Soğuk havalarda , ilk çalıştırmada motorun daha rahat çalışması için " fotodaki siyah mandalı , üzerindeki ok işareti istikametinde yani yukarıya doğru tam kaldırıyorsunuz , çeyrek veya yarım gaz veriyorsunuz , marşa basınca motor jikleden ötürü zengin karışım alıp kolay çalışıyor ,tatlı bir gaz vererek çalışmanın sürekliliğini sağlıyoruz , bir süre sonra motor tekler gibi olunca jikleyi (Siyah mandalı) sonuna kadar aşağıya indirip motoru biraz ısıtıp kullanıma hazır hale getiriyoruz. Şu günlerde aynen bu anlattığım şekilde sabahları tek marşta çalıştırıyorum , karbüratör benimkinin aynısı !
" Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.
BİLGİ GÜÇTÜR
yukarı kaldırdığımda hafif gaz vermedende çalıştırıyorum ama aşağı konumda hafif gaz vererek ve gazı hafif sabit tutarak normal şekilde çalışıyor sonra gazı bırakıyorum sorun yok tık tık çalışıyor,
benim derdim jikleyi kaldır çalıştır sonra indir devam et değil jikle aşağı konumda kalıcak çaiışacak tık diye gideceğim bunu yapabilmem için rolanti değilde benzin hava karışım ayarı ile oynanması gerekli sanırsam ama bu şekilde kullanmaya devam edeceğim yaza doğru bakarım soğuktansa yazın düzelir yoksa ayar çekilmesi gerekecek kanımca
Sence o mandalı(yani jikle sistemini) niye yapmışlar?
#sürenadam
onlara sormak lazım, ve soğuk havada kullanmak için yaptıklarını biliyorum, daha önce 2006 model mondial mct250 kullanmış biri olarak kışın bile jikleyi kullanmadan sabahları tık diye çalışırdı, çoğu mct ciler bu konuda dert yanarken ben sorun yaşamadım
kdiner Kardeşim.. Jikleyi kaldırmadan çalıştırmak istiyosan eğer. Kontağı açtığın zaman biraz bekleyip öyle bas marşa fakat gaz verme rölantisiz ise hafif gaz ver, yok sa aksine çalışır hemen stop eder. Birde bunu dene.
tşk ederim normalde o şekilde yapıyorum nasılmı anhtarı çeviriyorum benzin göstergesi tam yerini aldığı zaman çalıştırıyorum ama dediğim noktaya geliyor yine olay, aşağı konumda hafif gaz vermezsen kır kır kır kır almıyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)