Öncelikle konuyu iki ayrı forum platformunda açıyorum herkezin bir bildiği vardır çünkü.
Konu başlığını böyle yazmamın sebebi ; arıza efsane oldu uzun süredir çözülemeyen bir problem.Tüm forumlar tüm platformlar aşağı yukarı
biliyor arızayı.Hatta dün itibariyle motoru satışa çıkardım ; Allah razı olsun ilgili arkadaşlarımız,abilerim satma motoru yazık etme çözelim diye düşüncelerini söylediler.Bende ilanı şuan itibariyle geri çektim.
Bütün yabancı forumlarda birşey yakalarmıyım diye konu açtım sorular sordum birsürü şey öğrendim ama arızayı gene çözemedim.
Bütün motor ustalarını , bütün usta binicileri , bütün mekanik elektronik ustalarını konuya davet ediyorum.
Eğer varsa böyle bir tanıdığınız benim için telefon açıp ustanıza sorun fikir alın.
Zira ortada 6 aydır çözülemeyen ve benim motorumu satılığa çıkarmama sebep olacak bir arıza var.
Yeni konu açma gereği duydum , bu ciddi bir konu benim için zira hiç umudum olmasada çözersek motoru satmayı düşünmekten vazgeçicem.
Benim 636nın problemini duymayan kalmadı , duymayan arkadaşlarımıza durumu bir daha anlatıp 5-6 aylık çözülemeyen tamir sürecinde neler yaptığımı bütün detayıyla yazıcam.
Öncelikle zamanında çektiğim video ile konuya giriyorum.
Motorum 2004 Model Kawasaki ZX636
Ben motorun ateşleme kestiğini düşünüyorum.
http://www.youtube.com/watch?v=_GDPWdN381k
Arıza detayına gelince ; Boştayken daha rahat görürsünüz diye bu şekilde video çektim.Bindiğimiz zamanda durum aynı.
-Yolda giderken herhangi bir viteste , motor 7500 devire gelince "tırrrrrrr" diye çakılıyor ve gitmiyor bu sırada ibre ışıklarında yanıp sönme yok , motorun elektriğinde bir kesilme yok bunu belirteyim.
-Eğer fazla güç uygulayıp yani; motorun devrini 8000 rpm'e veya daha yükseğe geçirirsem sorunsuz 15bin devre kadar gidiyor kesiciye giriyor.Hiçbir problem olmuyor.Anlamayanlar için ; yüksek viteste birden vites düşürsem yani 7500 devri geçicek kadar vites düşürsem atıyorum 8000 devre denk geldi sorunsuz uzuyor.
-Yüksek hızdayken yani bu takıldığı devri aşırı güçle geçtiğimizi farzediyorum ; 14000 devirdeyim diyelim saldım motoru devir yavaş yavaş
düşüyor 7500e geldiği zaman gene "tırrrrr" diye bir takılma ve ardından "pat pat pat" egsoz patlamaları oluyor.
-Çok düşük viteste yani "lastiğin kolay pati çekebileceği" , torkun yüksek olduğu devirlerde birden abanınca ayda yılda birde olsa 7500 devri
zorlana zorlana çakıla çakıla geçtiği oluyor.
-Onun dışında ilk bu olay olduğunda çok fazla olmuyordu , giderek arttı , eskiden motor aşırı ısınınca yani 95 derecede falan takılma yok
denecek kadar oluyordu ama artık yani 3-4 aydır direk çakılıyor buda ince bir nokta.Yani acaba diyorum zamanla olan zamanla bozulabilen
birşeymi yapıyor bunu.. Ama zamanla bozulacak birçok şey var o yüzden işin içinden çıkamıyorum.
Ben motorun ateşleme kestiğini düşünüyorum.Yani bence birşey beyine ; o devirde ateşleme kesmesini emrediyor gibi geliyor.En son düşüncem bu.
Neler yaptığımıza gelince başlıyorum.
-İlk olarak havayla ilgili problem olacağı düşünüldü.
-Ram air kontrol edildi.
-Hava Filtresi kontrol edildi.
-Hava filtresiz denendi sonuç alamadık.
-Vakum boruları hava filtresi boruları kontrol edildi.
-Ayak müşrü devre dışı bırakıldı , zira bazı kişilerin başına gelmiş.
-Motor bu takılmayı yaptığı esnada 51 numaralı arıza kodu verdi ; bu arızanın açıklamasıda 1.silindirin olduğu 1. bobin ve bulunduğu bölge.Kitapçığında bobin tesisatında problem olabilceğinden bahsetmişti.Bu konuyu zaten detaylıca incelemiştik önceki konularda.Bende bu
nokta üzerinde durdum orjinal bobin sipariş ettim ve değiştirdim , olmadı 3. bobini 1.bobine taktım gelen parça arızalımı diye , olmadı başka
marka bir bobin taktım durum nafile.Ondan sonra beyin ile bobine gelen soket arasında irtibatsızlıkmı var ; kitapçığa göre onuda kontrol
ettim hiçbir sıkıntı yok.Hadi dedim bende bir hata olmuştur bobin tesisatını yurt dışından sipariş ettim komple değiştirdim gene sonuç nafile.
-Orjinal bujilerini sipariş edip onları taktım bir sonuç alamadık.
-Yabancı forumda bir arkadaşın başına gelmiş kontak anahtarı temassızlık yapıyormuş bende orjinal anahtarımla denedim gene sonuç alamadım.Açıkçası kontağın kendisiyle bir alakası varmı bilemiyorum oda soru işareti kafamda.
-Yakıt hattında problemmi var diye orjinal benzin pompasını getirttim hiçbirşey değişmedi.
-Benzin filtresi iki kere değişti sonuç alamadık.
-Enjeksiyon sistemi üzerindeki sensörler (tps ve diğerleri) cihazla kontrol edildi problem yok dediler.Bunlardanmı çıkar arıza emin
olamıyorum.
-Bütün sensörlerde problem yok dediler cihazla baktılar , sensörler ile alakası varmı problemin gene bir soru işareti.
-Ateşleme sisteminde yer alan Crankshaft sensor , Camshaft Position Sensor bunlarla bir alakası olabilirmi gene bir soru işareti.
-Diğer ateşleme sistemi öğeleri ; Bujiler , bobinler ve bobin soketleri tesisatı kontrol edildi değiştirildi sorun yok.
-En son olarak orjinal beyin getirttik hiçbirşey değişmedi daha saçma çalıştı motor.Bizde eski beyini geri taktık.
-Beyin sorunu algılamıyormu diye kendimde manual testini yaptım ; hava emiş sensörünü çıkarttım , enjeksiyon üzerindeki sensörleri çıkarttım
tek tek bütün çıkardığım parçaların arıza kodunu verdi yani beyin algılıyor diye düşünüyorum.
-Tesisattaki soketleri tek tek temizledim tekrar taktım bir sonuç alamadım.
Ve geldiğimiz nokta 5-6 aylık bir süreç ve elde var sıfır , büyük zarara uğradım esasında satmak istemiyorum ama çıkmaz bir durumdayım bu
arızayı çözseydim binicektim.Son bir umut çözermiyim bilmiyorum , benim için rica ediyorum ustalarınıza danışın.Bir arıza için motor satmış
olmak istemiyorum ; zira sizde bu kadar uğraşsanız sinir hastası olursunuz.Bir yandan içim acıyor o kadar emek varken gönlüm satmak
istemiyor.
Bari bu konuyu açayım dedim beyin fırtınası yapalım belki birşeyler yakalarızda Allah büyük ne diyeyim.