Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

hava ayarı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    doganugursen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    keeway superlight ve keeway supershadow
    arkadaşlar herkese merhabalar
    bu hava ayar vidası denilen vida rölanti ayar vidasıyla aynı şey değil mi ben mi yanlış biliyordum
    hava ayar vidası denilen illet rölanti ayar vidasından ayrı bir vida mıdır?
    eğer öyleyse nerededir bu vida?
    hayır rölanti vidasıyla hava ayar vidası aynı şeydir diyorsanız bu fotoğraftaki yıldız uçlu vida ne vidasıdır?

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...4810770/detay/

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:52 ----------


    ayrıca bu karbüratörde tahliye vidası nerededir eyy ustalar yardım edin


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki v-strom DL650 XT
    TRANSALP XL700

  3. #3
    doganugursen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    keeway superlight ve keeway supershadow
    :S emin misin hocam

  4. #4
    sbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki v-strom DL650 XT
    evet eminim. o yıldız dediğin vidayı çevirirsen, büyük ihtimalle elinlede çevirebilirsin. rölantinin yükseldiğini görürsün..hatta incelersen,direkt olarakgaz kelebegine bağlı ooldugunu görürsün.
    doganugursen ve canki585858 bunu beğendiler.
    TRANSALP XL700

  5. #5
    doganugursen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    keeway superlight ve keeway supershadow
    peki tahliye vidası varmış o hangisi oluyo burda onuda söylersen sevap sayın artıcak

  6. #6
    namk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    harley davidson 2007-mobylette 1967-Honda NX400
    İlk başta usta değilim,ama kendi işimi yapmaya çalışırım motorsiklet sevgisi ile.dik duran küçük başlıklı civata hava ayarıdır diğeri rölanti.Rölanti m. devrini yükseltir. Hava ayarı c. benzine hava karışımını ayarlar.eskilerde bir,bir çeyrek hava açılır rölanti devri ona göre düşürülürdü eski dört zamanlı motorum saat varsa 1000 devir civarı mutlu olurdu.Saat yoksa deneme sürüşü yapılır motorun gaz yemesine göre ayarlanırdı.Rölanti ayar civatasını tespit etmek kolaydır,motorun devri düşer veya yükselir sağa-sola çevirdiğinizde.Hava ayarı ise gaz yememe veya tekleme boğulma gibi arızalar gösterir. Sevgilerle kalın.
    doganugursen ve canki585858 bunu beğendiler.

  7. #7
    doganugursen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    keeway superlight ve keeway supershadow
    Alıntı namk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk başta usta değilim,ama kendi işimi yapmaya çalışırım motorsiklet sevgisi ile.dik duran küçük başlıklı civata hava ayarıdır diğeri rölanti.Rölanti m. devrini yükseltir. Hava ayarı c. benzine hava karışımını ayarlar.eskilerde bir,bir çeyrek hava açılır rölanti devri ona göre düşürülürdü eski dört zamanlı motorum saat varsa 1000 devir civarı mutlu olurdu.Saat yoksa deneme sürüşü yapılır motorun gaz yemesine göre ayarlanırdı.Rölanti ayar civatasını tespit etmek kolaydır,motorun devri düşer veya yükselir sağa-sola çevirdiğinizde.Hava ayarı ise gaz yememe veya tekleme boğulma gibi arızalar gösterir. Sevgilerle kalın.
    desene benim motor o yüzden tekleme yapıp yokuşlarda fln bazen stop ediyordu...
    tahliye vidasınıda bulsam işim tamamdır

  8. #8
    namk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    harley davidson 2007-mobylette 1967-Honda NX400
    Kolay gelsin.

  9. #9
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Tahliye vidası ile teklemenin pek alakası yok. Tahliye vidası genelde kullanılmadığı için ilk kullanımdan sonra yerini bozup benzin kaçırmaya başlayabilir. Gereksiz yere kurcalamamak lazım.
    Ayrıca eğer karbüratörün pis olduğunu düşünüyorsanız açıp temizlemek daha faydalıdır. Tahliye ile olmaz o iş.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  10. #10

    Üyelik
    28 Aralık 2012
    Başar. İyi haber!
    [img]http://www.*********************.info/kv.gif[/img]

  11. #11
    doganugursen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    keeway superlight ve keeway supershadow
    Alıntı namk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kolay gelsin.
    sağolun teşekkür ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:49 ----------

    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tahliye vidası ile teklemenin pek alakası yok. Tahliye vidası genelde kullanılmadığı için ilk kullanımdan sonra yerini bozup benzin kaçırmaya başlayabilir. Gereksiz yere kurcalamamak lazım.
    Ayrıca eğer karbüratörün pis olduğunu düşünüyorsanız açıp temizlemek daha faydalıdır. Tahliye ile olmaz o iş.
    yok hocam tekleme amaçlı sormadım tahliye vidasını da pis olduğuna eminim karbüratörün ancak komple sökmek konusunda kendime güvenmiyorum açıkçası... en azından tahliye vidasını bilsem ordan hava ile temizleyebilirim

  12. #12
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Karbüratörlerin üzerinde genelde iki ayar vidası bulunur. 1. Rölanti ayar vidası 2. CO (Karbonmonoksit) ayar vidası yada bizim ustaların deyimiyle hava ayar vidası.

    Rölanti ayar vidası ile kelebeğin sahip olduğu açıklığı değiştiriyoruz ve bu şekilde rölanti ile oynuyoruz. Mekanik bir ayar...

