Kilometre ile oynandigini nasil anlariz?
Reklamlar
-
19 Aralık 2012, 23:26
#41
Chronix adlı üyeden alıntı
Kilometre teyit yada itirazdan once yapilmasi gerekenler :
1- Muayene tarihlerini ve kaç km de iken muayeneye girdiğini tramerden plaka ve sase no ile sorgulatin, servisten de sorgulanabilir(fromghetto,serkanADH13,extrem_015)
2- Motorun su anki kilometresi bu matematik islemi yapildiktan sonra, (10 bin km) x (motor yaşi), cikan rakama yakin olmali. (drtayfun)
3- Anahtar çok rahat giriyor ve yalama gibimi diye bakilmali (drtayfun)
4- Ana kaporta aksamina bakildiktan sonra ozellikle Sele orjinalmi diye bakilmali (düzgünbaba)
5- Kadro ile ön masayi birlestiren gobekte bosluk olmamali, bu cok tek teker yaptigi anlaminada gelebilir. ( braingulp )
6- Motorun yasina yakisan miktarda kullanilmislik izleri olmasi normalidir.azi veya cogu soru uyandirmali.(serkanADH13)
7- Taze lastik, bakimli arka Zincir dislisi, kirilmamis grenaj baglanti noktalari, ve en onemlisi tamir gormemis şasi yeglenmelidir.(Reşit)
8- Fren disklerin kimse kolay kolay değiştirmez kullanıma bağlı olarak zamanla erime oluşur ve en ufak bir erime 15 ve 20.000 den sonra başlar.balata olayına dikkat edilmedi ise zaten motorun ne kadar hor kullanıldığını gösterir.
9-
10-
hacım şu konuda sana katılmıyorum sıfır gt 650 alıp daha ilk 1000 km de arka diskin yarısından fazlasını yiyen bir hıyar tanıyorum
herifçi oğlu rodaj geyiğiyle yavaş gidiyor (veya gittiğini sanıyor) ayağı arka frende basılı geziyormuş balata bitince baskı kaliperleri diskin anasını ağlatmıştı
2. madde biraz karışık mesela benim ustam da 5 tane farklı tarz motor var adam 2 veya 3 haftada bir anca sürer birini en fazla km si olan motoru 10 bin de o da irana gidip geldi yoksa o da 2 bin civarı bişey olacak tı
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
Reklamlar
-
19 Aralık 2012, 23:31
#42
draggy adlı üyeden alıntı
2. madde her zaman doğru olmaz, motorum 2005 model 2007 çıkışlı. bu hesapla en az 50.000 km de olmalı, ama zaman bulup binememekten daha 30 binde
istisnalar kaideyi bozmaz, senin ki istisna,
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:29 ----------
otopsici adlı üyeden alıntı
hacım şu konuda sana katılmıyorum sıfır gt 650 alıp daha ilk 1000 km de arka diskin yarısından fazlasını yiyen bir hıyar tanıyorum
herifçi oğlu rodaj geyiğiyle yavaş gidiyor (veya gittiğini sanıyor) ayağı arka frende basılı geziyormuş balata bitince baskı kaliperleri diskin anasını ağlatmıştı
2. madde biraz karışık mesela benim ustam da 5 tane farklı tarz motor var adam 2 veya 3 haftada bir anca sürer birini en fazla km si olan motoru 10 bin de o da irana gidip geldi yoksa o da 2 bin civarı bişey olacak tı
o hiyardan motor almamak gerekiyor sanirim, o gorunen hasar, daha baska gorunmeyen ne hasarlar vermistir kimbilir.
-
19 Aralık 2012, 23:35
#43
Söyledindimi bilmiyorum..
Aracın plaka nosunu unuttum simdi bi yere gönderion 6 la baslıodu ama..
2011 ve 2009 da vize de kac km oldugu orda yazıyor.. kazası olup olmadıgı yazıyor sadece 4 tl..
ben aracımı almadan aractırdım.. 2011 deki vizede 146.500 dü ben aldıgımda 148.750 di..
