motoru vurdurarak çalıştırmanın zararları (bilgi amaçlı paylaşımdır)
Reklamlar
-
Öncelikle zorunlu hallerde böyle bir yöntem ile motorun çalıştırılabileceği aklımızın bir ucunda bulunmalı.
Çok zor durumlarda bizi kurtarabilir. Ancak aşağıdaki hususlar dikkate alınmalı:
1-Eğer temin etme şansınız varsa bir araç ve bir takviye kablosu bulmak için şansınızı zorlayın.
Bu durumda en doğru yöntem akünüzü başka bir akü ile takviye etmektir.
(sağlam akünün önce + ucunu zayıf akünün + ucuna, daha sonra sağlam akünün - ucunu zayıf akünün - ucuna bağlayın,
aküleri ayırırken bu sıralamayı tersten takip edin, bu sefer önce - uçları ayırın)
2- Motoru mümkünse itmek için birisinden yardım isteyin ya da yokuş aşağı bir yol bulmaya çalışın.
Tek başınıza bu işlemi yapmak oldukça zordur. Hem motoru itmeniz ve dengede tutmanız, hem de debriyaj, ön fren ve gaz kontrollerini yapmanız gerekecektir.
3- Kontağı açtığınız an benzin pompasını dinleyin ve çalışıp çalışmadığı dinleyin. Eğer akünüz iyice boşalmış ve benzin pompasını dahi çalıştıramıyorsa, motor zaten çalışmayacaktır, muhtemelen yeterli voltaj olmadığı için ateşeleme de sağlanamayacaktır. Bu durumda motoru hiç zorlamayın.
4- Kontağın açık olduğundan, kill switchin açık olduğundan ve yan sehpanın kapalı olduğundan emin olun.
Motoru 3. viteste vurdurun. 1. ya da 2. viteste vurdurma anında muhtemelen arka lastik kilitlenecektir.
Eğer yokuş aşağı biraz daha hızlı vurdurma şansınız varsa 4. hatta 5. vitesi bile seçebilirsiniz. Ne kadar hızlı ve ne kadar yüksek viteste vurdurursanız bu işlem o kadar kolay olacaktır.
5- Koşma hızına yakın bir hıza ulaştığınızda yarım debriyaja yakın debriyajı bırakıp hemen tekrar sıkın, bu esnada tekerin hareketini motora iletmiş olacaksınız. Motor birkaç seferde çalışacaktır.
6- Motor çalıştıktan sonra muhtemelen motoru boşa alıp yan ayağı açacaksınız dinlenmek ve hazırlanmak için.
Hareket etmeden önce motoru boş vitese almadan yan ayağı kapatmayı unutmayın, yoksa motor stop edecek ve sil baştan herşeyi tekrar etmeniz gerekecektir Click the image to open in full size.
Beyne zarar verir mi? :
Beyne zarar veren vurdurma işlemi değildir. Zarar veren akünün düşük voltajda olmasıdır. Eğer voltaj çok düşükse, elektrikli aksamlar fazla akım çekecektir. Örneğin ateşleme ünitesi, benzin pompası vs. Aynı şekilde beyinde. Bu nedenle eğer 3 nolu madde olumsuzsa vurdurma işlemini denemeyin.
Motora zarar verir mi? :
Normalde motora ilk hareketi marş motoru krank miline bağlı volanı çevirerek verir. Vurdurma esnasında ise hareket tersten tekerden zincir vasıtası ile ön dişliye, oradan şanzımana, oradan da krank miline iletilir. Bu esnada şanzıman dişlilerine, krank miline vs anlık darbe şekilde yükler binecektir, egzantrik zinciri vs zorlanabilir. Zorunlu hallerde ara sıra vurdurmak sorun olmamakla birlikte, sürekli bu yöntem ile çalıştırmak küçük hacimli motorlar hariç motora zarar verebilir.
Reklamlar
-
düşük voltajda fazla akım çeker demişsiniz benzin pompası falan. böyle olunca benzin fazla yakarmı? ben mi yanlış anladım acaba .
-
Gayet faydalı bilgiler, tesekkürler
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
hayır aküdeki enerji bitmek üzere ise motor çalışmak için akünün içindeki enerjiden daha fazlasını isteyecektir demek istedim... yani akünün içinde o anda olan akımdan daha fazlasını ,ister demek istiyorum. zaten motor çalışır hale geldikten sonra benzin pompalama elektrik akımları vb gibi her şey otomatik olarak normale dönecektir... bahsi geçen olay anlık bir şeydir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)