Kilometre ile oynandigini nasil anlariz?
-
19 Aralık 2012, 06:14
#21
Bence baz alınacak olan tek şey kişinin ağzından çıkan sözdür. Öyle katakullilerle araçlar satılıyor ki aklınız hayaliniz durur, km oynaması onların yanından bile geçemez. Şanslıysanız ve karşınızdaki insan Allah korkusu olan, inancı olmasa bile insana değer veren biriyse zaten katakulliye getirmez.
Ben yakın zamanda Er-5 motorumun km saati bozuk olduğu için değiştireceğim ve Koso Rx2 saat aldım gelmesini bekliyorum. Km saatinin bir fotografını çekeceğim saati değiştirmeden önce; şu an 30500km civarında. Ben zaten sahtekarlık peşinde olsam km saati için "neden çalışmıyor" dendiğinde "km telini değiştir yeter" der ve geçerim. Olmadı km si düşük bir Er-5 in km saatinin fotografını çekerim, sanayide bir ustayla anlaşırım gibi gibi gibi. İnsan yeterki sahtekar olsun, hırsıza kilit dayanmaz misali bir şekilde halledilir.
Ben 2. el olayına tamamen şans olarak bakıyorum. İyi bir ustanız varsa motoru gösterin, zaten iyi ve bakımları yapılmış bir motorsa isterse 100.000 km de olsun fark etmiyor.
Bir arkadaş konunun başında servis kaydından bahsetmiş ama ülkemizde Japon araba veya motor fark etmeksizin servisleride parçalarıda çok pahalı olduğundan birçok insan yetkili servis yerine özel servisleri tercih ediyor. Bu sebepten servis kaydı olan o yaşlarda bir araç bulmak çok zor.
Eğer motosikleti aldığınız, alacağınız kişi motoru sevdiği için ve bir yaşam stili olarak benimsediğinden dolayı kullanıyorsa zaten o kişinin motosikleti iyidir, bakımlıdır. Ama zorunluluktan "ayağımı yerden kessin yeter" diyerekten biniyorsa bence yaklaşmayın ...
Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.
Reklamlar
-
19 Aralık 2012, 12:56
#22
Kilometre teyit yada itirazdan once yapilmasi gerekenler :
1- Muayene tarihlerini ve kaç km de iken muayeneye girdiğini tramerden plaka ve sase no ile sorgulatin, servisten de sorgulanabilir(fromghetto,serkanADH13,extrem_015)
2- Motorun su anki kilometresi bu matematik islemi yapildiktan sonra, (10 bin km) x (motor yaşi), cikan rakama yakin olmali. (drtayfun)
3- Anahtar çok rahat giriyor ve yalama gibimi diye bakilmali (drtayfun)
4- Ana kaporta aksamina bakildiktan sonra ozellikle Sele orjinalmi diye bakilmali (düzgünbaba)
5- Kadro ile ön masayi birlestiren gobekte bosluk olmamali, bu cok tek teker yaptigi anlaminada gelebilir. ( braingulp )
6- Motorun yasina yakisan miktarda kullanilmislik izleri olmasi normalidir.azi veya cogu soru uyandirmali.(serkanADH13)
7- Taze lastik, bakimli arka Zincir dislisi, kirilmamis grenaj baglanti noktalari, ve en onemlisi tamir gormemis şasi yeglenmelidir.(Reşit)
8- Fren disklerin kimse kolay kolay değiştirmez kullanıma bağlı olarak zamanla erime oluşur ve en ufak bir erime 15 ve 20.000 den sonra başlar.balata olayına dikkat edilmedi ise zaten motorun ne kadar hor kullanıldığını gösterir.
9-
10-
Two Against the World
Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200
-
19 Aralık 2012, 13:54
#23
Zamanında bu konuda açtığım başlıkta faydalı bilgiler vardı:
http://www.motosiklet.net/forum/moto...km-konusu.html
coq adlı üyden alıntıdır:
Mesela motosiklette zaman içerisinde falso verecek çok detay var.
