Arkadaşlar bir çoğumuzun motorsikletinde bulunan , eksoz gazı geri dönüşümünü sağlıyan bu sistemin yakıt sarfiyatına etkisi nasıldır ? yakıtı arttırır mı ? yoksa tersi olarak , düşürür mü ?
Arkadaşlar bir çoğumuzun motorsikletinde bulunan , eksoz gazı geri dönüşümünü sağlıyan bu sistemin yakıt sarfiyatına etkisi nasıldır ? yakıtı arttırır mı ? yoksa tersi olarak , düşürür mü ?
" Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.
BİLGİ GÜÇTÜR
Düşürmesi gerek tabikide. Eski motorlarda yoktu. Yenilerde yakıtı artırıyorsa neden kullanılıyor olabilir?
#sürenadam
euro3 egsoz emisyon normlarından ötürü olabilir, örneğin egsozun iç dolgusu gibi gazı filtreleyip çıkışı yavaşlatıyo çıkış yavaşlayınca giriş ve gidiş de yavaşlıyo düşük oranlarda da olsa, fıtı fıtı çalışıyor bu sayede, egr hakkında bilgim yok gerçi, sadece böyle bir sebepten de kullanılıyor olabilir diye fikir ürettim
Ninja
Bildiğim kadarı ile günümüzde bu motorların ithalinin gerçekleşebilmesi için E3 egsoz emisyon normlarına uyulması gerekiyor , bu sistem uyum için takılmış anladığım kadarı ile , nette ve forumumuzda yakıtı düşürdüğüne ve tam tersi yükselttiğine dair görüşler mevcut , kimisi çevreci derken , kimisi ''hiç bir işe yaramıyor onun için söküp attım ! diyor karmaşık bir durum , bilgi sahibi arkadaşların görüşlerine ihtiyacımız var bu konuda !.
" Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.
BİLGİ GÜÇTÜR
forumda katalitik konvertorle ilgili benzer konular var.EGR valvinin gerekliliğini kendin yazmışsın.EGR'yi yada katalitik konvertoru iptal edip benim motorum artık çok kaçıyor az yakıyor diyen birini görmedim.Söyleyen varsa da tamamen psikolojiktir.EGR egzoz gazının bir kısmını yeniden yakılmak üzere yanma odasına geri gönderen düzenektir. yakıtta tam yanma ve düşük emisyon amaçlanmıştır.Özetle iptal etmeyerek; yakıtta tasarruf ettiğin gibi yaşadığın gezegene daha az zarar vermiş olursun.
Daha ayrıntılı bilgi için;
http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet...istemi/erg.htm
greyhorse teşekkür ederim size paylaşımınız için . Çevreye tabiy ki saygılı olmak durumundayız , bilahare bilmediğimiz şeylerinde doğrusunu öğrenmek hepimizin hakkı !. bu konuda birkaç günden bu yana nette bulduğum konuları defa kereler okuyorum , bu konuyu açmamdaki amaçta bu , doğru hangisi ?
Kimi arkadaşlarımız ''yanma odasındaki yanmamış yakıtları geri dönüşümle yakıyor ve yakıttan tasarruf ettiriyor'' diyorlar fakat sizin vermiş olduğunuz linki iyice okuyup anlamaya çalışırsak bu hiç te öyle değil !! bence aşağıdaki bölümlerdende anlaşılacağı üzere ,,,
''İçten yanmalı motorlardan atmosferi kirleten temel üç kirletici CO, HC, NOx lerdir. Bu kirletici oranlan H/Y oranıyla doğrudan orantılıdır. Bunun içindir ki H/Y oranını değiştirerek CO ve HC oranlan kontrol altına alınmaktadır. Fakat yanma sonu sıcaklığının artması sonucu NOx oranında artış diğer kirleticilerle ters orantılı olduğundan büyük sorunlar ortaya çıkmıştır (2).
Motorlarda NOx (nitrojen oksit) emisyonlarını kontrol edebilmek için iki yol vardır. Birinci yol katalitik konvertör kullanılarak egzoz gazını kimyasal işleme tabi tutmak. Diğer yol ise yanma esnasında nitrojen oksit oluşumunu azaltmaktır. Bir kısım egzoz gazları yanma odası içerisinde tutularak NOx in kontrolü için kullanılır. Bu egzoz gaz resirkülasyonu (geri dönüşüm- EGR) ile sağlanır''
Artan ''yanma sonu sıcaklığını düşürebilmek için , bir kısım yanmış gaz !!! yanma odasına tekrar gönderilerek , yanma sonu sıcaklığı ile ortaya çıkan ve ''Çevreye zararlı NOx gazının kontrolü yani daha fazla oluşmaması için kullanılıyor biraz daha açarsak bence buradaki yanma engelleniyor dolayısı ile motorun gücü engeleniyor ve motor güç kaybediyor !.
Aşağıda vermiş olduğunuz linke tekrar dönersek !
''Emme manifolduna giren H/Y karışımına direkt olarak etki eden bu egzoz gazları motor gücünü ve NOx miktarım düşürmektedir ve de özgü! yakıt tüketimini artırmaktadır''.
Net şekilde güç düşüklüğü ve yakıt sarfiyatı belirtilmiş !.
" Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.
BİLGİ GÜÇTÜR
Yakıtı bilmemde benim arabayı egzos muayenesine götürdüm emisyon değeri 10 çıktı egr valfini iptal etmişler bende geri çalışır hale getirdim şimdi 1.5 çıktı...
baglantıyı eksik vermişim
patent sitesiyle çelişiyor.Aksine verimli yakıt tüketimi vede daha az miktarda cevreyi kirletici gazların çıkışını sağlıyor deniyor.başka yabancı menşei sitelerde de yazdığıma benzer yazılar var.
EGR arttığında aracın hızlandığı yazılmış.düşük hızlarda ve rolantide EGR açılmadığı gibi H\Y'yi ayarladıgından düşük yakıt tüketimine neden olacaktır. http://www.freepatentsonline.com/3890942.html
Dipnot EGR iptali son zamanlarda moda oldu aslında avrupada 90'lı yılların sonundan bu yana araçlarda kullanılmakta .Zaten bildiğim kadarıyla arac muayenesinde sorun oluyor.
Türkçeye çevirdim fakat net şeyler yok bu linkte , ben düz mantıkla düşünüyorum neticede amatörüm , yanmadan doğan gazın ( NOx) fazla çıkmaması için üzerine yanmış gaz artıklarını atıyoruz ne olması gerekir bu durumda diye soruyorum kendime biraz daha açarsak normal H/Y nin üzerine karbandioksit atarsak ne olur ? normal oluşması gereken gücü engellersek yakıtı azaltmışmı oluruz ?
Emisyon değerlerine katkısına birşey demiyorum yanlış anlaşılmasın !.
" Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.
BİLGİ GÜÇTÜR
Emisyon değerlerini iyileştiriyor ama gücü bir miktar azaltıyor diye biliyorum.
Çok güzel bir konu olmuş... Hiç bu açıdan düşünmemiştim. Uygun bir zamanda araştırıp geri dönerim
#sürenadam
Pek bi bilgim yok fakat motorda %10 a varan kasılmalar olduğuna dair bir yazı okumuştum, iptal ettirenlerin çoğu sebep olarak bu durumu ortaya atıyormuşmuş,
iptali sonrasında da hakikaten performans artışı gözlemleniyormuş (sonrasında yapılan doğru ayarlar sonucunda).
Yakıt sarfiyatına doğrudan etkisi olmadığını düşünsek bile ( ki çoğu kaynakta var deniliyor ), özellikle düşük cc motosikletlerde daha rahat taşınan yük bile yakıtın düşmesi demek zaten.
Yani çoğu 1.4 benzin aracın 1.6 benzin lerden fazla yakması gibi bir etki. E3 emisyon değerleri muayenede kesin sorun çıkaracaktır o ayrı mevzu
Uzunca bi zaman oluyor, "eğer gücü azaltmıyorsa neden pist yarışlarındaki hiçbir motosiklette kullanılmıyor" gibi bir örnekle de karşılaşmıştım, pist motosikletlerinde varmı yokmu araştırmadım açıkçası
Bilmem uyku sersemi anlatmak istediğimi anlatabildimmi, akşam kendi yazdığımı okuyup tekrar toparlarım
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Bir çoğumuz yanma odasında tam yanmıyan yakıtı tekrar yakarak , yakıt tasarrufu sağlıyan bir sistem olarak biliyor , ve dönüşüm sistemi diye tabir ediyor fakat bu sistemin amacı , emisyon değerlerinde yüksek çıkan NOx gazının kontrol edilip bu sistem sayesinde düşürülmesi ve çevreye daha az zararlı gaz salınımının gerçekleşmesi bence , okuduklarımdan bunu anladım .
" Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.
BİLGİ GÜÇTÜR
Egsoz gazı gibi kirli, oksijenden oldukça fakir bir gaz nasıl olur da performansı artırabilir ki zaten? Sadece emisyon için. Kawasakide air suction system denilen şey.
'92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200
Anladım. Peki sence bir yandan NOx gazını kontrol ederken yanmamış yakıtı tekrar kullandırarak aynı zamanda yakıt tüketimini düşürüyor mudur? Bu durum belli değil bence. Ancak çalışma prensibi olarak, egzoz manifoldundan kirli hava ile yanmamış yakıtı çok güzel bir şekilde ayırıp sadece yanmamış yakıtı emme manifolduna geri verebilecek bir teknolojide olmadığını düşündüğüm için, yani yanmamış yakıt ile yanmış egzoz gazını da tekrar motora gönderdiği için performansa olumsuz etkisi olması mantıklı gelmeye başladı bana. Uzun bir cümle oldu be ya...
Air suction sistemi nasıl çalışıyor, yani farkı nedir?
#sürenadam
Şöyle bir şey geldi aklıma mesajınızı okurken !, diyelim ki bu dönüşüm , yanmamış yakıtı ,geriye yanmaya gönderiyor yanmış gazlarla birlikte değil mi ? Bu sistem yanmayı engelliyerek yanma sonu sıcaklığını dolyısı ile NOx i kontrol etmiyor mu ? yani yanmamış yakıtta gönderilse ! , yanmış yakıtla ! yanmayı engellediğiniz sürece güç düşüklüğü ortaya çıkmazmı ?
Ve sonrasında bu sistem , Örneğin 100 km de şu kadar yakıt tasarrufu sağladı /sağlıyor diye bir açıklama yapılmazmıydı hiç ?
" Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.
BİLGİ GÜÇTÜR
Bu sistemin yakıt tüketimini düşürdüğü reklamı yapılıyor(yada ilk çıktığı yıllarda yapıldı da) biz mi bilmiyoruz diye düşündüm... Hani sonuçta enjeksiyonlu modeller karbüratörlülere göre yakıtı daha verimli kullandıkları için yakıt tasarrufu sağlıyor, tartışmasız. Ancak artık markalar "bakın bu yeni modelimde enjeksiyon var, yakıt tüketimini düşürüyor" diye reklamı gözümüze dürtmüyorlar. Hani bu valf sistemi de uzun zamandır yaygın sonuçta. O yüzden bir açıklama olmayabilir.
Yanlız yine de çalışma prensibi benim hoşuma gitmiyor... yakıt tüketimini azaltsa da, azaltmasa da... çıkan gazı tekrar yakıt odasına göndermek ... bana ters
#sürenadam
TÜBITAK arastirmasinin sonuçlarına göre EGR IPTALI arabada % 15 yakıt tasarrufu sağlıyor
journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf
bazi kullanici yorumlarina göre egr li model ile egr siz model arasında 2 hp fark oluyor (egr siz daha güçlü)
araya bir deliksiz metal conta konularak iptali gerçekleştiriliyor yağ tenekesinden de kesebilirsiniz
muayeneye giderken o contayi çıkarın işlem tamam
benim de aklımda fakat daha uygulamaya gecmedim
fabrika çıkışı egr si iptal edilen araçlar var
arabada egr fişi cikarilarak da kullanılabiliyor
fakat ariza ışığı yanmasina sebep olabiliyor
yapip deneyen var mi aranızda egr iptalini
konu güncel
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)