Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Egzantirik gergisi ve zincir sökme

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Öncelikle merhaba 83 model bir cm 250 aldım çift silindirli motor genel olarak temiz görünmesine rağmen mekanikte sorun olduğunu sezdim.İlk sahibinden aldım.Zor ve titreşimli çalışıyordu.
    Motoru açtığımda öncelike sente'de olmadığını gördüm 2 diş kayıktı.Subaplar ve pistonlar kurum içindeydi subabların birinin keçesi yırtıktık(muhtemelen takan kişinin yeterli ekipmanı yoktu)Keza silindirde epey cizik içinde ve yaylı olan zincir gergisinin vida kısmı diş sıyırmış akıllı biride civatının ağız kısmını ezip o şekilde takmış.
    Soruma gelince; 1-Zincir gergisi yatay bir pim'le krank'a bağlı nasıl sökecegimi bulamadım.Sökmeden hellcoil yaptırabilirmiyim?Sağlıklı olurmu?
    2-Zincirin bollaşmış olabileceginden şüpheleniyorum.Yeni zincir'i eskisine bağlayıp değiştiriyorum.Daha pratik bir yolu varmıdır?
    3-Krank kısmını temizlemede mazot önerdiler 4-5 lt mazot dökülüp biraz çalkalama hareketi sonrada yağ tahliyesinden boşaltmayı öneren var.

    Yardımcı olan herkese şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    dostum üst kapagı sök tornacıda klavuzla tekrar diş actır sonra hellcoil taktır, en saglıklısı
    krank kutusu sökülmeden ne mazot ne de benzinle temizlenmez.rulmanlar ve keceler mazot tutar koydugun yeni yagda sürekli bozulur motor bile kitlersin.
    krankı illa bişeyle bir sekille temizleyeceksen karteli söküp bütün parcaları benzinle temizleyip basınclı hava ile kurut.
    sakın sakın alt takıma mazot koyma
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  3. #3

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Teşekkürler.Dediğin gibi mazot işinden vazgeçtim benimde içime sinmedi mazot yağlıdır.Krank'ı açtım hem bir gözle muayene etmiş oldum ,hemde detaylı temizlik yaptım.Motosikletlerde 6mm civatalar çok fazla kullanılıyor.Her diş bozulmasında tornacıya motoru götürme derdinden kurtuldum.6mm setini aldım
    .http://www.hirdavatsiparis.com/M-6-x-10-Dis-Tamir-Takimi-Seti,PR-1280.htm
    Gayet'te güzel iş görüyor.Gerginin civata kısmına heil coil yaptım.Yeni pistonları bekliyorum en kısa zamanda motoru toplayacagım.

  4. #4
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Fotoğraf paylaşırsan sevinirim. Motorukomple dağıtıp parçaları ölçtürmen daha mantıklı olur. En azından bir kere uğraşırsın. Temizlik için balata spreyi kullanabilirsin, hem çözücüdür hemde uçucudur.
    acayüp ve greyhorse bunu beğendiler.
    GKN MOTORS

  5. #5
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Keşke resimlerini ekleseydiniz. Birşeyler yazarak yanıltmak istemediğimden susuyorum.
    Resim eklerseniz daha kolay olur.
    Kolay gelsin.
    Krangı sökmüşken kol boşluğunu ve sentesnide kontrol etseydiniz keşke. Yaknınızda rektefiyeci varsa çok hassas şekilde muayene yapabilirler.
    greyhorse bunu beğendi.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  6. #6

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Cevaplarınız için teşekkürler.Daha önce benzer bir çalışmanın fotoğraflarını çekeyim derken meret elimden kaymasıyla dağılması bir oldu.O yüzden fotoğraflandıramadım.Motoru dağıtmaya başlamadan önce internet ten servis kitapçığını edindim.Birçok parçayı gözle ve elle muayene etmem dışında ,kritik parçaları:Krank,Yağ pompası,Saplamalar,Mil'leri komparatör ve mikrometre ile ölçmüştüm.Servis değerlerinde çıktı.Balata spreyini söylediğiniz iyi oldu.Kalıntıda bırakmıyor bildiğim kadarıyla


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)