle arızalar gösterir.değişirsin sorun biter.
SYSROOT nickli arkadaşın dikkatine.kolay gelsin.
bu arızayı herkez bilmez.işte size çözüm..
(ağırabi mden alıntıdır. Birilerine faydası olur diye açılmasını istedi)
http://www.zx6rteam.net/t37685-question-distribution?highlight=distribution
Horoz İlkay,yukarıdaki linke bir bakabilirmisin ? sanırım sorunla ilgili bir ipucu.Supap ayarından sonra tahrik/triger zincirinin nasıl ayarlanması gerektiği
tartışılıyor.Teknik terminolojim yeterli olmadığı için yanlış bilgi vermektense,senin yorumlaman daha doğru.
Sagol Mehmet,
Ancak aksama bakabilirim linke
acaba emme manifotunda bir çatlak, kaçak olabilir mi? bir de hava emiş boğazı geldi benim aklıma. başımdan geçen olay şudur:
2005 corolla 1.6 vvt-i motorlu aracım var. genel bakım amaçlı ilk kez MAF (Mass Air Flow) sensörü ve emiş boğaz kelebeğini temizledim. boğaz kelebeğini araçtan komple çıkarttım ve temizledim.
boğaz kelebeği şöyle bişey:
yani araçtaki boğaz kelebeği telli değil elektronik ve temizleyip takınca araba 5-6 dakika rolantide saçmaladı, gaz verip bırakınca 1000 devre düşmesi gerekirken aynen senin ZX'in yaptığı gibi 1000-1700 devir arasında kendi kendine gaz alıp veriyordu. sonra düzeldi kendi kendine, bir daha yaşamadım bu problemi. acaba senin de problemin enjeksiyon sistemi olabilir mi? ya da boğaz kelebeği? belki de TPS? kontrol edildi diyorsun ama başka bir servise gidip tekrar kontrol ettir bence.... zx636'sı olan başka birinden rica edip şüphelendiğin parçaları o motosiklette deneyebilirsin...
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
Şöyle birşey sormak istiyorum ; Dün krank sensörünün olduğu kapağı açtım görüntü şu şekilde ;
Fabrika kitapçığında bu şekilde ;
Şimdi merak ettiğim ;
1.Benim resmimde mıknatıs dişlideki boşluğa denk geliyor.Tam dişli hizasına denk gelmiyor.Oysa fabrika kitapçığından aldığım resimde mıknatıs tam dişlinin dolu kısmına yani dişine denk geliyor.Bu bir tesadüf mü ?
2.Bu dişli ne işe yarar yenilirmi içilirmi
3.Motor yürümüyorken fakat çalışıyorken yani boşta bu dişli sürekli dönüyormu ; dönüyorsa nasıl dönüyor ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:41 ----------
Bana burada bir anormallik var gibi geldi.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)