Bunlara dikkat çekilebilir ama o zaman ne kadar zamandir, bunu iyi arastirmak lazim.
Mesela zincir-disli takimi degistiyse, en az 15-20bin km arasinda bir motosiklettir demek mümkün ama bu isi 5bin km de gebertmeyi becerebilen sürücüler mevcut.
Bu nedenle sürücüye bagli olmayan aksamlardaki asinmalar üzerinde durup bir bilanço çikartmak lazim.
Mesela buji kafalari.
Akü
Akünün oturtuldugu yerdeki oksitlenme ve deformasyon.
Fazla ya da hiç oynanmayan vidalar ve yuvalarindaki deformasyon.
çamurluk içleri ve vidalari.
Amortisör baglanti vida ve aparatlari.
Gidon baglantilari.
Gaz, debriyaj tellerindeki deformasyon.
Elciklerdeki deformasyon.
Plaka baglanti vidalari.
Orta sehpa veya yan ayaklik.
Far,stop-fren lambasi ve sinyal içleri.
Aynalar ve baglanti vidalari.
Diskler, fren balatalarindaki asinmalar.
Hatta lastikler.(degismismi?ne zaman?niye?)
Motosikleti kullanirken gelen sesler.
Egzoz borulari.(renk degisikligi, korozyon,vs.)
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
-
19 Aralık 2012, 17:00
#24
braingulp adlı üyeden alıntı
Eklemek istediginiz varmi? Simdilik bu noktalara dikkat edilmesi tavsiye edildi.
Kilometre teyit yada itirazdan once yapilmasi gerekenler :
1- Muayene tarihlerini ve kaç km de iken muayeneye girdiğini tramerden plaka ve sase no ile sorgulatin, servisten de sorgulanabilir(fromghetto,serkanADH13,extrem_015)
2- Motorun su anki kilometresi bu matematik islemi yapildiktan sonra, (10 bin km) x (motor yaşi), cikan rakama yakin olmali. (drtayfun)
3- Anahtar çok rahat giriyor ve yalama gibimi diye bakilmali (drtayfun)
4- Ana kaporta aksamina bakildiktan sonra ozellikle Sele orjinalmi diye bakilmali (düzgünbaba)
5- Kadro ile ön masayi birlestiren gobekte bosluk olmamali, bu cok tek teker yaptigi anlaminada gelebilir. ( braingulp )
6- Motorun yasina yakisan miktarda kullanilmislik izleri olmasi normalidir.azi veya cogu soru uyandirmali.(serkanADH13)
7- Taze lastik, bakimli arka Zincir dislisi, kirilmamis grenaj baglanti noktalari, ve en onemlisi tamir gormemis şasi yeglenmelidir.(Reşit)
8-
9-
10-
Taze lastik omru ne kadardir arkadaslar? ( braingulp )
ilerde bu liset biraz daha olgunlasinca, a4 dokumani haline getirip internetten indirilebilir hale getirecegim, boylelikle motor almaya giderken yanimizda goturup listeyi tek tek kontrol edebiliriz.
Buradan şu sonuç çıkıyor ki acentaya yakın bir motor arıyoruz yani 3-5 bin km lik bir makina , genellenme yapamayız , neticede ne kadar ekmek uzatırsanız, o kadar köfte veriliyor , ikinci elin illaki eksikleri olacaktır , kompresörünü ölçtürüp şöyle bir tur atmakta fayda var , içinize sinerse basın parayı alin derim.
" Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.
BİLGİ GÜÇTÜR
-
19 Aralık 2012, 17:41
#25
digital göstergeli motorlarda yazan rakamların hepsi aynı hizada olmalıdır yani atıyorum motosiklet 25589 kmde olsun bu rakamların hepsi aynı hizada olmalıdır
örneğin 2222222 gibi
-
19 Aralık 2012, 20:36
#26
Ufuk İnkaya adlı üyeden alıntı
Ben bu güne kadar hiç bir motor da ( çin hariç ) silindiğini görmedim. Rengi atmış olabilir fakat silindiğini hiç görmedim. Örneğin benim motorum 40bin km'de silinik değil ama rengi atık.