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
-
19 Aralık 2012, 23:37
#44
braingulp adlı üyeden alıntı
istisnalar kaideyi bozmaz, senin ki istisna,
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:29 ----------
o hiyardan motor almamak gerekiyor sanirim, o gorunen hasar, daha baska gorunmeyen ne hasarlar vermistir kimbilir.
bankacıların motorları hep düşük km, mecburiyetten diyelim..
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
19 Aralık 2012, 23:38
#45
TATLIHIZ adlı üyeden alıntı
Söyledindimi bilmiyorum..
Aracın plaka nosunu unuttum simdi bi yere gönderion 6 la baslıodu ama..
2011 ve 2009 da vize de kac km oldugu orda yazıyor.. kazası olup olmadıgı yazıyor sadece 4 tl..
ben aracımı almadan aractırdım.. 2011 deki vizede 146.500 dü ben aldıgımda 148.750 di..
Evet , soylendi bu , birinci madde.
-
19 Aralık 2012, 23:40
#46
draggy adlı üyeden alıntı
2. madde her zaman doğru olmaz, motorum 2005 model 2007 çıkışlı. bu hesapla en az 50.000 km de olmalı, ama zaman bulup binememekten daha 30 binde
bende tam tersine....
agustos 2010 da 2007 model 9000km de racer200 aldım... kasım 2011 de 33000 km de sattım ... adamların 3 senede yapamadığı km yi ben 1 senede yaptım...
-
19 Aralık 2012, 23:41
#47
ferhatkars adlı üyeden alıntı
bende tam tersine....
agustos 2010 da 2007 model 9000km de racer200 aldım... kasım 2011 de 33000 km de sattım ... adamların 3 senede yapamadığı km yi ben 1 senede yaptım...
helaya bile motorla gidersen
-
19 Aralık 2012, 23:46
#48
frantisec adlı üyeden alıntı
helaya bile motorla gidersen
2 defa da km telim kopmuştu...ha deyincede km teli alınmıyor... 600-700 kmde eksik vardı
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:44 ----------
bundan önceki yazılanların hepsini boşverin...
bunları okuyun yeter...
savaskayan Nickli Üyeden Alıntıdır....
Şimdi öyle" yöntem" filan dedik diye bilimsel yöntemler,formuller filan beklemeyin.O kadar formule edebilsek kitabını yazarız
naçizane önerilerimi aktarmaya çalışacağım;
şu günlerde motor arayan çok ya,bir tek motor sevdalısının gözünü açıp hayır duasını alabilirsek ne ala,
Yıllar önce XT 660 almaya karar vermiştim.Elime bir miktar para geçmiş o zaman,Motor arıyorum,gönlüme göre motor yok,bulduklarım pahalı,ben de o kadar para yok,bir süre motorsuz kalmışım ya ,alışmış kudurmuştan beter misali her an niyeti bozup her türlü motoru alabilecek denli gözü karartmışım,bir motor sesi duyuyorum geçen mobylette olsun illa bakacağım öyle bir durum,günde beş kere ilan sitelerini,forumları filan dolaşıyorum yok yok yok,Bizim buralarda bu duruma "kuyruğu kaldırmak" denir ki, köpek besleyenler ne dediğimi daha iyi anlayabiliramiyane ifade edersek Motorcu icin motorsuzluk,abazanlık gibi bir şey
Neyse İzmitte bir motor çıktı sahibinden.com a, fiyat diğerlerinden 500-bilemedin 600 Tl.düşük,Aradım ,Motorun sahibi" üniversite öğrencisi olduğunu,acilen paraya sıkıştığını,2 gün sonra kredi kartı ödemesi yapması gerektiğini",motorun çok temiz olduğundan,sadece bir kez yana yatırdığını söyledi.Adam telefonda makina gibi konuşuyor,nefes almadan durumunu motoru anlatıyor.Aslında fiyat ta öyle çok cazip değildi,yani ölücülük yapacak bir durum da yok,o yıl 2009 filan sanırım piyasada motorun az,fiyatların yüksek olduğu bir zamandı, İşi gücü bırakıp o Cuma günü İstanbul Trafigini aşıp 200 km yolu göze aldım,Yanımda bir arkadaşım vardı.Satıcıyla İzmitte bir alışveriş merkezinin otoparkında buluşacaktık.Satıcı bir racing motorla geldi ,önümüzden gidip yolu gösterecek motorun bulundugu yere gideceğiz ya, takıldık peşine.
