100 cc'lik motorlar arasında 3 beygir fark var?? (YARDIM)
Reklamlar
-
fbcino adlı üyeden alıntı
Günler bu konuları okuyorum cevap vermeyecektim 100 cc almayı düşünenler için bir kaç açıklama yapayım.
Motorum Çelik Sk100-3 sport kırmızı 97.8 cc 9000 - 7 kw - 9.4 Hp yazıyor ruhsatta, zaten sitesinde de aynı değerleri yazdılar.
O kadar araştırma yaptım geçen sene, kuba mı o mu bu mu derken Çeliğin Hp gücüne aldandık bu motoru aldık.
Motoru satın alırken kolat motor fabrikayı aradık dedik 125 cc motor 10 Hp, 100 cc 9.4 beygir?
Cevap: Biz içine 125 lik motor koyduk, vergiden muaf olsun diye 100 cc yazdık dediler. Bizde inandık tabi. Ooo 125 cc vergisiz (vergide yıllık 90 tl birşey)
188 cm - 100 kg olarak motor yokuşlarda 2. viteste bayılıyordu zaten 6 bin devir altına düşünce imkanı yok stop edip yokuş ortasında kalırsın hemen 1. vitese alman lazım.
2 kişi dik yokuşları 2. viteste çıkmak imkansız, çıkabilen varsa 100 cc kullananlarda buyursun yazsın...
Motoru servise gösterdim 100 cc ne bekliyorsun Abi dediler, eski motorumda 100 cc 4 vites aynı yokuşu 2. viteste 2 kişi çok rahat çıkıyorum, yeni motorda bayılıyor.
Sonra babamın arkadaşı tamirciye motoru gösterdim ayar filan yaptı, motor hala aynı. Sonunda 125 lik yaptıralım dedi usta, 150 tl masrafla 125 lik yaptırdım.
Motor tork canavarı oldu, 1 le çıktığım yokuşu 2 zorlasam 3 le çıkacağım.
100 lük iken 5. vites 6 binde 60, 7 binde 70, 8 binde 80 yapıyordu 125 lik yaptırdım değerler değişmedi. Sadece yokuşlarda ki bayılması ortadan kalktı.
Bu yaz yeni motor almayı düşünüyorum, kesinlikle 150 cc altı olmayacak.
Eğer 5 vites orjinal cg motor ise, elindeki motoru da 150cc yapabilirsin.
Reklamlar
-
5 vites, 150 cc yapanlar memnun değil, 125 yaptırdım memnunum. Göstergelerde değişme olmadı onu anlayamıyorum. Fotoğraflara bakıyorum adam 6 bin devirde 75 le gidiyor 125 cc?
Yazmayı unuttum, lastikleri çok dandik. Lastik içindeki ipler mi teller mi ne denir bilmiyorum iç lastiği falçata ile kesmiş gibi yapmışlar. Hemen tubeless e çevirdim, Tabi o zamanlar anlamıyoruz marka model bakmadan bütçeye Uygun IRC taktık. Arka 90.90.18, ön 2.75x18
Yukarıdaki foto daha motoru ilk aldığım zamanlardan geçen seneden...
-
fbcino adlı üyeden alıntı
5 vites, 150 cc yapanlar memnun değil, 125 yaptırdım memnunum. Göstergelerde değişme olmadı onu anlayamıyorum. Fotoğraflara bakıyorum adam 6 bin devirde 75 le gidiyor 125 cc?
Yazmayı unuttum, lastikleri çok dandik. Lastik içindeki ipler mi teller mi ne denir bilmiyorum iç lastiği falçata ile kesmiş gibi yapmışlar. Hemen tubeless e çevirdim, Tabi o zamanlar anlamıyoruz marka model bakmadan bütçeye Uygun IRC taktık. Arka 90.90.18, ön 2.75x18
Yukarıdaki foto daha motoru ilk aldığım zamanlardan geçen seneden...
Ön arka dişli boylarıyla oynamazsan istersen 500cc yap yine 6 bin devirde 75 yapar
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Ön arka dişli boylarıyla oynamazsan istersen 500cc yap yine 6 bin devirde 75 yapar
benim motor şu an 5. viteste 5 binde 50, 6 binde 60, 7 binde 70 .... gibi gidiyor dişli işine girmedim çünkü torkunu yokuştaki çekişini kaybetmek istemiyorum tavsiye verirseniz oynama yapabilirim.
-
fbcino adlı üyeden alıntı
benim motor şu an 5. viteste 5 binde 50, 6 binde 60, 7 binde 70 .... gibi gidiyor dişli işine girmedim çünkü torkunu yokuştaki çekişini kaybetmek istemiyorum tavsiye verirseniz oynama yapabilirim.
Arka dişli 41 ise 38 yapın. arka dişli 38 ise ön dişliyi 15 yapın. Ön dişli zaten 15 ise arkayı 36 yapın.
-
Benim henüz çıkamadıgım yokuş olmadı. Tabi ben 63 kilo civarıyım. Genelde de tek başıma sürerim.
150 kilo yükleyip, düşük devirde yokuş çıkmaya çalışırsanız, çıkamaz. Yüksek torku yüksek devirde veriyor maalesef. Bu yüzden gücü verimli kullanmak için genelde yüksek devirde kullanmak gerekiyor. Bu da motosikleti yıpratıyor. Ve titreşim acayip rahatsız ediyor.
Ustanın da dediği gibi sonuçta 100 cc. Benim motosiklet de 5. viteste devirle aynı hızda gidiyor. Yani 7 bin devirde 70, 10 bin devirde 100 km hız gösteriyor.
-
fbcino adlı üyeden alıntı
benim motor şu an 5. viteste 5 binde 50, 6 binde 60, 7 binde 70 .... gibi gidiyor dişli işine girmedim çünkü torkunu yokuştaki çekişini kaybetmek istemiyorum tavsiye verirseniz oynama yapabilirim.
Teşekkürler yaz gelmeden biraz oynama yapacağım dişlilerle, zincirle.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:26 ----------
rs_guven adlı üyeden alıntı
Benim henüz çıkamadıgım yokuş olmadı. Tabi ben 63 kilo civarıyım. Genelde de tek başıma sürerim.
150 kilo yükleyip, düşük devirde yokuş çıkmaya çalışırsanız, çıkamaz. Yüksek torku yüksek devirde veriyor maalesef. Bu yüzden gücü verimli kullanmak için genelde yüksek devirde kullanmak gerekiyor. Bu da motosikleti yıpratıyor. Ve titreşim acayip rahatsız ediyor.
Ustanın da dediği gibi sonuçta 100 cc. Benim motosiklet de 5. viteste devirle aynı hızda gidiyor. Yani 7 bin devirde 70, 10 bin devirde 100 km hız gösteriyor.
Ben 100 artçım 90 kilo, birinci viteste 5 bin devir üstü çıkıyordum yokuşları. 2. vitesete 7 bin devir üstünde yokuşa girersem bayılma olmuyordu. Artık öyle bir sorunum yok çok şükür.
-
Siz motorlara iyi bakmıyorsunuz heralde. Asya 100 lükle 2 kişi yaklaşık 190kg oluyoruz alanyada gezmedigimiz yayla şenlik kalmadı. 1.vitese çok nadir düşüyor o da aragaz için
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:43 ----------
Son hızı iyi değil ama 95 yapıyor.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Arka dişli 41 ise 38 yapın. arka dişli 38 ise ön dişliyi 15 yapın. Ön dişli zaten 15 ise arkayı 36 yapın.
Arka dişliye baktım, 45# yazıyor. Bu dişli sayısı mı oluyor?
-
AlperenERTEN adlı üyeden alıntı
Siz motorlara iyi bakmıyorsunuz heralde. Asya 100 lükle 2 kişi yaklaşık 190kg oluyoruz alanyada gezmedigimiz yayla şenlik kalmadı. 1.vitese çok nadir düşüyor o da aragaz için
Her 1000 km de yağ değişimi ve ince ayar yaptırım ustaya o da hemen hemen her ay oluyor, ayrıca 10 40 castrol kullanıyorum. Motorlarıma iyi baktığımı düşünüyor 5 yıllık çinli hala sapasağlam tek marşta alır kendini.
-
rs_guven adlı üyeden alıntı
Arka dişliye baktım, 45# yazıyor. Bu dişli sayısı mı oluyor?
Zincir numarası olabilir. Cg'ler için arka 45 dişli hiç duymadım. Ama sizin jant göbeği normal cg'lerden farklı duruyor siz yinede bir sayın dişlileri. Motor çalışırken değil ama yoksa parmağınız zincir dişli arasına girebilir
-
Her viteste motoru full redline a sokabiliyorum. 12 bin devirde 120 çok çabuk yapıyor. 100 cc iken de aynı performanstı sadece yokuşlarda bayılıyordu o da bizim kilolarımızdan
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Zincir numarası olabilir. Cg'ler için arka 45 dişli hiç duymadım. Ama sizin jant göbeği normal cg'lerden farklı duruyor siz yinede bir sayın dişlileri. Motor çalışırken değil ama yoksa parmağınız zincir dişli arasına girebilir
Saydım, 38'miş. 45# altında 38T yazıyormuş zaten. Yinede tek tek saydım. Birde ön dişliye bakmak lazım. Onun için kapak sökülmeli.
-
rs_guven adlı üyeden alıntı
Saydım, 38'miş. 45# altında 38T yazıyormuş zaten. Yinede tek tek saydım. Birde ön dişliye bakmak lazım. Onun için kapak sökülmeli.
Ön dişli 14'tür daha fazlası 100'lük motora fazla gelir.
-
16 Haziran 2013, 15:39
#35
100luk motorları alanlar cogalmış bu beygir meselesine katkılarınızı bekliyoruz...
-
19 Haziran 2013, 01:14
#36
Geçenlerde birde kanuni hp gucunde hata yapmış yazımda sonra duzeltmişler ancak alan insanlar magdur olmuş. Mondial boyle bir hata yaparmı acaba onu merak ediyorum açıkcası. %50 güç farkı çok buyuk bir fark. İki motoru aynı yerde kullanıp test edip görmemiz lazım diye dusunuyorum
-
30 Temmuz 2013, 02:17
#37
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Ön dişli 14'tür daha fazlası 100'lük motora fazla gelir.
Mengu16 sen bu işlerden anlayan birisin sana sormak lazım. Bu superboy 100 cc çok titreşimli diyorlar dişliyi 1-2 numara büyütünce hem son hız artarken hem de titreşim biraz azılır sanırım değil mi? Zaten 9 hp guzlu bir makine rahatlıkla kaldırabilir diye düşünüyorum
-
30 Temmuz 2013, 02:27
#38
plectrum adlı üyeden alıntı
Mengu16 sen bu işlerden anlayan birisin sana sormak lazım. Bu superboy 100 cc çok titreşimli diyorlar dişliyi 1-2 numara büyütünce hem son hız artarken hem de titreşim biraz azılır sanırım değil mi? Zaten 9 hp guzlu bir makine rahatlıkla kaldırabilir diye düşünüyorum
Tam gaz giderken motor daha çok kasılacağından daha az titrer ama sabit hızla düz yolda giderken pek fark etmez titreşimi. Bide dişliyi çok büyütürsen 5. viteste gitmez, yokuşta da zor kalkar.
-
-
karşılaştırdığın ik, motor aynı değilki biri cup diğeri değil . yani şanzıman farklı biri 4 vites diğeri beş vites manuel.ki arda da 50 beygir fark yok
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)