bu iki motor tipinin birbirlerine göre avantajları ve dezavantajları nelerdir?
bu iki motor tipinin birbirlerine göre avantajları ve dezavantajları nelerdir?
[url]www.modifiyem.com[/url]
eleman sakın 2 zamanlı motor alma. gunumuz sartlarında yaktıgı benzınle basa cıkamazsın. en ıyısı kaliteli yuksek cc 4 zamanlı motor almak. ben 125lik aldım. en yakın zamanda bunu 250 veya 400 luge cıkarmaya calısacam. eger paran 5milyar cıvarıysa honda twister tavsiyem. dediklerimi yabana atma ikisinide kullandım.
Live to Ride & Ride to Live
yakıt tüketimi dışında serilik dayanıklılık vs. yine karşılatırırsanız sevinirim..
[url]www.modifiyem.com[/url]
2 zamanlı motor daha seri ve dayanıklı bir motordur.evet yakıt fazla yakar ama basitliği sebebiyle daha az arıza yapar.2 zamanlı denmesinin sebebi:1.zaman: pistonun üst noktada benzin hava karışımını sıkıştırıp buji ateşlemesi ile patlatması.2. zaman:patlama gücüyle aşağı inen pistonun iniş sırasında gücü krank koluna iletirken diğer yandan çıkan egzoz gazını dışarı atması.
4 zamanlıda ise durum biraz daha karışık.1.zaman:piston aşağı inerken karbüratör emiş sübapları açılıyor, silindir yuvası benzin hava karışımı ile doluyor.2.zaman:piston yukarı çıkarken aynı kapaklar kapanmış ve karışım sıkışmaya başlıyor.üst noktada buji ateşleme yapıyor.3.zaman:patlama ile piston aşağı iniyor.burada iniş sırasında 2 zamanlıdaki gibi pistonun aşağı inişi sırasında bir egzoz gazı tahliyesi söz konusu değil.4.zaman:piston yukarı çıkarken egzoz sübapları açılıyor, yanmış karışım tahliye ediliyor.sübap kapakları eksantrik zincirle hareket eden eksantrik millerinden açılıp kapanıyor.
yani kısaca 2 zamanlıda piston aşağı 1 kere indiğinde hem egzoz gazını atıyor hemde karbüratörden emiş yapıyor.oysa 4 zamanlıda bu iş için piston aşağı 2 kere inmesi gerekiyor.
4 zamanlının sübaplar, eksantrik zincir, zincir gergisi, eksantrik miller gibi fazladan bi sürü teferruata ihtiyacı var.arıza yaptımı bakımı zor ve pahalı, zamanlama ayarı yapmak gerekiyor.oysa 2 zamanlıda pistonu sök tak hiç bir ayara ihtiyaç yok.
ama malum zaman teknoloji zamanı.artık makinaların kolay tamir edilebilir olmasına falan bakılmıyor.zaten sahipleride hiç uğraşmıyorlar, tamirciye götürüp paraları bayılıyorlar.tabi bir de işin çevre kirliliği boyutu var.2 zamanlı motorlar ortalığı duman ediyor bu bir gerçek.
velhasılkelam, 2 zamanlı motorların egzoz gazlarını kontrol eden cihazlar takılmadıkça avrupa emisyon standartlarına uyma şartı getirilirse elimizdeki mz'ler jawa'lar falan paşa paşa yatacak.
