Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

2 zamanlı-4 zamanlı

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Ağustos 2004
    Şehir
    Beylikdz
    Motosikleti
    Otomobil,motosiklet
    bu iki motor tipinin birbirlerine göre avantajları ve dezavantajları nelerdir?
    [url]www.modifiyem.com[/url]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    fuatahan2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2004
    Şehir
    Halkalı
    Motosikleti
    Honda NC750X AD
    eleman sakın 2 zamanlı motor alma. gunumuz sartlarında yaktıgı benzınle basa cıkamazsın. en ıyısı kaliteli yuksek cc 4 zamanlı motor almak. ben 125lik aldım. en yakın zamanda bunu 250 veya 400 luge cıkarmaya calısacam. eger paran 5milyar cıvarıysa honda twister tavsiyem. dediklerimi yabana atma ikisinide kullandım.
    Live to Ride & Ride to Live

  3. #3

    Üyelik
    12 Ağustos 2004
    Şehir
    Beylikdz
    Motosikleti
    Otomobil,motosiklet
    yakıt tüketimi dışında serilik dayanıklılık vs. yine karşılatırırsanız sevinirim..
    [url]www.modifiyem.com[/url]

  4. #4

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    2 zamanlı motor daha seri ve dayanıklı bir motordur.evet yakıt fazla yakar ama basitliği sebebiyle daha az arıza yapar.2 zamanlı denmesinin sebebi:1.zaman: pistonun üst noktada benzin hava karışımını sıkıştırıp buji ateşlemesi ile patlatması.2. zaman:patlama gücüyle aşağı inen pistonun iniş sırasında gücü krank koluna iletirken diğer yandan çıkan egzoz gazını dışarı atması.

    4 zamanlıda ise durum biraz daha karışık.1.zaman:piston aşağı inerken karbüratör emiş sübapları açılıyor, silindir yuvası benzin hava karışımı ile doluyor.2.zaman:piston yukarı çıkarken aynı kapaklar kapanmış ve karışım sıkışmaya başlıyor.üst noktada buji ateşleme yapıyor.3.zaman:patlama ile piston aşağı iniyor.burada iniş sırasında 2 zamanlıdaki gibi pistonun aşağı inişi sırasında bir egzoz gazı tahliyesi söz konusu değil.4.zaman:piston yukarı çıkarken egzoz sübapları açılıyor, yanmış karışım tahliye ediliyor.sübap kapakları eksantrik zincirle hareket eden eksantrik millerinden açılıp kapanıyor.

    yani kısaca 2 zamanlıda piston aşağı 1 kere indiğinde hem egzoz gazını atıyor hemde karbüratörden emiş yapıyor.oysa 4 zamanlıda bu iş için piston aşağı 2 kere inmesi gerekiyor.

    4 zamanlının sübaplar, eksantrik zincir, zincir gergisi, eksantrik miller gibi fazladan bi sürü teferruata ihtiyacı var.arıza yaptımı bakımı zor ve pahalı, zamanlama ayarı yapmak gerekiyor.oysa 2 zamanlıda pistonu sök tak hiç bir ayara ihtiyaç yok.
    ama malum zaman teknoloji zamanı.artık makinaların kolay tamir edilebilir olmasına falan bakılmıyor.zaten sahipleride hiç uğraşmıyorlar, tamirciye götürüp paraları bayılıyorlar.tabi bir de işin çevre kirliliği boyutu var.2 zamanlı motorlar ortalığı duman ediyor bu bir gerçek.

    velhasılkelam, 2 zamanlı motorların egzoz gazlarını kontrol eden cihazlar takılmadıkça avrupa emisyon standartlarına uyma şartı getirilirse elimizdeki mz'ler jawa'lar falan paşa paşa yatacak.

    yav yukarıdaki yazımı okumaya üşenmeyenler için teşekkür ederim.olay aşağıdaki gibidir

    2 zamanlı
    http://www.obitet.gazi.edu.tr/Animasyonlar/0001.html

    4 zamanlı
    http://www.obitet.gazi.edu.tr/Animasyonlar/0009.html

  5. #5

    Üyelik
    12 Ağustos 2004
    Şehir
    Beylikdz
    Motosikleti
    Otomobil,motosiklet
    okudum nihayet tam bir açıklama aldım çok teşekkür ederim
    [url]www.modifiyem.com[/url]

  6. #6
    Misafir
    ben avrupa mavrupa dinlemem!ölürümde ayrılmam İJ'mden!hem 2 zamanlı motorun zevki arkada bırakılan yoğun dumandan gelir

  7. #7
    Kingston - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2004
    Şehir
    Mersin-Aydınlıkevler
    Motosikleti
    110 ft simdilik [mz den sonra ii gelmedi]
    özellikle senin motordan
    Kingston in Aksaray
    (niye diye sormayın :((()

  8. #8

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    sevgili jüpiter 5(roket ismi gibi yaf ), İJ motorlardan benim bulunduğum yerde çok fazla miktarda var.millet "kayık" olarak isimlendirdikleri yan sepetleri takıp tarlaya bahçeye falan gidiyor.acayip kuvvetli bi motor.beş kişi biniyor, yanlarında çuval falnada taşıyorlar.ama hakikaten çok duman atıyor!hatta benim gördüğüm en çok duman atan motor.hiç kullanma fırsatım olmadı ama ilk fırsatta deniycem.stop ederken fos fos fos diye acayip sesler çıkarıyor

    ama dediğin gibi 2 zamanlının keyfi oratlığı duman etmekten geçer

  9. #9
    Misafir
    eyvallah jawa sende bendensin
    daha bugün motoru muayeneye götürürken e-5 büyükçekmece mevkiini dumana boğdum görüş mesafesi yer yer 10 metreye kadar düştü
    bu arada emektar ij ve ben galeri bölümündeyiz

  10. #10
    Misafir
    arkdaşlar motoruma litre başına 30 gram yağ koyulması gerektiğini öğrenmiş bulunmaktayım.meğer ben 50 koyduğum için çıkıyomuş o kadar duman

  11. #11

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    muhahahaha ama dumanı çok seviyorsan ne yapacağını öğrendin artık

  12. #12
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    benım bır sorum var bu ıkı zamanlı motorlar konusunda..bunlar ıcın bellı bı sureden sora dagılır dıolar neden?yanı bakım malıyetlerı daha yuksektır denılıo.. derbı gpr 125 almayı dusundugum ıcın bunları ogrenmek ıstıorum

  13. #13
    VOGGY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2005
    Şehir
    İSTANBUL/AVCILAR
    Motosikleti
    iJ JüPiTER5,ROMET CHART 50,HARKOV ZiM350 ATV
    kaliteli yağ kullanırsan ve sürekli redline gitmezsen 2 zamanlı motorlarda çok uzun yıllar hizmet ederler(örnek eski kara jawa lar,bendenizin kullandığı ij ler)
    bu arada mesajlar n/a yazan kişide benim,çok uzun zaman önce açılmıştı bu konu,anılarım depreşti birdenfakat senin dediğin motor hacmine göre performanslı bi motor,motor ömrü bi kara jawa kadar olamayacağı düşüncesindeyim fakat teknoloji baya ilerledi,gpr125 in de o kadar çabuk biteceğini hiç zannetmiyorum,bence en az bi 50000 km gider gibi geliyo düzgün kullanılırsa bi gpr 125
    Ey bu topraklar için toprağa düşmüş asker;
    Gökten ecdad inip öpse o pak alnı değer;
    Sana dar gelmeyecek makberi kimler kazsın;
    Gömelim gel seni tarihe desem sığmazsın...

  14. #14
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    50bın km bana haylı haylı yeter) pekı bısı daa duymustum(kulaktan dolma bılgıler hadsafhada bende) 15 bın 16bın kmde pıston degısır fln o tarz bısıdı gozum korkmustu bu konuda bı bılgın(iz) varmı

  15. #15
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    2 zamanlı motorlar Atak ve seri olurlar.
    4 zamanlı motorlar Sessiz ve güçlü olurlar ! !

  16. #16
    ozi2002 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2006
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Google arama motoru
    2zamanlıyı tek geçerim bugun hangi 2zamanlı motor çok yakıyo 100-125-200-250 bunlarım hepsi küçük cc olduklarından az yakıyo bence.bütün arkadaşların fikirlerine saygı duyuyorum.
    [COLOR="red"][B][I] 4 zamanlı --> ::144:: <-- 2 zamanlı (A rh 2TT)[/I][/B][/COLOR]

  17. #17
    VOGGY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2005
    Şehir
    İSTANBUL/AVCILAR
    Motosikleti
    iJ JüPiTER5,ROMET CHART 50,HARKOV ZiM350 ATV
    bencede 2 zamanlı,çünkü hem sağlam,seri,hem basit dolayısıyla tamiride kolay,yakıtı aynı hacimdeki 4 zamanlılardan biraz fazla yakabilir ama avantajı daha fazla bence,4 tane motorum var hepside 2 zamanlı,bende 2 zamanlı hastasıyım yani
    Ey bu topraklar için toprağa düşmüş asker;
    Gökten ecdad inip öpse o pak alnı değer;
    Sana dar gelmeyecek makberi kimler kazsın;
    Gömelim gel seni tarihe desem sığmazsın...

  18. #18
    kotumuren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Jinlun 150-5 (Mavi) :)
    Alıntı VOGGY adlı üyeden alıntı
    bencede 2 zamanlı,çünkü hem sağlam,seri,hem basit dolayısıyla tamiride kolay,yakıtı aynı hacimdeki 4 zamanlılardan biraz fazla yakabilir ama avantajı daha fazla bence,4 tane motorum var hepside 2 zamanlı,bende 2 zamanlı hastasıyım yani

    vogy..sen avcıların neresindesin ??? merak ettim..ben bol bol turlarım oralarda ama hiç ije ye rastlamadım ..
    bu arada buda dayımın bulgaristandan getirdği ama şimdi çalışmayan motoru
    175cc iki zamanlı
    ŞŞŞŞŞŞŞ...sadece sessiz ol.....

  19. #19
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    @kotumuren

    Kargoyla gönder bana. Hayatımın motorunu yapcam
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  20. #20
    kotumuren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Jinlun 150-5 (Mavi) :)
    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı
    @kotumuren

    Kargoyla gönder bana. Hayatımın motorunu yapcam

    yaw aga çok bi masraf yapmasaa şunu tamir edip üstünde uğraşmak isterim doğrusu..segman yemiş,ustanın birine vermişler zamanında zamanında diyorumda13 sene evvel..usta ellem etmiş kallem etmiş motorun anasınıağlatmış..dayım hurdaya ver diyo ama ben kıyamam aga bu motora
    ŞŞŞŞŞŞŞ...sadece sessiz ol.....


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler