Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Ayak marşı aşırı sert?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ozgur325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2010
    Motosikleti
    Prof.Dr.650
    Arkadaşlar herkese merhaba. Uzun zamandır aklıma takılıp da sizlere sormak istediğim ancak es geçtiğim bir konuydu bu ayak marşının aşırı sert olması. Dün normal marşla çalıştırmaya uğraşırken aküyü zayıflattığım için ayak marşına mecburen ihtiyacım olduğunda neden daha önce çözmedim ben bu sorunu diye kendime kızdım.

    Öncelikle motor kuba marka 250 cc lik tek silindirli bir cross, diğer çinli crossların ayak marşı tabiri caizse pamuk gibi, ben üzerinde zıplasam da aşağı inmiyor neredeyse. Bunun sebebi olarak sübapların çok sıkı olması, sıkıştırma oranının fazla olması ya da egzoz ve benzin sübabının piston üst noktadayken tam kapanması gibi amatörce fikirler var aklımda Bu konuda fikirlerini paylaşacak siz sayın forum sakinlerine şimdiden saygı ve selamlarımı sunarım.

    Unutmadan bir de şöyle bir sıkıntım var: Marş normal basıyor ama buji piposunu çıkardığımda sigorta atıyor. Pipo içinde şase olduğu kesin, acaba bu motorun çalışmaması için bir neden olabilir mi, ya da pipoyu takınca tırnaklar ayrılıp yerine oturduğundan şase normale döner mi, yoksa yenilenmesi ya da tamir edilmesi gereken birşey mi?
    Sözlere inanmayı bırakalı çok zaman oldu, gözler bile beni aldattıktan sonra...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Arkadaşım bence cevapları kendin vermişsin...
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ayak marşı sert diye daha sevinmeniz lazım aslında, subabları ayarsız veya mekanik yıpranması olan motorlar ayaktan çok kolay çalışır.

  4. #4
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Biraz zihin jimnastiği yapalım olur mu?
    Ayak marşına basınca nerelere güç uyguluyoruz?
    Krank mili, biyel kolu, piston ve onun sıkıştırdığı hava, ekzantrik zinciri, gergisi, mili ile subab ve yayları.
    Debriyaj üzerinden dişli gurubu ve içinde bulunduğu yağ, motor viteste ise zincir üzerinden arka tekerlek, fren balataları, çatalı ortalamayan arka tekerleğin sürtmesi.
    Bujiyi çıkarıp, motor vitesini boşa atıp, orta sehpaya alıp ayak marşına basarak teste başlayalım.
    Kademe kademe devreye alarak yorum yapabiliriz.
    Yağın kalın veya uygun olmaması kompresyonu arttırır, gurup dişlilerinin dönüşünü zorlaştırır vs vs vs.
    Şimdi gözlem yapmak sizden yorum bizden, bilgi bekliyoruz.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  5. #5
    ozgur325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2010
    Motosikleti
    Prof.Dr.650
    Öncelikle değerli görüş ve yorumlarınız için teşekkür ederim.

    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım bence cevapları kendin vermişsin...
    Gözümün önünde mekaniği pek canlanmıyor açıkçası, biraz ezbere hesap ediyorum ihtimalleri.

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayak marşı sert diye daha sevinmeniz lazım aslında, subabları ayarsız veya mekanik yıpranması olan motorlar ayaktan çok kolay çalışır.
    Bunu bir kişiden daha duymuştum, o da daha ne istiyorsun demişti

    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz zihin jimnastiği yapalım olur mu?
    Ayak marşına basınca nerelere güç uyguluyoruz?
    Krank mili, biyel kolu, piston ve onun sıkıştırdığı hava, ekzantrik zinciri, gergisi, mili ile subab ve yayları.
    Debriyaj üzerinden dişli gurubu ve içinde bulunduğu yağ, motor viteste ise zincir üzerinden arka tekerlek, fren balataları, çatalı ortalamayan arka tekerleğin sürtmesi.
    Bujiyi çıkarıp, motor vitesini boşa atıp, orta sehpaya alıp ayak marşına basarak teste başlayalım.
    Kademe kademe devreye alarak yorum yapabiliriz.
    Yağın kalın veya uygun olmaması kompresyonu arttırır, gurup dişlilerinin dönüşünü zorlaştırır vs vs vs.
    Şimdi gözlem yapmak sizden yorum bizden, bilgi bekliyoruz.
    Az önce motorun yanındaydım, sabahtan güneşe çıkardım ısınsın da yağ incelsin diye, ne kadar uğraşsam da vites boşta ve elim debriyajı çekik vaziyette maalesef çalıştıramadım bacağımın ağrısı yanıma kar kaldı Tahminim ateşlemeyle ilgili sıkıntım var, pipoyu sökünce şase yaptığından kontrol de edemedim kıvılcım atıp atmadığını, bujiyi sökmeyi denemedim vaktim azdı. Ama sorunum büyük ihtimalle ateşleme yapmamasıyla alakalı olduğuna kanaat getirdim. İlgi alakanız için tekrar teşekkürler
    Sözlere inanmayı bırakalı çok zaman oldu, gözler bile beni aldattıktan sonra...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)