yav yukarıdaki yazımı okumaya üşenmeyenler için teşekkür ederim.olay aşağıdaki gibidir
2 zamanlı
http://www.obitet.gazi.edu.tr/Animasyonlar/0001.html
4 zamanlı
http://www.obitet.gazi.edu.tr/Animasyonlar/0009.html
okudum nihayet tam bir açıklama aldım çok teşekkür ederim
[url]www.modifiyem.com[/url]
ben avrupa mavrupa dinlemem!ölürümde ayrılmam İJ'mden!hem 2 zamanlı motorun zevki arkada bırakılan yoğun dumandan gelir
özellikle senin motordan
Kingston in Aksaray
(niye diye sormayın :((()
sevgili jüpiter 5(roket ismi gibi yaf ), İJ motorlardan benim bulunduğum yerde çok fazla miktarda var.millet "kayık" olarak isimlendirdikleri yan sepetleri takıp tarlaya bahçeye falan gidiyor.acayip kuvvetli bi motor.beş kişi biniyor, yanlarında çuval falnada taşıyorlar.ama hakikaten çok duman atıyor!hatta benim gördüğüm en çok duman atan motor.hiç kullanma fırsatım olmadı ama ilk fırsatta deniycem.stop ederken fos fos fos diye acayip sesler çıkarıyor
ama dediğin gibi 2 zamanlının keyfi oratlığı duman etmekten geçer
eyvallah jawa sende bendensin
daha bugün motoru muayeneye götürürken e-5 büyükçekmece mevkiini dumana boğdum görüş mesafesi yer yer 10 metreye kadar düştü
bu arada emektar ij ve ben galeri bölümündeyiz
arkdaşlar motoruma litre başına 30 gram yağ koyulması gerektiğini öğrenmiş bulunmaktayım.meğer ben 50 koyduğum için çıkıyomuş o kadar duman
muhahahaha ama dumanı çok seviyorsan ne yapacağını öğrendin artık
benım bır sorum var bu ıkı zamanlı motorlar konusunda..bunlar ıcın bellı bı sureden sora dagılır dıolar neden?yanı bakım malıyetlerı daha yuksektır denılıo.. derbı gpr 125 almayı dusundugum ıcın bunları ogrenmek ıstıorum
kaliteli yağ kullanırsan ve sürekli redline gitmezsen 2 zamanlı motorlarda çok uzun yıllar hizmet ederler(örnek eski kara jawa lar,bendenizin kullandığı ij ler)
bu arada mesajlar n/a yazan kişide benim,çok uzun zaman önce açılmıştı bu konu,anılarım depreşti birdenfakat senin dediğin motor hacmine göre performanslı bi motor,motor ömrü bi kara jawa kadar olamayacağı düşüncesindeyim fakat teknoloji baya ilerledi,gpr125 in de o kadar çabuk biteceğini hiç zannetmiyorum,bence en az bi 50000 km gider gibi geliyo düzgün kullanılırsa bi gpr 125
Ey bu topraklar için toprağa düşmüş asker;
Gökten ecdad inip öpse o pak alnı değer;
Sana dar gelmeyecek makberi kimler kazsın;
Gömelim gel seni tarihe desem sığmazsın...
50bın km bana haylı haylı yeter) pekı bısı daa duymustum(kulaktan dolma bılgıler hadsafhada bende) 15 bın 16bın kmde pıston degısır fln o tarz bısıdı gozum korkmustu bu konuda bı bılgın(iz) varmı
2 zamanlı motorlar Atak ve seri olurlar.
4 zamanlı motorlar Sessiz ve güçlü olurlar ! !
2zamanlıyı tek geçerim bugun hangi 2zamanlı motor çok yakıyo 100-125-200-250 bunlarım hepsi küçük cc olduklarından az yakıyo bence.bütün arkadaşların fikirlerine saygı duyuyorum.
[COLOR="red"][B][I] 4 zamanlı --> ::144:: <-- 2 zamanlı (A rh 2TT)[/I][/B][/COLOR]
bencede 2 zamanlı,çünkü hem sağlam,seri,hem basit dolayısıyla tamiride kolay,yakıtı aynı hacimdeki 4 zamanlılardan biraz fazla yakabilir ama avantajı daha fazla bence,4 tane motorum var hepside 2 zamanlı,bende 2 zamanlı hastasıyım yani
Ey bu topraklar için toprağa düşmüş asker;
Gökten ecdad inip öpse o pak alnı değer;
Sana dar gelmeyecek makberi kimler kazsın;
Gömelim gel seni tarihe desem sığmazsın...
VOGGY adlı üyeden alıntı
vogy..sen avcıların neresindesin ??? merak ettim..ben bol bol turlarım oralarda ama hiç ije ye rastlamadım ..
bu arada buda dayımın bulgaristandan getirdği ama şimdi çalışmayan motoru
175cc iki zamanlı
ŞŞŞŞŞŞŞ...sadece sessiz ol.....
@kotumuren
Kargoyla gönder bana. Hayatımın motorunu yapcam
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Makine adlı üyeden alıntı
yaw aga çok bi masraf yapmasaa şunu tamir edip üstünde uğraşmak isterim doğrusu..segman yemiş,ustanın birine vermişler zamanında zamanında diyorumda13 sene evvel..usta ellem etmiş kallem etmiş motorun anasınıağlatmış..dayım hurdaya ver diyo ama ben kıyamam aga bu motora
ŞŞŞŞŞŞŞ...sadece sessiz ol.....
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)