aprilia rs 125 efi göstergesi ve buji yakma sorunu
Reklamlar
-
Herkese selamlar , yeni aldığım motorumla ilgili problemimi sizinle paylaşmak istiyorum,
Aprilia rs 125 2010 model model motorumla ilgili aldığımdan beri göstergede EFI ışığı yanıyor şuana kadar hiç sönmedi,
buji yakma problemi var ve yakıt tüketimi çok , motoru yüksek devirle kullanıldığı zaman ön taraftan kötü yanma kokusu geliyor
motoru alırken gösterdiğim motor tamircisi italyan motorlarına hakim olmadığı için güzel motor sağlam motor dedi diye aldım açıkçası benimde acemiliğimden dolayı pek sorgulamadım alırken , size danışmak istediğim büyük problem çıkarırmı bu sorunlar haloluncak sorunlarmı yoksa zararmı ettim . şimdiden teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:52 ----------
eklemeyi unuttum motor soğuyunca jigleyi açıp çalıştırdığımda en az 5-10 kez kapatıp açıp bazende ittirip öyle çalışıyor , bir kere soğuyunca bikerede çalışmadı , yardımlarınızı önerilerinizi bekliyorum
Reklamlar
-
Motosikletin makinası orjinalmi, yenilenmişmi?
-
Ölü motor kokuları geliyor burnuma...
Efi ışığı olduğuna eminmisiniz, karbüratörlüdür o makineler...?
-
-
bildiğim kadarıyla piston değişmiş bir defa ,
evet efi ışığı hep yanıyo
ExTreMa sölediğini denicem
-
yardımlarınızı bekliyorum EFI ışığı neden hep yanar sorun neyden kaynaklıdır bilgilendirirseniz sevinirim
-
apriliars adlı üyeden alıntı
yardımlarınızı bekliyorum EFI ışığı neden hep yanar sorun neyden kaynaklıdır bilgilendirirseniz sevinirim
mode düğmesine basılı tutarak kontağı kapat 5 sn bekle sonra mode düğmesine basılı tutarak kontağı tekrar aç ve 20 sn bekle ışık sönecektir
Yukarıda yazdğım rs 250 içindi o yüzden sönmedi sanırım
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
ExTReMa adlı üyeden alıntı
mode düğmesine basılı tutarak kontağı kapat 5 sn bekle sonra mode düğmesine basılı tutarak kontağı tekrar aç ve 20 sn bekle ışık sönecektir
Yukarıda yazdğım rs 250 içindi o yüzden sönmedi sanırım
bunuda denicem teşekkürler yalnız şunuda sölersen sevinirim EFI ışığı neden ikaz eder yani motorda bir problem oluştu sanırım onu öğrenmek istiyorum yakıt sistemindemi bir problem yada motorun kendisindemi bi sorun oluştu acaba yardımşarnız için teşekkürler
-
apriliars adlı üyeden alıntı
bunuda denicem teşekkürler yalnız şunuda sölersen sevinirim EFI ışığı neden ikaz eder yani motorda bir problem oluştu sanırım onu öğrenmek istiyorum yakıt sistemindemi bir problem yada motorun kendisindemi bi sorun oluştu acaba yardımşarnız için teşekkürler
5000km de yanan servis bakım ışığıdır.
Normalde ışık yanınca bakıma gitmen gerekir ve servis ışığı söndürür.
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
bide benzin göstergesinin olduğu yerde ünlem işareti hep yanık oda aldığmdan beri çok oluyorum kbakamyın da gerçekten bilgisizim motor normalde rahat 160 km hız görmesi gerek ve 14 bin deviri , şuan 11-12 bin deviri çok zor görüyor düz yolda 130-140 km hız zor görüyor , ve son sorum kaç numara yağ kullanıcağımı biliyormusunuz
-
18 Aralık 2012, 10:58
#11
Extrema'nin RS250'sinden sonra çok bir şey değişmese de, bazı seyler değişti.
2007 sonrasında 2 zamanlı motorlara euro3 egzoz emisyonu sebebiyle tüketimi kontrol ederek ayarlayan bir ölçüm sistemi eklediler. Bunu da karburatorlerini urettirdikleri Dell'orto'ya yaptırmışlar. Karburatorun üzerinde yer alan siyah plastikden bir ekleme. Buna da efi demişler. Çok kolay bozuluyor, o bozulunca göstergede ünlem işareti ve efi yanıyor.
Motora hiç bir zararı yok. Ancak o parçayı değiştirmeden sonmez, Extrema'nin söylediği servis ışığı degil o. Avrupa'da 100 Euro civarında.
----------
Motorunuzun 140km/s yapması normal. Katalitik konvertorle tikali o egzozla daha fazla gidemez. Hele 14 bin devir hiç ceviremez. İnternette belki gidenleri gormussunuzdur, ancak onlardaki degisiklikleri, neleri kucaladiklarini bilmiyoruz. Anladığım kadarı ile sizdeki standart bir motosiklet.
Bu motorlardaki en hassas konulardan biri buji. Maalesef bakım adi altında bazı ustalar acayip seyler takiyorlar. Ngk Br10eg olması şart. Söküp kontrol ederseniz iyi olur.
S.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:54 ----------
Yağ olarak da full sentetik 2t yağ koymanız şart, aksi halde büyük dert yasarsınız. Hele ki 10 numara yağ koyalım falan olursa, yandı gülüm keten helva.
Castrol'unki en ucuzu, 25 tl civarında olsa gerek. Büyük yapı marketler ile sanayi sitelerinin büyük yagcilarinda bulunuyor.
S.
-
18 Aralık 2012, 17:00
#12
sanausbe adlı üyeden alıntı
Extrema'nin RS250'sinden sonra çok bir şey değişmese de, bazı seyler değişti.
2007 sonrasında 2 zamanlı motorlara euro3 egzoz emisyonu sebebiyle tüketimi kontrol ederek ayarlayan bir ölçüm sistemi eklediler. Bunu da karburatorlerini urettirdikleri Dell'orto'ya yaptırmışlar. Karburatorun üzerinde yer alan siyah plastikden bir ekleme. Buna da efi demişler. Çok kolay bozuluyor, o bozulunca göstergede ünlem işareti ve efi yanıyor.
Motora hiç bir zararı yok. Ancak o parçayı değiştirmeden sonmez, Extrema'nin söylediği servis ışığı degil o. Avrupa'da 100 Euro civarında.
----------
Motorunuzun 140km/s yapması normal. Katalitik konvertorle tikali o egzozla daha fazla gidemez. Hele 14 bin devir hiç ceviremez. İnternette belki gidenleri gormussunuzdur, ancak onlardaki degisiklikleri, neleri kucaladiklarini bilmiyoruz. Anladığım kadarı ile sizdeki standart bir motosiklet.
Bu motorlardaki en hassas konulardan biri buji. Maalesef bakım adi altında bazı ustalar acayip seyler takiyorlar. Ngk Br10eg olması şart. Söküp kontrol ederseniz iyi olur.
S.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:54 ----------
Yağ olarak da full sentetik 2t yağ koymanız şart, aksi halde büyük dert yasarsınız. Hele ki 10 numara yağ koyalım falan olursa, yandı gülüm keten helva.
Castrol'unki en ucuzu, 25 tl civarında olsa gerek. Büyük yapı marketler ile sanayi sitelerinin büyük yagcilarinda bulunuyor.
S.
Kurcanılan birşey sizin dediğiniz gibi ezgsottun içindeki katalizörü sökmek, çok fark ediyor iki zamanlı motorda.
-
18 Aralık 2012, 20:39
#13
sanausbe adlı üyeden alıntı
Extrema'nin RS250'sinden sonra çok bir şey değişmese de, bazı seyler değişti.
2007 sonrasında 2 zamanlı motorlara euro3 egzoz emisyonu sebebiyle tüketimi kontrol ederek ayarlayan bir ölçüm sistemi eklediler. Bunu da karburatorlerini urettirdikleri Dell'orto'ya yaptırmışlar. Karburatorun üzerinde yer alan siyah plastikden bir ekleme. Buna da efi demişler. Çok kolay bozuluyor, o bozulunca göstergede ünlem işareti ve efi yanıyor.
Motora hiç bir zararı yok. Ancak o parçayı değiştirmeden sonmez, Extrema'nin söylediği servis ışığı degil o. Avrupa'da 100 Euro civarında.
----------
Motorunuzun 140km/s yapması normal. Katalitik konvertorle tikali o egzozla daha fazla gidemez. Hele 14 bin devir hiç ceviremez. İnternette belki gidenleri gormussunuzdur, ancak onlardaki degisiklikleri, neleri kucaladiklarini bilmiyoruz. Anladığım kadarı ile sizdeki standart bir motosiklet.
Bu motorlardaki en hassas konulardan biri buji. Maalesef bakım adi altında bazı ustalar acayip seyler takiyorlar. Ngk Br10eg olması şart. Söküp kontrol ederseniz iyi olur.
S.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:54 ----------
Yağ olarak da full sentetik 2t yağ koymanız şart, aksi halde büyük dert yasarsınız. Hele ki 10 numara yağ koyalım falan olursa, yandı gülüm keten helva.
Castrol'unki en ucuzu, 25 tl civarında olsa gerek. Büyük yapı marketler ile sanayi sitelerinin büyük yagcilarinda bulunuyor.
S.
Evet kesinlikle doğru sanasube'ün açıklaması.
İlaveten şunu söylemek isterim sana arkadaşım
Sözü geçen parçanın adı TPS (Throttle Position Sensor) dür,parça kodu 890510 ' dur.
Genellikle kurcalanan Rs lerde bu parça arızalanır.Şu anda bir iki Rs125 te de aynı sorun var,ferco motorun elinde yok ama internetten bir çok sitede bulabilirsin.
Görevi,adından da anlaşılabileceği gibi,gaz pozisyon sensör 'üdür.
Çevreyi daha az kirletme adına,Euro3 normları için karbüratör çıkışına ilave edilmiştir,karbüratörün büyük ihtimal Dell'Orto Vhsb 28mm liktir.
Kazasız sürüşler dilerim.
Herkes hakettiğini yaşar.
-
18 Aralık 2012, 21:12
#14
katalıtık konvektor egzos un ıkıncı kısmında degılmı egzos ıkı parcadan olusuyor bılıyosunuz...
bu konvektoru soksek kısa ve uzun vadede ne gıbı zararları ne gıbı faydaları olur eger motor rahat calısacaksa ben sokerım o zaman...
-
19 Aralık 2012, 11:42
#15
erdemed adlı üyeden alıntı
katalıtık konvektor egzos un ıkıncı kısmında degılmı egzos ıkı parcadan olusuyor bılıyosunuz...
Konvertor seramik bir parça. Sanıldığı gibi arkadaki küçük susturucunun icinde degil, ana egzoz borusunun icine tikip öyle kaynaklamislar. Sökmek için egzoz borusunu ortadan kesmek, sonra da tekrar kaynaklamak lazım.
Konvertorun sökülmesinin hiçbir zararı yok. Ama bu motorlarda sadece konvertoru sokmek yeterli degil, daha buyuk yakit memesi de takmak lazim. Standart karburator Potenza'nin da yazdığı gibi 28mm'lik Dell'orto. Standart ana jet 128.
Tps sensörü ise çok dandik bir sistem. Bozulması için havadan nem kapmasi yeterli. Motorun kurcalanmasi ile alakası yok. Bozuk olmasının hiç bir zararı da yok.
125'lik 4 zamanlı ybr'ler en fazla 100km/h falan yapabiliyor. Aynı hacimdeki motorun standart haliyle 140km/s yapabilimesini küçümsememek lazım.
Bir de 600'luklere kafa tutar efsanesi var. Bu çok büyük atmasyon.
S.
-
19 Aralık 2012, 19:38
#16
Görüntüsüyle bir ufak kafa tutar gibi 90 hp vs. 30 hp
yalnız modifiye yapılırsa yarıştakiler gibi (45 hp-150cc piston vs) gerçekten kısa mesafelerde ve virajlarda kafa tura.
---------- Post added at 19:38 ---------- Previous post was at 19:29 ----------
erdemed adlı üyeden alıntı
katalıtık konvektor egzos un ıkıncı kısmında degılmı egzos ıkı parcadan olusuyor bılıyosunuz...
bu konvektoru soksek kısa ve uzun vadede ne gıbı zararları ne gıbı faydaları olur eger motor rahat calısacaksa ben sokerım o zaman...
Sizin motorda katalizör vs yok direk egzost ve susturucu.Yeni uydurdular iki zamanlı motora katalizör falan iki zamanlı makinede avrupalı olmasın kardeşim...gitsinler başka şeylerle ilgilensinler...mesela sigara içilmezsede hava kirlenmez...
-
20 Aralık 2012, 00:02
#17
bugun ust susturucuyu soktum bunu taktım ıcı bos sayılır yanı ıcınde elyaf falan yok bunun mootra zararı olurmu bunu takınca motorun daha rahat calsıcagını dusunuyorum yanlısmı dusunuyorum yalnız bıraz fazla gurultu yapıyor motora zararı olurmu zararlı bıseyse hemen yarın eskısını takayım teşk...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:59 ----------
benım karburator 32mm...
eger zararı olmayacaksa bıraz boyle kullanmak ıstıyorum bıraz şekıl oldu...
-
20 Aralık 2012, 13:01
#18
Böyle kullanmanızın hiç bir zararı yok. Ama yararı da yok. Beğeniyorsanız devam edin.
2 zamanlıda önemli olan asıl parça boynuz biçimindeki ön egzoz. Bununla oynamamanızı ve de bozmamanızı tavsiye ederim.
S.
-
20 Aralık 2012, 18:07
#19
tesekkur edrım söküp orıjınal egzosu taktım cok ses yapıyor komsuları rahatsıx edıyor gece 12de ıse gıdıyorum bazen12 de ısten gelıyorum mıllet rahatsız oluyor neyse zaten çekişte bır azalma oldu ne olursa olsun orıjınal olsun...
-
23 Aralık 2012, 04:33
#20
merhaba arkadaşlar bendede 2008 model RS 125 war ve ben bu motorda modifikasyon olarak yapılması gereken herşeyi yaptım motor şuan çok iyi çalışıyor ama biraz gaza yüklendiğin zaman hararet hemen yükseliyor bunu önlemek için ne yapmam lazım ? yardımcı olursanız sevinirim. Motorda yaptığım değişiklikler ; 1- Silindir : Polini KİT 154 cc 2-Piston Kolu 3-Özel yapım Üst Kapak 4-V Force3 reed walve carbon klepe 5-Dellorto Flat Side 34 mm Karbüratör 6- Açık Hava Filtresi 7-Gianelli Carbon Egsoz 8- Komple Rulman Takımları değişti.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)