Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Efsanevi Problem Bir Motor Neden 7500de Çakılır?

    REKLAM ALANI
  1. #61
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    peki motoru yapan japonlar bu konuya ne diyor?
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    05 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKI gsx r 1000
    arkadaşım merhaba videonu izledim.2005 model 1000rr ım vardı gösterge üzerindeki düğmelerden maksimum devir ayarlanabiliyordu.Yani 5000rpm den 11500rpm e kadar istediğim devirde sınırlayabiliyordum.Acaba senin motorda da böyle bir ayarlama sistemi mi var.
    grognard bunu beğendi.

  3. #63
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Bu arada aklıma geldi, 7-8 bin devir aralığı çoğu 4 silindirli motorda rezonansın en yoğun olduğu devirler. Benim Fazer'da da 7 bin devir civarında titreyen parçalardan cozurtu geliyordu.

    Bu titreşim bazı parçalarda temassızlığa sebep oluyor olabilir. 7-8 bin aralığını hızlıca geçince bu temassızlık motoru etkilemiyordur, etkilemeye vakti olmuyordur. KTM'de çalışırken 990'lardan birinde yan ayak müşirinde belli devirlerde temassızlık yüzünden motor giderken stop ediyordu; debriyaj müşirinde de benzer bir sorun olduğuna denk gelmiştim.

  4. #64
    psyche - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    Wrocław
    Motosikleti
    CBF 600
    Buradaki tüm yorumları okudum arkadaşın bizzat yaptıkları ve yurtdışı forumlarını inceledim,mekanik bilgim hiç olmamasına rağmen düz mantık bence sorun tamamen enjeksiyon sistemi ile beyin arasındaki iletişim noktalarında,çünkü beyin değişmiş,enjeksiyon parçaları değişmiş fakat sonuç alınamamış o halde bunların arasında iletişim kuran birimlerde sıkıntı olma ihtimali yüksek. soru

    Bu sorun mt'ye mal oldu çözüme ulaştırmak bir vazife artık
    "Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
    utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "

    Psychedelic Gececi

  5. #65

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Syroot emin ol ilgilenecegim.
    Ben de merak ettim çünkü.
    Fakat isim yerime birini birakip çikilabilecek bir is degil.
    Bu nedenle is yerinden izin alip çikabilmem zor oluyor ama imkansiz degil.
    Yarin olmaz öbür gün olur ama bu hafta mutlaka bakacagim.
    Ben isin mekanik kismina vakifim evet ama elektronik deyince benim kafa basmiyor.

    Diger arkadaslarin yorumlarina bakiyorum,
    kimi hava yetersiz diyor.
    Tamam ama gazi birden açinca yeten hava,
    yavas yavas açinca neden yetmiyor.
    Ayni sey benzin yetersiz varsayimi için de geçerli.
    Yani gazi hizli açinca benzin yetiyor da,
    yavas yavas açinca neden kafa karisiyor anlamadim.

    Beyinle ilgili problem olabilir diyenler haksiz degil.
    Yeni beyin almissin ama o beyin orjinal egzoza göre ayarli, baska bir egzoza göre kendini ayarlayamadigi için sorunlu çalisiyor olabilir ve bu durumda ps ya bazaz destegi gerekebilir, bilemiyorum.
    Ama daha önce yapmadigi problemi yapmasi enteresan!!!!
    Motosikletin egzoz bile tikali olabilir yani bir sürü ihtimal var.
    Kisacasi mesleki olarak senin sorunun cevabini çatlayacak derecede merak ediyorum.
    Mutlaka çözeriz ama nasil çözeriz bilemiyorum.
    Üstad sağolasın , hava ve benzin yetiştirme konusuna kesinlikle katılıyorum.
    Şu noktayıda belirteyim ; beyin ile egsoz arasında problem konusunda ; 2004 636 modellerde , 05 ve üzeri modellerdeki gibi exup motoru ve butterfly valve sensör bulunmadığından istediğimiz egsozu taksakta problem olmuyor.Artı aynen senin dediğin gibi daha önce yapmadığı problemi yapması enterasan.Zamanla bozulabilecek şeyleri düşününce herşey var işin içinde.

    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben olsam ilk olarak gaz telini değiştirirdim, içerdeki tek bir kopuk tel böyle sünmelere neden olabiliyor. (Ama öyle olsaydı kırmızı uyarı ışığı yanmazdı) Pulsing coil sensor yazısında çok güzel açıklamış, tamamen bahsettiğin olay gibi gözüküyor. Sensör, manyetik özelliğini yitirdiği için belli bir devirde (8.000 yazmış) gerekli bilgiyi beyine yollayamıyor ve dolayısıyla ateşleyici kesiyor. Gücünün yettiği yere gelince tekrar ateşleme yapıyor ve bu süreç tekrarlıyor. Mutlaka değiştirilip denenmeli bence... Cihaz arızayı yakalayamamış olabilir. Ayrıca zamanla manyetik özelliğini yitirdiğinden bahsediyor. Çeviri de güzel olmuş bu arada...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------

    Arkadaşım, orjinal foruma baktım da son mesajda şöyle diyor: "It's been a while, but the bike still had the problem with shutting down at 8000 rpm; I've just been dealing with it. Ultimately, the problem was the side stand switch that went bad. Jumping the wires and bypassing the switch cleared the problem and it has never come back." "Bir süre oldu, fakat motor hala 8000 devirde kapanmaya devam ediyor. En sonunda üstesinden gelmeyi başardım. Sonuçta, problem bozulan yan ayak switchi imiş. Kablolarını by-pass yaptım ve switchi devre dışı bıraktım. Sorun çözüldü ve hiç tekrarlamadı." Umarım yardımcı olur...
    Dediğim gibi bahsedilen sensör ; Crankshaft Sensor; ateşleme zamanlamasını ayarlıyor bu sensörün yedeği elimde yok , sadece elektrik gidiyormu gitmiyormu onu kontrol ettim fakat konunun en başında yazdığım gibi kafama takılan bir sensör.Kısa zamanda iyice temizliğini yapıcam kirlimi değilmi bilmiyorum.Bu yazdığınıda okumuştum aynı zamanda Camshaft Position Sensördende bahsediyor aynı arkadaş , buna bir göz atın diyor onunda elektrik bağlantılarını önceden kontrol etmiştim fakat elimde yedeği yokki %100 teşhis koyabilelim.

    Bu arada yan ayak switchi bypass (kickstand bypass)'ı daha ilk bu arıza olduğunda yapmıştım ama alakalı değilmiş :p Allah razı olsun araştırdığın için bu sensörün üzerine düşmek gerekiyor.İlgilenicem bununlada.

    Gaz telim yok elimde , alakalı olduğunu düşünmüyorum ama aklımın bir köşesinde var , zira bazı arkadaşlarımız bunu sık sık soruyor.
    Allah'ın izniyle çözücez , memleket meselesi yaptığınız için Allah razı olsun

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:14 ----------

    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benimde uyumadan önce gözümün önüne gelmeye başladı şu mesele. Bugün birçok kere düşündüm. Belki yüzlerce kombinasyon kurdum kafamda .
    Bu işler motorun dumanının kokusunu almadan olmuyor fakat aklıma mantıklı gelen tek şey.
    Beyinin başvurduğu ve özellikle devir kesiciyi tetikleyen sensörlerden birisinde bir arıza yada zamanla kalibrasyonunda sapma olmuş olabileceği.
    Tüm okuyucu , selenoid sensöz vb parçaların servis kitabında gösterilen protokolle testini yapmanız lazım. Hatta orada çıkan sonuçlara bile güvenilmeyebilir. Bazı parçalar testte normal görünür ama gerekli şartlar bir araya geldiğinde arıza verebilir.
    Bence devir kesici ile ilgili parçaları değiştirerek denemek pratik olabilir.

    Kendi motorum olsa ancak bu kadar kafaya takardım emin ol. İnşallah düzelir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:56 ----------

    Bu arada aklıma birşey geldi alakasız ama yazmak istedim.
    Audi A6 ile yokuş yerlerde aynı bu sorunu yaşıyordum bir aralar. araç 2500 devirde takılıyordu. Sadece yokuş yukarı çıkışlarda. Sorun yağ seviyesinin azalması ve yokuşta yağ seviye ensörünün yağ yok görüp motorun yüksek devir yapmasını engellemesinden kaynaklandığıydı mesele. 40 bin km de yağ yakan bir A 6 yani Hemde öyle böyle değil. Yağla gidiyor namıssız.
    Dediğin gibi bir problem var ama kesin olan şuki ; beyin bu problemi algılayamıyor.Beyin basit anlamda sensörleri denetliyor olabilir.Ama başından beri düşündüğüm beyine birşey emrediyor ateşlemesini kesmesi için gibi geliyor.

    Hep beraber çözücez inşallah bu sorunu.Baya beyin fırtınası oluyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:17 ----------

    Alıntı fireblade e adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım merhaba videonu izledim.2005 model 1000rr ım vardı gösterge üzerindeki düğmelerden maksimum devir ayarlanabiliyordu.Yani 5000rpm den 11500rpm e kadar istediğim devirde sınırlayabiliyordum.Acaba senin motorda da böyle bir ayarlama sistemi mi var.
    Bizde devir saati üzerinden değilde diagnotics cihaz ile ayarlanabiliyor diye biliyorum , kesiciye girmiyor bir ateşleme kesme zorlanma söz konusu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:21 ----------

    Alıntı psyche adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buradaki tüm yorumları okudum arkadaşın bizzat yaptıkları ve yurtdışı forumlarını inceledim,mekanik bilgim hiç olmamasına rağmen düz mantık bence sorun tamamen enjeksiyon sistemi ile beyin arasındaki iletişim noktalarında,çünkü beyin değişmiş,enjeksiyon parçaları değişmiş fakat sonuç alınamamış o halde bunların arasında iletişim kuran birimlerde sıkıntı olma ihtimali yüksek. soru

    Bu sorun mt'ye mal oldu çözüme ulaştırmak bir vazife artık
    Enjeksiyon bütün sensörleriyle değişmedi ayrıca enjeksiyonda benim onay verdiğim sağlam duran birşeye benzemiyordu , zira motoru saçma sapan çalıştırmıştı önceden.O yüzden benim yeni sipariş ettiğim enjeksiyon sistemi set olarak geliyor tps sensörleri , gaz kolu mekanizmaları , yakıt hortumu beraber geliyor.Bunu denersek kesin enjeksiyon olayında sonuca varabiliriz.Öbür türlü emin değilim enjeksiyondan dediğim gibi.Şu ateşleme zamanlamasını ayarlayan Crankshaft Sensorün üzerine düşücem ondan sonrada enjeksiyon sisteminin.

    Evet üstad sayenizde mtye mal oluyor :D Sendende Allah razı olsun benim için konu başından beri araştırıyor elinden geleni yapıyorsun

  6. #66
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Parça bol olsa değiştirir denerdin çok kolay çözülürdü. Bu sensörün temizlemeyle düzeleceğine inanmıyorum, çünkü zamanla manyetik özelliğini yitirdiğini söylüyor. Bu parça da beyine ateşleme zamanı ile ilgili gerekli bilgileri yolladığına göre, buradaki bir yıpranma ateşlemenin takılmasına, beyinin karışmasına neden oluyor. (Pulsing coil sensor: Ateşleme bobini sensörü) İkisinin aynı sensör olduğundan emin misin? Ne çok sensör varmış... Kolay gelsin...
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  7. #67

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Parça bol olsa değiştirir denerdin çok kolay çözülürdü. Bu sensörün temizlemeyle düzeleceğine inanmıyorum, çünkü zamanla manyetik özelliğini yitirdiğini söylüyor. Bu parça da beyine ateşleme zamanı ile ilgili gerekli bilgileri yolladığına göre, buradaki bir yıpranma ateşlemenin takılmasına, beyinin karışmasına neden oluyor. (Pulsing coil sensor: Ateşleme bobini sensörü) İkisinin aynı sensör olduğundan emin misin? Ne çok sensör varmış... Kolay gelsin...
    O yabancı forumdaki arkadaşın Pulsing coil sensor diye bahsettiği sensör Crankshaft Sensor , servis manualindeki gerçek ismi budur.6 vidali bir kapakçık altında bulunuyor.Yani Pulsing Coil Sensor diye bir sensör yok 2004 ZX636'da , onun karşılığı orjinal ismi ile Crankshaft Sensor ustaların dilindeki ismiyle Tetikleyici oluyor.

    Haklısın manyetik özelliğini yitirdiğinden bahsetmiş , ama elimde yok malesef.Burada birindede yok.O yüzden bir süre beklemede kalıcam.Bu süreç içerisinde en fazla açıp kirlenmişmi diye bakabilirim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:40 ----------

    Mesaja ek olarak ; kickstand(yan ayaklık) switchi motoru en fazla stop ettirir. Shutting down diyor orada ateşlememi kesiyor motor elektrikmi kesiyor neyi kastetmiş tam anlayamadım.Kickstandın amacı ayaklık açıksa motoru çalıştırmaya engel olmak , şayet çalışır haldeyken böyle birşey olsa atıyorum ayaklık açılsa devri kesmez bence motoru stop ettirir.Yanılıyorda olabilirim denemedim motorla giderken ayaklık açmayı.Zaten kickstandı çoktan devre dışı bıraktık o olay kapandı da kickstanddan devir kesme mantıksız geldi o yüzden yazdım.

    Allpower arkadaşımızın eklediği videoları incelemeyi unuttum hemen onada bakıyorum sağolasın hocam.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:58 ----------

    Alıntı allpower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Videolarda çok benzeyen 2 video var , yorumlarda hep tps üzerinde duruyorlar.Daha detaylı anlayabilecek arkadaşlar da bakabilir .

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:07 ----------

    ÇOK İLGİNÇ BİR NOKTA YAKALADIM..

    "Ok I gave up for a while but i`m back. I replaced my crankshaft sensor and bike seems to be fine now. But i`m wondering if my stick coils took out the sensor. Dealer got codes for #1 & #4 coils, but when they were replaced same thing happened. So i`m thinking coils took out sensor which cause false reading on new coils. Still have ECU #21175-0004 for sale 250 shipped, harness"

    http://www.kawiforums.com/2003-2004-...my-bike-7.html

    Bu konuda konuyu açan arkadaşımız problemini bazı sensörleri temizleyerek çözdüğünü söylemiş fakat servis temizlediği sensörleri söylememiş.Sadece Crankshaft sensor ve Crank Position sensörde birşeyler olabileceğinden bahsetmiş yani bizim ilgilendiğimiz sensör.Benim verdiğim 7. sayfada ise yani yukarıdaki mesajda başka bir arkadaş Crankshaft sensorü değiştirmiş ve iyi çalışıyormuş.

    Asıl benim ilgimi çeken bölümü şurası " Dealer got codes for #1 & #4 coils, but when they were replaced same thing happened." // 1. bobin ve 4.bobinden arıza kodu aldığını söylemiş bobinleri değiştirmesine rağmen aynı arızayı verdiğinden bahsediyor.Diyorki sensör yanlış okuduğundan problemi bobinlerde gösteriyordu gibi birşey demek istemiş.

    Bende konunun başında dediğim gibi 51 numaralaı arıza kodu yani #1 bobin arıza kodu alıyordum fakat bobin değiştirmeme , bobin tesisatı değiştirmeme ve buji değiştirmeme rağmen arıza kodunu kaybedemedim.O zaman problem burada gibi geldi bana.Ne diyorsunuz bu ilginç benzerliğe ?


    Ve benzer arızaları yaşayan üyeler şunları söylemiş ; ilginçtirki benzer arıza yaşayanın çözümü kimisi , bobin tesisatı değişimi , kimisi tps değişimi , kimisi throttle body yani enjeksiyonu gövdeyle beraber değiştirerek , kimisi camshaft sensör yani bizim düşündüğümüz sensörü değiştirerek kimiside tesisatı değiştirerek çözmüş.Tabiki aynı arıza değildir ama benzer arızalar diyorlar.

  8. #68
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ben maalesef bugun cikamiyorum cunku patronlar ise gelmedi.
    Yarin hepsini kovucam.
    ReiZzZ bunu beğendi.

  9. #69
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Sana bir soru sormak istiyorum....
    Hiç sübap ayarı yapıldımı motoruna ?.....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  10. #70
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    La çok merak ettim sorun ne ola ki ?
    sysroot ve Aykut009 bunu beğendiler.

  11. #71
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    sysroot biz biraz izleyici tadında yorumlar yaptığımız için kusura bakma, tabii ki iyi araştırmış ve uğraşmışsın, hani fikir verebilir miyim diye yorum yapıyorum şahsen... ;) Yan ayak sensöründe titreşime bağlı olarak bir kapanma ve bir açılma oluyorsa, (bu saliselik olay) daha motor stop edemeden tekrar ateşliyordur. Ve neticede ne stop ediyor ne de devir alıyor motor. Zaten devre dışı bırakmışsın... Crank shaft sensor ile ilgili ne demek istemiş ben tam anlayamadım şahsen, bu amerikan ingilizcesi hakkaten bir acaip, "take out" ne manada kullanmış çıkaramadım ama anladığım kadarıyla: "Eski bobinlerimin sensörü bozup bozmadığını merak ediyorum, 1. ve 4. bobinden hata aldık, fakat onlar değiştikten sonra da aynı şey oldu. Böylelikle, düşündüm ki, eski bobinler sensörü bozdu ve yeni bobinlerde de yanlış okumaya neden oldu" ??? Heralde böyle birşeyler.. Bu sensör değişirse sorun çözülecek bence...
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  12. #72
    burhant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul/Sultangazi
    Motosikleti
    Dayang moped /Yuki 100-7 / Mondial 125 KT
    Deponun içerisindeki benzin deliğinin bir kısmını yabancı bir cisim tıkıyor olabilirmi acaba.

  13. #73

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sana bir soru sormak istiyorum....
    Hiç sübap ayarı yapıldımı motoruna ?.....
    Subaplara bakıldı ve tekrar ayarlandı , 2 defa yapıldı esasen bu işlem bunu söylemeyi unuttum bir problem yok subaplarda.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:08 ----------

    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sysroot biz biraz izleyici tadında yorumlar yaptığımız için kusura bakma, tabii ki iyi araştırmış ve uğraşmışsın, hani fikir verebilir miyim diye yorum yapıyorum şahsen... ;) Yan ayak sensöründe titreşime bağlı olarak bir kapanma ve bir açılma oluyorsa, (bu saliselik olay) daha motor stop edemeden tekrar ateşliyordur. Ve neticede ne stop ediyor ne de devir alıyor motor. Zaten devre dışı bırakmışsın... Crank shaft sensor ile ilgili ne demek istemiş ben tam anlayamadım şahsen, bu amerikan ingilizcesi hakkaten bir acaip, "take out" ne manada kullanmış çıkaramadım ama anladığım kadarıyla: "Eski bobinlerimin sensörü bozup bozmadığını merak ediyorum, 1. ve 4. bobinden hata aldık, fakat onlar değiştikten sonra da aynı şey oldu. Böylelikle, düşündüm ki, eski bobinler sensörü bozdu ve yeni bobinlerde de yanlış okumaya neden oldu" ??? Heralde böyle birşeyler.. Bu sensör değişirse sorun çözülecek bence...
    Hocam ne kusuru sen ve birçok arkadaş benim için araştırıp yorum yapıyor birde kusuramı bakıcam tam tersi her dediğinizi değerlendiriyorum.Bu arada ayaklık konusunda haklısın titreşimden dolayı dediğin gibi olabilir mantıklı geldi.Devre dışı bıraktık gerçide dediğin gibi stop edemeden tekrar ateşliyor olabilir.Güzel bilgiler çıkıyor bu açıdan düşünmemiştim mesela

    Sensör konusunda bobinler sensörü nasıl bozabilir ki gerçi onlarıda değiştirdik ama orasını bende tam anlamadım.Bobinin sensörü bozacağını düşünmüyorum.Uygun zaman bulduğumda sensörün siparişini vermeyi düşünüyorum şuan durumlar sıkışık kendimi düzelttiğimde o zaman siparişi verebilirim.Bu zamana kadar sensörü koruyan kapağı açıp kir toz varmı bakmak istiyorum.Gerçi dediğiniz gibi manyetik özelliğini kaybettiyse bu yapıcağımda bir anlam ifade etmez.
    Arıza bundanda çıkmayabilir bu durumlara kendimi hazırladım artık

    Fakat arızayı hep ateşleme sistemi öğelerinde aramak mantıklı geliyor;
    Servis manualinde ateşleme sistemi belli başlı şeylerden oluşuyor ; buji , bobin , bobin tesisatı , crankshaft sensor , Camshaft Position Sensör bunlardan bahsediliyor.
    Bu nedenle buralar ile alakalı gibi geliyor , şayet buji bobin ve bobin tesisatını eledik.Geriye bu iki sensör kaldı bizimde uğraştığımız crankshaft sensor bakıcaz artık.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:18 ----------

    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben maalesef bugun cikamiyorum cunku patronlar ise gelmedi.
    Yarin hepsini kovucam.
    Uygun olduğun zaman üstad ayıp ediyosun

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:21 ----------

    Alıntı burhant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Deponun içerisindeki benzin deliğinin bir kısmını yabancı bir cisim tıkıyor olabilirmi acaba.
    Hocam dediğin şekilde olsa ; üst devirlere hiç çıkamaz , şayet problem sadece 7500 devirde , bu devirde düşük bir devir.Yada tam tersi alt devirlerdede problem olur.Sabit bir devirde yapmaz.
    Artı olarak karbüratörlü değil ; pislik benzin pompasının filtresine takılır atıyorum oradan geçse ki geçemez enjeksiyonu tıkayamaz iğne deliği kadar malum enjektör delikleri.

  14. #74
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    bu motor hiç kocaeliye geldi mi? ne renk mavi mi? snki hatırlıyorum mavi renk buna benzer sorunu olan bi kawasaki dolanıyordu milletin altında.Dün biraz araştırdım ve kulağıma buna benzer bi motorun gölcükte X bir ustaya geldiğini ama çözemediklerini duydum.

    Bu arada o devirlerde genelde exup açıyor ss ler ama senin motorda exup yokmuş,hani onla ilgili sıkıntı dicem ama değilmiş. R1 lerde exup ı iptal edince exup motorunu üzerinde bırakıyorlardı tamamen sökünce sıkıntı yapıyor diye.
    Karadeniz - Giresun.

  15. #75
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    O değil de başka bir 636 da problem olsa direk sana yönlendireceğiz artık forum olarak

  16. #76

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı Serk21 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu motor hiç kocaeliye geldi mi? ne renk mavi mi? snki hatırlıyorum mavi renk buna benzer sorunu olan bi kawasaki dolanıyordu milletin altında.Dün biraz araştırdım ve kulağıma buna benzer bi motorun gölcükte X bir ustaya geldiğini ama çözemediklerini duydum.

    Bu arada o devirlerde genelde exup açıyor ss ler ama senin motorda exup yokmuş,hani onla ilgili sıkıntı dicem ama değilmiş. R1 lerde exup ı iptal edince exup motorunu üzerinde bırakıyorlardı tamamen sökünce sıkıntı yapıyor diye.
    Hayır kardeşim motor 2 senedir bende , her gördüğünüz 636yı benim motor sanmayın lütfen.Birkaç kişide yanlış bilgi yayıyor söylemek istedim , motorun geçmişine herşeyine tüm motosiklet.net kullanıcıları şahit, ben hiçbirşeyi saklamam ustaya motoru verip , aman usta tamir ederken etiket olmasın içeri sok motoru derdinde değilim.O yüzden önceki açtığım konularada bakarsan motorla ilgili herşeyi yazdığımı görebilirsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:17 ----------

    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O değil de başka bir 636 da problem olsa direk sana yönlendireceğiz artık forum olarak
    Eksik olmayın üstad Bütün arkadaşlar sağolsun çok yol katettik Allah'ın izniyle çözülecek birgün

