Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kurşunsuz 95 mi 98 mi ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    pompicik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2005
    Şehir
    Istanbul / Ortaköy
    Merhaba,
    Zat150 kullanıcısıyım. Bugun ilk 1000km bakımına gittim. Motoru aldığım bayi (kuvvetli motor) bana kurşunsuz 98 benzin kullanmamı söylemişti.Bakımda motorun titreme ve fazla yakıt tükettiğini söyleyince servis (Erka M.köy) kurşunsuz 95 kullanmamı hatta hemen depoyu boşaltıp yeni benzin almamı söyledi. Sağa sola sordum herkes yorum yapıo teknik bilgisi olan yok. Bu işin doğrusunu bilen warsa bana yardım etsin
    http://www.kaan.in


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    pazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2004
    Kullanma kılavuzunda kaç oktan yazıyor?

  3. #3
    pompicik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2005
    Şehir
    Istanbul / Ortaköy
    Walla hiç aklıma gelmemişti kılavuza bakmak
    Kılavuzda "seviyesi 90 ve üzeri olan kurşunsuz benzin kullanın" yazıyor.

    Eee nolcak şimdi
    http://www.kaan.in

  4. #4
    pazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2004
    İster 95 kullan,ister 98 kullan fark etmez demek.

  5. #5
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    mondiallerde 93 oktan yazıyor. ama 93 olmadığı için 95 oktan en uygun olan yakıt. 98 oktan kullanmak motor açısından iyi değil. çünkü sıkıştırma oranları fazla değil. zat150 nin sıkıştırma oranı 9.76:1 bu orana 95 oktandan fazlasını kullanmak motora da zarar verir yakıt tüketimi de artırır.
    98 oktan gibi yüksek oktanlı yakıtlar racing motorlar gibi yüksek sıkıştırma oranı olan motorlar içindir. hatta çoğu racingde bile 95 oktan öneriliyor.
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  6. #6
    cihans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2006
    Motosikleti
    Honda cbr125R,yamaha bws 100
    sen en iyisi kurşunlu 98 kullan

  7. #7
    okan4037 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    2013 Yamaha WR 125 R
    arkadasım bu tur motorlarda 95 oktan kullanılırrrrr...
    Yeni yine yeniden

  8. #8
    mavi_tilki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kanuni Tiger
    Benzinin erken patlamaya karşı olan direncine "oktan" denir. Oktan tanımında kullanılan dereceler 50-110 arasında değişir. 50 derecenin üçüncü sınıftır, 110 ise uçak yakıtıdır. Kullanılan benzin 50 oktan ise, yandıkça patlayacak olup pistonlara çekiçle vuruyormuşçasına kuvvet uygular. İdeal kuvvet pistonları eşit ve düzenli bir şekilde iten kuvvettir. Benzinin oktan derecesi yakıt olmayan kimyasallarla da arttırılabilir.

    Ylmzzz'ın yazdığı doğru sayılır, yüksek sıkıştırma oranı olmayan motorlarda oktanın üst sınıfta (87-100) olması yeterlidir.

    Ama daha yüksek oktan demek daha temiz yakma demektir. Çevre için temiz yakma tabiiki iyi bir şey, ama %10 daha pahalı.

    Normal şartlarda yüksek oktan motora zarar vermez, ama yüksek sıcaklıkta fazla ısınmaya yol açabilir buda motora zarar verebilir. Yakıt tüketiminde ise fark edilecek bir değişiklik yaratmaz.

  9. #9
    pompicik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2005
    Şehir
    Istanbul / Ortaköy
    arkadaşlar teşekkür ederim depoyu bitirip 95 koyacağım bugun bakalım hissedilir bişey olacak mı
    http://www.kaan.in

  10. #10
    aidikurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki intruder C800
    son noktayı koyuyorum 95 oktan baska yok

  11. #11
    skyytr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Şehir
    İzmir/Alsancak
    Motosikleti
    Yamaha Xenter 150
    150 CC scooter icin ayni sey gecerlidir umarim bende 95 oktan koyuyordum gecenlerde bir konu basliginda 97 oktan daha az titresim yapicagini okudum . Dogrumudur ? 97 gecmeye gerek varmidir ? Karar veremedim .

  12. #12
    Lütfücüğüm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2012
    Küçük cc ler için kullanım kılavuzunda aksi belirtilmediği takdirde yüksek oktan kullanmayın. Titreşim , sallantı vs gibi problemlerin kaynağı uygunsuz oktandır, avans vurur motor.

  13. #13
    sbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki v-strom DL650 XT
    konu açılalı 6 seneden fazla olmuş
    TRANSALP XL700

  14. #14
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Altı sene olmuş ama hala bir ilerleme yok.. 95 ten fazlasını almak israf, hatta 95 oktan bile fazla.. Aslında Zippo benzini depoya yarım lt koyup denemek lazım bakalım nolacak??
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  15. #15
    skyytr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Şehir
    İzmir/Alsancak
    Motosikleti
    Yamaha Xenter 150
    Yani 95 e devam Konuyu hortlatirken senesine bakmamistim masallah 6 sene az da degilmis yazik gunah bu guzel konuya
    Cevaplar icin tesekkurler .

  16. #16
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    ben karışık takılıyorum 95 97 hiçbişi olmuyo:D üst üste koydum gene olmadı yorumları okudum ama gene aydınlanamadım bende merak ediyorm bu oktan meselesini.yani benim motorda sıkıştırma oranını düşürdüm 97mi kullanim:S
    Motosiklet mucidi

  17. #17
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler