motorum güme gittimi acaba videoyu izleyenler lütfen bir yorum atsın http://www.youtube.com/watch?v=8YcBF2F7IWk
motorum güme gittimi acaba videoyu izleyenler lütfen bir yorum atsın http://www.youtube.com/watch?v=8YcBF2F7IWk
Yerinde olsam marş motorunu motordan ayırıp kablolar hariç o şekilde kontağa basar ve en azından marş motoronun çalışıp çalışmadığından tam olarak emin olurdum. Marş motorunun kömürleri bitmiş olabilir veya marş rolesi arızalanmış veya dişler sıyırmışda olabilir. Eğer illa kendin sorunu çözmek istiyorsan kurcalaman gerek. En azından marş motorunu kontrol edebilirsin veya kayış kapağını söküp kayışı çıkararakta elinle döndürüp sıkışma olup olmadığını anlıyabilirsin kısacası arıza seçeneklerini azaltman gerek böyle genel bir soruya tam isabet bir cevap zor
İlk Olarak 4 zamanlı motosiklet yağı al ve 600,700 gr motoruna koy,
tabi eski yağı boşalttıktan sonra
ondan sonra bir araba bul ve takviye yap,
motorunun marşı basmaya başlayacaktır,
marş bastıktan sonrada sanıyorum motorun çaışacak çünki akünün amperi yetmediğinden marşın serı dönmüyor ve çalışmıyor motorun,
Yok takviye yaptıktan sonra yine tık,,,tık deyip duruyor ıse en yakın tamırcıye gitmelisin...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
Evet videoyu izlemiştim ve vidyodan anladığım kadarıyla ya bir sıkışma var yada zayıf akü.
serkanADH13 dediğin işi 4 zamanlı yağ koymadan önce eski yağıyla arabayla takviye yaptım gine aynısı gibi yapıp tık tık etti sonunda ama bide senin dediğin gibi dört zamanlı bir yağ alıyım opetten ama yağ çubuğunun neresine kadar dolduracağımı bilmiyorum
motor tık tık yaptı ıse yag degıstırsende nafıle gıdı anlaşılıyor,
sanıyorum motorun kitlemiş fakat o marş Kısık Kısık basma sesi rubleden gelıyor olmalı,
yanı motorun kıtlemış krank hiç hareket etmıyor,
fakat marş rublen krank'ın üzerinde boş dönüyor,
biraz daha zorlarsan komple ruble sıyırırsa hiçbir şekilde deneme ihtimalın kalmayabilir...
Üzgünüm fakat 300,,350,, lira civarı bir masraf sıkışmış gibi duruyor kitlemiş ise...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
İyi akşamlar,
Benden naçizane tavsiye: Her ne kullanıyorsak onun kullanma kılavuzunu sonuna kadar okumak, hangi sistemle çalıştığını bilmek,bakımlarını vs yapmak-yaptırmak. 4 zamanlı mı 2 zamanlı mı olduğunu bilmek: Kısaca ne kullandığımızı bilmek, az veya çokta olsa çalışma prensibini bilmek gerek, internette o kadar çok bilgi varken...Keşke 2 zamanlı yağ satın almadan önce bir araştırsaydınız, fazladan para harcamazdınız üstelik arkadaşlarda söylemiş eğer çalışsaydı motorda büyük arıza çıkartırdı...Arıza hakkında arkadaşlar gereken bilgiyi vermiş...Geçmiş olsun,kolay gelsin...
Bana herşeyi de ama motorun kitlendi deme abi
kardeş senin akü gitmiş yenisini al bence
Bence sen motoru bana sat 300 lira çalışır bak nakit. Hemde hiç bakmam motor çalışıyo mu çalışmıyomu, olduğu gibi alırım motoru. Arabamın arkasına atarım beypazarından ankaraya dönerim.
KArdeş o yağı koyduktan sonra motoru çalıştırmamışsın galiba... Ben kitleneceğine ihtimal vermiyorum. Serkan demiş, akün bitik gibi duruyor sıfır bir akü ile denemende fayda var hiç mi tanıdık arkadaş yok??? ha tam dolu akü ile de aynen dönmezse geçmiş olsun....
The man who knows everything chooses to know nothing...
Dostum aynı seyı bende dusundum,
ve araba ile takviye yap demiştim ve yapmış,
en düşük 55 amperlık bır araba akusu ıle hiç olmazsa 3...5 hatta20 tur çevirmesi lazımdı o marş motorunun,
fakat yine TIK deyip kalıyor ise,
''Marş motorunun bir den bire arıza yapmayacağı düşünülürse''
tek sorun kalıyor MOTOR KİTLEMİŞ OLMASI :(
İstanbul civarında olsan hiç üşenmeden gelir bakardım,
her türlü çalıştırırdım motorunu...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
Motor kitlemiş olsa bile 300 liraya alıyorum aklında bulunsun beypazarlı
Ben hala aküde ısrar ediyorum... ;) Bence takviye yaparken hata yapmış olabilir, akü tamamen öldüğü için almamış olabilir. Ama takviye bağlıyken (araba aküsü) marşa bastıysa bilemem ama... O zaman çalışması lazımdı...Bujiyi sökebiliyorsa diş fırçası sapı ile pistonun inip inmediğini kontrol edebilir ama, bu scooterlar karışık mevzuu... Debriyajı, otomatik vitesi nasıl oluyor, onu bilemiyorum ben. Arka teker havadayken, tekeri elle çevirince dönüyor mu mesela??? Valla Mengü iyi fiyat vermiş bence...
The man who knows everything chooses to know nothing...
Scooterların arka tekerı bagımsız doner,
ayak marşı olsa kesın sonuc ortaya cıkar aslında,
veya motorun sağ tarafında yağ tapasının yanında pervane vardır,
o pervaneyi çevir,
eğer pervane dönerse o motor kitlememiştir,
Yok MM olsa dahi kımıldamıyor ise malesef Şansına küs dostum ))
__________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________
Bu arada MENGÜ 16,
kardeşim sana SEYHAN 150 motoru verelim KELLE MOTOR dilersen eğer
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)