Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Su motorunun pompası nasıl sökülür ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bizde 5.5 beygirlik bir Palmera su motoru var. Pompa kısmını motordan ayırıp motoru farklı amaçlarda kullanmak istiyorum. Pompanın içini açmak için 4 tane vida var bunları sökünce pompanın yarısı geliyo ama diğer yarısı motora bağlı kalıyor. pompanın o yarısında görünürde hiç civata yok dümdüz zemin bir de merkezde pompanın döner parçası var. Nasıl ayırıcaz motordan bu pompayı ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    evren kertil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul↓ Memleket:Düzce
    Motosikleti
    ASYA Shark 150
    bence motora bağlı değildir.arada kavrama sistemi vardır pompanın parçası ona bağlıdır.direk motora bağlı olmamalı.kavramayı da sökebilirseniz o zaman direk krank milini bulursunuz.
    Pirate oF Dü[Z]ce...

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı evren kertil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence motora bağlı değildir.arada kavrama sistemi vardır pompanın parçası ona bağlıdır.direk motora bağlı olmamalı.kavramayı da sökebilirseniz o zaman direk krank milini bulursunuz.
    Kavrama diye bişey yok sonuçta tekerlek döndürmüyor bu alet su pompalıyor. Benim şuanki izlenimim pompanın döner parçasının krank miline vidalı olduğu. motorun volanını bi şekilde kitleyip o döner parçayı saat yönünün tersinde çevirince çıkarabileceğimi tahmin ediyorum. Sonra da motorun karter kapağını açıp pompanın sol yarısını tutan civataları gevşetmek gerekeceğini tahmin ediyorum. Hiç yapamazsam tamircisine götürücem o söker heralde.

  4. #4

    Üyelik
    23 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Gsxr1000
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kavrama diye bişey yok sonuçta tekerlek döndürmüyor bu alet su pompalıyor. Benim şuanki izlenimim pompanın döner parçasının krank miline vidalı olduğu. motorun volanını bi şekilde kitleyip o döner parçayı saat yönünün tersinde çevirince çıkarabileceğimi tahmin ediyorum. Sonra da motorun karter kapağını açıp pompanın sol yarısını tutan civataları gevşetmek gerekeceğini tahmin ediyorum. Hiç yapamazsam tamircisine götürücem o söker heralde.
    arada şaft olabilir.

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Thunderwolt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arada şaft olabilir.
    Şu ara dediğiniz hangi ara anlamadım onu bi türlü ?

    Şaft şöyle bişey ama krank şaftı yada mili bu, başka şaft yok.

  6. #6
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    yok mu hiç bilen ?

  7. #7
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Orda olaydım 2 dk da sökerdim stajda hergün 3 motor söküp topluyorum ama görmeden bişi deyemicem
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  8. #8
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Belki Konik saplamalı mil vardır.. Çektirme ile ayırabilirsin....
    O dönermilden bahsediyorum...
    Eğer arka tarafında segman falan tutmuyorsa kesin konik mildir... Çektirme ile çıkaracaksın..
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  9. #9
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    sökülmüş halde fotolarını koysan daha rahat fikir yürütürdük

  10. #10
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    tahminimi söylüyorum..
    o motor sadece su pompalamak için üretilmiş..
    dolayısıyla motor bloğunun yarısıyla ,pompa bloğunun yarısı yekpare dökülmüş....
    ona göre işlenmiş ve toplanmış...

    yani pompanın yarısını söktüğünüzde geri kalan parça motor bloğuna yekparedir..sadece pervaneleri sökebilirsiniz...pervane de direk motorun krank miline bağlanmıştır...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  11. #11
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Yekpare dökülmemiş, aradaki ayrılık gözüküyor pompa ve motor arasındaki çizgiden. Bide çin ihracat sitelerinde baya arama yaptım motor ayrı olarak pompa ayrı olarak mevcut
    Pervaneyi sökünce motorun sağ kapağını sökebilicem sonra pompanın sol yarısını içteki vidalarını sökerek çıkarıcam diye tahmin ediyorum.

  12. #12
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Sen nasıl bi alet yapıcan su pompasından motor yapcam diosan ugrasma bile Apaci her yerde belli ya arkadas
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  13. #13
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı TATLIHIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen nasıl bi alet yapıcan su pompasından motor yapcam diosan ugrasma bile Apaci her yerde belli ya arkadas
    Tatlı gokartlarda da aynı bu motordan kullanılıyo. bizdeki 5.5 beygir gokartların geneli 6.5 beygir tek fark bu.
    Pompayı söküp krank miline aşağıdaki linkteki gibi bir otomatik debriyaj taktın mı su motorundan oluyor sana bir gokart motoru.
    http://www.ebay.com/itm/FASTEST-455-...item43b3db9f91
    ATV ile gokart arası bir araç yapmayı planlıyorum 4 tekerlekli.

  14. #14
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tatlı gokartlarda da aynı bu motordan kullanılıyo. bizdeki 5.5 beygir gokartların geneli 6.5 beygir tek fark bu.
    Pompayı söküp krank miline aşağıdaki linkteki gibi bir otomatik debriyaj taktın mı su motorundan oluyor sana bir gokart motoru.
    http://www.ebay.com/itm/FASTEST-455-...item43b3db9f91
    ATV ile gokart arası bir araç yapmayı planlıyorum 4 tekerlekli.
    Bak satılık motor ilanlarında 800 tl ye jinlun 250 lik motor var veya hurda belgeli bi motor al istersen yamaha,honda daha saglıklı olucak peki bu gokartı evdemi toplucan ..
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  15. #15
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı TATLIHIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak satılık motor ilanlarında 800 tl ye jinlun 250 lik motor var veya hurda belgeli bi motor al istersen yamaha,honda daha saglıklı olucak peki bu gokartı evdemi toplucan ..
    500 liraya 0km gıcır gıcır çinli 100'lük cub motoru da var ona bakarsan. Amaç eldeki malzemeyi değerlendirmek. Evde toplamıyorum garaj var teras var oralarda yapıyorum şuanki motorlu bisiklet projemi de.

  16. #16
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Karar senin ..yap da konu ac hadi bizde görelim kolay gelsin :D apaci mengü
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  17. #17
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı TATLIHIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karar senin ..yap da konu ac hadi bizde görelim kolay gelsin :D apaci mengü
    Ona daha sıra gelecek ama bugün 2 tane kaykay tekeri aldım benim 100'lük motorun arkasına wheelie bar yapıcam şu motorla teker yapınca geri devrilmeyi önleyen şeylerden. Sen o zaman gör apaçiliğimi

  18. #18
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ona daha sıra gelecek ama bugün 2 tane kaykay tekeri aldım benim 100'lük motorun arkasına wheelie bar yapıcam şu motorla teker yapınca geri devrilmeyi önleyen şeylerden. Sen o zaman gör apaçiliğimi
    güvenlik ön planda olmalı tabi
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  19. #19
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Sorunun cevabı tahmin ettiğimden de basitmiş, motorun içini açmaya gerek yokmuş. İpli marşın olduğu kapağı söküp volana uygun bir yerinden tornavida sokup kitleyince, pompa fanını levyeyle saat yönünün tersine birazcık çevirmeye çalışınca pompa fanının vidası gevşeyiveriyor fan çıkıyor. Sonra da pompayı motora bağlayan vidaları görüyosunuz kabak gibi ortadalar 12'lik lokma ile sökülüyorlar.

  20. #20
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX

    Bu da motorumun şaftı. Honda'nın sitesindeki teknik çizimlere bakılırsa "T type" şaftmış


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)