Aküsü biten motorsikletimde ne sorun olabilir
Reklamlar
-
Herkese merhaba,
Forumda ilk mesajım, umarım sorunlarla ilgili başlık açmak yerine çözümlerle ilgili birşey yazabilirim bundan sonrasında. Geleyim soruma:
2006 model ER6F Kawasaki motorsikletimin lastiği 3 hafta önce E-5 civarında patladı ve gece olduğu için kurtarmayla evimin önüne çekebildim. Üzerini örtmedim ve yaklaşık 3 hafta bağlı olduğu yerde durdu. Tabi bu arada birkaç kere yağmur yağdı. Geçen gün lastiğe köpük uyguladım, çalıştıracakken motorun aküsünün zayıfladığını gördüm ve elektrikçiyle birlikte motorun yanına geldim ve aküye besleme yaptık. Göstergeler ve ışıklar besleme yapınca full yandı fakat marşa ne kadar bassam da ateşleme yapmadı. Marşı da çok uzun tutmadım, 3-4 kere 5er saniye bastım fakat olmadı. Motorcumu aradım ve araba aküsünün voltajıyla motorumunki farklı olduğu için motorun kendini korumaya aldığını ve o yüzden ateşleme yapmadığını söyledi. Ben de aküyü şarj etmesi için bir yere bıraktım. Motorun hiçbir problemi yoktu, bujiler ve akü de dahil olmak üzere çoğu parçası 20.000 servisinde değişti ve yaklaşık 3-4 ay ancak oldu. Sizce problem motorun yağmurda kalması ve dolayısıyla bujilerin veya başka bir parçanın ıslanması kaynaklı olabilir mi? Bu arada motorcum kontağı açtıktan sonra deponun sesini dinlememi söyledi, hep olduğu gibi depodan vzzzzzz diye bir ses geliyor ve göstergeler en sona gidip geri geldikten sonra bir süre sonra kesiliyor ve yağ ışığı yanıyor; böylece marşa basmaya hazır hale geliyor. F1 (FI) ışığı da yanmıyor, motorda benzin de var.
Yardımlarınızı bekliyorum
İyi sürüşler
Hüseyin
Reklamlar
-
hocam motora araba akusumu bagladiniz yoksa benmi yanlis anladim ?
-
motor ustasının dediği doğru olabilir.ve aküne takviye yaptırdığın diğer akü 70 amper seninki en baba 10 amper olması lazım.akünde sıkıntı oluşmuş olabilir.
you can go fast but ı can go anywhere.(onroad-offroad-everywhere!)
-
12 volt olduktan sonra 200 amperlik akü ile bile takviye yapabilirsiniz.
Sadece çalıştıktan hemen sonra takviye kablosunu çekmelisiniz.
Çünkü motorunuzun şarj kapasitesi güçlü aküyü şarj edemez ve zarar görebilir.
3 hafta, arızalı, zayıf şarjlı, ömrü bitmiş bir akü için uzun bir süre.
Ancak sorun aküden olmayabilir.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
Kisacasi yeni bir aku alacasin. Bukadar basit, dert etme gecer
-
motor kendini korumayamı almışş?? vallahi ben ne zaman 1 hafta biyere gitsem tatil vs. geldiğimde motoru çalıştırana kadar canım çıkıyor ayak marşı ile normal bence aynı sorun benim motorumdada var ama 5 dakika uğraşınca çalışıyor
kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...
-
Vurdurmayi niye denemediniz ben onu anlamadim. Belki bir muddet kullaninca aku kendini toplardi.
-
brtvrdrl adlı üyeden alıntı
hocam motora araba akusumu bagladiniz yoksa benmi yanlis anladim ?
Araba akusu ile besleme yaptim
-
bizimkilerde akü zayıflayınca 10 dk çalıştırıyorsun tamamdır :D
Sadece Koruyacak Beyni Olanlar Kask Takar !
-
Büyük motorlarda vurdurma problem oluyor diye biliyorum, daha çok zarar vermeye gerek yok diye düşündüm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:27 ----------
Bu arada aküye besleme yaptıktan sonra marşa bassam da ateşleme yapmadı o gün. Gerçi çok fazla da ısrarcı olmak istemedim. Sizce problem bujinin (veya başka bir parçanın) ıslanması olabilir mi? Gerçi motorcum eski ve profesyonel biridir, amper farkından dolayı motor kendini korumaya alıyor zarar görmemesi için dedi, fakat olayı telefonda anlattım, belki yanılmış olabilir. Sonuçta motor aksamı komplike bir yapı.
-
Amperin fazlası, voltaj fazlası gibi etkilemez. Çünkü marş motoru mesela, kaç amper lazımsa o kadar çekiyor. Yani demem o ki araba değil kamyon aküsü bağlasan farketmemesi lazım. Bence sorun başka birşey kaynaklı. Karbüratörde kalan benzin kötüyse o bitene kadar çalışmıyor. Başıma geldi. Bir şekilde karbüratördeki benzini bitirip yeni benzinle deneyin.
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
tabikide elektronik aksamlari etkileyen en buyuk sey akimdir. 70 amper ne demek sizi biliyormusunuz. bakin normalde motosikletin akusu 10 amper falandir asagi yukari ama marsa yarim dakika basin akuden gelen kablolarin nasil isindigini bi gozlemleyin. 70 amperlik aku icin en az 3 kat daha kalin kablolar kullanmak gerekirki kablolar yanmasin. bunlarin hepsinin hesaplari var. benik aklima ilk gelen motorun sigortalarini kontrol edin. yan kapagi imkanininz varsa acin. orda mars kablolarinin bagli oldugu yuvarlak bi parca goreceksiniz. ona kontak kablolarida bagli. onun sigirtasina bi bakin derim.
-
araba aküsüyle takviyenin bi zararı olmaz kısa süreli gerilim yakmaz motoru merak etmeyin ben cok arabamdan aküyü söküp motorun aküsüne bagladım.sorun akü deil sende zaten marj motorun pistonlara tur attırıyosa sorun yok buji piposunu söküp bakmak lazım ateşleme varmı ateşleme varsa zaten ya benzindendir sorun yada bujiden ustası onu kolaylıkla calıstırır dert etme ama ölctür kac volt jarz ediyo motor ve yatan motorda akünün bitmesi olagan bitmemesi için + kutubun sökülmesi lazım.
-
Akünün amperi, depolayabileceği kapasiteyi ve yüksek akım çeken parçaların (marş motoru, korna v.b.) çekeceği akımı ne kadar karşılayabileceğini ifade eder. 70 amperlik kamyon havalı kornasını çalıştırmak için en az 70 amperlik bir akü gerekir. Motosiklet aküsünün maksimum on amper civarı olması, daha yüksek güç isteyen bir parça olmayışındandır. Araba aküsü motora bağlanıp sürekli kullanılabilir ama şarj dinamosu o aküyü şarj edemeyeceği için değiştirilmesi gerekir. İşte o zaman sadece şarj eden kabloları kalınları ile değiştirmek gerekir. Yoksa marş motorunun kablosunu değiştirmenize gerek yok. O hep aynı akımı çekecektir. Şöyle düşünün bilgisayarın güç kaynağını 350 watt'dan 500 watt'a çıkarınca bilgisayarın parçaları yanıyor mu? Sadece daha fazla güç isteyen ekran kartı gibi parçalar gerekli güce kavuşuyor. Naçizane fikrim budur...
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
Teo23 adlı üyeden alıntı
Akünün amperi, depolayabileceği kapasiteyi ve yüksek akım çeken parçaların (marş motoru, korna v.b.) çekeceği akımı ne kadar karşılayabileceğini ifade eder. 70 amperlik kamyon havalı kornasını çalıştırmak için en az 70 amperlik bir akü gerekir. Motosiklet aküsünün maksimum on amper civarı olması, daha yüksek güç isteyen bir parça olmayışındandır. Araba aküsü motora bağlanıp sürekli kullanılabilir ama şarj dinamosu o aküyü şarj edemeyeceği için değiştirilmesi gerekir. İşte o zaman sadece şarj eden kabloları kalınları ile değiştirmek gerekir. Yoksa marş motorunun kablosunu değiştirmenize gerek yok. O hep aynı akımı çekecektir. Şöyle düşünün bilgisayarın güç kaynağını 350 watt'dan 500 watt'a çıkarınca bilgisayarın parçaları yanıyor mu? Sadece daha fazla güç isteyen ekran kartı gibi parçalar gerekli güce kavuşuyor. Naçizane fikrim budur...
nereye imza atmam gerekiyor???
demekki yıllarca akü bitmesi dolayısıyla yolda kalan motosikletleri en yakın arabanın aküsüyle takviye yaparak çalıştırınca adamların motosikletlerini yakmışız da haberimiz yokmuş....
uzun lafın kısası takviye yaptığınız akü voltaj aynı olmak şartıyla (12 voltluk motosiklete 24 volt akü olmaması şartıyla tabi) yani motosikletiniz 12 volt ise takviye aküsüde 12 volt olmak şartıyla,motosikletinizin aküsünden amper olarak kaç kat büyük olduğu önemli değildir..12 volt 10 AMPER lik motosikletinizin aküsüne 12 volt 100 amper,200 amper hatta daha büyüğüyle takviye yapabilirsiniz...
unutmamanız gereken şey ise motor çalıştığı anda takviye kablolarını sökmeniz gerekliliğidir...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
;) değil mi Samet hocam... Motor aküyü şarj etmeye başladığı anda bağlantıyı kesmek lazım, yoksa şarj dinamosunda sorun oluşabilir. Bu an tam bir panik anıdır ki genellikle artı ucun şaseye değdirilmesiyle sonuçlanır... Sonrasında da araba aküsü bağladım motorum çalışmıyora gelir iş. Dikkat ve soğukkanlılık isteyen bir mevzu.
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
Teo23 adlı üyeden alıntı
;) değil mi Samet hocam... Motor aküyü şarj etmeye başladığı anda bağlantıyı kesmek lazım, yoksa şarj dinamosunda sorun oluşabilir. Bu an tam bir panik anıdır ki genellikle artı ucun şaseye değdirilmesiyle sonuçlanır...
Sonrasında da araba aküsü bağladım motorum çalışmıyora gelir iş. Dikkat ve soğukkanlılık isteyen bir mevzu.
artı eksi nedir bilmeden ters bağlayanlarıda unutmamalı tabiki...
ama kabahat aküdedir..ters yapmışlardır aküyü....
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Aküde Ters bağlantı sonucu şarj dinamosunun diyotlarını ve konjektörü yakar ve motorun elektronk bütün sistemi boza bilir ve zaten motor kendi korumaya aldıysa kutp başını cıkarıp 5 dk bekleyip tekrar takarsanız eski haline gelir ve kaç amper aküyle takviye yaparsanız yapın 12 vold olduk dan sonra hiç birşey olmaz ama 24 vold söz konusu oldugu zaman bütün sistemi yakar sen akünü şarj ettir ve tekrar dene karbüratör karterindeki benzini boşalt kople ve tekrar dene zaten motor enjeksiyonlu oldugu için pompalar büji de ateşleme yapıyor ise calışır çalışmıcak olursa geri beyin kalıyor zaten....
-
benzer bir sıkıntı ben de yaşamıştım honda cbx 250 ile.akü bile değiştirdikten sonra sargının yandığını gördüm..umarım öyle bir sorun değildir..sargı pahalı bi parça...
-
Hepinizin ilgisine teşekkür ederim. Motorumu geçen haftasonu Maslak Atatürk Sanayi Sitesi'nde Burak diye bir arkadaşa götürdüm. Sorun bujiler ve aküdendi. Bujilerin her ikisini de değiştirttim ve aküye takviye yaparak çalıştırdık. Biraz duman attı başta, o da içeride biriken yakıttandı muhtemelen. Şu an sorunsuz çalışıyor kızım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)