    CO ayar vidası ile genelde 2000 devire kadar motorun hava-yakıt karışımını ayarlıyoruz. Çok kabaca ayar şöyle yapılır. Motor önce normal çalışma sıcaklığına getirilir. CO ayar vidası 3.5 tur saat istikametinin tersine çevrilir (gevşetilir). Rölanti ayar vidasıyla normal rölanti ayarlanır. CO ayar vidası saat istikametinde rölanti biraz düşüp düzensizleşinceye kadar sıkılır. Daha sonra ters istikamette yine rölanti düşüp düzensizleşinceye kadar gevşetilir. Diyelim bu iki pozisyon arasında 4 tur döndü ayar vidası. Son getirdiğimiz pozisyondan 2 tur yani tam ortasına gelecek kadar sıkılır.
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  13. #13
    sbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki v-strom DL650 XT
    Alıntı doganugursen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sağolun teşekkür ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:49 ----------





    yok hocam tekleme amaçlı sormadım tahliye vidasını da pis olduğuna eminim karbüratörün ancak komple sökmek konusunda kendime güvenmiyorum açıkçası... en azından tahliye vidasını bilsem ordan hava ile temizleyebilirim
    tahliyeden hava tutarsan şamandıraya zarar verebilirsin. benzin girişinden tut havayı
    TRANSALP XL700

  14. #14
    doganugursen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    keeway superlight ve keeway supershadow
    ya arkadaşlar bu karbüratöre giren jacklı kablolar var bunlar nedir ben anlamadım silikon gibi bişiyle yapıştırılmış ama soğukta koptu kopucak gibi olmuş sarı yeşil çizgili kablolar var :S

  15. #15
    sbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki v-strom DL650 XT
    Alıntı doganugursen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya arkadaşlar bu karbüratöre giren jacklı kablolar var bunlar nedir ben anlamadım silikon gibi bişiyle yapıştırılmış ama soğukta koptu kopucak gibi olmuş sarı yeşil çizgili kablolar var :S
    otomatık jiklenin kablolarıdır. ısı sensörüne bağlı olarak jikleyi açar yada kapatır.
    doganugursen bunu beğendi.
    TRANSALP XL700

  16. #16
    doganugursen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    keeway superlight ve keeway supershadow
    hmm evet hem jikle hemde şunu söylüyorlar genelde bu konu bi hayli tartışılmış
    bir örnek vermek gerekirse eğer:

    benim GV 250'de de var, denildiği gibi egzos emisyonlarını düşük göstermeye yönelik bir sistem, gerçekte kirliliği filan azaltmıyor, sadece belli devirler arasında daha düşük okunmasını sağlıyor. Yani tamamen yeni çevre kanunlarına karşı bir takiyye, heh. Performans kaybına sebep olduğu da doğru, ama iptal edecekseniz de düzgün yapmak lazım, ayrıca bunun iptali motorun garantiden çıkmasına sebep olur mu, onu da sormalı.

    yazmış bir arkadaş... bu kablolar sökülsede çalışırmış motor buna örnek olarakta şunu vereyim:

    selam arkadaşlar. 2005 ten sonraki yeni ybr lerin karbüratöründe iki kablo var. ilk önceleri ışık tertibatını açan bir sistem zannetmiştim. ama söktüm denedim ışıklarla bir alakası yok. acaba karbüratöre bağlı bu iki kablo ne işe yarıyor neyle alakalı bir bilgisi olan varmı. kabloları söktüm motor yinede çalışıyo. benim aklım ermedi. ustalara sordum onlarda bilmio. bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.


    bahsi geçen karbüratörler aynı marka ve aynı model...

    ayrıca SBR hocam özelliklede sana bir sorum var az önce motorun yanındayken 9a 9 girişli bir soket kablosu vardı motorda ama tesisatın üzerinde 11 kablo var 2 tanesi boşta duruyor bu boşta duran renklerden biri kırmızı diğeri maviydi bu kablolara bir uygulamada yapmışlar ama çok bollaştığı için çıktı o bakarken anlayamadım ne olduğunu bu konuda bir fikrin var mıdır?

  17. #17
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Burdada keeway superlıght karbüratörü var konuyu açan arkadaşla dün konuştuk ama çözemedik tam olarak yardımcı olursanız sevinirim




    Buda karbüratörün silindire bağlanan kısmı alttan çektim bakşa bi yerde vida yok diğer tarafında jikle var o kadar

    [IMG][/IMG]

  18. #18
    doganugursen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    keeway superlight ve keeway supershadow
    aynen thepope
    dün senle de konuştuk ama özür dilerim sendende çünkü yanlış biliyormuşum ustaların yalancısıydım bende
    bu konuyu birazda dünkü konuşmamız için açtım

  19. #19
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    anladım zaten önemli değil bende internetten araştırdığım kadarıyla yazdım ustalara açıkçası mecbur kalmadıkça gitmiyorum.Bence herkesin motorunu tanıması lazım.Bu hava ayar vidası karbüratörlere göre değişiklik gösteriyor ama senin tekeleme sorunu hava filtresinden yada o hava ayarındandır

  20. #20
    doganugursen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    keeway superlight ve keeway supershadow
    benimki hava ayarından çok çok çok yüksek ihtimalle
    şu yukarda yazığım kablo olayı takıldı kafama

    ayrıca SBR hocam özelliklede sana bir sorum var az önce motorun yanındayken 9a 9 girişli bir soket kablosu vardı motorda ama tesisatın üzerinde 11 kablo var 2 tanesi boşta duruyor bu boşta duran renklerden biri kırmızı diğeri maviydi bu kablolara bir uygulamada yapmışlar ama çok bollaştığı için çıktı o bakarken anlayamadım ne olduğunu bu konuda bir fikrin var mıdır?


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)