herifin motor üzerindeki hali bile acaip,safi artist,makaslar sollamalar,yerli yersiz gaz açmalar filan gideceğimiz yere vardık,motoru gördük,Tüüü motor leş gibi,öyle bir kere değil,on kere düşse zarar görmeyecek yerlerine kadar bir sürü hasarı var,grenajları ellesek elimizde kalacak, bloğa elimi attım,sıcacık,muhtemelen soğukken çalışmakta zorlanıyor bize hazırlanmış,bizim artist ve uyanık satıcı "çalıştırayım mı" deyince"istemez gerek yok"dedim,yanımdaki arkadaşım" abi 200 km geldik bi sesini duysaydık" filan diyor,satıcı "çalıştırayım" diyor."Kalsın" dedim,efendiliğimi bozmadım.İşi terbiyesizliğe vurmak aklımdan gecti ama yapmadım.
hani bir argo söz vardır,boşa gidilmiş yollar icin "gör gtm. yolları, iç buzlu suları"derler o hesap oldu bizimki.Elalemin leşi icin Cuma günü saat 4 ten sonra İstanbulu boydan boya geç,İzmit e git,sonra geri dön,herhalde 7-8 saatlik yol.
Bu yüzden her satılık motora yeni gelin gibi saldırmamak lazım,
O zaman işe doğru noktadan başlamak lazım,
nasıl bir motor alması gerektiğini bilen alıcı belli bir marka ve model üzerinde yoğunlaşır sonra da başlar her gün ilanları taramaya.
Hah o ilanları tararken bir sürü farklı söylemle karşılaşır,ilan başlığını ve ayrıntıları,fotoğrafları,satıcının adresini ve telefonlarını doğru irdelemek gerekir.
İLAN BAŞLIĞI:
Her ilanın bir başlığı olur,
"İlk sahibinden satılık 2010 model 9.000 km de CBF 150"denir başlıkta mesela
makul olan bu ve benzer başlıklara sözüm yok
Ama bazıları daha ilan başlığında saçmalar
Adam 2010 model CBF 150 satıyor ,"Türkiye'deki en temiz motor benimki"derse ilk tepkinin" h.stir" olması gerekir.
Merak edip bakıyorsun üstüne kuş mu kondurmuş? diye ,yooo yok öyle bir şey,herhangi bir motor gibi.
Bilmiyorsan atma birader,senin temiz dediğinin daha yenisi ve düzgünü bayide her zaman var,olmadı 2010 modelin 500 km yi bile görmemişi bir yerde garajda yatıyordur,kolleksiyonda duruyordur muhakkak vardır.
Bu adam niye böyle demiş ilanda,çünkü motoru fetiş haline getirmiş,olaki daha temizini görse dengesi altüst olacak.Kıskançlığından çatlayacak.
İlan başlığında bazen tüyolar vardır, bazen tuzaklar.
"Kredi kartı borcundan satılık","İlk gelen alır"," bazen gerçekten samimi ,bazen de keriz avcısı satıcı söylemidir.
Özellikle" Yurt dışına yerleşeceğimden acil "satılık ilanları dikkat çekicidir.Her 10 motorcudan biri yurt dışına yerleşiyor sanki.Motoru satan kapağı yurt dışına atacak,
bi biz yolunu bulamadık
İLAN METNİ
o ilan metinlerini iyi incelemek lazım,ilan metninden bozuk bir dilbilgisi,argo akıyorsa satıcıyı aramaya bile gerek yok.
"temiz motor"denince herkesin aklında farklı bir algı oluşur.Temiz motor içi boş bir kavramdır.
Nasıl yani? hijyenik mi olması gerekiyor motorun?
bunun yerine bakımını düzenli ve doğru şekilde yaptım,hiç bir aksamı aşınmış ve yolda bırakacak kadar kötü değildir,Hangi parça kaç km de değişmiştir,ne markadır deseler ya.
aslında İlan metinlerinin çoğu motoru da satıcıyı çözmemize yardımcıdır.
"Motorumu büyüteceğimden satıyorum" deyip,kaskı montu,dizliği hediye edene ne kadar inanırsınız.
İki satır ilan metninin sonuna "Fazla söze gerek yok"cümlesi beni hep gülümsetir zaten.
Ne demek fazla söze gerek yok?
Bu tip ilanlar ya saçma sapan süslenmiş,ya çok yeni ya da leşi çıkmış motorlar icin kullanılır.
motor mu satıyorsun hazine bonosu mu?
sağını solunu anlatsana be insan,gelen alıcı sürprizle karşılaşmasın.
600 cc lik motor ilanında "Motorun kağıtları yok,ben yıllardır böyle kullanıyorum,iki yaşındaki motoru" motor dışardan geldi plakası yok" diyeni de cabasıdır.
katiyyen ciddiye alıp o motorlara müşteri olmamak gerekir.
birinciyi alırsın çalıntı çıkar,ikincisi kaçaktır,yakalandığında hani şu açılmayan şemsiye gibi olur.
hadi motoru geçtik satıcı kim?
Bi kere düzgün motor,düzgün adamdan alınır.Düzgün adam ağzı laf yapan değil,sözü doğru adamdır,en çok okumuşu değil,sözü kıymet ifade eden adamdır.
İnsani değeri eksik olandan altın alsan ya gramdan çalar,ya ayardan.
Düzgün adam konuşmasıyla tavrıyla iyi kötü kendini belli eder,insan sarrafı olmak icin karşındakinin kendiliğinden anlattıkları yetmez,senin sorduğuna da adam gibi cevap vermesi gerekir.
Motoru satarken" şununla satarsam bu kadar,bununla satarsam şu kadar,üzerinden alarmını sökerim,lastiğini alırım,muayenesi geçti,ben yaptırırım" diyene de yaklaşmamak lazım.
Motor satılık ama hiç detay yok,fiyat da kelepir,tek açıklama "detaylar icin telefon ediniz "diyorsa onu da geçiniz.
"Motoruma her türlü kefilim"ne demek?
noterden kefalet senedi mi vereceksin?sattın ,gitti,noterde imzaladığınız sözleşmede" gördüm,inceledim beğendim "diyor alıcı,Hele bin km öteden gelip motor almışsa yandı gülüm keten helva.
FOTOĞRAFLAR:
Satılık ilanı verilip fotoğrafı konmamış motorun satışının" fake" olma ihtimali vardır,ayrıca motorun da, satıcının da problemli olabileceğini hatırlatırım.
Tek fotoğrafla satışa kalkışmak da pek makul değil,Fotoğraf çekmek icin teknolojik imkanı olmayanlar bir nebze anlaşılabilir.60 yaşındaki emekli amcanın elindeki 20 yıllık mobylette icin 5 fotoğraf beklenmez elbette.
Motor üzerinde kendi fotoğrafını ilana koyanları da ben anlamıyorum.Bunların içinde kimisi yüzünü karalıyor ki bu tip ilanları geciniz.
Motorun aynaları yoksa benim ilgimi çekmez,nasıl diyolar; apaçi stayla"motorun ciğerinin bitmesi" an meselesi olabilir
Motorun tüm fotoğrafları aynı taraftan çekilmişse öbür tarafta kimbilir neler var?
Motorun resmini gördünüz,bakın bakalım gerçekten onun mu? aynı marka motorların fotoğraflarından çalıp çırpma olmasın.
İlgilendiğiniz motorun detay fotoğraflarını iyice inceleyin bir çok hasar fotoğraftan daha bellidir zaten.Ama adam bundan bahsetmez,"cillop gibi motor"derse ısrarla cillop gibi müşteri olmayın.
Ciddi olarak ilgileniyorsanız satıcıdan fazla detay fotoğrafları isteyin,uzaktan çekilmiş fotoğraflara kanmayın
Beğendiğiniz ve görmeye gideceğiniz motorun fotoğraflarını bilgisayarınıza kaydedin,gerekirse cep telefonuna aktarıp motorun yanında bir daha bakın,
nasılsa oraya kadar gidiyorsunuz ya bir de öyle karşılaştırın.
SATICI
Satıcının başka ilanlarına bakınız,"bir ilanında motoru büyüteceğimden,diğerinde aile baskısından" diyorsa çakalın tekidir zaten.
Alım satımı layıkıyla yapan profesyonellere sözümüz yok,Öyle profesyonel alım satımcılar vardır ki bu piyasada isim yapmıştır.Bir motor icin lekelenmeyecek kadar ciddi çabası ve mesleki geçmişi vardır onları zaten iyi kötü bilirsiniz,Adını soyadını ,ticari işletmesini yazarak ilan verirler.
Bir de seyyar alsatçılar vardır,onlara pek yaklaşmamak gerek.
Satıcının adını öğrenebilirseniz motosiklet forumlarında da araştırınız,iyi kötü fikir sahibi olursunuz.
20 milyarlık motorun ilanına hiç bir açıklama yazmadan" diğer detaylar icin telefonda görüşelim"diyenler ya dalga-dümenli,ya kazalı ya hacizli motoru,ya da çalıntı motoru kaktırmanın hesabını yapıyordur emin olun.Biz nasıl karşımızdakini ilanı tahlil ederek anlamaya çalışıyorsak o da kerizi konuşmasından tahlil etme peşine düşecek.Bunu yaparken de telefonda alıcıyı lafa boğacak,uyanık biriyle karşılaşırsa kısa kesecek,üstüne gidersen" size yaramaz" diyecek,kerize denk gelirse artık insafı neyi elverirse.
Düzgün satıcı alıcısını telefonda boğmaz,"sen kapora gönder,yoksa motora bakmaya gelen var satarım" diyeni doğrudan sileceksiniz listeden.
Motoru görmeye gittiğinizde yangından mal kaçırır gibi motoru gösterip, anında satışı yapalım havasında olanlardan kaçın.
"Ruhsat dayımın üstüne kendisi yan yattı çamura battı,üç gün sonra gelecek satışı verecek"diyenleri de es gececeksiniz,siz bir motoru görmek icin en az yarım saatlik yoldan gelecekseniz,işinizden gücünüzden kalacaksanız o da kalmalı,yoksa daha müsait bir anına randevu vermeli.
hadi bu aşamaları da geçtik,ilanı beğendik,motorun özelliklerini beğendik,satıcıyla görüştük,Satıcıyı da gözümüz tuttu yine her şey tamam olmuyor ki.
Adam düzgün olsa bile ne kadar motorcudur,malına ne kadar özen göstermiştir bunu bilmek lazım.Bu motor ona da itelenmiş olabilir mi? ona bakmak lazım.
diyelim ki düzgün adam,efendi adam ya önceki sahibi ona rezil bir motoru çaktıysa ve bunu hala bilmiyorsa?Bunun icin satıcının motorculugunu da iyi tahlil etmeli
Bakımı aksatmışsa,motor üzerinde hangi bakımı yaptığını bilinçli bir sekilde anlatamıyorsa onu da es geçmek lazım.
"Ben ustama götürürüm,ustam tüm bakımları yapar bana teslim eder,hangi marka balata takmıştır,ben akünün yerini bile bilmem" diyenle de alışveriş olmaz".
sonra eline bez alıp,motorunu aşkla temizlemeyen adamı bulmak gerekir,motor sekiz aydır kömürlükte yatmışsa,küf icinde kalmışsa,üzerine karga pislemişse o motorun sahibinden de huylanmak gerekir.
Para kolay kazanılmaz ,motor kolay alınmaz,her nasılsa aldığı malın kıymetini bilmeyenden de motor alınmaz.
Motor almaya giderken yanınıza iyi kötü motordan,paradan,alışverişten anlayan, aklı başında size gerektiğinde gem vurabilen,gözünüzü açan bir arkadaşınızı alın.
olaki sizin gözünüzden kaçan bazı detayları o görsün.