20k km'de silindi ise istisna diyelim sizinkine ama şunu unutmayın çok güneş ve yağmur yemiş motorlar da bu tür şeyler gerçekleşir araştırırsanız sonuca ulasabilirsiniz.
Eğer dersek ki km orjinal yine de silinmiş ise motor sahibi motoruna pek dikkat etmemiş genelde güneşte kalmıs ya da yağmurlu havalar da kullanılmıştır.
Peki tamam
Imza mi?? Nereye Atayım
-
19 Aralık 2012, 20:45
#27
Dikkat edilmesi gereken noktalarin en son listesi asagida.
Eklemek istediginiz varmi? Simdilik bu noktalara dikkat edilmesi tavsiye edildi.
Kilometre teyit yada itirazdan once yapilmasi gerekenler :
1- Muayene tarihlerini ve kaç km de iken muayeneye girdiğini tramerden plaka ve sase no ile sorgulatin, servisten de sorgulanabilir(fromghetto,serkanADH13,extrem_015)
2- Motorun su anki kilometresi bu matematik islemi yapildiktan sonra, (10 bin km) x (motor yaşi), cikan rakama yakin olmali. (drtayfun)
3- Anahtar çok rahat giriyor ve yalama gibimi diye bakilmali (drtayfun)
4- Ana kaporta aksamina bakildiktan sonra ozellikle Sele orjinalmi diye bakilmali (düzgünbaba)
5- Kadro ile ön masayi birlestiren gobekte bosluk olmamali, bu cok tek teker yaptigi anlaminada gelebilir. ( braingulp )
6- Motorun yasina yakisan miktarda kullanilmislik izleri olmasi normalidir.azi veya cogu soru uyandirmali.(serkanADH13)
7- Taze lastik, bakimli arka Zincir dislisi, kirilmamis grenaj baglanti noktalari, ve en onemlisi tamir gormemis şasi yeglenmelidir.(Reşit)
8- Fren disklerin uzun omurludur, bakimli motorlarda 15-20 bin km den sonra asinmalar baslar. hor yada cok kullanilmis motorlarda yeni disk gorulebilir.(Chronix )
9-
10-
11-
12-
-
19 Aralık 2012, 21:00
#28
Benli adlı üyeden alıntı
Buradan şu sonuç çıkıyor ki acentaya yakın bir motor arıyoruz yani 3-5 bin km lik bir makina , genellenme yapamayız , neticede ne kadar ekmek uzatırsanız, o kadar köfte veriliyor , ikinci elin illaki eksikleri olacaktır , kompresörünü ölçtürüp şöyle bir tur atmakta fayda var , içinize sinerse basın parayı alin derim.
en baba cümleyi kurmuş arkadaşımız.Motor alınırken yapılacak işin en iyisi bu ölçümdür.Kompresyonuna bakılmalı.Veriler size motorun zayıfmı değilmi olduğunu gösterir..
Kaporta aksamı zarar görmeye açık.Düşebilir,Yolda giderken küçük taş çarpmaları ciziklere sebep oluyor,yağmur,çamur,rüzgar,kedi vs vs..
-
19 Aralık 2012, 21:05
#29
frantisec adlı üyeden alıntı
en baba cümleyi kurmuş arkadaşımız.Motor alınırken yapılacak işin en iyisi bu ölçümdür.Kompresyonuna bakılmalı.Veriler size motorun zayıfmı değilmi olduğunu gösterir..
Kaporta aksamı zarar görmeye açık.Düşebilir,Yolda giderken küçük taş çarpmaları ciziklere sebep oluyor,yağmur,çamur,rüzgar,kedi
vs vs..
Kompresyona bakmanin kolay bir yolu varmi?
Kompresyonun iyi olup olmadigini nasil bunu anlayabiliriz?
-
19 Aralık 2012, 21:13
#30
braingulp adlı üyeden alıntı
Kompresyona bakmanin kolay bir yolu varmi?
Kompresyonun iyi olup olmadigini nasil bunu anlayabiliriz?
bu iş için Servisleri kullanmanız gerek.Orda Gerekli donanımlarla ölçüm yapılıyor.Götürdüğünüz motorun teknik verileri bilinir.Bunun haricinde 4 silindirli bir motorun
bu veriler altında cıkması demek motorun olması gereken durumda olmadığı demektir.Yani Siz daha önce böyle bir motora binmediyseniz sizin için motorun düşük hali bile uçak gibi gelecektir.Motoru sürmek yerine Bu ölçümleri yaptırırsanız Paranız zayi olmaz.
-
19 Aralık 2012, 21:27
#31
frantisec adlı üyeden alıntı
bu iş için Servisleri kullanmanız gerek.Orda Gerekli donanımlarla ölçüm yapılıyor.Götürdüğünüz motorun teknik verileri bilinir.Bunun haricinde 4 silindirli bir motorun
bu veriler altında cıkması demek motorun olması gereken durumda olmadığı demektir.Yani Siz daha önce böyle bir motora binmediyseniz sizin için motorun düşük hali bile uçak gibi gelecektir.Motoru sürmek yerine Bu ölçümleri yaptırırsanız Paranız zayi olmaz.
tabiki kompresyon orani nedir ? sorusuna motor dinliyerek cevap verilmez ama, galerici usulu bi method yinede olsa gerek diye dusunuyorum..
mesela arabalarda, motorun ustundeki yag koyma kapagi acilip avuc ici ile kapatilirdi, hafif bosluk birakarap oradan hava cikip cikmadi dinlenirdi. bunun arabalar icin gecerli bir yontem oldugunu biliyorum.
-
19 Aralık 2012, 21:28
#32
Komprasyonu basit bir saatle (hava basınç saati gibi , ucu buji yerine göre pasolu ) manuel olarak ölçüyorlar , bujiyi söküp yerine bu saati pasoluyorlar ve marş veriyorlar ve değerlere bakıp kaydediyorlar , elektronik olarak ise bildiğimiz araç test ,istasyonları var arabalarda arka teker disk üzerinde döndürülerek araca gaz veriliyor , belirlenen devire ulaştıktan sonra gaz tamamiyle kesilip tekerleğin durma süresine bakılıyor ( komprasyonu kuvvetli olan daha çabuk duracaktır ) böyle kaldı aklımda ! motorsikletede aynı işlemin uygulanabileceğini düşünüyorum , tabiy ustalar veya testçiler daha iyi bilirler.
" Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.
BİLGİ GÜÇTÜR
-
19 Aralık 2012, 21:36
#33
Benli adlı üyeden alıntı
Komprasyonu basit bir saatle (hava basınç saati gibi , ucu buji yerine göre pasolu ) manuel olarak ölçüyorlar , bujiyi söküp yerine bu saati pasoluyorlar ve marş veriyorlar ve değerlere bakıp kaydediyorlar , elektronik olarak ise bildiğimiz araç test ,istasyonları var arabalarda arka teker disk üzerinde döndürülerek araca gaz veriliyor , belirlenen devire ulaştıktan sonra gaz tamamiyle kesilip tekerleğin durma süresine bakılıyor ( komprasyonu kuvvetli olan daha çabuk duracaktır ) böyle kaldı aklımda ! motorsikletede aynı işlemin uygulanabileceğini düşünüyorum , tabiy ustalar veya testçiler daha iyi bilirler.
guzel cevap ama , yinede ayak ustu yapilabilecek bi test degil. galerici usulu, cabucak yapilabilecek, bi yontem olmasi gerekiyor diye dusunuyorum.
-
19 Aralık 2012, 21:47
#34
braingulp adlı üyeden alıntı
guzel cevap ama , yinede ayak ustu yapilabilecek bi test degil. galerici usulu, cabucak yapilabilecek, bi yontem olmasi gerekiyor diye dusunuyorum.
galerici usulü yapılacak işlemi soruyorsun.Neden ozaman bu kadar bilgiyi istedin ?
