karbüratorün şamandıra tahliyesi ne tarafta (rölanti vidasının ne tarafındadır))eğer bunu da yazarsan walla üşenmem şimdi iner yaparım bunu
ayrıca buji olarak ne önerirsin dostum acaba
karbüratorün şamandıra tahliyesi ne tarafta (rölanti vidasının ne tarafındadır))eğer bunu da yazarsan walla üşenmem şimdi iner yaparım bunu
ayrıca buji olarak ne önerirsin dostum acaba
şamandıra tahliye vidası karbüratorun şamandıra tasının en altında oluyor. aynı zamanda akan benzinin sağa sola yayılmasın diye tahliye hortumu vardır. bazı gy6 modeli motorlarda bu hortum vida ile şamadıra tası arasında olur.
siteden bir aratma yaptım bak burada tabak gibi gibi görünüyor.
buji olarak mutlaka boch ve ngk gibi kalitelisini öneririm. ama numarası motora özel oldugundan katolağa bakmak gerek.
oooy ooy hocam süper oldu bu verdiğin bilgiler okulda öğretmiyolar pazarda satmıyorlar walla ben bu çizimlerle komple karbüratörü sökerim :D gerçekten çok işime yarıycak bu fotoğraftaki çizimler çok çok teşekkür ederim hem sana hem cevap yazan tüm arkadaşlara... şu yağmur dursunda tastaki pislikleri bi akıtalım bakalım netice ne olcak gelişmeleri yazıcam tekrar burdanda
Resimdeki karburatör 150 cc çinli modeli. Marş almıyorsa özellikle kışın ilk önce BUJi kontrol edilir. Bir çok defa marşa basıldığında buji yağlanabilir ve ateşleme yapmaz. Artık bütün gün marşa bassanız da çalışmaz. Bir gece beklediğinde yağ süzülüp ertesi gün çalışsa bile takat düşüktür ve gaz açtığınızda bayılma yaptığını görürsünüz. Acemiler genelde bujide kurum ve kararma olduğu için yağı görmez. Kazara temizleyip takarsa motor çalışır gibi olur, ısınmadan gaz verilirse gene yağlanıp istop eder.
Bujiden ve buji piposu bağlantısından eminseniz...
Benzin hortumlarını kontrol edin. Manifolda yakın hortumlar sıcaktan çatlar. Diğer kısımlarda hortumlar sele altında veya takoz arasında sıkışabilir. Bu yüzden komple motor indirenler vardır!! Bu karbüratör civarı hortum boru tesisatı kontrol ederken çok temiz olmalıdır yoksa çatlak-patlak gözle görünmez, elle hissedilmez.... Hortumlardaki olası arıza yüzünden boşuboşuna karburatörü söküp dağıtmayın.
Ben buji piposu bağlantısı yüzünden (bazen değiyormuş- bazen değmiyormuş hem de tamirci yeni takmıştı!) Bir kaç tane benzin otomatiği aldım, karburatörü de yan sanayisi ile değiştirdim. Tekrar orjinal karburatör takana kadar motor eşşek oldu, hafif nemde kavşaklarda stop edip kaldı, 400 km yol yapana kadar da aralarda hatırı sayılır mesafelerde itekledim... Benzin çokça ziyan oldu.. Tam bir kabustu..
hazirandan beri bu şekilde kullanıyordum...üstündeki aküde 3 yıllık idi.. yeni değiştirdim aküyü...akünün şarj tutmaması ile farın devamlı açık kalmasının bir alakası oldugunu sanmıyorum... zaten motorum çalışmada hiç zorlanmıyor...şeytan kulagına kurşun marş düğmesine dokunur dokunmaz çalışıyor...
motora göre akü amperi degişir ve akünün anperinin en belirgin özelligi marş motorunun çekicegi gerilimdir.en çok yükü marş motoru sağlar o esnada kabloları tuttun anlarsınız.eger sen motorunda marşa bastıgında istedigin gibi bir ses alamıyosan seri bi cevirme yani o zaman amperi 6dan9'a cıkartabilirsin.benim motorda normalde 9 ampr. dio 14ampr. kullanıyorum bunun dezavantajı motorun sargısına fazla yüklenmesi ama bi aksilik olunca yolda kalmamak için yüksek amperi tercih ederim.
senin sorunun aküyle alakalı deil onuda söyliyim
karbüratör mekanik olan motosikletlerimizde bence içinden çıkılamaz en karmaşık alet herşeyi mükemmel ayarlarken onu hala milimetrik ayarlıyabilmiş değilim.biraz fazla hava veya benzin herşeyi değiştiriyo.
bujine dikkat et kurum yapmışmı tırnak aralıgına bak 9mm civarı oluo genelde bu 2si saglamsa sentende yerindeyse çalışır soguk havalarda bi kac tur cikle cekikte olsa dönmesi normal.
Motosiklet mucidi
Arkadaşlar öncelikle akünüz 7 Ah ile 9Ah arasın daki fark şudur 7 Ah ile 5 sefer marşa basarsın 9 Ah ile 10 sefer basar sınız lamba vb uzun süre yanar yani Ah yüksekliği marşın hızlı dönmesini sağlamaz akü kac Ah olursa olsun 12 vold dur hız voldla alakalı mesela 24vold gibi... bide 9 Ah sisteme zararvermez kışın motorların epsinin marş ları agırlaşıyor otomatik jikleyi hiç kontrol ettinmi ...
BuLuT61
yani ben şimdi 12v7 amper bulunan motora 12v 16 amper akü takarsam motor gene aynı volumdemi marş motorunu döndürür:D yapma gözünü sevim ya.
bikere mantıgın üstüne cıkıyosun 24 volt takarsan kabloları yakarsın böle bişi mümkün deildir zaten kamyonmuki mümkün olsun.
ha pardon bide şu var sen 150 cc motordan bahsediyosan bişi diyemicem bende 600 620 1500 custom motorlar var onlarda cok denedim mekanigin yapısı sıcalık vs. herşey etkiler bahsi gecen konuyu.
Motosiklet mucidi
ya ikinizde aynı şeyi söylüyorsunuz. takılmayın bu kadar. tüketiciye bakın siz. tüketicimiz marş motoru ise ve çektiği akım 5 amper se akünüz 10 amperde olsa 50 amper de olsa . marş motorunuz aynı döner. sonuçta marş motorunun içindeki sargılar sayı ve kalınlık olarak ona göre hesaplanmıştır. benim motorda araba aküsü takılı mesela. telsizdi, seyyardı. kopresördü, 220 volt cevirici derken çok lazım oluyor.
24 volt arkadaş örnek olarak vermiş.
en son işte yolda giderken (Allahtan sitenin içine girmiştim ve evime 5-10 metre kalmıştı) hafif yukarı yokuşta stop etmişti motor... dediğin gibi bas babam bas yok çalışmadı... bujilerde mi bişi var dedim baktım uçları kararmış sildim temizledim yine bastım yine yok almadı... motor sıcak olduğu halde jikleyi açtım marşa bastım çalıştı ama bu seferde gaz verince stop etti gaz vermiyim bekliyim biraz jikle açıkken diye denedim 2-3 dakika motor çalışırken jikleyi açık halde bekledikten sonra bırakınca jikleyi tekrar stop etti :S e bende pes etmiştim zaten artık kaldırdım motoru o gün bugündür öylece duruyor
yani ben şimdi 12v7 amper bulunan motora 12v 16 amper akü takarsam motor gene aynı volumdemi marş motorunu döndürür:D yapma gözünü sevim ya.
bikere mantıgın üstüne cıkıyosun 24 volt takarsan kabloları yakarsın böle bişi mümkün deildir zaten kamyonmuki mümkün olsun.
ha pardon bide şu var sen 150 cc motordan bahsediyosan bişi diyemicem bende 600 620 1500 custom motorlar var onlarda cok denedim mekanigin yapısı sıcalık vs. herşey etkiler bahsi gecen konuyu.
Ben Kendimbi Oto Elektirkcisi olarak bunları soyluyorum gerisini sen anla sakinseytan arkadasımızın soyledıgı gıbı 72 105 Ah kac olursa olsun vold 12vold devir aynıdır 24 vold da ben örnek olarak vermiştim onun hızı daha fazladır kalın sargı onuda motora takıck deiliz heralde sen olayı yanlış anlamışın neyse arkadaş sen su (SUPAP LARI) Baktırdınmı hiç...?
BuLuT61
abi motoru alalı zaten daha 1 ay oldu olmadı 2006 trafik çıkışlı motor fakat henüz 10bin km de (km orijinal olduğuna eminim aldığım kişiyi hem yakınen tanıyorum hemde lise zamanlarımdaki matematik hocam ) 10 bine gelene kadar olan bütün bakımları yapılmış motorun zaten adam en son bi avşa adasına gitmiş uzun yol olarak sonrasındaki hastalıklar ve ailevi baskılardan ötürü kapalı garaja kapattı 3-4 sene hiç marşına bile basılmadan durdu motor orda ben almadan önce yağını değiştirdim yeni akü taktım o kadar... zaten sonrasında gezdim tozdum ama bu sorun çıktı işte başıma
beklemiş motorda depodan ve yakıt hattından kaynaklı prıblemler olur. sıkma halledilir.
her daim yanınızdayız. forumun amacıda bu değilmi.
eywallah erdal hocam çok çok yüksek ihtimal seninde dediğin gibi karbüratöre dolmuş olan pisliği ve benzine karışmış olan suyu (yağmurda kalmıştı bir ara) tahliye vanasından akıttıktan sonra sorunsuz olarak motor çalışıcaktır.
buna nerden emin oldun der isen eğer dedim ya bir ara karbüratörü sökmeye niyetlendim ama cesaret edemedim sökmeye o kadar boruları ve karmaşayı görünce :D
bende el pompası ile hava bastım...(bunu da söylemiştim )o bastığım havadan sonra motor çalışmıştı... düşünceme göre bastığım hava ile beraber doğal olarak biriken pislik ve su benzinle karışarak rahat bir nefes almıştı karbüratör... e şimdi doğal orak onları da ordan atınca komple düzelmiş olucak motor ayrıca bir yazı buldum tıpkı benim başıma gelen olay olmuş adama da vakit ayırıp okursa bu sorunu yaşayan arkadaşlarada yardımcı olacaktır eminim....
YAZI ŞUDUR:
benzin deposunun artık kapaktan su aldığı konusunda fikrim sabitlendi.
cuma günü artık motor sadece rolantide çalışır hale geldi. yüke bindimi stop etme çabasını aşamayınca çözümü depoyla ilgili ve yakıt odasıyla ilgili ne varsa söküp boşaltıp temizlemeye karar verdim.
bu olay gece başıma geldiğinden önce motoru aydınlık bir yere çektim. musluktan çıkan hortumu söktüm. kapalı modundan ON moduna aldım hiç benzin dökülmeyince tankın rezervde olduğuna kanaat getirip rezerve aldım, ilk gelen benzin yerine yoğun bir su kütlesi oldu. 4-5 saniye sonra benzin gelmeye başladı. motor napsın su çekmekten telef olmuş. sonra her iki yan kapağı söktüm karbüratör tahliyesi nerdedir nasıl birşeydir bilmediğimden aramaya başladım. karbüratörün altında yağ basmak için kullanılan ağızlara benzer bir ağız ve yanında da vida başları gördüm. çeviriverdim hiç düşünmeden yine SU döküldü, benzin hortumunun açıkta kalan ucundn üfledim nefesim yettiği kadar sonra güzelce sıktım vidaları. taktım hortumu yerine güzelce, bastım marşa şak diye çalıştı. vay bee dedim, becerdim galiba. bindim üzerine şöyle 300mt gittim potur patır aynı şey yine başladı. demek ki olmamış. hemen zar zor şoförler lokalinin ordaki benzinliğe gittim vardığımda zaten motor susmuştu iyice. hemen aynı şeyler iyine yaptım ama bu sefer musluğu söktüm yerinden, ne varsa boşalttım tankta. bekledim iyice içindeki benzin uçussun, salladım tek bir şıkırtı duymayana kadar tankı, bu arada basit herzaman en iyidir derler ya, bu kadr basit bir benzin düzeneği görmemiştim. makinanın ömrü nekadar benzin deposuda okadar yani. şamandırası olsaydı tankın işim işti. iki pipet boru, biri diğerinden 5-10 santim yukarda, herşey bundan ibaret. ve elimde bir alyen takımı ve düz tornavidadan başka hiçbişi yok. karbüratöre giden boruya bu sefer makinadan hava tuttum, fossssssss fıssssssss ne varsa döktü içinde , eminim ki tertemiz olmuştur, sadece hava sesi gelene kadar işleme devam ettim. tankın içinede bi güzel hava tuttum, artık eminim ki damla su yok. topladım bütün sistemi düzgünce, motoru çektim pompaya 20 tlilik doldurdum. bastım marşa bu kadr mı güzel çalışır, saat gibi maşallah. işim sahil evlerindeydi ve 19:30da yetişemediğim yemeğe 20:15te masamda oturmuş durumdaydım. bu arada hatırlarsanız servisten yeni çıkmıştı motor ve tüm bakımları yapılmıştı. ben bütün vitesleri test için otobana çıkmıştım ve motor 160tan yukarı çıkamadı bunu debriyaja bağlamıştım, bitiyo artık diye düşünüyordum. bitmiyormuş motor 185km/hr gördü. hemde iki kişiyiz üzerinde. doldurduğum 20 TLlik benzin 106 km gitti. bu sabah bitmeseydi şüphelencektim musluğu yanlışmı kurdum diye , bittide şüphelerim gitti.
boş tanka 20 liralık benzin koyarsanız rezerve geçene kadar 106 km gidiyor. sürekli iki kişi binmek şartıyla ve narlıdere üçkuyular arasını en az ortlama 160km hızla iki kez geçmek dahil.
bu arada face teşekkür ederim, yazdıklarından yola çıktım, iyiki güzelce okumuşum. biraz el becerisi biraz dikkat ve soğukkanlılıkla herşey yolunda gitti.
motorun üzerinde bir alyen anahtarı takımı ucu değiştirilebilir bir tornavida alın size komple servis ustası ve servis tezgahı.
__________________
Benzini Shell'den; Aklı Kel'den alacaksın.
TURKiZMiR
TURKİZMİR teşekkürler..
saygılar..
Artık yakıt sistemindeki boruları iyice kontrol ettiyseniz bana karburatör sorunlu gibi geliyor. Gazı açtığınızda karburatör hava girişindeki kelebek açılır karburatördeki diyafram yukarı kalkar ve aşağıdan iğne ucundan yakıt-hava karışımı silindire dolar. Diyaframın ucundaki iğne durmaktan paslanmış, kirlenmiş olabilir. Karbüratör, resimdekiler 60-70 lira.. 5-10 liraya da tamir kitleri var. Diyafram-iğne şudur budur var içinde. Kullanın veya kullanmayın el kitabında 2 veya 3 senede değişim yazar karb için.
Ayrıca aküdeki Ah değeri amper saat demektir. Yani 9 amperlik aküden 1 amper çekerseniz 9 saat gider demektir. Benim motorda 45 Ah lik akü takılıydı sepette.. Eski sahibi havalı korna ile fener maçlarından sonra solo konser veriyomuş. İkisini de söktüm. 7 Ah lik orjinal değerde olanı bağladım.. Marş motoru gene aynı volumde mi döndürür diyen arkadaş için yazıyorum, evet marş motorunun hızı değişmiyor. Değişmez de... Marş motoru 24 volt akü takarsak 2 kat hızla döner. Sonra duman ve etrafa dağılmış dişlileri görürüz..
Akü ne zaman şarj tutmaz?
Doldur boşalt yapma sayısını tamamladığında.
Çalıştırken ne yapıyorsun kontağı çeviriyorsun farlar açılıyor sonra marşa basıyorsun. Akünden marş enerjisi haricindede enerji eksiliyor onu demeye çalıştım yani her seferinde bu yüzden marştan hariç enerji alıp tekrar şarj ediyorsun. Bu da fazladan doldur boşalt oluyor. Üç sene gitmiş olabilir demekki daha fazla gideceği varmış akün üç sene dayanmış. Onun dışında farların çalışırken sürekli açık kalması çok cüzzi bir yakıt tüketimi artışına neden olur onuda ölçerek anlaman zor. Çalışırken farın açık olması aküne zarar vermez yani.
işin kötü yanı benim karbüratör fotodakinin aynısı değil :/ keşke dediğiniz gibi 60-70 lira olsa o zaman hiiiiç uğraşmam zaten
mikuni karbüratör var motorda 300 lira :D (yamaha - suzuki vb. gibi pahalı 250 cc'lik motorların birebir aynısı )
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:05 ----------
işte benim karb.
http://merkezyedekparca.com/detay.as...Karb%FCrat%F6r
Bir de buraya bakın bakalı benzeri var mı?
http://www.rialli.com/urunler/motors...-filtre-grubu/
Verdiğiniz link orj. demiş ama neresi orj pek anlaşılmıyor.
orijinal dediği işte biz keewayin yetkilisiyiz motorun ilk satışında üzerinde olan karbüratör olan mikuniyi satıyoruz fln demek istiyor sanırım
bu verdiğiniz siteden hangisi benim motora uyar onuda bilemiyorumki çok fazla motordan anlamadığım için :/
kewaya sabitlenme. aynı modeli kullanan başka markalarda var. bisanda var mesela v olsun 250 lik olsun. ama hemen yenisine yönelme. bir temizlik yeterli. sen şimdi kaba temizliğini yap çalıştır. sonra hava filtresini sök motor çalışırken ve ara gazı verirken avuş içini filtre girişine kapa aç. bu esnada senin eline öpücük konduracak o esnada oluşan vakum senin karburatorun kalan kısmını temizler.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)