Silindir kapağı değiştirme hakkında
Reklamlar
-
İyi günler,
Yeni bir silindir kapağı nasıl takılır acaba? Satın aldığımızda, supapların emme ve egzoz açıklık konumları ayarlı mı geliyor? Manyetoyu T konumuna aldık, egsantrik dişlisinide ayarladık; büyük yuvarlak yukarda, iki küçük yuvarlak yanda kapağa paralel.Eski silindir üst kapağını söktük, ellemeden yenisini takıyoruz doğru mu yoksa supap açıklıklarını müdahele ediyor muyuz?Ayrıca bu yeni kapakta yağ sürmeye gerek var mı,yoksa hiç ellemeden takabilir miyiz? Teşekkürler...
Reklamlar
-
yeni kapağın yağlanması daha ıyı olacaktır,
motorunuzun ne oldugu yazılmamıs,
scooter ise sentesine denk getiremesseniz veya kayar ıse,
ya subap eğersiniz yada rolantide çalışsada gaz verince oksürür ve tekleme yapar,
Yok motor vitesli model 125,,150 cc (AGK,,CG ) serisinden ve subap saplamalı model ise yuvalarına oturdugu taktırde sorun yaşatmayacaktır,
Malum araya conta değişimi yapılacağından,
hazır acıldıktan sonra subap ayarı yapılsa iyi olur,
Veya bir jilet yardımı ile en azından motoru çalıştıracak kadar ayar yapılabılır...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
yeni kapağın yağlanması daha ıyı olacaktır,
motorunuzun ne oldugu yazılmamıs,
scooter ise sentesine denk getiremesseniz veya kayar ıse,
ya subap eğersiniz yada rolantide çalışsada gaz verince oksürür ve tekleme yapar,
Yok motor vitesli model 125,,150 cc (AGK,,CG ) serisinden ve subap saplamalı model ise yuvalarına oturdugu taktırde sorun yaşatmayacaktır,
Malum araya conta değişimi yapılacağından,
hazır acıldıktan sonra subap ayarı yapılsa iyi olur,
Veya bir jilet yardımı ile en azından motoru çalıştıracak kadar ayar yapılabılır...
Alakanıza teşekkür ederim öncelikle.
Bianchi Falcon 125 scooter. Kapağı aldığımız gibi, supapları ellemeden takıp, sentesini ayarlayacağız sanırım birde nasıl bir yağ kullanılmalı...
-
scooter motorlara aslında çok fazla kalite yağ kullanılmasında pek fark yok,
çünki,
yağ ömrü şehir içinde her her 1000 km'de bir,
uzun yollarda yani çevre yollarında uzun süre sabit süratte gidildiğinden dur kalk olmadıgında,
1500,,yer yer 2000 km'de bir değişmesi sağlıklı olur,
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
scooter motorlara aslında çok fazla kalite yağ kullanılmasında pek fark yok,
çünki,
yağ ömrü şehir içinde her her 1000 km'de bir,
uzun yollarda yani çevre yollarında uzun süre sabit süratte gidildiğinden dur kalk olmadıgında,
1500,,yer yer 2000 km'de bir değişmesi sağlıklı olur,
Yok normal yağ değil? Bu yeni kapağa yağlamaya gerek var mı yoksa aldığımız gibi takabilir miyiz silindir üst kapağını? Teşekkür ederim...
-
yok çok sorun değil,
zaten yağlıdır o,
fakat yınede topladıktan sonra yağdanlık ile ilk yağı siz yapın gerisini kendi yağlayacaktır,
Bu arada Buyuk yuvarlak yukarıda ıken piston en üst noktada olsun,
Unutmayın,,,
Bak burada yapmış olduğum uygulama mevcut,
dikkatli okursanız belkı yardımı dokunabılır...
http://www.motordelisi.com/forum/mot...ilari-ile.html
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
yok çok sorun değil,
zaten yağlıdır o,
fakat yınede topladıktan sonra yağdanlık ile ilk yağı siz yapın gerisini kendi yağlayacaktır,
Bu arada Buyuk yuvarlak yukarıda ıken piston en üst noktada olsun,
Unutmayın,,,
Bak burada yapmış olduğum uygulama mevcut,
dikkatli okursanız belkı yardımı dokunabılır...
http://www.motordelisi.com/forum/mot...ilari-ile.html
Teşekkür ederim. Google'dan arama yapınca, yazınıza denk gelmiştim.Öneriniz doğrultusunda iyice okuyup, ondan sonra uygulamaya geçeyim.Elinize,emeğinize sağlık...
-
İlginize Teşekkürler...
Umarım Yararı Olur...
sentenin 1...2 diş kaçık olması sadece gaz verınce teklemesını saglar,
fakat 3...5 diş kaçık olursa subaplara zarar verebılırsınız,
dikkat edilmesinde fayda var...
Kolay gelsin.
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
İlginize Teşekkürler...
Umarım Yararı Olur...
sentenin 1...2 diş kaçık olması sadece gaz verınce teklemesını saglar,
fakat 3...5 diş kaçık olursa subaplara zarar verebılırsınız,
dikkat edilmesinde fayda var...
Kolay gelsin.
Sağ olun...Benim tek düşündüğüm bu egsantrik zinciri ve yeni kapağı aldığımız gibi mi takıyoruz supaplar ayarlı mı ?(zamanlamaları) Değerli önerileriniz için çok teşekkür ederim...
-
-
Senteyi doğru ayarlamadan marşa basmayın sakın. Onu da motoru söküp masaya koymadan scooterın üzerinde nasıl yaparsınız bilmem.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Senteyi doğru ayarlamadan marşa basmayın sakın. Onu da motoru söküp masaya koymadan scooterın üzerinde nasıl yaparsınız bilmem.
Alakanıza teşekkür ederim...
Resimlerde görülüyor eski silindir kapağının hali,kapağı sökerken Çin malı lokma kırıldı.Neyse asıl konuya geleyim. Ben büyük deliği yukarıda,iki küçük deliği yanlarda yaptım herşeyi anlatıldığı gibi , sentesini 010 yaptım, scooter çalışmadı dedim pistonu supapları bozduk, açtım baktım birşey yok neyse tekrar ayarladım; ancak bu sefer korktum tamirciye gittim o yapsın dedim, söktü yanlış yapmışsın dedi ben çalıştırmadım dedim herşeyi yanlış yapmışsın dedi, söyledim büyük yuvarlak yukarda falan yok öyle olmuyor falan dedi yada anlamadı beni. Tamirci ayarladı ama büyük yuvarlak yukarda değilken ayarladı yanlış görmediysem, o'da önce çalıştırmadı sonra, ayak marşıyla çalıştırdı Allah bilir ben ayarlamıştım korkudan fazla çalıştırmadım ilk denememde belki çalışacaktı yanlış ayarlasaydım supalar yada piston zarar görürdü değil mi? Boşa gitti sanırım para , ikinci ayarladığımda hiç marş basmadım korkudan, zaten hiç sentesine de bakmadı, öyle takıldı bilmiyorum ne kadar doğru, başıma iş çıkartmaz umarım sonuçta usta ama büyük yuvarlak kısmını anlamaması düşündürücü...Bu mesajları 10 dk süre düzenlememiz çok kısa bir süre mesaj yanlışlıkla gitmiş ben önizlemeye bakıyordum baktım mesaj yayında
-
karşıyaka adlı üyeden alıntı
Alakanıza teşekkür ederim...
Resimlerde görülüyor eski silindir kapağının hali,kapağı sökerken Çin malı lokma kırıldı.Neyse asıl konuya geleyim. Ben büyük deliği yukarıda,iki küçük deliği yanlarda yaptım herşeyi anlatıldığı gibi , sentesini 010 yaptım, scooter çalışmadı dedim pistonu supapları bozduk, açtım baktım birşey yok neyse tekrar ayarladım; ancak bu sefer korktum tamirciye gittim o yapsın dedim, söktü yanlış yapmışsın dedi ben çalıştırmadım dedim herşeyi yanlış yapmışsın dedi, söyledim büyük yuvarlak yukarda falan yok öyle olmuyor falan dedi yada anlamadı beni. Tamirci ayarladı ama büyük yuvarlak yukarda değilken ayarladı yanlış görmediysem, o'da önce çalıştırmadı sonra, ayak marşıyla çalıştırdı Allah bilir ben ayarlamıştım korkudan fazla çalıştırmadım ilk denememde belki çalışacaktı yanlış ayarlasaydım supalar yada piston zarar görürdü değil mi? Boşa gitti sanırım para , ikinci ayarladığımda hiç marş basmadım korkudan, zaten hiç sentesine de bakmadı, öyle takıldı bilmiyorum ne kadar doğru, başıma iş çıkartmaz umarım sonuçta usta ama büyük yuvarlak kısmını anlamaması düşündürücü...Bu mesajları 10 dk süre düzenlememiz çok kısa bir süre mesaj yanlışlıkla gitmiş ben önizlemeye bakıyordum baktım mesaj yayında
sen egzostun saplaması kırıldı diyemi değişim yaptın üstad ?
-
karşıyaka adlı üyeden alıntı
Alakanıza teşekkür ederim...
Resimlerde görülüyor eski silindir kapağının hali,kapağı sökerken Çin malı lokma kırıldı.Neyse asıl konuya geleyim. Ben büyük deliği yukarıda,iki küçük deliği yanlarda yaptım herşeyi anlatıldığı gibi , sentesini 010 yaptım, scooter çalışmadı dedim pistonu supapları bozduk, açtım baktım birşey yok neyse tekrar ayarladım; ancak bu sefer korktum tamirciye gittim o yapsın dedim, söktü yanlış yapmışsın dedi ben çalıştırmadım dedim herşeyi yanlış yapmışsın dedi, söyledim büyük yuvarlak yukarda falan yok öyle olmuyor falan dedi yada anlamadı beni. Tamirci ayarladı ama büyük yuvarlak yukarda değilken ayarladı yanlış görmediysem, o'da önce çalıştırmadı sonra, ayak marşıyla çalıştırdı Allah bilir ben ayarlamıştım korkudan fazla çalıştırmadım ilk denememde belki çalışacaktı yanlış ayarlasaydım supalar yada piston zarar görürdü değil mi? Boşa gitti sanırım para , ikinci ayarladığımda hiç marş basmadım korkudan, zaten hiç sentesine de bakmadı, öyle takıldı bilmiyorum ne kadar doğru, başıma iş çıkartmaz umarım sonuçta usta ama büyük yuvarlak kısmını anlamaması düşündürücü...Bu mesajları 10 dk süre düzenlememiz çok kısa bir süre mesaj yanlışlıkla gitmiş ben önizlemeye bakıyordum baktım mesaj yayında
Sente dediğim subabların açılma kapanma zamanlaması. Subab sıkılık ayarının doğru olması çok önemli değil ama sente yüzünden üst kapak da piston da yamulabilir.
-
fromghetto adlı üyeden alıntı
sen egzostun saplaması kırıldı diyemi değişim yaptın üstad ?
Evet: Şimdi diyeceksiniz tornacı diş açar eskisine falan diye; tornacıya gittim yapamam dedi, birde suratını görseniz moralim bozulmuştu o zamanlar bende sıvı conta,silikon, tek somunla 6-7 aydır idare ediyordum ama lastik değişecek, egzoz sökülecek sıvı contayla uğraşmak istemedim.Belki sanayiye gitmek lazımdı uğraşmadım artık.Birkaç motosiklet tamirsine (!) sordum, silindir değişecek demişti ne alakaysa söylemedim artık; silindirle üst kapağın ne alakası olduğunu, anlamadığımı zannetsin beni kandıramaz kendini kandırır bu tip insanlar bayağıda parada istemişti... Teşekkürler...
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Sente dediğim subabların açılma kapanma zamanlaması. Subab sıkılık ayarının doğru olması çok önemli değil ama sente yüzünden üst kapak da piston da yamulabilir.
Teşekkür ederim ilginizden dolayı,
Onu yapmıştım büyük delik yukarda, iki küçük delik silindir kapağına parelel manyeto T de piston en yukarda 2.5 mm elekrik kablosuyla buji yuvasından kontrol ettim.Scooter uzun süre çalışmıyordu akü zayıf ayarladıktan sonra denedim çalışmadı kickstartlada denedim olmadı dedim bozduk,korktum tekrar söküp baktım birşey yoktu demek doğru ayarlamıştım tekrar topladım ayarladım ama bu sefer korktum tamirciye gittim oda yanlış ayarlamışsın dedi yukarda yazdım fazla uzatmayım
Yeni silindir kapağını takınca, sente sıklık ayarını oynamasakta olur o zaman ben 010 yaptım...
-
karşıyaka adlı üyeden alıntı
Evet: Şimdi diyeceksiniz tornacı diş açar eskisine falan diye; tornacıya gittim yapamam dedi, birde suratını görseniz moralim bozulmuştu o zamanlar bende sıvı conta,silikon, tek somunla 6-7 aydır idare ediyordum ama lastik değişecek, egzoz sökülecek sıvı contayla uğraşmak istemedim.Belki sanayiye gitmek lazımdı uğraşmadım artık.Birkaç motosiklet tamirsine (!) sordum, silindir değişecek demişti ne alakaysa söylemedim artık; silindirle üst kapağın ne alakası olduğunu, anlamadığımı zannetsin beni kandıramaz kendini kandırır bu tip insanlar bayağıda parada istemişti... Teşekkürler...
http://i47.tinypic.com/21liur6.jpg
saygı duyuyorum canım en nihayetinde karar senin kararın ama ben o tornacılara kızıyorum ben bile torna ile alakam olmadığı halde benzer durumlarda delik açıp klavuzla tekrar diş açabiliyorum yada içindeki vidayı ters diş klavuzla sökebiliyorum tornacı belliki uğraşmak istememiş tabi bende malzeme vardı yaptım belliki senin imkanın olmamış ama sende silindiri söküp takabildiğine göre elinden geliyodur bu tür işler hani daha ucuz olurdu diye aklımdan geçriyorum sadece...
-
fromghetto adlı üyeden alıntı
saygı duyuyorum canım en nihayetinde karar senin kararın ama ben o tornacılara kızıyorum ben bile torna ile alakam olmadığı halde benzer durumlarda delik açıp klavuzla tekrar diş açabiliyorum yada içindeki vidayı ters diş klavuzla sökebiliyorum tornacı belliki uğraşmak istememiş tabi bende malzeme vardı yaptım belliki senin imkanın olmamış ama sende silindiri söküp takabildiğine göre elinden geliyodur bu tür işler hani daha ucuz olurdu diye aklımdan geçriyorum sadece...
Düşünceli mesajınız için teşekkür ederim.
Sizin yöntemlerinizide biliyorum: Saplama kırıldığı zaman forumlardan öğrendim ama parçalar yok, aradığım parçayı bulamıyorum ki; bende mi sorun var bilmiyorum:Mesela çelik saplama aradım, bu silindir üst kapağı almadan; 2 tane ünlü civatacıya gittim yok, bir tanesi motorculara sor dedi. Ben zaten daha önceden 2 tane almıştım normal saplama sana zaten o örneği gösteriyorum, motorcuda çelik saplama ne gezer neyse,size kısa bir anekdotumu anlatayım ünlü bir yapı markete gittim geçmiş zamanda, bi ürün alacaktım ne olduğunu hatırlamıyorum, çalışanlardan birine sordum şu ürün var mı? Yok bizde o ürün dedi,ben kendim o ürünü buldum vardı.Ülkece geçiştirme gibi huyumuz var, çoğu kişi aldığı parayı haketmiyor bence, iş bilmeyenler çalışıyor bende pire için yorgan yaktım tabiri caizse..Bu motor parçalarını bulmakta sorun; oring yağ tapası contası ararsın yok, sarı sinyal lambası ararsın yok,yada ben bulamıyorum...
-
29 Ağustos 2016, 17:52
#18
karşıyaka adlı üyeden alıntı
Düşünceli mesajınız için teşekkür ederim.
Sizin yöntemlerinizide biliyorum: Saplama kırıldığı zaman forumlardan öğrendim
ama parçalar yok, aradığım parçayı bulamıyorum ki; bende mi sorun var bilmiyorum:Mesela çelik saplama aradım, bu silindir üst kapağı almadan; 2 tane ünlü civatacıya gittim yok, bir tanesi motorculara sor dedi. Ben zaten daha önceden 2 tane almıştım normal saplama sana zaten o örneği gösteriyorum, motorcuda çelik saplama ne gezer neyse,size kısa bir anekdotumu anlatayım ünlü bir yapı markete gittim geçmiş zamanda, bi ürün alacaktım ne olduğunu hatırlamıyorum, çalışanlardan birine sordum şu ürün var mı? Yok bizde o ürün dedi,ben kendim o ürünü buldum vardı.Ülkece geçiştirme gibi huyumuz var, çoğu kişi aldığı parayı haketmiyor bence, iş bilmeyenler çalışıyor bende pire için yorgan yaktım tabiri caizse..Bu motor parçalarını bulmakta sorun; oring yağ tapası contası ararsın yok, sarı sinyal lambası ararsın yok,yada ben bulamıyorum...
konunun üzerinden 4 yıl geçmesine rağmen zihniyet hala aynı. parçacıma qm250 orijinal bobin var mı diyorum, bana uydurma bobin, metreyle kablo ve buji piposu veriyor. orijinali yok diyor. dükkan içinde ben kendim arayıp orijinal parçayı buluyorum ve alıyorum.
-
29 Ağustos 2016, 18:50
#19
Serkan abi gibi Ustalar sayılı bu a.. Sanayicileri bırakın aç kalsın
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)