Ayak ustü yapılacak motor testi istiyorsan bu kadar soruya gerek yoktu.Motora tornavida daya plastik kısmınıda kulağında olsun.Ordan aykırı bir ses gelmiyorsa o motor ilk günkü kadar sağlam cillop gibi motordur.Hayırlı uğurlu olsun.
-
19 Aralık 2012, 21:53
#35
frantisec adlı üyeden alıntı
galerici usulü yapılacak işlemi soruyorsun.Neden ozaman bu kadar bilgiyi istedin ?
Ayak ustü yapılacak motor testi istiyorsan bu kadar soruya gerek yoktu.Motora tornavida daya plastik kısmınıda kulağında olsun.Ordan aykırı bir ses gelmiyorsa o motor ilk günkü kadar sağlam cillop gibi motordur.Hayırlı uğurlu olsun.
tmm arkadasim kizma
-
19 Aralık 2012, 21:53
#36
braingulp adlı üyeden alıntı
guzel cevap ama , yinede ayak ustu yapilabilecek bi test degil. galerici usulu, cabucak yapilabilecek, bi yontem olmasi gerekiyor diye dusunuyorum.
Öyle bir yöntem olmuş olsaydı , testçiler aç kalırdı !! diye geldi aklıma !.
" Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.
BİLGİ GÜÇTÜR
-
19 Aralık 2012, 22:10
#37
Dikkat edilmesi gereken noktalarin en son listesi asagida.
Eklemek istediginiz varmi? Simdilik bu noktalara dikkat edilmesi tavsiye edildi.
Kilometre teyit yada itirazdan once yapilmasi gerekenler :
1- Muayene tarihlerini ve kaç km de iken muayeneye girdiğini tramerden plaka ve sase no ile sorgulatin, servisten de sorgulanabilir(fromghetto,serkanADH13,extrem_015)
2- Motorun su anki kilometresi bu matematik islemi yapildiktan sonra, (10 bin km) x (motor yaşi), cikan rakama yakin olmali. (drtayfun)
3- Anahtar çok rahat giriyor ve yalama gibimi diye bakilmali (drtayfun)
4- Ana kaporta aksamina bakildiktan sonra ozellikle Sele orjinalmi diye bakilmali (düzgünbaba)
5- Kadro ile ön masayi birlestiren gobekte bosluk olmamali, bu cok tek teker yaptigi anlaminada gelebilir. ( braingulp )
6- Motorun yasina yakisan miktarda kullanilmislik izleri olmasi normalidir.azi veya cogu soru uyandirmali.(serkanADH13)
7- Taze lastik, bakimli arka Zincir dislisi, kirilmamis grenaj baglanti noktalari, ve en onemlisi tamir gormemis şasi yeglenmelidir.(Reşit)
8- Fren disklerin uzun omurludur, bakimli motorlarda 15-20 bin km den sonra asinmalar baslar. hor yada cok kullanilmis motorlarda yeni disk gorulebilir.(Chronix )
9- Motorun kompresyonu nu imkanlar dahilinde olcturun.(Benli, frantisec )
10-
11-
12-
-
19 Aralık 2012, 22:40
#38
Ben motorumu satamicam demekki tüm bakımlarımı kendim yaparım.
Hatta bugün arabanın silindir kapağını söküp contasını değiştirip kapattım. Vs şimdi biz satmayalımmı araçlarımızı ?
Bir kaçsene önce birisi km telinin vidasına bakıp km orjinal değil dedi sktiri çekip satmadım motoru. Alıcak adam çocukluk arkadaşımdı ama motora baksın diye kuzenini getirmiş. Ona rağmen motoru ona satmadım.
Yani uzun lafın kısası motora motorcu bakar gerisi boş bakar..
Bakmak değil gördüğünü yorumlamak önemlidir.
Birisi kalkıp ayak üstü kompresyonunu ölçücem dese herhalde hiç hoş karşılamam. Serviste ölçtürücem derse yada ustam bakıcak derse eyvallah derim.
Karşımdaki adam buji sökmeyi takmayı bilmeyip kompresyon ölçücem de diyebilir. sonuçta.
Bu arada beni cimri sananlar olabilir. Bu işleri servislere yaptırmayı bırakmamı gerektiricek bir olay olmuştu bir zamanlar. Servis ve usta hatası yüzünden bir ay içinde 2 kere conta yakmıştım.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
19 Aralık 2012, 23:16
#39
acayüp adlı üyeden alıntı
Ben motorumu satamicam demekki tüm bakımlarımı kendim yaparım.
Hatta bugün arabanın silindir kapağını söküp contasını değiştirip kapattım. Vs şimdi biz satmayalımmı araçlarımızı ?
Bir kaçsene önce birisi km telinin vidasına bakıp km orjinal değil dedi sktiri çekip satmadım motoru. Alıcak adam çocukluk arkadaşımdı ama motora baksın diye kuzenini getirmiş. Ona rağmen motoru ona satmadım.
Yani uzun lafın kısası motora motorcu bakar gerisi boş bakar..
Bakmak değil gördüğünü yorumlamak önemlidir.
Birisi kalkıp ayak üstü kompresyonunu ölçücem dese herhalde hiç hoş karşılamam. Serviste ölçtürücem derse yada ustam bakıcak derse eyvallah derim.
Karşımdaki adam buji sökmeyi takmayı bilmeyip kompresyon ölçücem de diyebilir. sonuçta.
Bu arada beni cimri sananlar olabilir. Bu işleri servislere yaptırmayı bırakmamı gerektiricek bir olay olmuştu bir zamanlar. Servis ve usta hatası yüzünden bir ay içinde 2 kere conta yakmıştım.
dogru bakim yapildiktan sonra bakimin kimin yaptigi cok onemli degil.
vida orjinal miydi? degilmiydi, ilk once o mu donup gitti, senmi miktir ettin?
bizde baka baka anlicaz iste, ogreniyoruz.
cimrilikle alakasi yok , elinden bu is geliyorsa yapabilirsin.
-
19 Aralık 2012, 23:20
#40
braingulp adlı üyeden alıntı
Dikkat edilmesi gereken noktalarin en son listesi asagida.
Eklemek istediginiz varmi? Simdilik bu noktalara dikkat edilmesi tavsiye edildi.
Kilometre teyit yada itirazdan once yapilmasi gerekenler :
1- Muayene tarihlerini ve kaç km de iken muayeneye girdiğini tramerden plaka ve sase no ile sorgulatin, servisten de sorgulanabilir(fromghetto,serkanADH13,extrem_015)
2- Motorun su anki kilometresi bu matematik islemi yapildiktan sonra, (10 bin km) x (motor yaşi), cikan rakama yakin olmali. (drtayfun)
3- Anahtar çok rahat giriyor ve yalama gibimi diye bakilmali (drtayfun)
4- Ana kaporta aksamina bakildiktan sonra ozellikle Sele orjinalmi diye bakilmali (düzgünbaba)
5- Kadro ile ön masayi birlestiren gobekte bosluk olmamali, bu cok tek teker yaptigi anlaminada gelebilir. ( braingulp )
6- Motorun yasina yakisan miktarda kullanilmislik izleri olmasi normalidir.azi veya cogu soru uyandirmali.(serkanADH13)
7- Taze lastik, bakimli arka Zincir dislisi, kirilmamis grenaj baglanti noktalari, ve en onemlisi tamir gormemis şasi yeglenmelidir.(Reşit)
8- Fren disklerin uzun omurludur, bakimli motorlarda 15-20 bin km den sonra asinmalar baslar. hor yada cok kullanilmis motorlarda yeni disk gorulebilir.(Chronix )
9- Motorun kompresyonu nu imkanlar dahilinde olcturun.(Benli, frantisec )
10-
11-
12-
2. madde her zaman doğru olmaz, motorum 2005 model 2007 çıkışlı. bu hesapla en az 50.000 km de olmalı, ama zaman bulup binememekten daha 30 binde
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler