peki motoru yapan japonlar bu konuya ne diyor?
peki motoru yapan japonlar bu konuya ne diyor?
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
arkadaşım merhaba videonu izledim.2005 model 1000rr ım vardı gösterge üzerindeki düğmelerden maksimum devir ayarlanabiliyordu.Yani 5000rpm den 11500rpm e kadar istediğim devirde sınırlayabiliyordum.Acaba senin motorda da böyle bir ayarlama sistemi mi var.
Bu arada aklıma geldi, 7-8 bin devir aralığı çoğu 4 silindirli motorda rezonansın en yoğun olduğu devirler. Benim Fazer'da da 7 bin devir civarında titreyen parçalardan cozurtu geliyordu.
Bu titreşim bazı parçalarda temassızlığa sebep oluyor olabilir. 7-8 bin aralığını hızlıca geçince bu temassızlık motoru etkilemiyordur, etkilemeye vakti olmuyordur. KTM'de çalışırken 990'lardan birinde yan ayak müşirinde belli devirlerde temassızlık yüzünden motor giderken stop ediyordu; debriyaj müşirinde de benzer bir sorun olduğuna denk gelmiştim.
Buradaki tüm yorumları okudum arkadaşın bizzat yaptıkları ve yurtdışı forumlarını inceledim,mekanik bilgim hiç olmamasına rağmen düz mantık bence sorun tamamen enjeksiyon sistemi ile beyin arasındaki iletişim noktalarında,çünkü beyin değişmiş,enjeksiyon parçaları değişmiş fakat sonuç alınamamış o halde bunların arasında iletişim kuran birimlerde sıkıntı olma ihtimali yüksek. soru
Bu sorun mt'ye mal oldu çözüme ulaştırmak bir vazife artık
"Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "
Psychedelic Gececi
Üstad sağolasın , hava ve benzin yetiştirme konusuna kesinlikle katılıyorum.
Şu noktayıda belirteyim ; beyin ile egsoz arasında problem konusunda ; 2004 636 modellerde , 05 ve üzeri modellerdeki gibi exup motoru ve butterfly valve sensör bulunmadığından istediğimiz egsozu taksakta problem olmuyor.Artı aynen senin dediğin gibi daha önce yapmadığı problemi yapması enterasan.Zamanla bozulabilecek şeyleri düşününce herşey var işin içinde.
Dediğim gibi bahsedilen sensör ; Crankshaft Sensor; ateşleme zamanlamasını ayarlıyor bu sensörün yedeği elimde yok , sadece elektrik gidiyormu gitmiyormu onu kontrol ettim fakat konunun en başında yazdığım gibi kafama takılan bir sensör.Kısa zamanda iyice temizliğini yapıcam kirlimi değilmi bilmiyorum.Bu yazdığınıda okumuştum aynı zamanda Camshaft Position Sensördende bahsediyor aynı arkadaş , buna bir göz atın diyor onunda elektrik bağlantılarını önceden kontrol etmiştim fakat elimde yedeği yokki %100 teşhis koyabilelim.
Bu arada yan ayak switchi bypass (kickstand bypass)'ı daha ilk bu arıza olduğunda yapmıştım ama alakalı değilmiş :p Allah razı olsun araştırdığın için bu sensörün üzerine düşmek gerekiyor.İlgilenicem bununlada.
Gaz telim yok elimde , alakalı olduğunu düşünmüyorum ama aklımın bir köşesinde var , zira bazı arkadaşlarımız bunu sık sık soruyor.
Allah'ın izniyle çözücez , memleket meselesi yaptığınız için Allah razı olsun
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:14 ----------
Dediğin gibi bir problem var ama kesin olan şuki ; beyin bu problemi algılayamıyor.Beyin basit anlamda sensörleri denetliyor olabilir.Ama başından beri düşündüğüm beyine birşey emrediyor ateşlemesini kesmesi için gibi geliyor.
Hep beraber çözücez inşallah bu sorunu.Baya beyin fırtınası oluyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:17 ----------
Bizde devir saati üzerinden değilde diagnotics cihaz ile ayarlanabiliyor diye biliyorum , kesiciye girmiyor bir ateşleme kesme zorlanma söz konusu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:21 ----------
Enjeksiyon bütün sensörleriyle değişmedi ayrıca enjeksiyonda benim onay verdiğim sağlam duran birşeye benzemiyordu , zira motoru saçma sapan çalıştırmıştı önceden.O yüzden benim yeni sipariş ettiğim enjeksiyon sistemi set olarak geliyor tps sensörleri , gaz kolu mekanizmaları , yakıt hortumu beraber geliyor.Bunu denersek kesin enjeksiyon olayında sonuca varabiliriz.Öbür türlü emin değilim enjeksiyondan dediğim gibi.Şu ateşleme zamanlamasını ayarlayan Crankshaft Sensorün üzerine düşücem ondan sonrada enjeksiyon sisteminin.
Evet üstad sayenizde mtye mal oluyor :D Sendende Allah razı olsun benim için konu başından beri araştırıyor elinden geleni yapıyorsun
Parça bol olsa değiştirir denerdin çok kolay çözülürdü. Bu sensörün temizlemeyle düzeleceğine inanmıyorum, çünkü zamanla manyetik özelliğini yitirdiğini söylüyor. Bu parça da beyine ateşleme zamanı ile ilgili gerekli bilgileri yolladığına göre, buradaki bir yıpranma ateşlemenin takılmasına, beyinin karışmasına neden oluyor. (Pulsing coil sensor: Ateşleme bobini sensörü) İkisinin aynı sensör olduğundan emin misin? Ne çok sensör varmış... Kolay gelsin...
The man who knows everything chooses to know nothing...
O yabancı forumdaki arkadaşın Pulsing coil sensor diye bahsettiği sensör Crankshaft Sensor , servis manualindeki gerçek ismi budur.6 vidali bir kapakçık altında bulunuyor.Yani Pulsing Coil Sensor diye bir sensör yok 2004 ZX636'da , onun karşılığı orjinal ismi ile Crankshaft Sensor ustaların dilindeki ismiyle Tetikleyici oluyor.
Haklısın manyetik özelliğini yitirdiğinden bahsetmiş , ama elimde yok malesef.Burada birindede yok.O yüzden bir süre beklemede kalıcam.Bu süreç içerisinde en fazla açıp kirlenmişmi diye bakabilirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:40 ----------
Mesaja ek olarak ; kickstand(yan ayaklık) switchi motoru en fazla stop ettirir. Shutting down diyor orada ateşlememi kesiyor motor elektrikmi kesiyor neyi kastetmiş tam anlayamadım.Kickstandın amacı ayaklık açıksa motoru çalıştırmaya engel olmak , şayet çalışır haldeyken böyle birşey olsa atıyorum ayaklık açılsa devri kesmez bence motoru stop ettirir.Yanılıyorda olabilirim denemedim motorla giderken ayaklık açmayı.Zaten kickstandı çoktan devre dışı bıraktık o olay kapandı da kickstanddan devir kesme mantıksız geldi o yüzden yazdım.
Allpower arkadaşımızın eklediği videoları incelemeyi unuttum hemen onada bakıyorum sağolasın hocam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:58 ----------
Videolarda çok benzeyen 2 video var , yorumlarda hep tps üzerinde duruyorlar.Daha detaylı anlayabilecek arkadaşlar da bakabilir .
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:07 ----------
ÇOK İLGİNÇ BİR NOKTA YAKALADIM..
"Ok I gave up for a while but i`m back. I replaced my crankshaft sensor and bike seems to be fine now. But i`m wondering if my stick coils took out the sensor. Dealer got codes for #1 & #4 coils, but when they were replaced same thing happened. So i`m thinking coils took out sensor which cause false reading on new coils. Still have ECU #21175-0004 for sale 250 shipped, harness"
http://www.kawiforums.com/2003-2004-...my-bike-7.html
Bu konuda konuyu açan arkadaşımız problemini bazı sensörleri temizleyerek çözdüğünü söylemiş fakat servis temizlediği sensörleri söylememiş.Sadece Crankshaft sensor ve Crank Position sensörde birşeyler olabileceğinden bahsetmiş yani bizim ilgilendiğimiz sensör.Benim verdiğim 7. sayfada ise yani yukarıdaki mesajda başka bir arkadaş Crankshaft sensorü değiştirmiş ve iyi çalışıyormuş.
Asıl benim ilgimi çeken bölümü şurası " Dealer got codes for #1 & #4 coils, but when they were replaced same thing happened." // 1. bobin ve 4.bobinden arıza kodu aldığını söylemiş bobinleri değiştirmesine rağmen aynı arızayı verdiğinden bahsediyor.Diyorki sensör yanlış okuduğundan problemi bobinlerde gösteriyordu gibi birşey demek istemiş.
Bende konunun başında dediğim gibi 51 numaralaı arıza kodu yani #1 bobin arıza kodu alıyordum fakat bobin değiştirmeme , bobin tesisatı değiştirmeme ve buji değiştirmeme rağmen arıza kodunu kaybedemedim.O zaman problem burada gibi geldi bana.Ne diyorsunuz bu ilginç benzerliğe ?
Ve benzer arızaları yaşayan üyeler şunları söylemiş ; ilginçtirki benzer arıza yaşayanın çözümü kimisi , bobin tesisatı değişimi , kimisi tps değişimi , kimisi throttle body yani enjeksiyonu gövdeyle beraber değiştirerek , kimisi camshaft sensör yani bizim düşündüğümüz sensörü değiştirerek kimiside tesisatı değiştirerek çözmüş.Tabiki aynı arıza değildir ama benzer arızalar diyorlar.
Ben maalesef bugun cikamiyorum cunku patronlar ise gelmedi.
Yarin hepsini kovucam.
Sana bir soru sormak istiyorum....
Hiç sübap ayarı yapıldımı motoruna ?.....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
sysroot biz biraz izleyici tadında yorumlar yaptığımız için kusura bakma, tabii ki iyi araştırmış ve uğraşmışsın, hani fikir verebilir miyim diye yorum yapıyorum şahsen... ;) Yan ayak sensöründe titreşime bağlı olarak bir kapanma ve bir açılma oluyorsa, (bu saliselik olay) daha motor stop edemeden tekrar ateşliyordur. Ve neticede ne stop ediyor ne de devir alıyor motor. Zaten devre dışı bırakmışsın... Crank shaft sensor ile ilgili ne demek istemiş ben tam anlayamadım şahsen, bu amerikan ingilizcesi hakkaten bir acaip, "take out" ne manada kullanmış çıkaramadım ama anladığım kadarıyla: "Eski bobinlerimin sensörü bozup bozmadığını merak ediyorum, 1. ve 4. bobinden hata aldık, fakat onlar değiştikten sonra da aynı şey oldu. Böylelikle, düşündüm ki, eski bobinler sensörü bozdu ve yeni bobinlerde de yanlış okumaya neden oldu" ??? Heralde böyle birşeyler.. Bu sensör değişirse sorun çözülecek bence...
The man who knows everything chooses to know nothing...
Deponun içerisindeki benzin deliğinin bir kısmını yabancı bir cisim tıkıyor olabilirmi acaba.
Subaplara bakıldı ve tekrar ayarlandı , 2 defa yapıldı esasen bu işlem bunu söylemeyi unuttum bir problem yok subaplarda.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:08 ----------
Hocam ne kusuru sen ve birçok arkadaş benim için araştırıp yorum yapıyor birde kusuramı bakıcam tam tersi her dediğinizi değerlendiriyorum.Bu arada ayaklık konusunda haklısın titreşimden dolayı dediğin gibi olabilir mantıklı geldi.Devre dışı bıraktık gerçide dediğin gibi stop edemeden tekrar ateşliyor olabilir.Güzel bilgiler çıkıyor bu açıdan düşünmemiştim mesela
Sensör konusunda bobinler sensörü nasıl bozabilir ki gerçi onlarıda değiştirdik ama orasını bende tam anlamadım.Bobinin sensörü bozacağını düşünmüyorum.Uygun zaman bulduğumda sensörün siparişini vermeyi düşünüyorum şuan durumlar sıkışık kendimi düzelttiğimde o zaman siparişi verebilirim.Bu zamana kadar sensörü koruyan kapağı açıp kir toz varmı bakmak istiyorum.Gerçi dediğiniz gibi manyetik özelliğini kaybettiyse bu yapıcağımda bir anlam ifade etmez.
Arıza bundanda çıkmayabilir bu durumlara kendimi hazırladım artık
Fakat arızayı hep ateşleme sistemi öğelerinde aramak mantıklı geliyor;
Servis manualinde ateşleme sistemi belli başlı şeylerden oluşuyor ; buji , bobin , bobin tesisatı , crankshaft sensor , Camshaft Position Sensör bunlardan bahsediliyor.
Bu nedenle buralar ile alakalı gibi geliyor , şayet buji bobin ve bobin tesisatını eledik.Geriye bu iki sensör kaldı bizimde uğraştığımız crankshaft sensor bakıcaz artık.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:18 ----------
Uygun olduğun zaman üstad ayıp ediyosun
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:21 ----------
Hocam dediğin şekilde olsa ; üst devirlere hiç çıkamaz , şayet problem sadece 7500 devirde , bu devirde düşük bir devir.Yada tam tersi alt devirlerdede problem olur.Sabit bir devirde yapmaz.
Artı olarak karbüratörlü değil ; pislik benzin pompasının filtresine takılır atıyorum oradan geçse ki geçemez enjeksiyonu tıkayamaz iğne deliği kadar malum enjektör delikleri.
bu motor hiç kocaeliye geldi mi? ne renk mavi mi? snki hatırlıyorum mavi renk buna benzer sorunu olan bi kawasaki dolanıyordu milletin altında.Dün biraz araştırdım ve kulağıma buna benzer bi motorun gölcükte X bir ustaya geldiğini ama çözemediklerini duydum.
Bu arada o devirlerde genelde exup açıyor ss ler ama senin motorda exup yokmuş,hani onla ilgili sıkıntı dicem ama değilmiş. R1 lerde exup ı iptal edince exup motorunu üzerinde bırakıyorlardı tamamen sökünce sıkıntı yapıyor diye.
Karadeniz - Giresun.
O değil de başka bir 636 da problem olsa direk sana yönlendireceğiz artık forum olarak
Hayır kardeşim motor 2 senedir bende , her gördüğünüz 636yı benim motor sanmayın lütfen.Birkaç kişide yanlış bilgi yayıyor söylemek istedim , motorun geçmişine herşeyine tüm motosiklet.net kullanıcıları şahit, ben hiçbirşeyi saklamam ustaya motoru verip , aman usta tamir ederken etiket olmasın içeri sok motoru derdinde değilim.O yüzden önceki açtığım konularada bakarsan motorla ilgili herşeyi yazdığımı görebilirsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:17 ----------
Eksik olmayın üstad Bütün arkadaşlar sağolsun çok yol katettik Allah'ın izniyle çözülecek birgün
Hocam ben de kaç gündür merak ediyordum konuyu vakit buldukça okumaya çalışıyorum.Belki faydalı olur diye babama sordum.Bu işlerden anlar.Belki bir faydası dokunur yazayım.
Ateşleme, elektrik, yüksek voltaj, beyin bölümlerinde rutubet oluşmuşsa elektrik kaçağına sebep olabilir elektrik atlamasına sebep olup tekleme neden olabilir.
Bir de egsoz da bir sensör varmış. Arabalar da ismi lambda olarak geçiyor. O sensörü kontrol ettiniz mi ondan da olabilir dedi.
En iyi yöntem sağlam aynı modelle yan yana getirerek şüpheli parçaları sırayla denemek söke taka söke taka.Eğer bir yakınınızda filan varsa.Son olarak ta bu tavsiyeyi verdi Zamanın da kendi yaptığı bir yöntemmiş Senin sorununu anlatınca o da anlattı birkaç anısını. Böyle karışık arızalarda bazı sağlam yedek parçaları yanında bulundururmuş deneme yanılma yöntemiyle sorunu halledermiş.Yoksa hakkaten çok para gider zaten harcamışsınız baya. İnşallah faydalı olur Bu arada takip etmemiş olabilirim yazdıklarım söylendiyse kusura bakmayın
150HS > 2008 ST > 2012 ST >
Bugün kawasaki bayine gittim.
Teknisyenleri yoktu, beklemeye de vaktim yoktu.
Ama güzel makinalar vardi.
Bakalim yarin ola hayrola.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Makinalardan bahsetseydin bari üstad Fırça at onlara gene olmazlarsa
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:47 ----------
Antalya Merkezdeki tek 2004 benim diye biliyorum.Bu yüzden aynı motor bulma olayını unutuyoruz.Olsa bile adam motorunu deneme yanılma tahtası gibi kullandırmak istemez.Ve bu yüzdende kimseyi eleştiremem.Genede sağol düşüncelerin için.
avans ayarından olabilirmi?
"Bu forum bilgi ve tecrübe paylaşım forumudur, Konularımda ve mesajlarım da yazdığım hiçbir şey doğru değildir tamamen kendi kişisel düşüncelerimdir."
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)