  17. #77
    MF-Hyo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2011
    Şehir
    Konya - Kırıkkale
    Motosikleti
    2012 GT250R - 2008 150HS
    Hocam ben de kaç gündür merak ediyordum konuyu vakit buldukça okumaya çalışıyorum.Belki faydalı olur diye babama sordum.Bu işlerden anlar.Belki bir faydası dokunur yazayım.
    Ateşleme, elektrik, yüksek voltaj, beyin bölümlerinde rutubet oluşmuşsa elektrik kaçağına sebep olabilir elektrik atlamasına sebep olup tekleme neden olabilir.
    Bir de egsoz da bir sensör varmış. Arabalar da ismi lambda olarak geçiyor. O sensörü kontrol ettiniz mi ondan da olabilir dedi.
    En iyi yöntem sağlam aynı modelle yan yana getirerek şüpheli parçaları sırayla denemek söke taka söke taka.Eğer bir yakınınızda filan varsa.Son olarak ta bu tavsiyeyi verdi Zamanın da kendi yaptığı bir yöntemmiş Senin sorununu anlatınca o da anlattı birkaç anısını. Böyle karışık arızalarda bazı sağlam yedek parçaları yanında bulundururmuş deneme yanılma yöntemiyle sorunu halledermiş.Yoksa hakkaten çok para gider zaten harcamışsınız baya. İnşallah faydalı olur Bu arada takip etmemiş olabilirim yazdıklarım söylendiyse kusura bakmayın
    150HS > 2008 ST > 2012 ST >

  18. #78
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bugün kawasaki bayine gittim.
    Teknisyenleri yoktu, beklemeye de vaktim yoktu.
    Ama güzel makinalar vardi.
    Bakalim yarin ola hayrola.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  19. #79

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün kawasaki bayine gittim.
    Teknisyenleri yoktu, beklemeye de vaktim yoktu.
    Ama güzel makinalar vardi.
    Bakalim yarin ola hayrola.
    Makinalardan bahsetseydin bari üstad Fırça at onlara gene olmazlarsa

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:47 ----------

    Alıntı MF-Hyo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam ben de kaç gündür merak ediyordum konuyu vakit buldukça okumaya çalışıyorum.Belki faydalı olur diye babama sordum.Bu işlerden anlar.Belki bir faydası dokunur yazayım.
    Ateşleme, elektrik, yüksek voltaj, beyin bölümlerinde rutubet oluşmuşsa elektrik kaçağına sebep olabilir elektrik atlamasına sebep olup tekleme neden olabilir.
    Bir de egsoz da bir sensör varmış. Arabalar da ismi lambda olarak geçiyor. O sensörü kontrol ettiniz mi ondan da olabilir dedi.
    En iyi yöntem sağlam aynı modelle yan yana getirerek şüpheli parçaları sırayla denemek söke taka söke taka.Eğer bir yakınınızda filan varsa.Son olarak ta bu tavsiyeyi verdi Zamanın da kendi yaptığı bir yöntemmiş Senin sorununu anlatınca o da anlattı birkaç anısını. Böyle karışık arızalarda bazı sağlam yedek parçaları yanında bulundururmuş deneme yanılma yöntemiyle sorunu halledermiş.Yoksa hakkaten çok para gider zaten harcamışsınız baya. İnşallah faydalı olur Bu arada takip etmemiş olabilirim yazdıklarım söylendiyse kusura bakmayın
    Antalya Merkezdeki tek 2004 benim diye biliyorum.Bu yüzden aynı motor bulma olayını unutuyoruz.Olsa bile adam motorunu deneme yanılma tahtası gibi kullandırmak istemez.Ve bu yüzdende kimseyi eleştiremem.Genede sağol düşüncelerin için.

  20. #80
    FatihC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    2018 MH 150 Drift
    avans ayarından olabilirmi?
    "Bu forum bilgi ve tecrübe paylaşım forumudur, Konularımda ve mesajlarım da yazdığım hiçbir şey doğru değildir tamamen kendi kişisel düşüncelerimdir."


4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)