elektrikçi arkadaşların dikkatine (konu aküler)
Reklamlar
-
arkadaşlar öncelikle herkese merhaba malumuz kış geldi ben artık kaldırdım motoru sezon açılana kadar fakat kafama takılan şöyle bir soru var
elektrikçi ve konuda deneyim sahibi arkadaşlara şöyle bir sorum var
benim motorun kullanım klavuzunda akü olarak 12 w 6 amper akü kullanınız diyor
fakat araştırma yapıp teknik özelliklere baktığımda aynı motor için diğer bütün motor sitelerinde akü olarak 12 w 9 amper
kullanın diyor.
öncelikle 250 cc lik motorlarda akü olarak ne kullanılıyor?
eğer amper söylenenden düşük veya yüksek olursa ne olur?
cevaplar için şimdiden teşekkürler
saygılar
Reklamlar
-
Amperi yükseldikçe akünün daha uzun gider.Soruna gelirsek hani takılır mı takılır 9 A akü ancak motorun üstünde 6A akü varsa akü şarj tertibatıda onu şarj edecek şekilde ayarlıdır.9A akü takarsan şarjda sıkıntı olabilir sarj ünitelerinden birini yakabilirsin.Sana tavsiyem fabrika verileri ne diyorsa onu kullanın.Hani daha önce takıp sorun yaşamamış arkadaşlar olabilir ama bu sorun yaşamayacağın anlamına gelmez. Keyifli forumlar.
-
Kesinlikle katılıyorum fabrika verilerine göre kullanın ama unutmayın. Üstünde belirtilen amperaj üstünden direk geçmez. O takat tir. Yani 6A ise en fazla 6 amper ilk akım sağlayabilir (tabii o da elektronik aksamın çekmek istediği akıma bağlı). Bunu da küçük bir anekdot olarak vurgulamak istedim.
Yola çıktığında değil vardığında övün ....
-
elektirik tekniğini kavramak için su gibi düşünmek gerekir .akü demek kova demek amperde akan su miktarı kovan ne kadar büyükse okadar çok su depolayabilirsin.senin motor 250 cc ise genelde 9 amperdir.akuleri 6 ampeler marşda kıs aylarında daha çok sıkıntı yasarsın 6 amper 150 cc lere uygundur. sarj develerine akü amperini buyutmekle bir arıza olmaz ancak voltajı değiştirmek arızaya sebeb olabilir.arızasız kullanımlar
-
yüksek amper daha iyidir sarj konusundada bişey olmaz
-
Akü denen icattan biraz başı ağrımış biriyim. kılavuzda 6 diyorsa, 6 tak. yoksa konjektörün yanabilir,şarj etmez ömrü kısalır. en önemlisi sorunu bulana kadar canın çıkar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------
yalnız ben elektrikçi değilim. (:
-
adamlar öyle bir şey yapmışki mesela kullanım klavuzunda gösterdiği karbüratör superlight karbüratörü ama motor ss :D böyle bir saçmalık söz konusu yani demek istediğim kullanım klavuzu diye verdikleri şeylerin yarısı yanlış yarısı doğru
yazın tek marşta çalışan motor kışın marş almamaya başladı millet aküden dedi ama motorun üstündeki akü 7 amper forum siteleri ve bir çok kaynak 250 liğe 9 amper takılır diyor anlamadıım noktada burdan kaynaklanıyordu...
ayrıca
hiç bir sebeb düşme kalkma olmamasına rağmen bir gün bir baktımki sol sinyal yanmıyor :S ampüller patladı sandım sağ sinyali söküp soldaki ampülleri taktım sorunsuz çalıştı ama sol tarafta durup dururken neden böyle bir sıkıntı çıktı çözemedim doğrusu
yolda giderken kaç kere stop etti mesela ve marş aldırana kadar canım çıktı hepsini aküye bağladılar ama ne derece doğrudur bilemiyorum tabi
-
doganugursen adlı üyeden alıntı
adamlar öyle bir şey yapmışki mesela kullanım klavuzunda gösterdiği karbüratör superlight karbüratörü ama motor ss :D böyle bir saçmalık söz konusu yani demek istediğim kullanım klavuzu diye verdikleri şeylerin yarısı yanlış yarısı doğru
yazın tek marşta çalışan motor kışın marş almamaya başladı millet aküden dedi ama motorun üstündeki akü 7 amper forum siteleri ve bir çok kaynak 250 liğe 9 amper takılır diyor anlamadıım noktada burdan kaynaklanıyordu...
ayrıca
hiç bir sebeb düşme kalkma olmamasına rağmen bir gün bir baktımki sol sinyal yanmıyor :S ampüller patladı sandım sağ sinyali söküp soldaki ampülleri taktım sorunsuz çalıştı ama sol tarafta durup dururken neden böyle bir sıkıntı çıktı çözemedim doğrusu
yolda giderken kaç kere stop etti mesela ve marş aldırana kadar canım çıktı hepsini aküye bağladılar ama ne derece doğrudur bilemiyorum tabi
Akünün Kapasitesi 6Ah (amper saat) veya 9Ah (amper saat) olmasıyla senin sinyalinin yanmaması veya stop edip çalışmamasının hiç bir bağlantısı yoktur. Bu sorunlar elektrik tesisatından kaynaklanabilir. Kimileri aküyü söküp takarken veya soketleri takarken eskimiş kablolar yüzünden sorun yaşıyor aküyü değiştirirken olduğu için bunu aküye bağlıyor. Sol siyalin çalışmayabilir duyu oksitlenmiş olabilir söküp taktın sorun yok yada kablosu falan zedelenmiştir. Kısacası temassızlık vardır.
Gelelim 9Ah mi 7Ah yoksa 6Ah mi?
Eğer elektrik tesisatında bir değişikliğe gitmemişsen( far değişimi, xenon montajı vs.) büyük kapasiteli akü ancak sana bir kaç marş fazla basmanın garantisini verir başka bi işe yaramaz.
Eğer böyle güce ihtiyaç duyan değişiklikler ( özellikle xenon montajı) yapıldıysa da sadece akünün kapasitesini arttırmak yetmez şarj eden alternatörün yani sargının da değiştirilmesi gereklidir.
Benden sana tavsiye motorunu ilk çalıştırdığında rolantide belli devre oturana kadar yani ısınana kadar farlarını açma çünkü bu esnada motor akünün eksilen kapasitesini tamamlamaya ve biyandan soğuk sürtünmesi yüksek motoru çevirmek için kendini zorlamaktadır. Yine aynı sekilde stop etmeden önce farlarını kapaki kontağı kapadığında aküye ani yük bindirme. Tesisat kaynaklı sorunlar dışında akü ömrünü bu sayede kat kat uzatırsın. 6Ah saat sana yeterde artar.
-
benim 250cc çinli chopperımda da 4 amperlik akü var...daha 2 hafta önce aldım...eski aküsü 4 amper idi...
ama akü yeri daha büyük aküye göreydi... buda demekki önceki sahibi aküyü değiştirmiş...
hazirandan beri 4 amper aküyü kullanıyordum bir sıkıntı yaşamadım... gene aynı aküden aldım... iyi bir markada değil dandik birşey...
ayrıca benim motorda 55 watlık sis farı da var... coğu zaman hem kendi farını hemde sis farını beraber kullanırım...
ve motorumun farıda devamlı olarak yanar... açma kapama düğmesi arızalı oldugu için düğmeyi aradan cıkardım direk bağladım...
-
19 Aralık 2012, 01:29
#10
ferhatkars adlı üyeden alıntı
benim 250cc çinli chopperımda da 4 amperlik akü var...daha 2 hafta önce aldım...eski aküsü 4 amper idi...
ama akü yeri daha büyük aküye göreydi... buda demekki önceki sahibi aküyü değiştirmiş...
hazirandan beri 4 amper aküyü kullanıyordum bir sıkıntı yaşamadım... gene aynı aküden aldım... iyi bir markada değil dandik birşey...
ayrıca benim motorda 55 watlık sis farı da var... coğu zaman hem kendi farını hemde sis farını beraber kullanırım...
ve motorumun farıda devamlı olarak yanar... açma kapama düğmesi arızalı oldugu için düğmeyi aradan cıkardım direk bağladım...
Farlar açıkken marş basmaya kalkınca hepi topu 4Ah olan akünün canından can götürüyorsunuz. Bence siz arızalı düğmeyi yenisiyle değiştirin. Akünüz sağlam kalsın.
-
19 Aralık 2012, 01:36
#11
demekki benim motorun marş almama sorunu karbüratördeki pislikten kaynaklanıyor...
sonuçta yıllarca yatmış motor :/
(çünkü buji pipolarından kabloyu söküp baktığımda ateşleme bangır bangır geliyor)
-
19 Aralık 2012, 02:38
#12
6 amper akü yerine 7 veya 9 amper akü takabilirsiniz. Ancak abartıp 25 A veya 40 amper takarsanız alternatör ve konjoktör o aküyü dolduramaz. Sonuçta konjoktör zorlanır ve ısınarak kısa zamanda göçer. Voltaj değerleri eskiiii bir kaç marka hariç hepsi 12 Volttur.
6 A akü ile marşa altı kere basarsın veya lambaların 2 saat yanarsa 9 amperle dokuz kere marşa basarsın, lambaların da 3 saat yanar. Motor çalışırken devir düşükse tesiatı beslemeye akü yardım eder. Ekstra lamba vs varsa akünüz daha çabuk bitecektir. Ömrü de aynı şekilde kısalır.
Bir akünün ömrü doldur boşalt sayısına ve içinde asitle ne kadar zaman yattığına bağlıdır! Kışın eksi dereceleri gören akülerin performansı yarıya veya daha aza düşer! Bu şekilde donma-çözülmeye maruz kalan akü ise ertesi kışı göremeden genellikle istifa eder.. Yazın uzun kullanımlarda farları açarak akünün fazla şarj olmasını önleyebilirsiniz.
-
19 Aralık 2012, 02:50
#13
Motorunuz için en ideali 12-7 amper aküdür...
Elektrikçi değilim....
30 yıllık kullanıcıyım ;)
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
19 Aralık 2012, 02:53
#14
aküyü biraz büyük seçmeniz tamamen sizin tercihinizekalmış 12 volt olduktan sonra. 9 amper akü 6 amper aküden fiyat ve boyut olarak farklıdır. cebinizin ve motorunuzun ebatları uyuyorsa büyük akü her zaman daha iyidir. büyük akü taktıgınız için konjektörünüz yanmaz. konjektörün görevi voltajı ayarlamaktır. o kendi fazifesini aküden ayrı olarak yapar. akü takmasanız bile o kafasına göre kendi işini yapar. motorunuzda elektirik arızasına sebep olacak şeyler tüketicilerdir. topu topu 100 waat üretmeye yarıyan bir sargınız varsa, ve siz buna ekstıra elektirik tesisatları bağlarsanız. ( örnek teyip, anfi, sis farı gibi.. ) ürettiğinden fazlasını isterseniz o zaman size arıza olarak geri döner. akü depolama işine yarar. aküye elektirik depolamanın şartıda bellidir. 12 volttan fazlasını vermelisin buda genelde 13.8 volt olur. konjektör bu işe yarar akün olmasa bile voltajı 12 ile 15 volt arasında tutar.
-
19 Aralık 2012, 03:08
#15
peki bu denli güçlü bir akım geldiği halde marş almama sorunu sizce neyden kaynaklanıyor olabilir?
buji?
karbüratördeki pislik?
yağ? (yağı özellikle yazdım çünkü okuduğum bazı yazılara göre yanlış yağ koyduğu için motorunun olur olmaz stop ettiğini söyleyenler var...)
ayrıca geçen gün hava filtresinin takıldığı yerde plastik kauçcuk gibi bir boğaz var o boğazda bir yırtık tespit ettim ordan havanın fazla girmesinden dolayı da stop etme olasılığı var mıdır? ya da marş almada zorlanmasının?
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:05 ----------
ilkerabi adlı üyeden alıntı
6 amper akü yerine 7 veya 9 amper akü takabilirsiniz. Ancak abartıp 25 A veya 40 amper takarsanız alternatör ve konjoktör o aküyü dolduramaz. Sonuçta konjoktör zorlanır ve ısınarak kısa zamanda göçer. Voltaj değerleri eskiiii bir kaç marka hariç hepsi 12 Volttur.
6 A akü ile marşa altı kere basarsın veya lambaların 2 saat yanarsa 9 amperle dokuz kere marşa basarsın, lambaların da 3 saat yanar. Motor çalışırken devir düşükse tesiatı beslemeye akü yardım eder. Ekstra lamba vs varsa akünüz daha çabuk bitecektir. Ömrü de aynı şekilde kısalır.
Bir akünün ömrü doldur boşalt sayısına ve içinde asitle ne kadar zaman yattığına bağlıdır! Kışın eksi dereceleri gören akülerin performansı yarıya veya daha aza düşer! Bu şekilde donma-çözülmeye maruz kalan akü ise ertesi kışı göremeden genellikle istifa eder.. Yazın uzun kullanımlarda farları açarak akünün fazla şarj olmasını önleyebilirsiniz.
şu an 7 amper var hocam ama bugün şarj ettirsem yarın bitmiş oluyo :S
bu arada herhangi bi xnon veya sis farı gibi extra hiç bir şey yok motorda %100 orijinal yani
-
19 Aralık 2012, 04:06
#16
tesbitleri iyi yapmak lazım. marşa bastıgında marş dönüyor mu. yoksa bir iki donüyor sonrasına tık mı diyor. her zaman dönüyorda motor bir türlü çalışmıyor mu.
şimdi akü sağlam mı. akü dolu görünür ama şarj tutma kapasitesi düşmüştür bir iki marştan sonra hadi bana müsade diyordur. şarj tutması düşük akü kendi kendisine de boşalır bir kaç günde.
marş sağlam mı, veya kablosu falan gevşemiştir, rölesindeki kontak uçları bozulmuştur, kömürleri bitiktir bu durumda da marşımız bozuk muş gibi düşüne biliriz ve aldana biliriz. ama tamiri kolay şeylerdir. cros motorumda bir ara sıkıntı olmuştu hah dedim bizim marş motoru bozuluyor. şunu kömürlerini bir tazeleyim bakalım diye anahtarları elime aldım bir de baktımki sadece bir kablonun gevşemesinden dolayı günlerce marş motorum bozuluyor diye sıkıntı çekmişim.
doganugursen adlı üyeden alıntı
peki bu denli güçlü bir akım geldiği halde marş almama sorunu sizce neyden kaynaklanıyor olabilir?
buji?
buji motorun çalışmasını etkiler ama marşı etkilemez.
doganugursen adlı üyeden alıntı
karbüratördeki pislik?
motorun çalışmasını etkiler ama marşı etkilemez.
doganugursen adlı üyeden alıntı
yağ?
motorun yağsızda olsa marş motorun çalışır.
doganugursen adlı üyeden alıntı
?
ayrıca geçen gün hava filtresinin takıldığı yerde plastik kauçcuk gibi bir boğaz var o boğazda bir yırtık tespit ettim ordan havanın fazla girmesinden dolayı da stop etme olasılığı var mıdır? ya da marş almada zorlanmasının?
yırtık olmamalı. ama oradaki yırtık çok etkilemez.
yırtık karbürotorle silindir arasında ise fazla hava almasına sebeb olur. buda motoru stop ettirir. ve ilk marş basışında fazla amper çekmesine sebep olur. ama genelde dönmesini etkilemez.
-
19 Aralık 2012, 04:18
#17
şimdi şöyleki anahtarı taktık çevirdik herşey tamam acil stop düğmesinide açık konuma getirdik yani sadece marş düşmesine basmak kaldı
barşa bastık motor dönüyo vıccıdı vıccıdı vıccıdı yapıyor ama bir türlü vırrrın yapıpta çalışmıyor... e bu işlemi uzun yapıncada doğal olarak akü boşalıyor ve sonrasında da düğmeye basınca tık diye bir ses veriyor sadece bu tık sesini verincede boş lambası göz kırpıyor tabi... ve sanırım akü hadi bana müsade diyor
akü şu anda boş yani en son stop ettikten sonra söktüm aküyü sarıp sarmaladım motoru bende
-
19 Aralık 2012, 04:46
#18
aküyü bir güzel doldur. arızayı akü ve marş motorunun dışında ara.
http://www.motomaxonlineshop.com/Uru...I-pmu2147.html
bende bundan var çok hoş bir cıhaz. dolunca kendi kendine sarjı bitiriyor. bundan veya benzerinden tavsiye ederim.
arızayıda ararken yakıt hattı ve elektirik hattı olarak ara. sistemli olarak araman arıza tesbitinde nokta atışı yapmanı sağlar.
yakıt hattı : benzin depo muslugundan, filtre, karburatör emiş manifoltu. gide sıralaya biliriz.
elektirik hattı : buji, bobin, platin veya CDI , sargı ve krank okuyucu ve konjektor ve akü.
yaa saçma gelecek ama yan ayaklık açıkken motoru durduran bir siwiç varmı. bizim burada bir arkadaş 2 yıllık motorunun başında tam bir gün onun yüzünden uğraştı. sende de öyle bişi olmasın.
-
19 Aralık 2012, 05:11
#19
yok saçma değil onu bende okudum yan ayak açık olunca çalışmıyormuş :D
arızayı hakikaten çok merak ediyorum ne çıkıcak acaba
karbüratörün ordan el pompası ile hava basmıştım düzelmişti :D ama 1 gün sürdü bakalım daha neler görücez
-
19 Aralık 2012, 05:26
#20
doganugursen adlı üyeden alıntı
yok saçma değil onu bende okudum yan ayak açık olunca çalışmıyormuş :D
arızayı hakikaten çok merak ediyorum ne çıkıcak acaba
karbüratörün ordan el pompası ile hava basmıştım düzelmişti :D ama 1 gün sürdü bakalım daha neler görücez
aman hava basarken dikkatli ol bazen ve de bazı karburatorler bozula biliyor. sen en kolay yoldan karbüratorün şamandıra tahliyesinden benzin akıt. buraya çöken bislik ve suda bu esnada gidecektir. birde yeni buji tak. çalıştırmayı dene. genelde bu iki yerden olur.
yağmur mevsimi. bir şekilde contası bozuk depo kapağın falan varsa benzin teposuna su kaçmış oda karbüratore yürümüş ola bilir. bunlarlada karşılaşıyoruz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)