Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

jikle

    REKLAM ALANI
  1. #1
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    bilgi verirseniz sevinirim.
    [IMG][/IMG]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Soğuk havalarda , ilk çalıştırmada motorun daha rahat çalışması için " fotodaki siyah mandalı , üzerindeki ok işareti istikametinde yani yukarıya doğru tam kaldırıyorsunuz , çeyrek veya yarım gaz veriyorsunuz , marşa basınca motor jikleden ötürü zengin karışım alıp kolay çalışıyor ,tatlı bir gaz vererek çalışmanın sürekliliğini sağlıyoruz , bir süre sonra motor tekler gibi olunca jikleyi (Siyah mandalı) sonuna kadar aşağıya indirip motoru biraz ısıtıp kullanıma hazır hale getiriyoruz. Şu günlerde aynen bu anlattığım şekilde sabahları tek marşta çalıştırıyorum , karbüratör benimkinin aynısı !
    MotorKafa ve canki585858 bunu beğendiler.
    " Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.

    BİLGİ GÜÇTÜR

  3. #3
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    yukarı kaldırdığımda hafif gaz vermedende çalıştırıyorum ama aşağı konumda hafif gaz vererek ve gazı hafif sabit tutarak normal şekilde çalışıyor sonra gazı bırakıyorum sorun yok tık tık çalışıyor,
    benim derdim jikleyi kaldır çalıştır sonra indir devam et değil jikle aşağı konumda kalıcak çaiışacak tık diye gideceğim bunu yapabilmem için rolanti değilde benzin hava karışım ayarı ile oynanması gerekli sanırsam ama bu şekilde kullanmaya devam edeceğim yaza doğru bakarım soğuktansa yazın düzelir yoksa ayar çekilmesi gerekecek kanımca

  4. #4
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Sence o mandalı(yani jikle sistemini) niye yapmışlar?
    varan22 bunu beğendi.
    #sürenadam

  5. #5
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    onlara sormak lazım, ve soğuk havada kullanmak için yaptıklarını biliyorum, daha önce 2006 model mondial mct250 kullanmış biri olarak kışın bile jikleyi kullanmadan sabahları tık diye çalışırdı, çoğu mct ciler bu konuda dert yanarken ben sorun yaşamadım

  6. #6
    M.yildizli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    125 PWK
    kdiner Kardeşim.. Jikleyi kaldırmadan çalıştırmak istiyosan eğer. Kontağı açtığın zaman biraz bekleyip öyle bas marşa fakat gaz verme rölantisiz ise hafif gaz ver, yok sa aksine çalışır hemen stop eder. Birde bunu dene.

  7. #7
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    tşk ederim normalde o şekilde yapıyorum nasılmı anhtarı çeviriyorum benzin göstergesi tam yerini aldığı zaman çalıştırıyorum ama dediğim noktaya geliyor yine olay, aşağı konumda hafif gaz vermezsen kır kır kır kır almıyor.

  8. #8
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı kdiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    onlara sormak lazım, ve soğuk havada kullanmak için yaptıklarını biliyorum, daha önce 2006 model mondial mct250 kullanmış biri olarak kışın bile jikleyi kullanmadan sabahları tık diye çalışırdı, çoğu mct ciler bu konuda dert yanarken ben sorun yaşamadım
    Soğuk havada kullanmak için değil soğuk motoru çalıştırmak için yapmışlar. Yazın 30 derecede bile 2-3 bin km'de yeni sayılabilecek motorumu jikle çekerek çalıştırdım her seferinde.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)