Ne zor işler bunlar di mi?
durun be daha işin başındasınız,bir de motora bakın,anlamıyorsanız bilen biri baksın..Olmadı, biri daha baksın.Neyine bakacağınızı,baktıracağınızı da ben anlatmayayım artık.Benim işim motor ustalığı değil,ukalalığın lüzumu yok.
"Tamam ,aldım" demeden önce bir daha düşünün;
iciyorsanız bir sigara yakın,bir çay için ama bir kez de tuvalete gidin,rahatlayın,acele etmeyin orada düşünün,sonra bakın bir daha motora içinize sindi mi bu iş?
Sindiyse alın.
güle güle binin.
-
20 Aralık 2012, 00:50
#49
braingulp adlı üyeden alıntı
dogru bakim yapildiktan sonra bakimin kimin yaptigi cok onemli degil.
vida orjinal miydi? degilmiydi, ilk once o mu donup gitti, senmi miktir ettin?
bizde baka baka anlicaz iste, ogreniyoruz.
cimrilikle alakasi yok , elinden bu is geliyorsa yapabilirsin.
Vida tabiki orjinaldi. Arkadaş vidanın temizliğinden şüphelenmiş. Olması gerekenden daha temizmiş. Bende kendisine vidaları kirli motorlara bakmasını lakin daha fazla dokunup motorumu kirletmemesini söylediğimde küsüp gitmişti
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
20 Aralık 2012, 01:49
#50
acayüp adlı üyeden alıntı
Vida tabiki orjinaldi. Arkadaş vidanın temizliğinden şüphelenmiş. Olması gerekenden daha temizmiş. Bende kendisine vidaları kirli motorlara bakmasını lakin daha fazla dokunup motorumu kirletmemesini söylediğimde küsüp gitmişti
hahhaha, hayret biseysin ya
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:05 ----------
acayüp adlı üyeden alıntı
Vida tabiki orjinaldi. Arkadaş vidanın temizliğinden şüphelenmiş. Olması gerekenden daha temizmiş. Bende kendisine vidaları kirli motorlara bakmasını lakin daha fazla dokunup motorumu kirletmemesini söylediğimde küsüp gitmişti
Motorunu satarken gelen alicilar 'bi tur atayim' diye sana sorunca ne diyon artik , hic tahmin etmiycem hehehhe
-
20 Aralık 2012, 13:03
#51
braingulp adlı üyeden alıntı
Motorunu satarken gelen alicilar 'bi tur atayim' diye sana sorunca ne diyon artik , hic tahmin etmiycem hehehhe
Bu konuda benden daha müzdaribini bulamazsın. O kunu ile ilgili mahkemeler hala bitmedi. Uzun hikaye.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
21 Aralık 2012, 23:36
#52
Dikkat edilmesi gereken noktalarin en son listesi asagida.
Eklemek istediginiz varmi? Simdilik bu noktalara dikkat edilmesi tavsiye edildi.
Kilometre teyit yada itirazdan once yapilmasi gerekenler :
1- Muayene tarihlerini ve kaç km de iken muayeneye girdiğini tramerden plaka ve sase no ile sorgulatin, servisten de sorgulanabilir(fromghetto,serkanADH13,extrem_015)
2- Motorun su anki kilometresi bu matematik islemi yapildiktan sonra, (10 bin km) x (motor yaşi), cikan rakama yakin olmali. (drtayfun)
3- Anahtar çok rahat giriyor ve yalama gibimi diye bakilmali (drtayfun)
4- Ana kaporta aksamina bakildiktan sonra ozellikle Sele orjinalmi diye bakilmali (düzgünbaba)
5- Kadro ile ön masayi birlestiren gobekte bosluk olmamali, bu cok tek teker yaptigi anlaminada gelebilir. ( braingulp )
6- Motorun yasina yakisan miktarda kullanilmislik izleri olmasi normalidir.azi veya cogu soru uyandirmali.(serkanADH13)
7- Taze lastik, bakimli arka Zincir dislisi, kirilmamis grenaj baglanti noktalari, ve en onemlisi tamir gormemis şasi yeglenmelidir.(Reşit)
8- Fren disklerin uzun omurludur, bakimli motorlarda 15-20 bin km den sonra asinmalar baslar. hor yada cok kullanilmis motorlarda yeni disk gorulebilir.(Chronix )
9- Motorun kompresyonu nu imkanlar dahilinde olcturun.(Benli, frantisec )
10-
11-
12-
-
22 Aralık 2012, 01:45
#53
kilometre saatleri genelde preslidir ve kırılarak acılır ama hangi motor sahibi ben en azından satacağı zaman grenajı söktürüpte baktırır bilmem. ama pazarlık bittikten sonra eğer böyle bir şey var ise eve gidince bakarım ve kırıksa geri iade edrim ve alım satım masrafları bana ait olur diye anlaşmaya varırım ki son alış verişimde bu şekilde oldu satan kişi iade alır herhangibir sorun cıkarsa paran aynen iade diye söz ile beyan etti tabi iş başa düşünce olayı şahitlendirip ayıplı malı bana kusursuz diye sattı şeklinde hukuki yolu var diye biliyorum ama yinede Allah helal süt emmişiyle karşılaştırsın çünki geçen sene sattığım fazer 57000 de idi ben km yüksek diye satan arkadaşa hiç sormadım km oynama varmı diye fiyat uygun ve ilk büyük cc motorum idi fakat kışın merak ettim ve kafa grenajını söktüm saat birleşme yerlerinde kırık insafa gelip 50000 mi yapmış nedir anlamdım aradan 6 ay gectiği içinde arayıp bir şey demedim uykularım kaçtı motordan kıllandım soğudum ve sattım bir iki hafta sonra km 22000 de sahibindende alana geçmiş olsun
-
22 Aralık 2012, 01:51
#54
Hadi benimde katkım olsun.
Km saatinin çalıştığından emin olun. Daha doğrusu sayaçın. Hızı gösterebili ama sayaç saymayabilir.
Bazı ilanlarda adam x km yazmış gidiyorsun km saati çalışmıyor. Kim bilir ne zamandır x km de belli değil.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
22 Aralık 2012, 01:52
#55
19000 22000 bunlar popüler kmler
-
22 Aralık 2012, 01:59
#56
Dikkat edilmesi gereken noktalarin en son listesi asagida.
Eklemek istediginiz varmi? Simdilik bu noktalara dikkat edilmesi tavsiye edildi.
Kilometre teyit yada itirazdan once yapilmasi gerekenler :
1- Muayene tarihlerini ve kaç km de iken muayeneye girdiğini tramerden plaka ve sase no ile sorgulatin, servisten de sorgulanabilir(fromghetto,serkanADH13,extrem_015)
2- Motorun su anki kilometresi bu matematik islemi yapildiktan sonra, (10 bin km) x (motor yaşi), cikan rakama yakin olmali. (drtayfun)
3- Anahtar çok rahat giriyor ve yalama gibimi diye bakilmali (drtayfun)
4- Ana kaporta aksamina bakildiktan sonra ozellikle Sele orjinalmi diye bakilmali (düzgünbaba)
5- Kadro ile ön masayi birlestiren gobekte bosluk olmamali, bu cok tek teker yaptigi anlaminada gelebilir. ( braingulp )
6- Motorun yasina yakisan miktarda kullanilmislik izleri olmasi normalidir.azi veya cogu soru uyandirmali.(serkanADH13)
7- Taze lastik, bakimli arka Zincir dislisi, kirilmamis grenaj baglanti noktalari, ve en onemlisi tamir gormemis şasi yeglenmelidir.(Reşit)
8- Fren disklerin uzun omurludur, bakimli motorlarda 15-20 bin km den sonra asinmalar baslar. hor yada cok kullanilmis motorlarda yeni disk gorulebilir.(Chronix )
9- Motorun kompresyonu nu imkanlar dahilinde olcturun.(Benli, frantisec )
10- Km sayaçınin çalıştığından emin olun. Hızı gösterebili ama sayaç saymayabilir.(acayüp)
11-
12-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler