KIŞ NEDENİYLE MOTORU GARAJA ÇEKİYORUM
Reklamlar
-
Arkadaşlar motoru kış nedeniyle uzun süreli garaja çekiyorum ayrıca şehir dışında olmam sebebiyle ilgilenmemde imkansız sizce akünün kutup başını söküp bırakayımmı ve bu yeterli olurmu.
bi yerde okumuştum sanırım depo dolu olmazsa pas tutar diye yazmışlar ne kadar doğrudur.
şimdiden teşekkürler
RE150(2000km),CBF150(2400km),WOLF250(8000km)
V-STROM DL650
Reklamlar
-
konuyla ilgili bir çok öneri var aratırsanız mutlaka bir yöntem işinize yarayacaktır
HAYATI TESPİH YAPTIM KAH ÇEKİYORUUUM KAH SALLIYORUUUM......
-
aküyü söküp eve alın ayda bir şarjına bakarsınız depo içinde yakıtta su varsa zamanla benzinden ayrışıp paslandırma yapmaması için bence boşaltıp bidonda depoyın
-
Aynen çok öneri var..motorun yağını boşaltmak, bujiyi söküp pistona yağ damlatmak,depoya ve gerekli yerlere anti-pas sprey sıkmak, lastiklerin yerle ilişkisini kesmek gibi hatıladığım bu kadar...
Pirate oF Dü[Z]ce...
-
akünün + kutup başını sökün...depoyu dolu bırakın... bunlar yeterli... fazlasına gerek yok...sanki 10 yıllığına mı yatırıyorsunuz...
-
-
Ben yaptıklarımı sıralayayım; Önce depoyu boşalttım, yarım çay bardağı kadar yağ ekleyip az bir benzinle çalkaladım yağ her tarafına bulaştı. Bu şekilde depo paslanma yapmaz. Musluktan kapalı olduğu için karbüratördeki benzin bitene kadar motoru çalıştırdım. Karbüratörde damla benzin kalmadı. Akünün kutup başlarını söktüm. Garaj kışın soğuk olacağı için büyük bir masa örtüsü ile sarmaladım sonra brandasını çektim. Sabahları çiğ nedeniyle ıslanma yapmasını bu masa örtüsü engeller... Zaten 1 Mart'ta motoru tekrar çıkaracağım...
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
Merhaba Arkadaşım.
1- İlk önce motorumuzun deposunu fulleriz .
2- Zincirimizi , kontağımızı (wd 40 vs. ) ve yağlanması gereken yerleri yağlar ,boyalı bölgelere koruyucu madde süreriz.
3- Motorun yağını ucuz bir yağla değiştirip bi 10-15 dk çalıştırırız(yeni yağın motorun diğer tüm parçalarına ulaşması için).
4- Daha sonra yakıt musluğunu kapatıp motoru çalıştırarak karbüratördeki benzinin bitmesini bekleriz(karbüratörde kalan benzin zamanla özelliklerini kaybedip buraya zarar vermesin diye).
5- Bujiyi çıkarıp silindirlerin içine wd 40 veya 1 çay kaşığı fazla değil motor yağı ilave ederiz ve daha sonra bujiyi yerine takmadan 2-3 defa marş basarız(silindirin üst bölgesini korumak için).
6- Aküyü sökeriz (Önce eksi sonrada artı kutup başını çıkarırız. Takarkende tam tersi).
7- Egzos soğuduktan sonra; motorun içinin hava alıp korozyona uğramaması için ,egzos çıkışına plastik bir balon takarız.
8- Motoru orta sehpaya alıp tekerin yere gelen kısmına tahta koyarız ve ayda bir tekerin tahtaya temas eden yerini değiştiririz ki düzleşme olmasın (tekerler şişik olsun).
9- Motorun üstünü hava alabilen bir örtüyle örteriz .
*** Motoru kesinlikle haftada bir veya daha uzun bir süre sonra 10-15 dk'lığına çalıştırmayın. Bu motorunuza ve akünüze zarar verecektir. Nedeni ; bu tarz kısa çalıştırmalar motorun içinde nem oluşmasına neden olur ve kaş yapayım derken göz çıkarmış olursunuz. Aküye gelince ; çalıştırma kısa olduğu için aküye bir faydası olmaz aksine çalıştırmak için enerji harcadığı için daha güçsüz düşürür .Akünün şarj olması için 3000 devir üstüne çıkmamız ve bunu uzun süre devam ettirmemiz gerekir.
Bende kışın motor kullanmadığım için depoya kaldırırken bunları yapıyorum.Aklıma gelenler bunlar . Tekerin düz bassın
Gül Dediğin Nedir Senin? Üç Beş Diken Biraz Yaprak, Ömür varya Ömür Çok Sevdiğin Üç Beş Nefes Sonra Toprak. . .
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)