Su motorunun pompası nasıl sökülür ?
Reklamlar
-
Bizde 5.5 beygirlik bir Palmera su motoru var. Pompa kısmını motordan ayırıp motoru farklı amaçlarda kullanmak istiyorum. Pompanın içini açmak için 4 tane vida var bunları sökünce pompanın yarısı geliyo ama diğer yarısı motora bağlı kalıyor. pompanın o yarısında görünürde hiç civata yok dümdüz zemin bir de merkezde pompanın döner parçası var. Nasıl ayırıcaz motordan bu pompayı ?
Reklamlar
-
bence motora bağlı değildir.arada kavrama sistemi vardır pompanın parçası ona bağlıdır.direk motora bağlı olmamalı.kavramayı da sökebilirseniz o zaman direk krank milini bulursunuz.
Pirate oF Dü[Z]ce...
-
evren kertil adlı üyeden alıntı
bence motora bağlı değildir.arada kavrama sistemi vardır pompanın parçası ona bağlıdır.direk motora bağlı olmamalı.kavramayı da sökebilirseniz o zaman direk krank milini bulursunuz.
Kavrama diye bişey yok sonuçta tekerlek döndürmüyor bu alet su pompalıyor. Benim şuanki izlenimim pompanın döner parçasının krank miline vidalı olduğu. motorun volanını bi şekilde kitleyip o döner parçayı saat yönünün tersinde çevirince çıkarabileceğimi tahmin ediyorum. Sonra da motorun karter kapağını açıp pompanın sol yarısını tutan civataları gevşetmek gerekeceğini tahmin ediyorum. Hiç yapamazsam tamircisine götürücem o söker heralde.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Kavrama diye bişey yok sonuçta tekerlek döndürmüyor bu alet su pompalıyor. Benim şuanki izlenimim pompanın döner parçasının krank miline vidalı olduğu. motorun volanını bi şekilde kitleyip o döner parçayı saat yönünün tersinde çevirince çıkarabileceğimi tahmin ediyorum. Sonra da motorun karter kapağını açıp pompanın sol yarısını tutan civataları gevşetmek gerekeceğini tahmin ediyorum. Hiç yapamazsam tamircisine götürücem o söker heralde.
arada şaft olabilir.
-
Thunderwolt adlı üyeden alıntı
arada şaft olabilir.
Şu ara dediğiniz hangi ara anlamadım onu bi türlü ?
Şaft şöyle bişey ama krank şaftı yada mili bu, başka şaft yok.
-
-
Orda olaydım 2 dk da sökerdim stajda hergün 3 motor söküp topluyorum ama görmeden bişi deyemicem
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
-
Belki Konik saplamalı mil vardır.. Çektirme ile ayırabilirsin....
O dönermilden bahsediyorum...
Eğer arka tarafında segman falan tutmuyorsa kesin konik mildir... Çektirme ile çıkaracaksın..
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
sökülmüş halde fotolarını koysan daha rahat fikir yürütürdük
-
tahminimi söylüyorum..
o motor sadece su pompalamak için üretilmiş..
dolayısıyla motor bloğunun yarısıyla ,pompa bloğunun yarısı yekpare dökülmüş....
ona göre işlenmiş ve toplanmış...
yani pompanın yarısını söktüğünüzde geri kalan parça motor bloğuna yekparedir..sadece pervaneleri sökebilirsiniz...pervane de direk motorun krank miline bağlanmıştır...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Yekpare dökülmemiş, aradaki ayrılık gözüküyor pompa ve motor arasındaki çizgiden. Bide çin ihracat sitelerinde baya arama yaptım motor ayrı olarak pompa ayrı olarak mevcut
Pervaneyi sökünce motorun sağ kapağını sökebilicem sonra pompanın sol yarısını içteki vidalarını sökerek çıkarıcam diye tahmin ediyorum.
-
-
TATLIHIZ adlı üyeden alıntı
Sen nasıl bi alet yapıcan su pompasından motor yapcam diosan ugrasma bile
Apaci her yerde belli ya arkadas
Tatlı gokartlarda da aynı bu motordan kullanılıyo. bizdeki 5.5 beygir gokartların geneli 6.5 beygir tek fark bu.
Pompayı söküp krank miline aşağıdaki linkteki gibi bir otomatik debriyaj taktın mı su motorundan oluyor sana bir gokart motoru.
http://www.ebay.com/itm/FASTEST-455-...item43b3db9f91
ATV ile gokart arası bir araç yapmayı planlıyorum 4 tekerlekli.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Tatlı gokartlarda da aynı bu motordan kullanılıyo. bizdeki 5.5 beygir gokartların geneli 6.5 beygir tek fark bu.
Pompayı söküp krank miline aşağıdaki linkteki gibi bir otomatik debriyaj taktın mı su motorundan oluyor sana bir gokart motoru.
http://www.ebay.com/itm/FASTEST-455-...item43b3db9f91
ATV ile gokart arası bir araç yapmayı planlıyorum 4 tekerlekli.
Bak satılık motor ilanlarında 800 tl ye jinlun 250 lik motor var veya hurda belgeli bi motor al istersen yamaha,honda daha saglıklı olucak peki bu gokartı evdemi toplucan ..
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
-
TATLIHIZ adlı üyeden alıntı
Bak satılık motor ilanlarında 800 tl ye jinlun 250 lik motor var veya hurda belgeli bi motor al istersen yamaha,honda daha saglıklı olucak peki bu gokartı evdemi toplucan ..
500 liraya 0km gıcır gıcır çinli 100'lük cub motoru da var ona bakarsan. Amaç eldeki malzemeyi değerlendirmek. Evde toplamıyorum garaj var teras var oralarda yapıyorum şuanki motorlu bisiklet projemi de.
-
Karar senin ..yap da konu ac hadi bizde görelim kolay gelsin :D apaci mengü
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
-
TATLIHIZ adlı üyeden alıntı
Karar senin ..yap da konu ac hadi bizde görelim kolay gelsin :D apaci mengü
Ona daha sıra gelecek ama bugün 2 tane kaykay tekeri aldım benim 100'lük motorun arkasına wheelie bar yapıcam şu motorla teker yapınca geri devrilmeyi önleyen şeylerden. Sen o zaman gör apaçiliğimi
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Ona daha sıra gelecek ama bugün 2 tane kaykay tekeri aldım benim 100'lük motorun arkasına wheelie bar yapıcam şu motorla teker yapınca geri devrilmeyi önleyen şeylerden. Sen o zaman gör apaçiliğimi
güvenlik ön planda olmalı tabi
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
Sorunun cevabı tahmin ettiğimden de basitmiş, motorun içini açmaya gerek yokmuş. İpli marşın olduğu kapağı söküp volana uygun bir yerinden tornavida sokup kitleyince, pompa fanını levyeyle saat yönünün tersine birazcık çevirmeye çalışınca pompa fanının vidası gevşeyiveriyor fan çıkıyor. Sonra da pompayı motora bağlayan vidaları görüyosunuz kabak gibi ortadalar 12'lik lokma ile sökülüyorlar.
-
Bu da motorumun şaftı. Honda'nın sitesindeki teknik çizimlere bakılırsa "T type" şaftmış
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)